Gå til innhold

Nå er tommel opp emojien kansellert av generasjon Z.

nebbete fugl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel en grei emoji til enkle avtaler i jobbsammenheng og sånt, men jeg synes selv den kan være litt passiv-aggressiv. 

Det er mer enn en gang hvor jeg har reagert litt på bruken av den og tenkt at nå må jeg faktisk huske at han her er 52 år gammel og mener å si at "yes, det er tipp topp", selv om det leses av meg som litt "whatever", eller "K". Man gidder liksom ikke skrive et helt ord engang, eller uttrykke noen form for begeistring. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caniggia skrev (55 minutter siden):

Du er kanskje bittelitt aggressiv selv? Bare bittebittelitt?

Du syns det fordi du bare kjenner meg etter de få ordene jeg har skrevet her? Vel det må du få lov til, selv om jeg vet du tar feil . 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (36 minutter siden):

Du syns det fordi du bare kjenner meg etter de få ordene jeg har skrevet her? Vel det må du få lov til, selv om jeg vet du tar feil . 

👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at tommelen i noen sammenhenger kan oppfattes som litt knapp og avvisende - på samme måten som et «ja» eller et «ok». Men når det oppfattes slik, skyldes det nok ikke så sjelden mottakerens feiltolkning av avsenderens intensjon. Noen har en knapp og «saklig» kommunikasjonsstil, mens andre er mer ordrike og emosjonelle i språkbruken. Og noen ganger har man tid til å kommentere, mens man andre ganger er for opptatt til å sende mer enn en kort bekreftelse.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gagaen skrev (På 17.10.2022 den 21.25):

Uansett hvor det kommer fra, jeg skulle gjerne sett den tommelen hogga av noen . For passivaggresiv er det. Et par stk i familien er tommel opp-folk og jeg hater det. Når jeg tar meg bryet med å spørre om noe så vil jeg ha et svar og ikke bare en tommel opp. 

👍

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/15/2022 at 4:22 PM, Tvillingsjel said:

Ja, men den er jo passiv aggressiv hvis man bare sender tommel opp og ikke noe mer? 

Nei det er den virkelig ikke. 🤨

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefinger

Besøker du Afghanistan, Iran, Nigeria, Italia eller Hellas, må du for all del ikke gi de lokale tommelen opp. Det betyr mer eller mindre det samme som når nordmenn gir hverandre fingeren, og det budskapet tas ikke godt imot noe sted i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Lillefinger skrev (29 minutter siden):

Besøker du Afghanistan, Iran, Nigeria, Italia eller Hellas, må du for all del ikke gi de lokale tommelen opp. Det betyr mer eller mindre det samme som når nordmenn gir hverandre fingeren, og det budskapet tas ikke godt imot noe sted i verden.

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefinger skrev (14 timer siden):

👍👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Lillefinger said:

Jeg får stadig "tommel opp" fra mine kollegaer i Italia, mulig jeg må revurdere hvor godt forhold vi egentlig har....

PS: hvor kommer denne informasjonen fra? 

Endret av Tiuren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35 å tenker det samme 😂😂 Jeg bruker den kun når jeg er irritert egentlig, det er en veldig passiv aggressiv tommel 😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zebrina said:

Jeg er 35 å tenker det samme 😂😂 Jeg bruker den kun når jeg er irritert egentlig, det er en veldig passiv aggressiv tommel 😂😂😂

Nei, er det ikke du som er passivt aggressiv. Og velger denne tommelen som et uttrykk for dine følelser ut fra din forståelse av tegnet? 

"ja" kan og være passivt aggressivt i enkelte settinger når det kommer fra en passivt aggressiv person... 

Jeg synes  😂😂😂er mer støtende, egentlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (1 minutt siden):

Nei, er det ikke du som er passivt aggressiv. Og velger denne tommelen som et uttrykk for dine følelser ut fra din forståelse av tegnet? 

"ja" kan og være passivt aggressivt i enkelte settinger når det kommer fra en passivt aggressiv person... 

Jeg synes  😂😂😂er mer støtende, egentlig.

Har hatt denne samtalen med venninner, og det er noe med den tommelen. Men det er kanskje en slags kultur, jeg aner ikke, men den brukes passivt aggressivt av mange. Mens moren min igjen bruker den som den er ment, altså tommel opp, tipp topp, beskjed mottatt. 

😂😂 er jo bare glede og latter. Sært å føle det som støtende 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at generasjon Z vet at vi i generasjon X ikke er helt oppdatert til enhver tid på hva som krenker dem? Vi er jo foreldrene deres, så jeg antar at mange av dem fortsatt får en tommel fra mor og far som de kan riste på hodet av. Vi tror jo at vi er positive..

jaja...Ungene er flaue over meg fordi jeg ikke skriver med tommel på mobilen, men driver på med en pekefinger som boomergenerasjonen. Men jeg gir nå balla. Pokkers Z-generasjon!! :) ❤️ 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...