Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #21 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg er glad jeg er såpass gammel at jeg gir blaffen i hva Generasjon Krenka mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #22 Del Skrevet 14. oktober 2022 Når jeg tenker over det, så er tomlene her på KG ganske passiv-aggressive. Når jeg tar meg tid til å skrive et velfundamentert, gjennomtenkt og godt innlegg, så kan du for svingende skrive en lengre tekst tilbake om hvor enig du er og hvor imponert du er over min kunnskap. Ikke bare klikke slapt på "like" knappen! Anonymkode: f1921...c84 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 14. oktober 2022 Forfatter #23 Del Skrevet 14. oktober 2022 Fjolleriet har kommer hit til landet også. https://www.nrk.no/rogaland/latterfjes-emoji-er-_teit_-blant-unge-1.15503047 Unge brukar færre emojiar enn tidlegare, og latteremojien er det ekstra mange som styrer unna. – Den er litt «cringe», seier Sebastian Sømme om latteremojien. Bruken av latteremojien har vore eit heitt tema på TikTok. Mange brukarar frå generasjon z meiner at det berre er dei eldre som brukar latteremojien. Dei meiner at millenials må slutta å bruka den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 14. oktober 2022 #24 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg jobber i et amerikansk selskap, så det er vel bare å glede seg. Mange har allerede adoptert kjønnspronomen ("she/her") i mailsignaturene våre, jeg avstår så lenge jeg får lov. Verden er klin kokos, og mye av galskapen kommer fra over there! Anonymkode: f1921...c84 👍 Jeg synes det ville vært verre om man måtte skrive «cis» enn «she/her». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #25 Del Skrevet 14. oktober 2022 nebbete fugl skrev (15 minutter siden): Det svaret skal du nesten få en tommel opp for. Det er jo sant... Kilde: født i 97 Anonymkode: 34e37...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #26 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hehe eksen min sendte den til meg hver gang jeg gjorde noe bra, som han ikke kunne ta meg på. 🥹 han elsket å kritisere meg. Anonymkode: 32d87...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #27 Del Skrevet 15. oktober 2022 Ja ja. Forundrer meg ikke. Jeg fikk kjeft på Jodel for å bruke punktum. Var visst aggressivt. 👍. Anonymkode: f67d8...666 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #28 Del Skrevet 15. oktober 2022 Min sønn kommer til å bli så flau over meg når han blir større. Gleder meg 😂👍🏻 Anonymkode: b1395...585 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. oktober 2022 #29 Del Skrevet 15. oktober 2022 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noragrets Skrevet 15. oktober 2022 #30 Del Skrevet 15. oktober 2022 Det er ikke noe nytt at forskellige generasjoner og sosiale grupper bruker språk forskjellig, og tolkning av språk følgelig blir påvirket. Det som er nytt er at nyhetsartikler kopierer helt normale samtaler fra andre nettsider og skriver det om fullt av "buzzwords" slik at det blir en artikkel som får trafikk. Hvis man går tilbake og ser på den originale reddittråden er det ingen som har brukt ordene "cancel" eller "ban". Det er en relativt reflektert samtale om egne opplevelser av emojier. Noen av kommentarene er riktignok blitt slettet, så vi får ikke det totale perspektivet av samtalen. Men jeg har sett så mange overdrevne artikler om helt hverdagslig innhold fra andre nettsider, at det ville ikke overrasket meg om journalisten har funnet opp all dramatikken helt selv. "Ingen" bruker smiley med nese lenger :-), og betydningen av "lol" er ikke den samme som den først var. Språk endrer seg alltid så lenge det snakkes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #31 Del Skrevet 15. oktober 2022 Herregud jeg har aldri brukt den som passiv aggressiv, men som "beskjed mottatt alt i orden" hvis jeg må svare fort på Messenger, og jeg skriver ting som veldig bra, gleder meg, flott jobba osv og slenger på en tommel. Vokste opp med at tommel opp er en annerkjennelse på noe bra, så faen ta om jeg gidder å høre på drittunger som er støtt av alt Anonymkode: a8ace...d8a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #32 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er dette nyheter? Ingen under 30 har brukt tommel opp noensinne, så teit er den. Anonymkode: 34e37...0d3 Jeg er riktignok 31 nå, men har brukt den i mange år uten å være passiv aggressiv. Tvert imot har den alltid vært positiv for meg. Eventuelt har jeg brukt den for å gi tilbakemelding på ting man nesten ikke trenger å gi tilbakemelding på, der man ofte ville skrevet "ok". Jeg trodde tommel opp virket litt mer engasjert enn bare "ok". Anonymkode: 75df1...c84 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 15. oktober 2022 #33 Del Skrevet 15. oktober 2022 Den er uhørt i mange arabiske og asiatiske land. Betyr tommelen opp i ratata og tilsvarer å vise langfingeren i Europa og USA 👍🖕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #34 Del Skrevet 15. oktober 2022 Blir skuffa over hvor mange her som ikke er kildekritiske og går direkte på defensiven 👍 Anonymkode: 2aa52...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter #35 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) 15 hours ago, AnonymBruker said: Kilden er NY Post, da, så dette er vel i stor grad storm i et vannglass fra alternative høyresiden Anonymkode: 2aa52...688 Alternative høyresiden du liksom. NY Post er ikke OAN eller Breitbart. NY Post regnes som til høyre på "Right-Center Biased". https://mediabiasfactcheck.com/new-york-post/ Endret 15. oktober 2022 av nebbete fugl 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter #36 Del Skrevet 15. oktober 2022 15 hours ago, vilkåret said: Ikke fall for så dum propaganda som bare forsøker gjøre dere sinte og intolerante Var en grunn til at jeg la den inn på Skråblikk og generaliseringer da. 😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #37 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg er ikke Gen Z, men har aldri likt tommel opp. Den er så care, og avslutter hele samtalen. «Gleder meg til å se deg i morgen! Passer kl 18?» «👍» Anonymkode: 668fb...bce 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvejenten Skrevet 15. oktober 2022 #38 Del Skrevet 15. oktober 2022 Endelig. Hater den tommelen faktisk, syns den er skikkelig irriterende 😅 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #39 Del Skrevet 15. oktober 2022 Hater alle emojier, vanskelig å forstå hva som faktisk menes. Og nå betyr vist ikke tommel opp, ok, lenger, ehh. Gitt opp de sosiale kodene i samfunnet jeg. Anonymkode: e30d6...1cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #40 Del Skrevet 15. oktober 2022 Warrior skrev (15 timer siden): Hva i all verden😱 Hvordan er tommel opp frekk, fiendtlig og passiv aggressiv? Er jo en av de mest vanligste emojiene som blir brukt. Jeg har alltid tenkt at tommel opp betyr ok, eller bra/bra jobba. Det jeg bruker den til i alle fall. Hehe, dette er egentlig et litt interessant tema. Jeg har tilfeldigvis havnet i denne diskusjonen flere ganger, og det er tydelig at det er mange sterke meninger rundt denne emojien. Noen bruker den som den sikkert er ment, som et «ok». Men så er det dette med ordlyden i skrevne meldinger da, og hva man i utgangspunktet snakker om. Hvis det gjelder «jeg henter deg kl 12», så er jo tommel opp helt ok. Men hvis man f.eks avlyser en avtale som man vet den andre blir skuffet over, og forklarer hvorfor, og den andre svarer med bare en tommel opp, da er den tydelig mer passiv aggressiv. Eller hvis man må si nei til å hjelpe eller nei til noe den andre veldig gjerne vil du skal si ja til, og man har en helt legitim forklaring på hvorfor man må si nei denne gangen, og den andre da svarer med tommel opp, kan det også oppfattes passivt aggressivt. Den andre blir tydelig fornærmet og sur. Dette har vært tema i mange av mine vennegjenger opp gjennom årene, så det er tydelig et hett tema😅 Anonymkode: b0f06...13a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå