Gå til innhold

Noen her som har konvertert til Islam?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Les bibelen før du velger å konvertere til islam sånn du har mer visdom til å velgevnår du først vil følge dn religion.

Anonymkode: bae07...bdd

Å lese Bibelen har ingenting med kristendommen å gjøre. Mange kristne forholder seg ikke til historiene i Bibelen, inkludert meg. Bibelen er er produkt av datiden, og kan ikke relateres til nåtiden. For meg er det den større forskjellen mellom islam og kristendom. I islam tolker man Bibelen ordrett. I kristendommen er det budskapet om nestekjærlighet og godhet som gjelder i de fleste kristne miljøer. Unntak finnes selvsagt i noen utbrytergrupper som jehovas vitner, pinsevennene osv.

Anonymkode: 6221f...ba9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du født inn i Islam eller har du konvertert? Bare nysgjerrig 😊

Anonymkode: 5e5b0...cf4

Jeg er født inn i troen som muslim. Jeg har aldri satt noen spm ved det fordi jeg merker stadig vekk hvor mange i vesten som har sett hvor åpenbart islam er. Og hvor reell den er. 

Anonymkode: e05ba...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å lese Bibelen har ingenting med kristendommen å gjøre. Mange kristne forholder seg ikke til historiene i Bibelen, inkludert meg. Bibelen er er produkt av datiden, og kan ikke relateres til nåtiden. For meg er det den større forskjellen mellom islam og kristendom. I islam tolker man Bibelen ordrett. I kristendommen er det budskapet om nestekjærlighet og godhet som gjelder i de fleste kristne miljøer. Unntak finnes selvsagt i noen utbrytergrupper som jehovas vitner, pinsevennene osv.

Dette var jammen meg godt skrevet. Helt konkret og veldig veldig åpenbart. Det ser man jo i nå dagens aviser karikaturer filmer og hvordan folk praktiserer kristendommen. Er ikke akkurat mye konkret fra bibelen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

God poeng. Må bare si det en gang til 🙂 du tar stilling til hvordan kristendommen praktiseres som en kristen selv. Det er modig gjort. Ikke alle som tør og være ærlige om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er født inn i troen som muslim. Jeg har aldri satt noen spm ved det fordi jeg merker stadig vekk hvor mange i vesten som har sett hvor åpenbart islam er. Og hvor reell den er. 

Så fint for deg. Det er ikke bra å leve slik jeg gjør nå i forhold hvordan man bør leve som muslim og det påvirker ikke bare meg dessverre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Wow.

Anonymkode: c3cf3...dc9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg.

det er ikke sånn at «å konvertere» er som å inngå en kontrakt liksom. Så kommer du deg ikke ut 😛

tror du på X og Y, ja da har du i grunn Z religion.

Hvis du senere ikke tror på X og Y lenger, uansett årsak, ja da har du ikke religion Z lenger.

Anonymkode: d04bb...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg.

det er ikke sånn at «å konvertere» er som å inngå en kontrakt liksom. Så kommer du deg ikke ut 😛

tror du på X og Y, ja da har du i grunn Z religion.

Hvis du senere ikke tror på X og Y lenger, uansett årsak, ja da har du ikke religion Z lenger.

Anonymkode: d04bb...a4c

Hmm.. Er jo noen som er muslim på papiret, men som ikke praktiserer det. Er veldig ulikt hva folk definerer som muslim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du er nok i ein litt annan bås enn den som TS er i no. Hen setter verkeleg spørsmål ved alt, og det er veldig bra! :smilyblomst:

Anonymkode: bbf25...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, det gjør vi. Skapelseshistorien, Adam og Eva i paradis og juleevangeliet står sterkt blant skikkelige kristne fortsatt.

Anonymkode: deda5...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så fint å høre ❤️ Prøver å lære mer og mer om det. Er i utgangspunktet døpt og konfirmert i kirken. Men livet har tatt en litt annen vending siste tiden. Er bare i tenkeboksen foreløpig og vet ikke hva det blir til. Ønsker jo å gjøre det av de rette grunnene og dit er jeg ikke komt helt enda. Tar tid å venne seg til tanken. 

IKKE GIFT DEG MED HAM! Jf den andre tråden.

Anonymkode: d18e9...1ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så fint for deg. Det er ikke bra å leve slik jeg gjør nå i forhold hvordan man bør leve som muslim og det påvirker ikke bare meg dessverre. 

Igjen - ikke gift deg med ham! Ikke la ham få deg til å tro at det er synd å ha sex! Det er bare svada…. Mennesket hadde sex i titusener av år før Moses, Abraham og Isak så dagens lys og med dem gudetroene fra Midtøsten. 

Har du ingen voksne, normale mennesker du kan snakke med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet jeg må nesten le av alle antagelser som blir skrevet her inne. Folk gjør alt de kan for og vite om du er en kvinne som føler press på konvertering. Folk som skriver at det er det samme hva du konverterer til???? Folk er virkelig fordomsfulle og mye mye mye hat og grove fordommer mot islam ser jeg her. Du trenger ikke spesifisere noen ting. Men skal du tro på Gud så må du tro fra hjertet. De kan ta fra oss alt som muslimer i denne verden. Men de kan ikke ta fra oss det vi tror på I hjertet. Jeg håper for guds skyld at islam har blitt en åpenbaring for deg med tiden og du virkelig ser hvor vakker min religion faktisk er. Vi blir stadig større og større det er dessuten det vesten ikke ønsker. Selv som en muslim kan jeg råde deg til og følge hjertet ditt. Hvis folk bare hadde visst hvor fredelige vi faktisk  er. 

Hun er sammen med en fyr og de har sex. Har ikke møtt familien hans, og de snakker et annet språk. Han vil gifte seg fordi de synder ved å ha sex. Dermed må hun antagelig konvertere. Men de har vært kjærester så kort, hun virker supernaiv og jeg er virkelig bekymret!

Mannen tror sikkert oppriktig, er vel indoktrinert fra barnealder. Å tro på en gud er veldig vanskelig for normale voksne mennesker som ikke har blitt lært det som barn, for det er så ulogisk… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun er sammen med en fyr og de har sex. Har ikke møtt familien hans, og de snakker et annet språk. Han vil gifte seg fordi de synder ved å ha sex. Dermed må hun antagelig konvertere. Men de har vært kjærester så kort, hun virker supernaiv og jeg er virkelig bekymret!

Mannen tror sikkert oppriktig, er vel indoktrinert fra barnealder. Å tro på en gud er veldig vanskelig for normale voksne mennesker som ikke har blitt lært det som barn, for det er så ulogisk… 

Det var med god grunn at jeg ikke skrev hvilken religion dette gjalt i den andre tråden. Fordommene dine kan du spare meg for. Jeg kan fint ta beslutninger på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg må nesten le av alle antagelser som blir skrevet her inne. Folk gjør alt de kan for og vite om du er en kvinne som føler press på konvertering. Folk som skriver at det er det samme hva du konverterer til???? Folk er virkelig fordomsfulle og mye mye mye hat og grove fordommer mot islam ser jeg her. Du trenger ikke spesifisere noen ting. Men skal du tro på Gud så må du tro fra hjertet. De kan ta fra oss alt som muslimer i denne verden. Men de kan ikke ta fra oss det vi tror på I hjertet. Jeg håper for guds skyld at islam har blitt en åpenbaring for deg med tiden og du virkelig ser hvor vakker min religion faktisk er. Vi blir stadig større og større det er dessuten det vesten ikke ønsker. Selv som en muslim kan jeg råde deg til og følge hjertet ditt. Hvis folk bare hadde visst hvor fredelige vi faktisk  er. 

Helt enig i dette. Les koranen, spør imam, sjekk ut youtube og hør på forelesningene til Mufti Menk. Gud veileder den Ham vil, om du søker kunnskap så vil det redde deg. Islam forbyr tvang, ingen kan tvinge deg til å tro hvis hjertet ditt ikke vil. Søk kunnskap om Islam og du vil aldri vende til noe annet enn Allah. Om du konverterer deg for en mann/kvinne så lurer du bare deg selv. Gjør deg for din egen skyld og for din fremtidig i evigheten. 

Mvh muslim

Anonymkode: a8931...706

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har konvertert til islam, og er praktiserende. Kommer fra en ateistisk familie, og konverterte til islam for et par år siden. Det hele startet egentlig med at jeg leste koranen, og ble etterhvert mer og mer nysgjerrig og interessert. I dag er jeg praktiserende muslim, med 100% norsk bakgrunn. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Helt enig i dette. Les koranen, spør imam, sjekk ut youtube og hør på forelesningene til Mufti Menk. Gud veileder den Ham vil, om du søker kunnskap så vil det redde deg. Islam forbyr tvang, ingen kan tvinge deg til å tro hvis hjertet ditt ikke vil. Søk kunnskap om Islam og du vil aldri vende til noe annet enn Allah. Om du konverterer deg for en mann/kvinne så lurer du bare deg selv. Gjør deg for din egen skyld og for din fremtidig i evigheten. 

Mvh muslim

Anonymkode: a8931...706

Det skal jeg gjøre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie Sadberg skrev (11 minutter siden):

Jeg har konvertert til islam, og er praktiserende. Kommer fra en ateistisk familie, og konverterte til islam for et par år siden. Det hele startet egentlig med at jeg leste koranen, og ble etterhvert mer og mer nysgjerrig og interessert. I dag er jeg praktiserende muslim, med 100% norsk bakgrunn. 

Så fint å høre ❤️ ble du godt mottatt i det muslimske miljøet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så fint å høre ❤️ ble du godt mottatt i det muslimske miljøet? 

Veldig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...