Gå til innhold

Andre som ble skikkelig skuffa når de innså (Handmaidstale)

Sacramone

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med skuespillere som spiller pedofile, voldteksmenn, mordere, Jeffery Dahmer osv. tror du de tror på budskapet og lever som rollene de spiller i virkelifheten? 

Det er skuespill, det er meningen at de skal bli noen andre enn de er IRL. Det er liksom konseptet. 

Anonymkode: a1058...954

Det er jo ikke det samme. De som spiller pedofile i filmer markedsfører jo ikke filmen som et forsvar for pedofili!

Det handler ikke kun om hvilken rolle de spiller, men om budskapet i filmen/serien. 

For å snu det. Om en pedofil katolsk prest hadde fått hovedrollen i en film om hvordan karakteren hans reddet barn fra å bli voldtatt så hadde det blitt helt feil i mine øyne. Det hadde vært kvalmt å se på. Uansett hvor dyktig skuespiller denne presten måtte være. 

Anonymkode: 3abda...076

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
Vera skrev (59 minutter siden):

Google yrket skuespiller..

Neida. Jeg irriterer meg mest over skuespillerevnene hennes i serien..har alltid likt henne som skuespiller - men i denne serien overspiller hun så det blir kjedelig. De laaaaaaaaange sekundene med det samme ansiktsutrykk hver eneste episode - når hun er redd og flykter inn i seg selv. Det sluttet å være troverdig i sesong 2. 

Men, jeg elsker serien..dog ikke pga henne.

Jeg ble etter hvert så klein av de øyeblikkene. Det er såååå myeeee, og så ofte, hvorfor? :ler: Elsker serien, men ble etter hvert irritert når jeg så på pga det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Google yrket skuespiller..

Neida. Jeg irriterer meg mest over skuespillerevnene hennes i serien..har alltid likt henne som skuespiller - men i denne serien overspiller hun så det blir kjedelig. De laaaaaaaaange sekundene med det samme ansiktsutrykk hver eneste episode - når hun er redd og flykter inn i seg selv. Det sluttet å være troverdig i sesong 2. 

Men, jeg elsker serien..dog ikke pga henne.

Enig. Skjønner ikke at de ikke reduserte disse klippene. 

Anonymkode: 303af...813

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med skuespillere som spiller pedofile, voldteksmenn, mordere, Jeffery Dahmer osv. tror du de tror på budskapet og lever som rollene de spiller i virkelifheten? 

Det er skuespill, det er meningen at de skal bli noen andre enn de er IRL. Det er liksom konseptet. 

Syntes du det hadde vært greit og troverdig om Jeffrey Dahmer hadde hatt en filmrolle hvor han spilte noen som hadde blitt voldtatt og drept fordi de var homofile? 
Evt en annen morder? Eller pedofil..? For å understreke de åpenbare problemene i slike forhold.

Tror du og meg tenker noe forskjellig….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke det samme. De som spiller pedofile i filmer markedsfører jo ikke filmen som et forsvar for pedofili!

Det handler ikke kun om hvilken rolle de spiller, men om budskapet i filmen/serien. 

For å snu det. Om en pedofil katolsk prest hadde fått hovedrollen i en film om hvordan karakteren hans reddet barn fra å bli voldtatt så hadde det blitt helt feil i mine øyne. Det hadde vært kvalmt å se på. Uansett hvor dyktig skuespiller denne presten måtte være. 

Man så jo f.eks at 7th Heaven og Bill Cosby Shoiw ble tatt av luften fordi viktige skuespillere der drev med voldtekter på fritiden. Folk så seiren  og hovedkarakterene helt annerledes da de fant ut hva slags menn skuespillerne var. 

Nå skal ikke jeg si at hva Moss driver med på friheten er i nærheten av så ille som hva Cosby og Stephen Collins drev med. Men det er klart at hvordan man ser karakterne i en serie blir farget av hvordan skuespilleren er på privaten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hadde det vært så gøy å se på om hun ikke hadde blitt litt psyko av oppholder i Gilead? Jeg synes det er mer realistisk at hun har blitt veldig ustabil etter det hun har vært gjennom, og det er MANGE som ikke tar i mot eller oppsøker psykoterapi etter traumatiske opplevelser. Mange får ikke engang tilbud om det. 

Problemet med dette er at dette ikke er sånn Offred/June er i boken eller i the testaments som de lager oppfølger til etter s6. For å få gruppeterapien i Canada var det krav for Moss å militarisere den, fordi HUN ikke tror på terapi. Miller nekter å lage tht uten Moss 

Anonymkode: 543c4...16f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ikke. Hun er skuespiller, og spiller en rolle. På samme måte som at jeg ikke mister interessen for en film eller serie med en morder, fordi morderen viser seg å være en grei fyr i virkeligheten. 

Anonymkode: 02761...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke bare skuespiller i serien, hun står oppført som produsent i 36 episoder og regissør i 6 episoder. Selvfølgelig gar hun STOR innflytelse på hvordan serien lages. 

Anonymkode: a359e...cbf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hun er jo ikke bare skuespiller i serien, hun står oppført som produsent i 36 episoder og regissør i 6 episoder. Selvfølgelig gar hun STOR innflytelse på hvordan serien lages. 

Og så da?
Tror du folk løper ned dørene til Scientologikirken etter å ha sett på THT? 

Anonymkode: fa638...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og så da?
Tror du folk løper ned dørene til Scientologikirken etter å ha sett på THT? 

Hæ?

Nei. Jeg tror hun har mye å si i forhold til alle de evinnelige nærbildene av ansiktet hennes. Og innflytelse på deler av hvordan serien er bygget opp. 

Jeg ser på serien selv, og har heller ikke sluttet å se Woody Allens filmer for den del.

Det eneste jeg reagerer på er at så mange her påstår at hun bare er en skuespiller og ikke skal blandes med hvordan serien er fremstilt. Hun er på ingen måte bare en skuespiller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hæ?

Nei. Jeg tror hun har mye å si i forhold til alle de evinnelige nærbildene av ansiktet hennes. Og innflytelse på deler av hvordan serien er bygget opp. 

Jeg ser på serien selv, og har heller ikke sluttet å se Woody Allens filmer for den del.

Det eneste jeg reagerer på er at så mange her påstår at hun bare er en skuespiller og ikke skal blandes med hvordan serien er fremstilt. Hun er på ingen måte bare en skuespiller.

For meg er hun det.
Og hvordan serien er fremstilt?

Jeg liker jo serien så noe gjør hun jo da rett hvis poenget er at serien skal være populær (som er jo målet for alle som lager underholdning!).

Hva er egentlig poenget ditt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

For meg er hun det.
Og hvordan serien er fremstilt?

Jeg liker jo serien så noe gjør hun jo da rett hvis poenget er at serien skal være populær (som er jo målet for alle som lager underholdning!).

Hva er egentlig poenget ditt her?

Poenget er at jeg ikke synes folk bør undervurdere EMs rolle i utforming av serien. Denne brukeren setter greit fingeren på hva som er problematisk:

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Litt av problemet med dette er veldig tydelig i sesong 4-5. Scientology aksepterer ikke psykoterapi, behandling etc. Og Moss har så mye creative control at det gjenspeiles i June. June tar ikke imot hjelp. June er per nå seriens dårligste arc, og det er pga hennes mentalt ustabile skuespiller 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet med dette er at dette ikke er sånn Offred/June er i boken eller i the testaments som de lager oppfølger til etter s6. For å få gruppeterapien i Canada var det krav for Moss å militarisere den, fordi HUN ikke tror på terapi. Miller nekter å lage tht uten Moss 

Ellers skjønner jeg ikke helt hva ditt poeng er, ab...2a2? Du bryr deg ikke om det, ok. Hvorfor har du noe i mot at andre bryr seg om det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Poenget er at jeg ikke synes folk bør undervurdere EMs rolle i utforming av serien. Denne brukeren setter greit fingeren på hva som er problematisk:

Ellers skjønner jeg ikke helt hva ditt poeng er, ab...2a2? Du bryr deg ikke om det, ok. Hvorfor har du noe i mot at andre bryr seg om det?

Problemet er at en del av tilhengerene av serien nekter å se at den er blitt maltraktert av Moss sin kontroll, og fighter for serien som om den er en religion. Noe som er ironisk. 

Om man ser på diskusjonsforum og grupper om denne serien ser man at en god del tror Tht er virkeligheten, den dyrkes. Dystopien i serien blir så ekte for de. 

Serien burde sluttet i s1, basert på materialet. Nå som de skal lage serie av testaments er det RART å lage June slik. Undrer meg VELDIG på hvordan de skal gjøre sesong6, når de skal lage testaments? Hvordan tenker de EGENTLIG å gjøre det logisk?

At Moss er med i slutten av Testaments er ok, men jeg ORKER IKKE mer av henne nå. Hun har ødelagt karakteren sin OG serien. Det er faktisk ille når SERENA er en mer likandes dame.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det definitivt noen av dere som gir serien mye større betydning enn hva den faktisk er, som er en ren underholdningsserie! 🙄 om den hadde blitt kansellert, så kjedelig, men ellers uten noe som helst betydning for type 98 % av de som ser på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...