AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #41 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg pleide å klø noe helt sykt i hodebunnen. Jeg fant riktignok en shampoo som har kurert alt for min del. Oribe Serene Scalp. Den er dyr (440kr), men jeg føler jeg har spart det inn siden jeg trenger så lite hver gang og den holder i «evigheter». Jeg kjøpte en flaske i mai og fremdeles er det litt under halvparten igjen. Vasker håret to ganger i uken. Anonymkode: 19a8f...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 7. november 2022 #42 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg har ikke erfaring med eksem i hodebunnen, så vet ikke om rådet mitt løser noe problem for deg. Men jeg kjøpte urtesjampo fra Vossabia i fjor fordi jeg ble anbefalt den av noen som slet med kløende hodebunn. Og det funket kjempebra på både meg og mannen min! Jeg ville også vurdert å droppe føning, da varme kan tørke ut hodebunnen. Kanskje hodebunnen din har tålt det før, men kan være det forverrer saken nå når du først har fått sensitiv hodebunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 7. november 2022 #43 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg har også en hodebunn som har klødd og flasset uansett hva jeg har prøvd av spesialshampoer. Den eneste sjampoen som hjelper på min hodebunn er Head & Shoulders. Den er billig, og absolutt verd å prøve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #44 Del Skrevet 7. november 2022 Sleit mye med kløe og flassing og prøvd alt mulig av dyre spesialprodukter. Det som funket aller best på meg var faktisk head & shoulders🤷🏼♀️ Anonymkode: 40e5f...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #45 Del Skrevet 7. november 2022 cassio skrev (3 minutter siden): Jeg har også en hodebunn som har klødd og flasset uansett hva jeg har prøvd av spesialshampoer. Den eneste sjampoen som hjelper på min hodebunn er Head & Shoulders. Den er billig, og absolutt verd å prøve. Dette👍🏻 Head & shoulders løste problemene for min del. Anonymkode: 40e5f...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #46 Del Skrevet 7. november 2022 Eksem? Jeg fikk elocon liniment og det fikset problemet helt. Må også bruke head n shoulders shampoo og balsam fordi jeg får utslett av alt annet Anonymkode: 78214...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanaia Skrevet 7. november 2022 #47 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg fikk kløe etter at jeg gikk over til Redken shampoo. Hjelper kanskje heller ikke at jeg bruker Batiste tørrsjampo. Eneste som funker på hodebunnen min har vært Bioderma sin sjampo Nodé, den lindret umiddelbart og funker superbra som sjampo: https://www.vitusapotek.no/harpleie/shampoo/shampoo-for-torr-hodebunn/bioderma-nodé-a-soothing-shampoo-for-sensitiv-hodebunn-400-ml/p/990625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #48 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Eksem? Jeg fikk elocon liniment og det fikset problemet helt. Må også bruke head n shoulders shampoo og balsam fordi jeg får utslett av alt annet Anonymkode: 78214...653 Jeg har vært hos lege og fikk resept på Diprosalic liniment, skal smøres morgen og kveld i en uke og deretter kun kveld i en uke. 14 dager totalt. Jeg har startet på den i dag og jeg sliter, håret er langt og jeg synes det er så vanskelig å få det jevnt over hodebunnen 😞 Etterpå ser jeg ut som en troll. Vet ikke om jeg kommer til å holde ut 😖 Ts Anonymkode: ceb75...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #49 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vært hos lege og fikk resept på Diprosalic liniment, skal smøres morgen og kveld i en uke og deretter kun kveld i en uke. 14 dager totalt. Jeg har startet på den i dag og jeg sliter, håret er langt og jeg synes det er så vanskelig å få det jevnt over hodebunnen 😞 Etterpå ser jeg ut som en troll. Vet ikke om jeg kommer til å holde ut 😖 Ts Anonymkode: ceb75...9d9 Jeg tror ikke jeg fikk det perfekt utover hodebunnen heller, men når du tar på neste gang så vil du sikkert dekke de områdene du kanskje ikke dekket nå. Men ja, håret ser ikke bra ut når det er i, men hodebunnen blir 1000 ganger bedre veldig fort egentlig fra min erfaring, så det er verdt det. Og lykke til!! Håper det funker for deg Anonymkode: 78214...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #50 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror ikke jeg fikk det perfekt utover hodebunnen heller, men når du tar på neste gang så vil du sikkert dekke de områdene du kanskje ikke dekket nå. Men ja, håret ser ikke bra ut når det er i, men hodebunnen blir 1000 ganger bedre veldig fort egentlig fra min erfaring, så det er verdt det. Og lykke til!! Håper det funker for deg Anonymkode: 78214...653 Tusen takk for det 🤞🏽 Jeg håper så inderlig at dette vil hjelpe, at det ikke blir bortkastet. 😞 Anonymkode: ceb75...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #51 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 7.30): Har noen tips som shampo som hjelper? Hver gang jeg vasker håret, klør hodebunnen noe intenst, når jeg tørker håret med føner må jeg klø meg, når jeg grer meg i håret, klør jeg. Jeg blir snart gal!! Ellers så må jeg tvinge meg til å la være å klø, men det er jævlig vanskelig. Jeg har prøvd Fungoral shampo, hjalp ingenting, nå har jeg brukt opp en hel flaske Sebamed shampo mot kløe, hjelper heller ikke. Og jeg også i tillegg fått håravfall, jeg vet ikke om det har noe sammenheng med at jeg sliter med kløende hodebunn men jeg mister vanvittig med hår også. Har noen råd til meg? Hvilken shampo eller hva hjelper? Anonymkode: ceb75...9d9 Dropp sjampo.Prøv kokosolje fra sunkost. Anonymkode: 44c1b...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #52 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 8.13): Vasker håret to ganger i uken. Innimellom bruker jeg balsam, ut i lengdene. Brukte opp 2 flasker Fungoral og etter Fungoral gikk jeg over til Sebamed, og har snart brukt opp en hel flaske. Bruker ingen andre shampoer. Da jeg må tørke håret så bruker jeg bare varmebeskyttende krem i lengdene. Ingen spray ingenting ellers i håret. Kostholdet mitt er helt ok, tenker jeg. Anonymkode: ceb75...9d9 Fungoral er ikke en shampo som vasker håret. Det er en flytende shampo som bare skal i hodebunnen. Skylles ut etter 5 min. Jeg ville prøvd den hvite serien til Aco med shampo og liniment for tørr hodebunn. Man kan klø av parfymen i shampo. Anonymkode: eed3c...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #53 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 8.26): Jeg får irriterte flekker/flass og sinnsyk kløe i hodebunnen, har hatt det hele livet. https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/harpleie/vichy-dercos-sjampo-flasstort-2001,5001662?gclid=CjwKCAjw7p6aBhBiEiwA83fGumslKC26ztp3fn3K-8B9Zg3QDPK0Map0kZS8CZKclgYIqgEXDLGxRRoCS8IQAvD_BwE Kjøper denne på apotek, ikke bare er det en bra shampoo for mitt hår som rengjør godt, men har null kløe/flass lengere. Anonymkode: 164bb...7ec Denne har jeg også brukt i flere år i kløperiodene. Da bruker jeg den en ukes tid og så kan jeg gå over til en annen mild shampoo. Bruker den ca hver 3 mnd eller no sånt. Det er den eneste som har fungert på meg. Og det skal ikke være noe medisinsk ved den. Anonymkode: 02752...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #54 Del Skrevet 8. november 2022 Siden andre også kan søke og finne tråden, vil jeg ta med at det også kan være alopecia. Det er en autoimmun sykdom, helt ufarlig, men mange inkl meg opplever intens klør i hodebunnen. Jeg fikk også et liniment da legen tenkte det kunne være en form for eksem, selv om ingenting vistes. Etter hvert mistet jeg alt håret (over noen måneder). Andre får flekkvis håravfall, eller at det tynnes utover hele hodet. Hudlege kan sette diagnose, men det er ikke all verdens behandling. En del har nytte av kortisoninnsprøyting, men det virker som det ofte bare virker midlertidig. Noen ganger kommer håret tilbake av seg selv. Selv om mange har det, er det fortsatt en sjelden og for mange ukjent diagnose, så greit å spre litt kunnskap Anonymkode: 1f355...f77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_95 Skrevet 29. november 2022 #55 Del Skrevet 29. november 2022 (endret) Hvordan fungerte diprosalic ? Jeg sliter med akkurat det samme som deg, intens kløe (spesielt ved hårfestet bak i nakken), rød sensitiv hodebunn og prøvd alt av sjampoer, men ingenting som funker.. mister håndfuller med hår hver dag, og det har blitt kjempe tynt.. jeg har fått diprosalic av legen min nå, så spent på hvordan den er. Men fått beskjed om å bruke den morgen og kveld i tre uker.. 😳 gruer meg.. Har du funnet en sjampo som funker? Jeg er så lei av å bruke penger på serumer og produkter som er bortkastet.. Endret 29. november 2022 av Jente_95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #56 Del Skrevet 30. november 2022 Jente_95 skrev (8 timer siden): Hvordan fungerte diprosalic ? Jeg sliter med akkurat det samme som deg, intens kløe (spesielt ved hårfestet bak i nakken), rød sensitiv hodebunn og prøvd alt av sjampoer, men ingenting som funker.. mister håndfuller med hår hver dag, og det har blitt kjempe tynt.. jeg har fått diprosalic av legen min nå, så spent på hvordan den er. Men fått beskjed om å bruke den morgen og kveld i tre uker.. 😳 gruer meg.. Har du funnet en sjampo som funker? Jeg er så lei av å bruke penger på serumer og produkter som er bortkastet.. Diprosalic liniment gjorde hodebunnen min verre 😞 Fra å bare ha kløende hodebunn som klødde innimellom, har jeg nå en hodebunn som klør 24/7 😢 Dette linimentet passet ikke min hodebunn i det hele tatt. Nå har jeg i tillegg til kløende hodebunn fått også sår hodebunn, jeg sliter med å vaske det og gre der, for hodebunnen er betent og sår. Har bestilt time til privat hudlege, har time i dag, for jeg orker ikke å gå mer sånn.😣 Anonymkode: ceb75...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #57 Del Skrevet 30. november 2022 Cutrin Bio+ har hjulpet meg når jeg har hatt tilsvarende problem med kløe. Hos meg er det pga tørr hodebunn. Anonymkode: 2d363...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_95 Skrevet 1. desember 2022 #58 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 7.36): Diprosalic liniment gjorde hodebunnen min verre 😞 Fra å bare ha kløende hodebunn som klødde innimellom, har jeg nå en hodebunn som klør 24/7 😢 Dette linimentet passet ikke min hodebunn i det hele tatt. Nå har jeg i tillegg til kløende hodebunn fått også sår hodebunn, jeg sliter med å vaske det og gre der, for hodebunnen er betent og sår. Har bestilt time til privat hudlege, har time i dag, for jeg orker ikke å gå mer sånn.😣 Anonymkode: ceb75...9d9 Uff å nei! Så fælt å høre 😰 håper timen hos hudlegen gikk bra! Når jeg var hos hudlegen fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre noe for meg 😢 men da var ikke hodebunnen like ille som den er nå.. vurderer å gå til privat hudlege selv, og se hva de sier.. Men man føler seg ganske fortapt.. Man kan ikke ha det sånn her, er jo helt grusomt 😔og ingen som tar deg seriøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå