Gå til innhold

Hvorfor skal man ikke være stille på et bibliotek lenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle tenker bare på seg uansett, er jo ikke noe annet enn meg, meg de som vill ha det musestille tenker heller

Anonymkode: b2ee8...a6d

Dette har det alltid vært tiltenkt, som en lesesal. Vet ikke når du er født. Men det har tydeligvis sklidd ut og mange, som deg, har fått det for seg at et bibliotek nå er en flerbrukshall.

Burde ansett meg som biblotek-vakt. Samtlige besøkende skal få skrudd inn en svamp i kjeften.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle tenker bare på seg uansett, er jo ikke noe annet enn meg, meg de som vill ha det musestille tenker heller

Nei, vi som vil ha det stille er jo stille av respekt for de andre på biblioteket. Man tenker på andre når man ikke bråker. 

Anonymkode: 416c4...8bf

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det virker som folk har mistet evnen til å være stille. Se bare hvordan det har blitt på kino, før var det rimelig selvfølgelig å ikke prate i telefonen der inne. Men nå? Og på bussen pleide folk sitte med hodetelefoner, nå hører stadig flere på musikk over høyttaler. 

Anonymkode: d4432...5e9

Ja, enkelte tar jo også med bærbare høytalere på tbanen/bussen. Burde være kriminelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PITTY said:

Dette har det alltid vært tiltenkt, som en lesesal. Vet ikke når du er født. Men det har tydeligvis sklidd ut og mange, som deg, har fått det for seg at et bibliotek nå er en flerbrukshall.

Burde ansett meg som biblotek-vakt. Samtlige besøkende skal få skrudd inn en svamp i kjeften.

Født i 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, vi som vil ha det stille er jo stille av respekt for de andre på biblioteket. Man tenker på andre når man ikke bråker. 

Nei dere er stille fordi dere ønsker å ha det stille

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Født i 73

Bra. Det var nærmere 2nd verdenskrig enn jeg trodde. Da vet du sikkert forskjellen på bok og lydbok.🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig jeg bruker det nærmeste bibloteket mye men er raskt inn og henter boka jeg har fått sms varsel på eller leverer bok og ut igjen. Sier hei og hade til betjeningen da thats it. For meg er lesing noe jeg vil gjøre med ro rundt meg så leser bare hjemme. 

Det jeg syns er fint med moderne bibloteket er selv betjeningen og at du nå kan låne frø til planter m. m det brukte jeg masse nå i vår. Så er jo bedre på mange måter med mer tilbud men et sted og lese er det ikke lenger. Ikke har mitt bibliotek noe komfortabelt sted og sitte heller. 

Så jeg er litt begge deler både på +sia med moderne bibliotek og litt på - sia. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, enkelte tar jo også med bærbare høytalere på tbanen/bussen. Burde være kriminelt. 

Kollektiv = Ghetto..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PITTY said:

Bra. Det var nærmere 2nd verdenskrig enn jeg trodde. Da vet du sikkert forskjellen på bok og lydbok.🙃

Hehe det stemmer😉 Men foretrekker Kindle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (45 minutter siden):

Worst case. Skaff deg et headset med noise cancelling. Da kan du nøye deg med å se på disse morsomme skrikhalsene..

Og i headsettet spiller du "Jeg hater Måker" av Odd Børretzen.

Noise cancelling tar ikke ansvar prating, kun lyder/during

Anonymkode: c4b80...52e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da har du feil headset, gode headset med noice cancelling utestenger også prat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, som sagt, du har et for dårlig headset. Med mine kan jeg gå rundt på et for meg traumatisk handlesenter og bare se alle tufsete mennesker gå rundt meg stille som mus. Største tufsen er kanskje han gærningen med headsettet..? 🥶

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke sånn det skal være da. Herregud. Bibliotek skal være stille.

Anonymkode: 77f26...280

Et bibliotek skal ikke være stille som graven. Herregud. Bibliotek skal være for alle og gi lavterskeltilbud innenfor kultur og tjenester. 

Anonymkode: 18ca2...a6d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

«Andre» ja - «andre» som ikke bruker biblioteket som bibliotek men til helt andre ting.

Jeg bruker bibliotek som kopimaskin, printer og skanner … og må dessverre krype til korset og si at det har blitt noen telefonsamtaler der… :flau:

Takk for påminnelse om stillhet. Ikke at jeg er så bråkete uansett men :troest:

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Et bibliotek skal ikke være stille som graven. Herregud. Bibliotek skal være for alle og gi lavterskeltilbud innenfor kultur og tjenester. 

Anonymkode: 18ca2...a6d

Jeg reagerer ikke på at folk prater med innestemme, og litt lavere enn de pleier. Men jeg reagerer når de står å gauler og prater drithøyt, inne på biblioteket. Eller folk som ser på videoer, uten headset!🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ Bryr meg egentlig ikke om unger som bråker, men voksne burde skjønne at man skal være rolig inne på et bibliotek.  

Hvis man skal bråke, så kan man henge en annen plass. Skulle ønske at bibliotekene hadde flere stillesoner🙏

Anonymkode: a6521...84b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkebibliotek 

Og som biblioteksjefen i kommunen  sa; "et lavterskel samlingsted som skal være tilgjengelig for alle" . Så da fikk jeg låne nøkkelkort til hoveddør for å samle min gjeng der inne utenfor åpningstid. 

Anonymkode: 47c93...5f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker når biblioteket er stille. De aller fleste her demper seg. Enkelte av de gamle bøkene gir et kick.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det virker som folk har mistet evnen til å være stille. Se bare hvordan det har blitt på kino, før var det rimelig selvfølgelig å ikke prate i telefonen der inne. Men nå? Og på bussen pleide folk sitte med hodetelefoner, nå hører stadig flere på musikk over høyttaler. 

Anonymkode: d4432...5e9

Slik usivilert adferd burde belønnes med lettere fysisk avstraffelse, eller lydtortur. For syndernes eget beste selvsagt.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...