Entern Skrevet 13. oktober 2022 #61 Del Skrevet 13. oktober 2022 AprilRyan skrev (2 minutter siden): Så jeg kunne tenke meg at det var områder der det var ro og kanskje til og med stille områder uten andres kakling. Enkelte bibliotek har fortsatt områder der det er ganske stille, men det virker som det kommer an på utforming av selve bygget. Ja utformingen av bygget og rommene er veldig viktig. Med rett utforming kan man ha både arrangementer og masse barn på biblioteket uten at det forstyrrer noen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #62 Del Skrevet 13. oktober 2022 13 minutter siden, Entern said: Det kan man og gjøre på en benk i parken. Der kan jo de som ønsker å være i fred å lese sitte også? Anonymkode: b2ee8...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #63 Del Skrevet 13. oktober 2022 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Nja, er ikke helt det samme som å sitte inne et sted. Dessuten så har vi ikke akkurat "sitte på benk" temperaturer året rundt her til lands. Det er uansett bibliotekene som har lagt opp til at de skal gjøre ting på denne måten. Hvis man skulle blitt møtt med "hysj hysj sure damer" så hadde ikke bibliotekene overlevd, de må innrette seg etter tiden vi lever i og det er rett og slett ikke nok med et stille sted og bare bøker. Så kan de evneveike bråkmakerne sitte hjemme da, når de likevel bare skal sitte og skravle i mobilen. Å gå på biblioteket for å skravle i mobilen er som å gå på butikken for å sparke fotball, dersom det ble en greie med folk som sparket fotball på matbutikken hadde du forsvart det og? Eller på restaurant. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #64 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der kan jo de som ønsker å være i fred å lese sitte også? Anonymkode: b2ee8...a6d Alltid de det går utover, det skal gå utover. Nei, de jævla undermålerne som på død og liv skal skravle høylytt på biblioteket kan sitte på den jævla benken. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #65 Del Skrevet 13. oktober 2022 1 minutt siden, Entern said: Å gå på biblioteket for å skravle i mobilen er som å gå på butikken for å sparke fotball, dersom det ble en greie med folk som sparket fotball på matbutikken hadde du forsvart det og? Eller på restaurant. Nå begynner du å bli usaklig, dette er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Anonymkode: b2ee8...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #66 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå begynner du å bli usaklig, dette er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Anonymkode: b2ee8...a6d Selvsagt er det det. Bare vent, snart blir det improviserte amatørfotballkamper på din lokale matbutikk, synd med alt ekstraarbeidet for de ansatte og sånn da men. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #67 Del Skrevet 13. oktober 2022 1 minutt siden, Entern said: Alltid de det går utover, det skal gå utover. Nei, de jævla undermålerne som på død og liv skal skravle høylytt på biblioteket kan sitte på den jævla benken. Nå virker det jo som slik som bibliotekene har blitt nå er det de fleste ønsker, så da er det heller dere "lyd sarte" som må finne et annet sted å være? Anonymkode: b2ee8...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 13. oktober 2022 #68 Del Skrevet 13. oktober 2022 Worst case. Skaff deg et headset med noise cancelling. Da kan du nøye deg med å se på disse morsomme skrikhalsene.. Og i headsettet spiller du "Jeg hater Måker" av Odd Børretzen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #69 Del Skrevet 13. oktober 2022 1 minutt siden, Entern said: Selvsagt er det det. Bare vent, snart blir det improviserte amatørfotballkamper på din lokale matbutikk, synd med alt ekstraarbeidet for de ansatte og sånn da men. God natt🙂 Anonymkode: b2ee8...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #70 Del Skrevet 13. oktober 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: På de bibliotekene jeg kjenner til har konserter alltid vært en aktivitet lagt til etter ordinær åpningstid. Når det gjelder leik så er det vel både begrenset hvor utagerende og forstyrrende det er, klart vi alle er forskjellige, men jeg heier på alle tiltak som bringer flere småbarnsfamilier og ungdommer inn til litteraturen enn å være låst til en skjerm. Anonymkode: b4b8f...e0f Barna blir jo ikke brakt inn i litteraturens verden ved at de bruker biblioteket som en lekeplass. På mitt bibliotek har de satt opp lekestativ innne på biblioteket slik at de minste kan slippe å leke ute. Det er jo helt tullete. Jeg skjønner at bibliotekene skal brukes til mer enn kun bøker. Men det bør være aktiviteter som ikke har høyere støynivå enn normal samtale. Folk som gjør lekser, folk som leser aviser, folk som bruker datamaskiner, osv. Angående datamaskiner. Har vært på bibliotek hvor folk spiller musikk på høytalerne på PCen. Anonymkode: 416c4...8bf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #71 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå virker det jo som slik som bibliotekene har blitt nå er det de fleste ønsker, så da er det heller dere "lyd sarte" som må finne et annet sted å være? Anonymkode: b2ee8...a6d Kommunist? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #72 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna blir jo ikke brakt inn i litteraturens verden ved at de bruker biblioteket som en lekeplass. På mitt bibliotek har de satt opp lekestativ innne på biblioteket slik at de minste kan slippe å leke ute. Det er jo helt tullete. Jeg skjønner at bibliotekene skal brukes til mer enn kun bøker. Men det bør være aktiviteter som ikke har høyere støynivå enn normal samtale. Folk som gjør lekser, folk som leser aviser, folk som bruker datamaskiner, osv. Angående datamaskiner. Har vært på bibliotek hvor folk spiller musikk på høytalerne på PCen. Anonymkode: 416c4...8bf Jepp, enig. Og jeg blir ikke engang spesielt forstyrret av lekende barn, det er bare koselig stort sett, men ja. Et bibliotek er ikke en lekepark. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #73 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå virker det jo som slik som bibliotekene har blitt nå er det de fleste ønsker, så da er det heller dere "lyd sarte" som må finne et annet sted å være? Anonymkode: b2ee8...a6d Nei, biblioteket er for menneskene du så usaklig og ondskapsfullt kaller «lyd sarte». Vet du i det hele tatt hva et bibliotek er for noe…? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #74 Del Skrevet 13. oktober 2022 7 minutter siden, Entern said: Så kan de evneveike bråkmakerne sitte hjemme da, når de likevel bare skal sitte og skravle i mobilen. Å gå på biblioteket for å skravle i mobilen er som å gå på butikken for å sparke fotball, dersom det ble en greie med folk som sparket fotball på matbutikken hadde du forsvart det og? Eller på restaurant. Enig. Synes normal høflighet er å ta telefonsamtaler utenfor biblioteket. Det er ingen grunn til at man skal ta samtalene inne på biblioteket, samtidig som det bråker med telefonsamtaler. Og mange roper nærmest i telefonen. ser folk som holder telefonen med en armlengdes avstand! Anonymkode: 416c4...8bf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2022 #75 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Synes normal høflighet er å ta telefonsamtaler utenfor biblioteket. Det er ingen grunn til at man skal ta samtalene inne på biblioteket, samtidig som det bråker med telefonsamtaler. Og mange roper nærmest i telefonen. ser folk som holder telefonen med en armlengdes avstand! Anonymkode: 416c4...8bf Jepp. Gjerne med høytaler på og. Total mangel på oppdragelse og høflighet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #76 Del Skrevet 13. oktober 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nå virker det jo som slik som bibliotekene har blitt nå er det de fleste ønsker, så da er det heller dere "lyd sarte" som må finne et annet sted å være? Anonymkode: b2ee8...a6d Poenget er jo at det finnes uendelig med offentlige steder hvor man kan bråke. Bibliotekene var det stedet for lydsarte. Folk som ville ha et sted å f.eks lese i fred og ro. Ikke alle kan gjøre det hjemme hos seg, for der er familien og bråker. Barn som vil leke og voksne som vil holde syklubb kan gjøre det andre steder enn på biblioteket. Anonymkode: 416c4...8bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #77 Del Skrevet 13. oktober 2022 8 minutter siden, Entern said: Kommunist? Nei så langt der i fra, jeg synes bibliotek skulle vært privat drevet, men når bibliotekene skal drives med felleskapets penger så må det være åpent for alle Anonymkode: b2ee8...a6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #78 Del Skrevet 13. oktober 2022 8 minutter siden, Entern said: Nei, biblioteket er for menneskene du så usaklig og ondskapsfullt kaller «lyd sarte». Vet du i det hele tatt hva et bibliotek er for noe…? Ja men jeg tror ikke du vet hva et bibliotek er? Bibliotek betyr "bok lager" og ikke stillerom eller leserom Anonymkode: b2ee8...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 13. oktober 2022 #79 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå virker det jo som slik som bibliotekene har blitt nå er det de fleste ønsker, så da er det heller dere "lyd sarte" som må finne et annet sted å være? Anonymkode: b2ee8...a6d Invaderende holdning. meg..meg. JA til amming ved siden av min Caffe-latte? Nei. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #80 Del Skrevet 13. oktober 2022 1 minutt siden, PITTY said: Invaderende holdning. meg..meg. JA til amming ved siden av min Caffe-latte? Nei. Alle tenker bare på seg uansett, er jo ikke noe annet enn meg, meg de som vill ha det musestille tenker heller Anonymkode: b2ee8...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå