Gå til innhold

Du som farger brynene hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som farger brynene hjemme, hvilket merke bruker du og kan anbefale? :)

Anonymkode: a68fd...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Refectocil i fargen kastanje. Har også prøvd brynfarge fra Colokrem og Depend, men foretrekker Refectocil fordi de har bedre utvalg av farger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Refectocil men syns den funker dårlig 

Anonymkode: 8c7ad...d2d

Fungerer veldig bra på meg. Også supert at man kan blande sin egen farge. Jeg vil ha mørke men ikke svarte bryn. Da blander jeg lys brun, sort og graphite fargen.

Anonymkode: ec0df...783

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolokrem, har foretrukket den i mange år og synes den har blitt enda bedre med tiden. Bruker fargen askebrun, den er lett å justere etter hvor lenge man har den på og passer fint til min ganske lyse hud og honningblonde hår.

Anonymkode: f3720...eac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kolokrem i fargen askebrun. Man justerer blandingsforholdet og tiden etter hvor mye farge man vil ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refectocil bruker jeg. Har ikke prøvd noe annet, men ser at flere som har prøvd både den og kolokrem foretrekker refectocil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppfallera skrev (1 time siden):

Refectocil. Synes fargen blir fin, men etter 4-5 dager er den borte. 

Ja det opplever jeg med hjemmefarging også! Men da jeg farget i salong holdt den 4 uker og jeg tror det var refectocil de brukte der og? Fargene het hvertfall light brown og graphite der også som refectocil merket 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 12.36):

Farger dere vipper også? Hvordan gjør dere det selv?

Jeg har prøvd flere ganger, men får det ikke til ordentlig.  Det er vanskelig å få dekket vippene med farge og samtidig unngå å få farge i øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perelandra skrev (1 minutt siden):

Jeg har prøvd flere ganger, men får det ikke til ordentlig.  Det er vanskelig å få dekket vippene med farge og samtidig unngå å få farge i øynene. 

Ja og med et og et øye for man må jo ha et av øynene åpent når man behandler det andre! Ville spurt en venninne om hjelp lik som på salong men venninnene mine syns sånt bare er tull.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offwhite

Refectocil her også, funker kjempebra. Kolokremen har forandret innhold, tror det var pga. nye eu-regler og fungerer ikke på meg lengre. Farge vippene ender bestandig med at jeg får det på øynene når jeg skal ta det av, svir såpass at jeg tenker det er siste gangen. Men så gjør man det igjen da. Vet ikke hvordan man skal klare å unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offwhite skrev (1 time siden):

Refectocil her også, funker kjempebra. Kolokremen har forandret innhold, tror det var pga. nye eu-regler og fungerer ikke på meg lengre. Farge vippene ender bestandig med at jeg får det på øynene når jeg skal ta det av, svir såpass at jeg tenker det er siste gangen. Men så gjør man det igjen da. Vet ikke hvordan man skal klare å unngå det.

Jeg sliter mest med påføringen på vipper, fargen setter seg ikke når jeg grer med en maskara børste så prøver å bruke salongteknikken bare med et og et øye av gangen og pensle vippene med øynene lukket og ha beskyttelsespad under øyet.

Lærte et bra triks på YouTube for å ta det av uten å få det i øyene, ta to bomullspadder/sminkefjernere og hold den ene på undersiden av overvippene og den andre padden på oversiden av overvippene sånn at du klemmer vippene mot hverandre og trekker de sakte ut fra vippene. Da beskyttes øynene og huden! Tørre pads først for å få vekk den flytende overflødige fargen også to våte pads men hvor du har klemt ut vannet etterpå for å vaske ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Offwhite skrev (1 time siden):

Colokrem sitter ikke på mine bryn heller. Den setter seg på huden men ikke hårene. Jeg bruker ett annet merke som jeg ikke husker navnet på nå.

Anonymkode: c4cd9...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Colokrem sitter ikke på mine bryn heller. Den setter seg på huden men ikke hårene. Jeg bruker ett annet merke som jeg ikke husker navnet på nå.

Anonymkode: c4cd9...c44

Kan du sjekke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

For min del opplever jeg at kolokrem har blitt mer uforutsigbar med ny formula. Før var askebrun mørkere og kald, men opplevde nylig at bryna nesten ble lysere? Har dermed gått for brunsort i det siste og passer heller med på tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 12.36):

Farger dere vipper også? Hvordan gjør dere det selv?

Jeg bruker reftecocil på bryna, og så bruker jeg depend på vippene. Får ikke den blandingen man blander selv til å sitte på vippene, men med den fra depend så påfører man først en gel og deretter en annen. Den bør nok ikke brukes på bryn fordi den farger veldig fort og blir ikke like pen og jevn her, men på vippene er den helt topp! Har dog alltid et par q-tips i umiddelbar nærhet om det skulle komme noe på huden😅

https://www.vita.no/makeup/oyne/oyenbryn/depend-lash--eyebrow-colour-svart?ssr=on&loadfailure=1&gclid=EAIaIQobChMI0vbGu8Lj-gIV1RB7Ch2rNAn5EAAYASAAEgLinvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 3e8b7...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...