AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Del Skrevet 13. oktober 2022 Heihei🙂 Vi har kjøpt hus i sommer. Her har vi naboer, to eldrepar. Veldig hyggelige, men også ensomme. Dem pleide å komme bort til oss, så fort vi var ute i hagen, og da pleide vi å drikke kaffe sammen, og prate. Vi pleide å invitere dem hver gang vi grillet i hagen, og de var så glade. Det var så koselig. Men nå er det kaldt og mørk ute, dem holder seg inne, og er nesten aldri ute. Får aldri besøk, og virker så ensomme. Jeg får så trist følelse hver gang jeg ser huset dems. Får lyst til å invitere dem til kaffe, eller lunsj. Eller bare spørre hvordan det går, om de trenger hjelp til noe. Men nå vet jeg ikke hvor vanlig det er i norsk kultur? Jeg er redd å gjøre noe dumt, så vil gjerne høre fra noen, om jeg burde gjøre dette eller ikke. (Jeg er ikke norsk) Anonymkode: f6fb7...6c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Del Skrevet 13. oktober 2022 Bare å invitere, høres hyggelig ut 😊 Om de ikke vil sier de bare nei, men høres ut som de synest det vil bære fint. Anonymkode: 6744d...a53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Del Skrevet 13. oktober 2022 I vårt nabolag er det vanlig å oppsøke hverandre utenomhus, men jeg har aldri vært over dørstokken til nærmeste nabo. Det sagt, jeg inbiller meg at jeg hadde vært velkommen. Anonymkode: 6a3d5...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 15. oktober 2022 #4 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg tenker det hadde vært hyggelig jeg den eldre generasjonen i Norge er jo mer vant til å bli invitert på kaffe og mer åpne dører. Selv bor jeg i blokk og ser knapt naboen men husker det var anderledes da jeg var lita og bodde på bygda. Jeg har faktisk prøvd å være litt mer åpen selv og har en eldre nabo som kommer innom og låner bøker hos meg. Da snakker vi litt om boka han har lest og han låner en ny☺️Fra en annen kultur enn norsk merker det er mer likt slik jeg vokste opp med. Men de eldre norske rundt meg sier knapt hei. Jeg sier kjør på jeg! Vi trenger mer varme i samfunnet ❤️👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Del Skrevet 15. oktober 2022 De hadde sikkert blitt veldig glade! Anonymkode: cc122...b07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 15. oktober 2022 #6 Del Skrevet 15. oktober 2022 Vi nordmenn er ofte litt sånn. Vi ønsker å bli inkludert, men ikke så flinke til å vise det, og ikke så flinke til å inkludere. Inviter dem hjem på kaffe, de blir garantert kjempeglade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 15. oktober 2022 #7 Del Skrevet 15. oktober 2022 Bare å invitere, det liker de nok. Om de ikke orker eller vil sier de bare nei, Ikke noe stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå