Gå til innhold

Dagboken i min tid som prøver etter utak av spiral🤰

Rosa_panter

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen kommer til å lese eller følge med på den tråden her, men den er koselig for meg og partneren min. 

Hei! Jente på 25 år som med kjæreste i 5,5år prøver for første gang. 
Jeg tok ut spiralen min 06.09, (hadde den i i 5-6 år. Byttet 1 gang) fikk små blødning i 1 dag ca og positiv cb eggløsnings test 12.09 og vi koste oss mye i tiden rundt da, men så følte jeg meg så fuktig om jeg kan si det kvelden 23.09 så tok både en graviditets test og eggløsning test hvor gravid t var neg og eggl positiv! 

Jeg tenkte at jeg skulle vente med å teste igjen til 10.10 men klarte så klart ikke vente hehe, men tr kom 08.10 og ble ferdig i dag 11.10. 
Synes egt det var fint og få enten det ene eller det andre siden jeg fikk positiv eggløsning to ganger, tror kroppen min prøvde å slippe første gangen men at det ikke slapp rett og slett.

Nå venter jeg egt på og kunne begynne og teste etter eggl igjen, vtp stor sjangse for ustabil syklus nå etter spiralen. Føler det er lurt og bare ta en titt for å ikke gå glipp av noe. 

Så dette er da min start på ett nytt kapittel i livet vårt! 

gleder meg og er veldig spent på tiden fremover💓

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det Tirsdag og 11 DC. Jeg synes det er gøy og spennende og være på pp2! 

jeg sleit med og sovne i natt, bare vrei meg i flere timer. Så tenkte la meg sjekke eggløsningen.  Jeg tok to eggløsningstester (en vanlig tissepisse test og CB) på morninger bare for å følge med siden syklus i gjennomsnitt er 28 dager og jeg egt burde ha eggløsning på lørdag. CB blinket mens den andre Hadde veldig tydelig strek. 

Dro så på jobb og tenkte jeg tar en ny når jeg kommer hjem. Har hatt litt vondt i hode i hele dag og skjent smerter nederst i magen og følt at nå skjer det noe snart!  Så jeg tok da en i stad når jeg kom hjem og den tissepinnen var enda sterkere nå, like sterk som kontroll streken og CB har ett smilefjes som står fast! 

Noe jeg vil gjøre annerledes denne gangen fra de andre er å ikke teste meg før ikm, og prøve å ikke tenke på det her 24/7 som sist, men det tror jeg er enklere sagt enn gjort 😂

Er ialf i gang med pp2cog det føles bra🥰

kom på at jeg brått ble KJEMPE kvalm i stad, det varte ikke så alt for lenge men det var mildt sagt helt jævlig, håper det bare er tilfeldig og ikke blir hver gang jeg får eggløsning, off 😂🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei igjen! 

Følt meg uggen på nettene de siste dagene, og i dag ble jeg kjempe kvalm etter lunsj og tok en G-test som kom ut svakt positivt!!! 
tok det jo midt på dagen med temmelig utvannet tiss men det er en strek der! 
men føler ikke det føles virkelig før streken er der ordentlig! 
så er spent på i morgen tidlig! 

226C80AF-4314-4D02-A31D-FF7D933992E7.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til! 🤩

Anonymkode: 1034e...205

Tusen takk!🧑🏼‍🎄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newgirll skrev (56 minutter siden):

Så spennende! Jeg ser streken😍 lykke til!

Takk!! Blir en spennende julemorgen🧑🏼‍🎄🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du testet i dag?

Anonymkode: 33c75...d39

Ja, er likesvak enda, men er bare 10dpo så tenkte teste igjen på tirs når hcg nivået kanskje er steget litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa_panter skrev (På 24.12.2022 den 18.19):

Ja, er likesvak enda, men er bare 10dpo så tenkte teste igjen på tirs når hcg nivået kanskje er steget litt mer

Oppdatering! Tror det var en kjemisk, våknet til Tr i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg hadde eggløsning på mandag! 
på torsdag hadde jeg mørk utflod, bare sånn brun/oransge typ som jeg tenkte kanskje var festeblødning. 
Har hatt litt strekkende følelse på Venstre side så tenkte jeg skulle ta en test i dag, er bare 6dpo men det er en svak svak strek der! 🫶🏽

B974FA79-56DC-412B-9491-171236994A82.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (8 timer siden):

Positiv test så tidlig 😱 Dette blir spennende 🙌🤞🤞

Veldig!! 
tok en ny i dag, dpo 7 og den synes mer! Er mer rosa inrl 🫶🏽😍

59897CE0-7C5A-46F8-AF0A-D4160C36E0CF.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8dpo, den er der enda🤞🏽😍

Føles ikke helt virkelig enda før en digital test slår ut som positiv.

ikm 24 januar.

30D5A766-2C63-4BC6-A1D5-FBA4EB4561E2.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på 9dpo og tok en sensitiv digital test pg det kom pluss🥹🥹👶👶 

jeg er så glad, etter 5pp we made it!! Har lyst til å si det til ALLE, men føler det er litt tidlig siden ikm ikke engang har vært, men herregud så gøy følelse det er❤️❤️ 

føles veldig uvirkelig, og tok en slik 6dpo når jeg fikk den første positive men da var den så klart neg, var jo egt alt for tidlig til å få positiv test i utgangspunktet 😅

tok en normal cb i går også hvor streken synes godt! 

iiii, vi er gravide 😍😍 

95C689E4-9585-4B4D-BE0A-F6CBA16CBBD2.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjent litt mer stikking og strekning down There i dag. Hadde sex i natt og hadde en bitte liten lys brun strek i trusa fra litt farget utflod, tror slim hinnene mine er veldig tynne nå, men fikk jo litt panikk så løp på butikken (heldig med døgnåpen 2 min utenfor døra) og kjøpte test. Den er blitt sterkere!😄 men er så klart skummelt så tidlig og når jeg hadde en kjemisk forrige mnd. 
men so far so good! Kl er bikket 00:00 så nå er jeg på 12 dpo og spent på om mens kommer eller ikke selv med kun positive og sterkere tester..

Det var gøy å teste pos 6dpo der og da, men og vente 9 (!!) dager før ikm er faktisk ikke så gøy😅 

Aldri vært gravid før så vet jo ikke hva som er normalt eller ikke heller, så gleder meg til å komme meg over ikm uten blod😂 

legger ved resultatet fra kvelds tisset mitt😂🫶🏽

image.jpg

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått veldig roser i skinna de siste dagene, lurer på om dette er normalt ved tidlig graviditet?😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...