snurk Skrevet 11. oktober 2022 #21 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mitt beste tips. Ikke fug inn ansiktet med sminke. Bruk bare øyensminke og la huden få puste. Jeg er nå 52 år og ser mye yngre ut enn alle venninner som fuget inn fjeset sitt, fordi jeg aldri har brukt slike ting, null dype rynker. Rens og smør kveld og morgen men ikke dekk til. bruk evt pudder roughe om du vil vil ha farge i kinnene. Anonymkode: e77ba...04f Man får altså ikke rynker av å bruke sminke 😉 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #22 Del Skrevet 11. oktober 2022 snurk skrev (22 minutter siden): Man får altså ikke rynker av å bruke sminke 😉 Tydeligvis får man det av å fuge inn huden slik at den ikke får luft, hvis ikke så må jeg være ekstremt heldig med mine gener, men jeg vet ikke det , når noen tror min mor er min bestemor, jeg er som sagt 52, bestemor er død for lenge siden. Så jeg tror at huden ikke behøver å bli fuget inn. Anonymkode: e77ba...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #23 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Mitt beste tips. Ikke fug inn ansiktet med sminke. Bruk bare øyensminke og la huden få puste. Jeg er nå 52 år og ser mye yngre ut enn alle venninner som fuget inn fjeset sitt, fordi jeg aldri har brukt slike ting, null dype rynker. Rens og smør kveld og morgen men ikke dekk til. bruk evt pudder roughe om du vil vil ha farge i kinnene. Anonymkode: e77ba...04f Jeg er 35 og ser ut som jeg er 25. Jeg brukte et tonn brunkrem allerede i 12 års alderen, og brukt myyye sminke senere og til nå. Har null rynker. Får ikke kjøpt alkohol på butikken uten å ha med 2 legg, for å bevise at det faktisk er meg. Så tror det handler mer om gener Anonymkode: a2990...206 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubs000 Skrevet 11. oktober 2022 #24 Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Rens huden med en cleanser som passer til din hud, bruk en god eksfoliering, fuktighetskrem og solkrem faktor 30. alt bør være uten parfyme(viktig!) Endret 11. oktober 2022 av Bubs000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #25 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er faktisk i mot å bruke for mye greier på morgningen. Men det spørs på hvor god tid man har. Om man bruker produkter som renser og åpner porer, og så legger sminke oppå, kan man få en allergisk reaksjon, eller man kan fylle masse sminke inn i åpne porer, som fører til dårlige hud hygiene. Så om man skal gå igjennom hele rutinen før sminke, så burde man la det gå litt tid, slik at porene lukker seg igjen. Om man ikke tenker bruke en time på pleie og sminke før jobb (som de fleste ikke har tid til) råder jeg heller til en lett rens på morgningen for å fjerne olje som har dannet seg over natten og en god fuktighetskrem man lar tørke inn litt før sminke. Altså ikke dyp rens, toner osv osv på morgningen. Det kan man ha som kvelds rutine. De fleste produkter trenger man heller ikke bruke 2 ganger om dagen, så det er best å heller ta hele rutinen på kvelden 😊 Anonymkode: a2990...206 Tull, porer kan ikke åpne seg det er en gammel myte. De kan derimot renses og "tømmes"for fett bygget opp iløpet av natta feks. Anonymkode: 0aaa2...513 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #26 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tydeligvis får man det av å fuge inn huden slik at den ikke får luft, hvis ikke så må jeg være ekstremt heldig med mine gener, men jeg vet ikke det , når noen tror min mor er min bestemor, jeg er som sagt 52, bestemor er død for lenge siden. Så jeg tror at huden ikke behøver å bli fuget inn. Anonymkode: e77ba...04f Det er da ingen som fuger huden 😂 virker som du har fuging på hjernen så mange ganger som du har nevnt det ordet. Og du, dagens foundations puster, faktisk og er ikke skadelige for huden. De er ikke som 70 og 80-tallets brunkremer Anonymkode: f99f1...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 12. oktober 2022 #27 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tydeligvis får man det av å fuge inn huden slik at den ikke får luft, hvis ikke så må jeg være ekstremt heldig med mine gener, men jeg vet ikke det , når noen tror min mor er min bestemor, jeg er som sagt 52, bestemor er død for lenge siden. Så jeg tror at huden ikke behøver å bli fuget inn. Anonymkode: e77ba...04f Nei,man får ikke rynker av å bruke sminke. Mye av dagens sminke har også hudpleie i seg Dette med rynker har mye med gener å gjøre. Kosthold og livsstil har også mye å gjøre. Alkohol,fet og usunn mat setter sitt preg på huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 12. oktober 2022 #28 Del Skrevet 12. oktober 2022 Og det er VIKTIG å rense huden om morgenen,foe å fjerne skitt ,talg og avfalsstoffene som kroppen har skilt ut iløpet av natten. Sant, @Roci🤗 (hun er vår hudpleieekspert her inne😍) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. oktober 2022 #29 Del Skrevet 12. oktober 2022 flusa skrev (2 timer siden): Og det er VIKTIG å rense huden om morgenen,foe å fjerne skitt ,talg og avfalsstoffene som kroppen har skilt ut iløpet av natten. Sant, @Roci🤗 (hun er vår hudpleieekspert her inne😍) Tusen takk 😉Ja, det er en fordel å rense huden om morgenen, av flere årsaker. For det første som du sier, å rense huden for overskuddstalg etc., dette gjelder spesielt for de med fet og/eller uren hud. Har man tørr eller dehydrert hud, kan en mild, fuktighetsgivende rens tilføre ekstra fukt til huden, samtidig som man får rengjort huden fra rester av nattpleieprodukter. En ren hud er også det beste utgangspunktet for at huden skal kunne nyttiggjøre seg av de gode ingrediensene i morgenpleien, og en ren, balansert og godt fuktet hud ser alltid bedre ut og er det beste grunnlaget for evt. sminke. Det stemmer at man ikke får rynker av å bruke sminke - men dersom man bruker sminke, er det likevel svært viktig å fjerne den om kvelden. Huden vår er et levende organ, og bruker natten til bl.a. cellefornyelse. I løpet av dagen skiller huden ut bl.a. talg og også litt avfallsstoffer fra kroppen, og forurensning fra omgivelsene legger seg også på huden. Dette blander seg med sminken og kan føre til uren hud og kviser dersom man ikke fjerner sminken før man legger seg. Dette laget av sminke, talg og skitt gjør også sitt til at den naturlige hudfornyelsen ikke går som det skal, og kan sånn sett føre til at huden ser eldre ut fordi den bygger opp lag av gamle hudceller og sminkerester. Men det unngår man altså ved å rett og slett fjerne sminken før man legger seg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #30 Del Skrevet 14. oktober 2022 Det stemmer ikke at man må rense huden om morgenen. Jeg fikk bedre hud etter jeg sluttet med det! Her er en kort video fra hudlege Shereene Idriss angående dette. Anonymkode: e8cb5...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå