Gå til innhold

Inseminering fra sterilsert samboer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer var ung og tenkte ikke langsiktige konsekvenser da han kuttet strengen. 

Nå er vi i den situasjon der vi diskuterer barn, og evt sy sammen strengen igjen eller inseminering.

Snakket med fertilitetsklinikk (privat), det kostet 25k å sy sammen, 50% sannsynlighet for å få barn.

Så er det inseminering, det kostet 50k, med større sannsynlighet for å få barn. 

Er det noen som har erfaringer med det ene eller det andre? Er det noen som har gjort dette gjennom det offentlige? Der er det iaf litt billigere, men sikkert en lang venteliste. 

Anonymkode: 09e4e...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var bedre odds enn 50%, men jeg vet ikke. Kan man ikke også høste sædceller direkte fra pungen? Det er sikkert veldig ubehagelig, men mener det er mulig. Med en lang nål.

Anonymkode: d0a52...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så koster ikke inseminering 50k. Dette vet jeg da jeg har vært gjennom dette selv. I det private koster ett insemineringsforsøk 10k og i det offentlige koster det 1.5k

Anonymkode: 1bffb...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å sy mannen sammen igjen, og har nå fire små barn. Trodde det var bedre odds enn 50 prosent, men man får uansett raskt svar på om det har fungert (det blir tatt prøver etterpå).

Anonymkode: ae7f5...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...