AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Del Skrevet 10. oktober 2022 Eller livet i gang i prosessen når alt man ønsker i livet er barn? Anonymkode: 2e489...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 10. oktober 2022 #2 Del Skrevet 10. oktober 2022 Følger denne, akkurat nå kjennes det tomt. 34 år, negativ test fra kjærestens sædanalyse. Ivf virker som et mas, i tillegg til at jeg må ned x antall kilo 😓 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Del Skrevet 11. oktober 2022 Ingen som kan fortelle hva som får dere til å overleve hverdagen, komme opp av senga mens prosessen står på og er veldig usikker? Hva fyller du tiden med når alt du egentlig vil tenke på og gruble over er dette? Anonymkode: 2e489...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 11. oktober 2022 #4 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen som kan fortelle hva som får dere til å overleve hverdagen, komme opp av senga mens prosessen står på og er veldig usikker? Hva fyller du tiden med når alt du egentlig vil tenke på og gruble over er dette? Anonymkode: 2e489...c26 Jeg tar en dag om gangen og tenker at ingen vet hva fremtiden bringer. Jeg prøver å fokusere på min egen helse (ikke nødvendigvis for fruktbarheten, men for få en bedre selvfølelse og mer overskudd), spise sunt, trene, gå turer i skogen med masse frisk luft. Prøver å fokusere på små gleder i hverdagen og lage planer med venner og lignende for å ha ting å se fram til. Liker å ta meg et glass vin og nyter det bevisst litt ekstra 😊 Men noen dager er også tunge og da tillater jeg meg selv å være nedfor eller bare ligge i sofaen og spise masse godteri. Ser også på mye film/serier og leser bøker for å distrahere tankene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg bare levde som normalt. Ble gravid etter 11 måneder etter en SA. Det var mest nedtur rundt det tidspunktet når mensen kom på nytt men så tenkte jeg på andre ting. Ga aldri opp håpet. Anonymkode: 0f55a...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 11. oktober 2022 #6 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har fått veldig mye glede av trening. Tar gruppetimer og funnet et fellesskap i det. I tillegg er det bra for kroppen med trening også, så vinn vinn fra alle kanter. Det er spesielt kampsport-inspirert trening som gitt meg energi og motivasjon. Men har til tider vært veldig rastløs av meg også, fordi ting står så stille. Det har resultert i to jobbytter, kun fordi jeg kunne og ikke fordi jeg ville. Heldigvis er jeg på en arbeidsplass nå hvor jeg føler jeg meg hjemme, så det kom noe godt ut av rastløsheten. Jeg har greid å holde meg gående med trening og jobb lenge. Men fikk jeg en psykisk knekk forrige fryseforsøk. Har derfor nå booket time hos psykolog. I blant er det ok å få litt hjelp for å komme seg gjennom en tøff periode i livet❤️ 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Del Skrevet 12. oktober 2022 For meg hjalp det å gjøre ting jeg liker. Gå på kafé, tur i skogen med hunden. Jeg hang også mye på dette forumet, og pratet med andre i prøvedagbøkene. Det er litt på godt og vondt, det kan bli mye fokus på prøvingen. Men jeg syntes det hjalp med andre i samme situasjon. Ellers følte jeg meg alene, andre rundt meg fikk tilsynelatende barn når de ønsket det. Og jeg jobbet mye. Jeg jobber i et omsorgsyrke, og å være der og gjøre en god jobb for pasientene, var kanskje det som dempet lengselen etter barn best. Jeg googlet alt for mye, men syns faktisk det ga meg noe også. Håp og mulige løsninger. Anonymkode: d30f6...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakini Skrevet 3. november 2022 #8 Del Skrevet 3. november 2022 Det hjelper meg veldig å minne meg selv på at det ikke er noen forskjell i lykkenivået til barnløse og til folk med barn. Jeg lager planer for hva jeg skal gjøre om jeg forblir barnløs - i det siste har jeg tenkt at jeg kan begynne å jobbe frilans og seile rundt i verden sammen med kjæresten min. Kanskje kjøpe meg hest. Bruke masse penger på spa og massasjer. Selv om jeg har lyst på barn, tror jeg faktisk ikke at det er den eneste veien til lykke. Det er for eksempel mye viktigere for meg å ha en bra kjæreste enn å få barn. Dessuten tror jeg at det uansett kommer til å gå til sist, hvis vi fortsetter å forsøke, selv om jeg har runda 35 år og har lite gode verdier på fertilitetsmarkørene (amh, fsh, lh). Noen ganger tenker jeg at det er litt sånn hysteri rundt fertilitet og at det kanskje egentlig ikke er så unormalt eller feil at det tar litt tid. Så lenge man har eggløsning er sannsynligheten til stede, tenker jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Del Skrevet 5. november 2022 Jeg prøver å fortsatt leve livet mitt. I går var jeg ute og kunne drikke et par glass vin, og da prøver jeg å kose meg med det, istedet for å tenke at jeg skulle ønske jeg ikke kunne drikke. Prøver å være takknemlig for å kunne trene og ha overskudd. Men jeg er selvsagt også lei meg, og i perioder mer frustrert. Da forsøker jeg å gi plass til de vonde følelsene og at det greit å kjenne det sånn. Det vanskeligste for meg er egentlig at andre rundt meg er gravid eller har fått barn, og at vennskapene endres. Anonymkode: bb837...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå