AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hei. Jeg sliter med stabilitet under benkpress. Dvs, jeg irriterer meg litt, for jeg må liksom ta et sekund eller to på toppen for å klare å finne balansen igjen før jeg kan ta en ny reps, så det går ganske seigt og tregt. Gjør det noe? Jeg prøver å gå langsomt ned og litt kjappere opp igjen, slik det jo er anbefalt at man skal, men jeg får ikke inn en god rytme på repetisjonene.. Jeg forsøker å trene litt mer tempo når jeg er på oppvarming, men arbeidssettet vil jeg jo slite litt, ikke bare trene balanse. Anonymkode: 1ab73...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Del Skrevet 10. oktober 2022 Da har du dårlig teknikk og må jobbe med teknikken Anonymkode: 801e6...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. oktober 2022 #3 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg sliter med stabilitet under benkpress. Dvs, jeg irriterer meg litt, for jeg må liksom ta et sekund eller to på toppen for å klare å finne balansen igjen før jeg kan ta en ny reps, så det går ganske seigt og tregt. Gjør det noe? Jeg prøver å gå langsomt ned og litt kjappere opp igjen, slik det jo er anbefalt at man skal, men jeg får ikke inn en god rytme på repetisjonene.. Jeg forsøker å trene litt mer tempo når jeg er på oppvarming, men arbeidssettet vil jeg jo slite litt, ikke bare trene balanse. Anonymkode: 1ab73...a75 Hvor lenge har du trent benkpress? Dette er vanlig i starten, men går som regel over av seg selv når man har trent en stund. Som nevnt over, er du sikker på at du har korrekt stilling og spenn i kroppen under øvelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Del Skrevet 10. oktober 2022 Sandum.PT skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har du trent benkpress? Dette er vanlig i starten, men går som regel over av seg selv når man har trent en stund. Som nevnt over, er du sikker på at du har korrekt stilling og spenn i kroppen under øvelsen? Jeg forsøker å få nok spenn, men det er mulig det er noe av problemet. Jeg har lenge slitt med å få god stabilitet mellom skulderbladene, selv om det kommer seg gradvis. Jeg har vel holdt på i et par år av/på med benkpress (av ulike grunner, bl.a. litt skuldervondt i perioder, og slitt med sener i armene også ). Anonymkode: 1ab73...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Del Skrevet 10. oktober 2022 Det kan være at jeg mister spennet på toppen... Anonymkode: 1ab73...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Del Skrevet 10. oktober 2022 Det føles som om én av armene bidrar mer, at jeg sliter med å finne god stabilitet som gjør at vekten fordeles jevnt, hvis det gir mening. Anonymkode: 1ab73...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. oktober 2022 #7 Del Skrevet 10. oktober 2022 Vanskelig å løse dette sånn over internett. Kanskje er det noen veiledere på senteret som kan ta en titt? Mulig du bare har tillagt deg en dårlig vane, eller det kan være anatomiske forhold som gjør at du sliter på toppen. Gjør du øvelsen med manualer også? Hvordan føles det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Del Skrevet 10. oktober 2022 Sandum.PT skrev (4 minutter siden): Vanskelig å løse dette sånn over internett. Kanskje er det noen veiledere på senteret som kan ta en titt? Mulig du bare har tillagt deg en dårlig vane, eller det kan være anatomiske forhold som gjør at du sliter på toppen. Gjør du øvelsen med manualer også? Hvordan føles det? Ja, det må nok obsereveres 🙂 Jeg skal ha en PT time om litt over en uke, skal spørre han da. Jeg gjør skråbenk med manualer også, og føler også der at jeg sliter en del med balansen, liksom vingler litt , da mest på vei ned. Jeg merker også jeg vingler litlt på vei ned i benkpress, men jeg fikk vite fra min fysioterapeut at løftet ellers så fint ut med god teknikk. Hun sa at jeg burde trene på å holde noen sekunder i bunnposisjon. Jeg tror det må være delvis noe anatomisk, for jeg har holdt på med denne benkpressen i over to år nå, og fått mange tilbakemeldinger. MEN - jeg har blitt sterkere, og jeg får ikke vondt av å trene benkpress. Anonymkode: 1ab73...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. oktober 2022 #9 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det må nok obsereveres 🙂 Jeg skal ha en PT time om litt over en uke, skal spørre han da. Jeg gjør skråbenk med manualer også, og føler også der at jeg sliter en del med balansen, liksom vingler litt , da mest på vei ned. Jeg merker også jeg vingler litlt på vei ned i benkpress, men jeg fikk vite fra min fysioterapeut at løftet ellers så fint ut med god teknikk. Hun sa at jeg burde trene på å holde noen sekunder i bunnposisjon. Jeg tror det må være delvis noe anatomisk, for jeg har holdt på med denne benkpressen i over to år nå, og fått mange tilbakemeldinger. MEN - jeg har blitt sterkere, og jeg får ikke vondt av å trene benkpress. Anonymkode: 1ab73...a75 Håper det løser seg i alle fall! Du kan jo teste å gjøre noen ustabile øvelser i en periode for å se om det hjelper. Pushups i slynge eller med én hånd på medisinball. Om det liksom bare er noe nervesystemet ditt ikke helt har "skjønt" enda. Verdt å teste 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Del Skrevet 11. oktober 2022 Benk er jo den vanskeligste øvelsen i styrkeløft. Bør ha en benk som har max bredde iht til reglene. Så du må lære deg å ligge riktig så du skyver med beina, spenner latsen. Ikke lett... Anonymkode: 95099...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå