Gå til innhold

Vippse for hyttetur,?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden for typiske svar der kvinner er frekk med hverandre. Herre min hatt så mye passiv aggressiv adferd man ser her. 

Anonymkode: 1dbaa...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker å spandere når jeg inviterer. 

Anonymkode: a3ba5...4f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tråden for typiske svar der kvinner er frekk med hverandre. Herre min hatt så mye passiv aggressiv adferd man ser her. 

Og hva var din mening om hva TS bør gjøre? 

Anonymkode: dc42b...39a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og hva var din mening om hva TS bør gjøre? 

Ta en prat med de gutten skal på tur med. 

Skrevet

Jeg sjekker alltid hva billett eller aktiviteten koster og så vippser jeg uten å spør. Mat og slikt betaler min selv da han har kort, kommer han hjem og sier de har betalt så vippser jeg en sum hvis det er barn jeg ikke pleier å ha med på ting selv, er det barn som jeg og tar med på ting så går det som regel opp i opp.

Skrevet

Jeg liker ikke når folk vippser ut av det blå.

Helt konkret føler jeg da at det er oppe til diskusjon hva vi skal gjøre, at jeg må spørre, eller at jeg ikke kan planlegge aktiviteter som koster. 

Men ungen selv bør ha med litt penger 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ta en prat med de gutten skal på tur med. 

Det har hun gjort.

De vil ikke ha noe. 

Derfor svarer jeg at hun ikke skal vippse noe. 

Hva var din mening? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har hun gjort.

De vil ikke ha noe. 

Derfor svarer jeg at hun ikke skal vippse noe. 

Hva var din mening? 

Du kjører passiv aggressiv metode mot meg og ja. 

Hva var din mening med dét? 

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Vi tar ofte med andre barn på ting, og da gjør vi det selvfølgelig på egen regning, til tross for at vi ikke akkurat har høy inntekt (ca 800000 samlet før skatt). Hadde ikke tilbydd oss å ta med andre hvis vi ikke hadde hatt råd. 

Men du kan jo spørre hva de ønsker? 

Anonymkode: 72ab8...41f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da sender du noe godt med til å dele på turen og penger slik din sønn kan spandere en is eller brus på klatreparken. Og sørger for han hjelper med å dekke på bordet og ta oppvasken osv.

Anonymkode: 7a437...294

Når du har tilbudt å vippse og de sa at det ikke var nødvendig, så er dette ⬆️ riktig svar! 
Også sender du en melding etter turen og takker dem for at han fikk bli med😊 

Anonymkode: 1293b...3d4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje de synes det er rart og si ja når jeg spørr? Men at de egentlig vil at jeg skal betale. Synes dette er vanskelig 

Anonymkode: 92bd5...701

Jeg tenker du gjør som du vil. Har du lyst og råd så vippser du noe . Hvis ikke, ikke. Bare send med lommepenger med barnet. Helst ikke for mye, passe

Anonymkode: 1dc45...79a

Skrevet

Vippser alltid til barnet mitt sånn at det betaler for aktiviteter og mat. 

Anonymkode: 36ef4...cc7

Skrevet

Hvis de har sagt du ikke skal vippse ville jeg ikke gjort det. Heller sendt med barnet en grei sum å be han tilby seg å kjøpe en lunsj/is/godis til alle :) sier de nei da så har du hvertfall prøvd 👍🏻

Anonymkode: f970c...b17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje de synes det er rart og si ja når jeg spørr? Men at de egentlig vil at jeg skal betale. Synes dette er vanskelig 

Jeg spør indirekte.

»Skjønte dere skulle på litt aktivitet osv - bare send Vippskrav til blabla nummer for hvaenn kostnaden blir» :) 

Da sier de «Neida, vi spanderer» (og da spør du ikke mer), eller de sender krav/sier hva det koster om de ønsker du skal vippse. 

Anonymkode: 88600...8bb

• Liker 1
Skrevet

Du har spurt, og det er det viktige. Nå respekterer du svaret 😉 inviterer vi med barn på hytta så dekker vi maten, det er ikke den maten som utgjør den årlige kostnaden på hytta for å si det slik. Mtp aktiviteter så spanderer vi noen ganger, andre ganger sier jeg hva vi skal og hva aktiviteten koster når vi avtaler. Men om foreldrene spør så sier jeg de kan sende med litt lommepenger 😊

Anonymkode: a283a...008

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spurte med de sa at jeg trenger ikke det. Men vil vippse uansett. Er 500 kr nok? Det dekker inngang på parken og litt mat. Og han får med seg lommepenger 

Da tenker jeg 500 er passe, hvis parken f eks koster 200. :) 

Anonymkode: 88bfc...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...