AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hei! Det er sikkert massevis av samme tema, men jeg velger å skrive uansett 😛 Jeg har vært hos frisøren for et par dager siden og jeg er egentlig mer og mer trist etter besøket dit. Jeg hadde latt være å farge håret mitt i flere år, så håret mitt hadde min naturlige mørkeblonde farge igjen. Etter mye inspo på tiktok og pinterest, hadde jeg bestemt meg for å endelig farge håret i fargen jeg har drømt om i årevis. Kobber/rød farge, noe ala fargen til revepels. Jeg hadde lagret bilder som jeg skulle vise for inspirasjon. Hos frisøren forklarer jeg hva jeg vil ha, og hun viser meg en farge som i lyset ser rødbrun ut, noe ala det jeg vil ha. Jeg sier: den er kanskje ikke for mørk? Frisøren sier den er fin for den er ikke så utrolig sterk farge som kan bli fint. Okei da stoler jeg på henne. Når hun putter i fargen ser jeg at miksen er lys og ikke oransje, men stusser ikke mer over det da jeg er jo ingen ekspert. Hun lar meg også sitte ti min over tiden hun sa hun skulle vaske det ut(jeg vet ikke om dette har noe å si?) Og rett før vi går i vasken ser jeg at miksen i håret er mørkebrun og ikke oransje i det hele tatt, og jeg har nå sett på videoer at miksen vanligvis kanskje er oransje. Så nå begynner jeg å bli redd for at fargen er veldig mørk. Når vi kommer tilbake til stolen ser håret helt mørkt ut. Og etter hun begynner å føne det, ser jeg at håret mitt ikke er kobber i det hele tatt, men mørkebrun mahogny farge. Jeg blir svært skuffet, men jeg er veldig sjenert i sånne situasjoner og sier bare..eeh joda det er fint. Men jeg tror hun legger merke til at jeg er skuffet, og virker da nesten irritert og sint. Plutselig går smilet til en sur mine og hun snakker nesten ikke til meg. Når jeg kommer hjem er jeg så utrolig skuffet, nesten enda mer. Fargen ser nesten mørkere ut hjemme, og er svært mørk med rødt skjær. Kjempefin farge, men det er ikke det jeg ville ha i det hele tatt. Og med min naturlige farge som er en lys mørkeblond, vet jeg at jeg kunne fått en kobberfarge. Nå må jeg enten spare igjen, eller avfarge håret mitt. Og det ble en stor sum å betale for hår jeg ikke ønsket. kan jeg nå klage? Jeg er så sjenert at jeg vet nesten ikke om jeg vil kontakte dem igjen. Har noen opplevd noe lignende? Anonymkode: 9c0e3...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Del Skrevet 10. oktober 2022 Du burde sagt fra med en gang. Anonymkode: 3d183...9f7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Del Skrevet 10. oktober 2022 Du må jo si klart i fra. Der og da, eller rett etterpå etter å ha sett det i "normalt lys". Jeg pleier å si fra allerede da jeg er bekymret første gangen. Det gjelder både lengde, tynning og farge. Innimellom tar jeg feil, og da er det fint at frisøren forklarer hvorfor det er slik. Innimellom har frisøren misforstått, og da fikser vi det umiddelbart, før skaden er skjedd. Selv om du ikke er ekspert forstår jo frisøren hvorfor du vil ha trygghet når du ser miksen ser for mørk ut. At hun ble litt knapp er jo en helt naturlig reaksjon på at du ble det. Om noen ikke sier hva som er i veien, bare "stenger ned", er det utrolig krevende å snakke med dem. Uansett. Ta en telefon. Som regel fikser de opp når kunden er misfornøyd. Anonymkode: d8e21...120 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. oktober 2022 #4 Del Skrevet 10. oktober 2022 Så klart du må si "dette er ikke det vi ble enige om dette betaler jeg ikke for" med en gang, men i alelfall ta kontakt nå da og si du ble så satt ut over reaksjonen hennes at du mistet både munn og mæle men at du nå som du har tenkt deg om bare må poengtere at dette ikke er den fargen du ba om så om. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Del Skrevet 10. oktober 2022 Det er lov å gå tilbake til frisøren og klage om en blir veldig misfornøyd. Vanligvis vil de tilby seg å forsøke å rette opp, om det er mulig Anonymkode: f0694...07d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Del Skrevet 10. oktober 2022 Har du vasket håret selv hjemme etter du var hos frisøren? Jeg har den erfaringen at fargen ofte blir litt annerledes etter et par hårvask. Anonymkode: ba678...292 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Del Skrevet 10. oktober 2022 Du kan klage men om noen uker vil fargen være mindre mørk og mere kobber. Det er riktig at mixen ser lys ut for varme farger og alt hår er forskjellig mtp hvilke pigmenter som fester seg mest i håret. Jeg har lært at med mitt hår må jeg bruke farge minst tre toner lysere enn jeg vil ha hvis ikke blir det så mørkt fordi håret mitt suger til seg de mørke tonene. Frisøren forholder seg etter boka og kan ikke gjette på forhånd hvordan ditt hår reagerer på fargen så er ikke sikkert hun har gjort noe feil Problemet nå om du klager blir at du må avfarge håret og det tærer veldig på på håret og du kan ende opp med veldig stygt fargespill. Når jeg har farget håret brunt cobber og det har blitt nesten brunsvart så blir fargen nyyydelig lysebrun med oransje i etter en stund når fargen blir mer vasket ut men det gjelder riktig nok med semi permanent farge. Vet ikke hvordan det er med permanent farge men det skader hvertfall ikke å gå til salongen å spørre og ta opp problemet Anonymkode: f0c06...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Del Skrevet 10. oktober 2022 En ting til jeg kom på er at du kanskje kan be om å få bleke lyse striper i håret. Nå til dages striper man så tynne striper slik at det ikke engang ser ut som striper men da vil du kanskje kunne få en effekt med lysere oransje spill i håret. Blond farge vil ikke bli blond på mørkt hår uansett men blekingen vil fjerne de mørkeste pigmentene og de røde pigmentene beholdes og lysnes litt, kunne det vært noe? Anonymkode: f0c06...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Del Skrevet 10. oktober 2022 Da på salongens regning såklart Anonymkode: f0c06...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 10. oktober 2022 #10 Del Skrevet 10. oktober 2022 Du kan jo gå og høre med frisøren og si at du ikke er fornøyd. Ofte ser man det bedre når man er hjemme og i vante omgivelser. Så kan du se hva frisøren kan gjøre og om du ønsker det eller om du skal se om det blir bedre etter noen vask. Noen ganger blir det bedre, men andre ganger holder fargen seg sånn lenge. Det kommer an på håret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Del Skrevet 10. oktober 2022 Men naturlig hårfarge er jo såååå fint!😍 jeg har skikkelig lyst på det, men jeg har innsett at det nytter ikke. Det blir alltid for mørkt hos frisøren. Har veldig lyst på kastanjebrunt hår! Anonymkode: 5d832...add 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 10. oktober 2022 #12 Del Skrevet 10. oktober 2022 Helt klart en klagesak. Har hatt noen tilfeller hos frisører som bare ikke har lyttet til meg og gjort noe helt annet, og gjort at jeg har blitt veldig misfornøyd. Det er ikke alltid så lett å si i fra der og da, og noen ganger har jeg valgt å ikke si noe fordi det ikke var krise. Men de gangene jeg har valgt å si noe, så har de rettet opp i det uten noe problem. Jeg har ringt inn til salongen og forklart at jeg ikke var fornøyd, og de har vært imøtekommende. Du kan enten vaske håret hyppig, la fargen fade, og gå til en annen frisør neste gang, eller du kan klage. Utfordringen nå er at håret ditt har blitt såpass mørkt med en helt annen tone, at du neppe vil klare å få den nyansen du ønsket uten å måtte lysne det først. Det betyr en hel del slitasje på håret. Det er utrolig kjedelig når frisører ikke lytter, vi bruker tross alt mye penger på dette, og håret spiller stor rolle for hvordan vi ser ut/føler oss. Jeg håper uansett at fargen ikke er fæl, selv om det ikke var det du håpet på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 10. oktober 2022 #13 Del Skrevet 10. oktober 2022 Du går tilbake til frisøren og sier: Nå har jeg sett fargen hjemme i dagslys og det er slett ikke det vi ble enige om. Så viser du henne bildet du viste henne. Så gir du henne muligheten å rette opp feilen for egen regning. Hvis hun motsetter seg, se om hun har en sjef å klage til. Hvis feilen ikke kan rettes, bør du kreve deler av regningen tilbakebetalt. Men du må uansett gi henne en mulighet å rette opp feilen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Del Skrevet 10. oktober 2022 Du har reklamasjon hos frisør, bare vær saklig, ting blir ikke alltid som på bildet, men hva med å legge inn striper med kobber? Anonymkode: 06ad9...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. oktober 2022 #15 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hvis du skulle hatt en lysere rød farge må det blekes først. Hvorfor reagerte du ikke på at ikke håret ble bleket først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Del Skrevet 10. oktober 2022 1 minutt siden, Djungelvrål said: Hvis du skulle hatt en lysere rød farge må det blekes først. Hvorfor reagerte du ikke på at ikke håret ble bleket først? TS var jo naturlig blond. Anonymkode: 22d71...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. oktober 2022 #17 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): TS var jo naturlig blond. Anonymkode: 22d71...6fc Hun skrev mørk blond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 10. oktober 2022 #18 Del Skrevet 10. oktober 2022 2 hours ago, Djungelvrål said: Hvis du skulle hatt en lysere rød farge må det blekes først. Hvorfor reagerte du ikke på at ikke håret ble bleket først? Det er jo ikke en kundes oppgave å vite hvordan en fargeprosess foregår. JEG vet at det må blekes først siden jeg har vært gjennom prosessen før, og frisøren har forklart det for meg (dvs jeg fikk ikke farget håret den nyansen jeg ønsket siden jeg ikke ønsket bleking i håret den gangen). Men dette er jo ikke en selvfølge for alle å vite. Det er frisøren sin oppgave å lytte til kundens ønske, og kommunisere hvis det ikke lar seg gjøre, med mindre man gjør "sånn og sånn". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 10. oktober 2022 #19 Del Skrevet 10. oktober 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #20 Del Skrevet 10. oktober 2022 Nusket skrev (5 timer siden): Helt klart en klagesak. Har hatt noen tilfeller hos frisører som bare ikke har lyttet til meg og gjort noe helt annet, og gjort at jeg har blitt veldig misfornøyd. Det er ikke alltid så lett å si i fra der og da, og noen ganger har jeg valgt å ikke si noe fordi det ikke var krise. Men de gangene jeg har valgt å si noe, så har de rettet opp i det uten noe problem. Jeg har ringt inn til salongen og forklart at jeg ikke var fornøyd, og de har vært imøtekommende. Du kan enten vaske håret hyppig, la fargen fade, og gå til en annen frisør neste gang, eller du kan klage. Utfordringen nå er at håret ditt har blitt såpass mørkt med en helt annen tone, at du neppe vil klare å få den nyansen du ønsket uten å måtte lysne det først. Det betyr en hel del slitasje på håret. Det er utrolig kjedelig når frisører ikke lytter, vi bruker tross alt mye penger på dette, og håret spiller stor rolle for hvordan vi ser ut/føler oss. Jeg håper uansett at fargen ikke er fæl, selv om det ikke var det du håpet på Det er akkurat det, for det første er jeg sjenert og når to andre frisører kommer for å se på fargen og de alle står og ser på meg blir det jo ekstra vanskelig for meg å si der og da at jeg er misfornøyd. Men jeg er såpass misfornøyd at jeg kommer til å se ifra. Det som du sier er utfordringen nå, er at håret mitt er såpass mørkt at jeg tror ikke dette kommer til å fade ut. Håret mitt er veldig mørkt med rødskjær. Mahogny brunt vil jeg si. Mange år siden hadde jeg en lignende farge som var kjempevanskelig å få ut. Og hvis jeg skulle ønske kobber farge blir det avfarging, og masse slitasje vil jeg tro 😕 Jeg ser noen skriver: hvorfor reagerte du på at hun ikke ville lysne først. Håret mitt var lyst mørkeblondt. Jeg kunne helt fint uten bleking hvertfall fått en mørk kobber/rødbrun farge. Hun valgte en farge som var for mørk, og hun skulle valgt en farge som var lysere rødfarge/kobber farge, så ikke det ble for mørkt. Som noen sier her: Det er jo hennes oppgave å velge en farge som ikke vil bli for mørk. Fargen hun viste meg var fin i boka, men helt klart var den for mørk for meg. Jeg synes bare det er utrolig kjipt. Tusenvis av kroner i søppla nesten. Fargen er kjempefin, det er ikke det. Men det er ikke fargen jeg ville ha, og hadde gledet meg til å få. Da er det en utrolig skuffelse. Jeg hadde grodd ut håret i 6 år 😞 Anonymkode: 9c0e3...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå