Gå til innhold

etter spontanabort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg mistet i uke 11 og måtte ta utskrapning / "kirurgisk abort", dette er nå 9 uker siden jeg gjorde. Fikk beskjed om at jeg skulle få mensen 4-6 uker etter utskrapningen, men har enda ikke fått. Ikke symptomer på det heller, og underliv, livmor, bekken føles bare vondt, og "fremmed", vet ikke hvordan jeg skal forklare det.. Kjenner jeg begynner å stresse. Vet at det selvfølgelig kan ta tid, men blir nesten redd for at mensen aldri skal komme tilbake slik at vi ikke får satt i gang med prøving igjen :( Blir utålmodig.

Har pcos og de siste mnd før jeg ble gravid så fikk jeg endelig stabil syklus, men nå regner jeg med at den starter helt på nytt igjen, så blir nok ikke stabil i det hele tatt.. :( tok flere år før den endelig var det for meg, så kjenner meg stressa av tanken på  å i det hele tatt måtte starte med "styret" med el-testing, osv osv.. 

Noen her som har hatt utskrapning, hvor det tok litt tid før mens kom tilbake? Eller når kom den i såfall tilbake til dere etter dere tok utskrapning? Og hvordan var syklusen deres i ettertid? Hvor lang tid tok det fra dere mistet til dere var gravide igjen?

Anonymkode: 1fd10...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare litt nysgjerrig. Gir pcos økt risiko for spontanabort? Jeg ville snakket med sykehuset. Spurt om en kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Etter medisinsk abort (svangerskap utenfor livmor) tok det 9 uker før jeg fikk første mens igjen. Har også hatt problemer med ustabil mens. Lengste jeg har gått uten mens er 13 mnd. Jeg fikk den stabil med hormoner etter 2.5 år prøving. Syklusen min er nå å regne som regelmessig etter aborten, men noe lengre enn normalt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...