Gjest Acer Skrevet 9. oktober 2022 #1 Del Skrevet 9. oktober 2022 (endret) https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/frykter-at-norge-kan-bli-en-sentral-arena-for-krig/151739 Nå er det slett ikkje sikkert at Norge blir innvadert av en fientlig makt m/ kuler å krutt, men sabotasjegrubber kan allerede ha plan A klar Vi har etterhvert tilvendt oss å bare trykke på noen knapper når vi skal kommunisere med omverden, og få varmet opp hjemmene våre. Sabotasje av vårt el..verk vil m.a. føre til lammelse av vårt energisystem , og eit atomutslepp vil føre til forurensning, og matrasjonering. Endret 9. oktober 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 10. oktober 2022 #2 Del Skrevet 10. oktober 2022 Skybe skrev (5 timer siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/frykter-at-norge-kan-bli-en-sentral-arena-for-krig/151739 Nå er det slett ikkje sikkert at Norge blir innvadert av en fientlig makt m/ kuler å krutt, men sabotasjegrubber kan allerede ha plan A klar Vi har etterhvert tilvendt oss å bare trykke på noen knapper når vi skal kommunisere med omverden, og få varmet opp hjemmene våre. Sabotasje av vårt el..verk vil m.a. føre til lammelse av vårt energisystem , og eit atomutslepp vil føre til forurensning, og matrasjonering. Tja, man trenger vel hverken krig eller sabotasjegrupper for å komme i en slik situasjon. Med mindre man tar med den sabotasjen våre politikere og deres allierte har begått mot vår energiforsyning gjennom flere år. De har jo allerede snakket om mulige utkoblinger. Blir smått med mobil og data da. Manglende kjøle/frysemuligheter går hardt utover matforsyningen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 10. oktober 2022 #3 Del Skrevet 10. oktober 2022 Skremmende tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 10. oktober 2022 #4 Del Skrevet 10. oktober 2022 En må vel skru samfunnet litt tilbake. Jeg har vedovn med kokeplate, tilgang på bøker, kortstokk, naboer og venner jeg ikke har besøkt på en stund. Aggregat noen dvder, ved. Men nærmeste fasttelefon tror jeg er 7 kilometer unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 10. oktober 2022 #5 Del Skrevet 10. oktober 2022 Takler det sånn som jeg taklet det før mobil og data kom. Bare lever livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 10. oktober 2022 #6 Del Skrevet 10. oktober 2022 Den type sabotasje der Europa blir avskåret fra norsk gass og olje vil i nåværende situasjon utløse en reell krig med Russland. At vi sitter uten mobil blir vår minste bekymring. Å få nok mat, varme og vann, altså helt grunnleggende behov, blir utfordring nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 10. oktober 2022 #7 Del Skrevet 10. oktober 2022 Det orker jeg ikke, har sykt mange serier jeg ser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 10. oktober 2022 #8 Del Skrevet 10. oktober 2022 3 minutter siden, Elhaym said: Det orker jeg ikke, har sykt mange serier jeg ser på DVD! 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 10. oktober 2022 #9 Del Skrevet 10. oktober 2022 Skybe skrev (12 timer siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/frykter-at-norge-kan-bli-en-sentral-arena-for-krig/151739 Nå er det slett ikkje sikkert at Norge blir innvadert av en fientlig makt m/ kuler å krutt, men sabotasjegrubber kan allerede ha plan A klar Vi har etterhvert tilvendt oss å bare trykke på noen knapper når vi skal kommunisere med omverden, og få varmet opp hjemmene våre. Sabotasje av vårt el..verk vil m.a. føre til lammelse av vårt energisystem , og eit atomutslepp vil føre til forurensning, og matrasjonering. Et stort angrep på et eller flere NATO lands infrastruktur, enten det gjelder energiforsyning eller kommunikasjon, vil i seg selv være en krigserklæring, og NATO vil da måtte svare med den mest alvorlige respons. Så nei, det blir ikke bare digital krigføring, men høyst reell krig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 10. oktober 2022 #10 Del Skrevet 10. oktober 2022 Da kanskje jeg får begynt å lese alle bøkene som jeg har tenkt på å gjøre lenge. Har flere bokhyller fulle av uleste bøker. Utover det så er jeg igjen lei av disse nyhetene. Hva er grunnen til å skrive om dette med mindre det er stor fare for at det skjer snart? De er glade i at folk blir bekymret og redde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 10. oktober 2022 #11 Del Skrevet 10. oktober 2022 Charlie Amberson skrev (3 minutter siden): DVD! 😀 Blir vanskelig å få tak i det på dvd 😮💨 århhh. Orker ikke. Hilsen Elhaym 13 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 10. oktober 2022 #12 Del Skrevet 10. oktober 2022 Herregud. Prepperne i verden har fått en ny gusto. Det kommer ikke noen atomkrig. Russland truer og truer, de er ikke annet en gutten som ropte ulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 10. oktober 2022 #13 Del Skrevet 10. oktober 2022 Anonio skrev (6 minutter siden): Herregud. Prepperne i verden har fått en ny gusto. Det kommer ikke noen atomkrig. Russland truer og truer, de er ikke annet en gutten som ropte ulv. Det får vi jo se. Men verden er altså det nærmeste atomkrig nå siden cubakrisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 10. oktober 2022 #14 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jobber innen IT, så det å være uten data ville vært vanskelig. Men kunne klart meg uten mobiltelefon. Det som er problemet er å være uten strøm, det tror jeg mange vil slite med. Ta strømnettet vårt, og de fleste av oss vil ha ett kjempe problem med å overleve. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 10. oktober 2022 #15 Del Skrevet 10. oktober 2022 Kan hende jeg hadde begynt å leve, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 10. oktober 2022 #16 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Rights skrev (1 time siden): Kan hende jeg hadde begynt å leve, da. Så du mener at om den dagen skulle komme at ein ikkje lenger kan føle seg trygg på om ein får ein bombe eller missil i hode "kan du endeleg få begynne å leve" ? Endret 10. oktober 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 10. oktober 2022 #17 Del Skrevet 10. oktober 2022 Smart av Putin å vente til det blir vinter her til lands isåfall. Norge er jo svært attraktiv i beliggenhet for en base for krigen. Tar de strømmen i tillegg vil veldig mange slite, og spørsmålet er hvor bra forberedt man er. Dersom alt av digital kommunikasjon blir tatt ned, mister vi kommunikasjon med omverdenen, og blir dermed totalt isolert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 11. oktober 2022 #18 Del Skrevet 11. oktober 2022 8 hours ago, Sweetheaven said: Smart av Putin å vente til det blir vinter her til lands isåfall. Norge er jo svært attraktiv i beliggenhet for en base for krigen. Tar de strømmen i tillegg vil veldig mange slite, og spørsmålet er hvor bra forberedt man er. Dersom alt av digital kommunikasjon blir tatt ned, mister vi kommunikasjon med omverdenen, og blir dermed totalt isolert. Putin har ikke kapasitet til en front til. Det skjønner alle som har 2 i iq. At han liksom skulle gå til krig med verdens mest avanserte krigsmakt når han ikke håndterte 12 rakettkastere herfra, er helt søkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 11. oktober 2022 #19 Del Skrevet 11. oktober 2022 Anonio skrev (1 time siden): Putin har ikke kapasitet til en front til. Det skjønner alle som har 2 i iq. At han liksom skulle gå til krig med verdens mest avanserte krigsmakt når han ikke håndterte 12 rakettkastere herfra, er helt søkt. Nå har vel aldri den krigen vært basert på overveid IQ eller noe annet for den saks skyld. Eller mener du Putin virker å reflektere over krigstrategien sin? Dersom han bestemte seg for at han har null å tape skal man ikke se bort fra at ingenting av det har vil foreta seg i fremtiden vil gi større mening. Å krige for å skade er vel hans største mandat, og går han inn for å ødelegge den europeiske gassforsyningen kan Europa kollapse. Mannen har jo vist at han er truende til litt av hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 11. oktober 2022 #20 Del Skrevet 11. oktober 2022 1 minutt siden, Sweetheaven said: Nå har vel aldri den krigen vært basert på overveid IQ eller noe annet for den saks skyld. Eller mener du Putin virker å reflektere over krigstrategien sin? Dersom han bestemte seg for at han har null å tape skal man ikke se bort fra at ingenting av det har vil foreta seg i fremtiden vil gi større mening. Å krige for å skade er vel hans største mandat, og går han inn for å ødelegge den europeiske gassforsyningen kan Europa kollapse. Mannen har jo vist at han er truende til litt av hvert. Han gikk til krig fordi han ble fortalt av hans folk at Ukraina ville ta han i mot med åpne armer. NATO derimot, har både Russland og de samme folkene i en årrekke sett på som sine fiender. Det er helt grunnløst å tro at Putin skal gå til krig mot NATO. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå