Gå til innhold

Firkløveren Vs merker som villeroy og boch

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten diskusjon med søsteren min, men finner ikke så mange rettesnorer andre steder.
Så da spør jeg her, gjerne du som har litt peiling på china:

Hvordan står firkløveren seg som merke, opp mot andre, som feks Villeroy og boch, Royal chopenhagen, osv?

Anonymkode: 70924...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har servise fra både firkløveren og wedgewood, og wedgewood er i en annen kvalitet. Det er brukt et finere og sterkere porselen, og malingen er feilfri. 

Men jeg er ikke finere på det enn at jeg kunne brukt et servise fra firkløveren som eneste finservise, for det er veldig pent. Jeg har bare litt få kuverter, og det gikk ut av produksjon.

Anonymkode: 3a9db...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, firkløveren er Nille, Villeroy og Borch er Gucci. 

Anonymkode: 99ded...c85

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dassen til foreldrene mine er Villeroy & Bosch, den funker fint etter mange års bruk.

Alvorlig talt er det vel i hverdagsserviset kvalitet er viktig, penserviset blir sjelden brukt nok til at kvalitetsforskjeller viser seg. Når det er sagt, så synes jeg Firkløveren er dyrt med tanke på hva man får. 

Velg det serviset du liker best i den prisklassen du føler deg komfortabel med. Da er sjansen størst for å bli fornøyd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har en liten diskusjon med søsteren min, men finner ikke så mange rettesnorer andre steder.
Så da spør jeg her, gjerne du som har litt peiling på china:

Hvordan står firkløveren seg som merke, opp mot andre, som feks Villeroy og boch, Royal chopenhagen, osv?

Anonymkode: 70924...d55

Firkløveren har flere pene serviser av helt brukbar kvalitet, men kvalitet og design står ikke i forhold til prisen, og de når ikke Villeroy & Boch eller Royal Copenhagen til knærne. 

(For øvrig heter det ikke china på norsk men porselen eller servise, avhengig av om du snakker om materialet eller de ferdige produktene.) 

Anonymkode: 7708e...793

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...