Gå til innhold

Hvorfor skal jeg be til Gud og ikke han be til meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal jeg be til Gud og ikke han be til meg? Det er vi mennesker som kan støtte hans skaperverk eller være med å rive det ned. Så hvorfor er det ikke Gud som ber til meg for at jeg skal være snill med jorda og  mine medmenneskene i stedet for å lage et helvete?

Anonymkode: 7c19c...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke slik det fungerer i religioner. Uansett gud eller gudinne. Man ber til dem av ulike årsaker. I det tilfellet du nevner kunne det være å be om å styrke til å være snill mot dine medmennesker og jorden. Hvis du er troende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 17.53):

Hvorfor skal jeg be til Gud og ikke han be til meg? Det er vi mennesker som kan støtte hans skaperverk eller være med å rive det ned. Så hvorfor er det ikke Gud som ber til meg for at jeg skal være snill med jorda og  mine medmenneskene i stedet for å lage et helvete?

Anonymkode: 7c19c...739

Det var Gud som skapte mennesket og jorda, derfor ber vi til Han. Han trenger ikke be til oss, Han er allmektig og Hans vilje vil skje.

Anonymkode: 6ab30...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Gud hjelper oss mer enn vi aner.Han er i «kulisene».En som skapte  Big bang og lovene i universet, er det ikke mulig for han.

Anonymkode: 1a35b...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...