Gå til innhold

Er jeg en taper i samfunnet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

det hjelper egentlig ikke å spørre om hjelp til noe som helst her på Kvinneguiden. 

blir mest sannsynlig bare kjeft og drittslengning her i gården...

Anonymkode: 456b7...41e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 9.57):

Skjønner ikke hvorfor folk her har noe imot at en 33 år gammel mann bor i kollektiv. Ikke alle har like bra økonomi. Dessuten har det sine fordeler å bo i kollektiv. Sikkert endel unge damer i begynnelsen av 20-åra i kollektivet. Så han får god tilgang på mus. Mange jenter i den alderen som vil ha erfarne menn. 

Anonymkode: 08275...113

Bare å venne seg til det blir mange flere med dårlig økonomi fremover .. bedre å se på hva slags menneske enn har foran seg.

Anonymkode: a38b7...55c

Gjest PanteneProVVV
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 10.25):

Men se på Charles Manson. Omtrent samme alder som ts (til og med lavere) hadde han tilgang på masse unge damer i kollektivet sitt. Hippiedamer som ikke brydde seg om penger og gods. 

AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 10.31):

Men han var bad boy og hadde høy selvtillit 

Anonymkode: 13b12...474

Bad boy? Trodde han var mer i retningen skrullete psykopat.

Skrevet
29 minutter siden, PanteneProVVV said:

Bad boy? Trodde han var mer i retningen skrullete psykopat.

Han var en rebel, som kan være attraktivt

Han hadde sosialbevis, og var ansett som en leder, som er attraktivt

Musikker, en mann med gitar og sangstemme som er var ekstremt forlokkende i Beatles eraen.

Uten etterpåklokskapen som vi har i dag, er det sannsynlig at selv du som en ung kvinne i 1960 hadde blitt lokket inn med hans gjeng. Du kan f.eks spørre deg selv om du har kun involvert deg med en rett mann?

Skrevet

Første bud TS, er å få relevant jobb hvis det er ingeniørfag du vil jobbe med. Søk på alt av relevante ingeniørjobber, prøv å bruke nettverk, meld deg på vikarbyrå som formidler oppdrag innen ingeniørjobber osv. Gå på messer og presentasjoner fra bedrifter som er relevante innenfor den ingeniørretningen du ønsker/har tatt utdannelse i osv. Det kan nok ta litt tid hvis du ikke har relevant erfaring og ikke en god utdannelse å vise til, men jobb for det over tid. Kjenner et par "karer" som også ikke gjorde noen høydare under sine ingeniørutdannelser. Det tok en stund før de fikk relevant jobb, og det var en lengre tid med en eller flere urelevante jobber i mellomtiden, men etter noen år gikk det.

Om det virkelig ikke skulle gå etter flere år, så er det nok også lurt å spørre deg selv om ingeniørfag faktisk er riktig for deg og om du egentlig har anlegg for det. Det er faktisk ingen skam å snu hvis det ikke skulle nytte. Ingeniørfag er relativt tungt og med mye realfag, og det ligger ikke for alle, hvert fall ikke på en måte som kan gjøre at man også trives i jobb. Det er fortsatt ikke for sent å evt. vurdere nye utdannelse, heller ikke etter noen år. 

Når det gjelder bolig, så har du jo allerede flyttet for deg selv. Det kan være en fordel når du søker fast kjæreste. Det kan være litt upraktisk å bo i kollektiv hvis man ønsker å etablere seg med tanke på privatliv. 

Høyde og hårvekst får du nok ikke gjort så mye med, men sørg for at du ellers er i fin form. Tren, løp og tren styrke, og gjør det beste ut av det du har. 

Anonymkode: 1871b...4d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 2.09):

Er jo ikke stygt sagt. Er mange kvinner som også er vrak som mange menn heller ikke ville vurdert. Helt ærlig sak, men kanskje ikke så emosjonelt eller sosialt intelligent å si det på den måten. 

Anonymkode: cbc73...046

Jeg ser ikke på folk som i det minste greier seg selv og jobber/ønsker å stå i jobb, og som ikke har diverse rusproblemer osv. som vrak. 

Anonymkode: 1871b...4d8

Gjest PanteneProVVV
Skrevet
umAxa skrev (1 time siden):

Han var en rebel, som kan være attraktivt

Han hadde sosialbevis, og var ansett som en leder, som er attraktivt

Musikker, en mann med gitar og sangstemme som er var ekstremt forlokkende i Beatles eraen.

Uten etterpåklokskapen som vi har i dag, er det sannsynlig at selv du som en ung kvinne i 1960 hadde blitt lokket inn med hans gjeng. Du kan f.eks spørre deg selv om du har kun involvert deg med en rett mann?

Charles Manson svingte begge veier, som kjent er. Kanskje du skal spørre deg selv, hadde du sklidd rett inn i haremet til Manson med den største selvfølgelighet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 9.53):

Få deg en ordentlig jobb og slutt å bo i kollektiv. 

Du legger jevnlig ut innlegg som dette men følger aldri noen av rådene som gis. Tafatthet er en taper-kvalitet.

Anonymkode: b6390...a56

Amen

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 9.52):

Tror ikke ts vil få problem med å få seg noe fitte. Du må bare ha troen på deg selv. Vise at du har selvtillit. Damer tenner på slikt. 

er vel ikke bare det han er ute etter håper jeg

Skrevet
2 minutter siden, PanteneProVVV said:

Charles Manson svingte begge veier, som kjent er. Kanskje du skal spørre deg selv, hadde du sklidd rett inn i haremet til Manson med den største selvfølgelighet?

Om min legning svingte like mye - Ja hvorfor ikke? Hvorfor skulle jeg være bedrevitende enn den personen som endte opp i den fellen, under de samme omstendigheten, i den tidsperioden?

Jeg forsvarer selvsagt ikke hendelsen eller morderen, men jeg påpeker at ingen kan være etterpåklokskap i forkant.

Så din tur å svare på mitt spørsmål: Har du kun hatt suksessfull erfaring med menn, eller har du blitt ført bak lyset?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 9.42):

Jeg er en 33 år gammel mann, jeg er 1,66 lav, og skallet, har et stygt arr i ansiktet etter en ulykke. Jeg er kjent som kjempesnill hos damer, deltar i mange studentaktiviteter selvom jeg er mye eldre enn folk flest der. Jeg brukte 12 år på å studere, og fikk en bachelor i ingeniørfag med så dårlige karakterer at jeg ikke fikk ta en master. Jeg har levd veldig sparsomt på lånekassestipendiet, men har nå 3 forskjellige småjobber som blant annet kirketjener. Jeg har i lang tid bodd på kollektiv med mange andre studenter, men flyttet nylig for meg selv, slik at jeg har eget kjøkken og bad, det er deilig. Men jeg føler at det mangler noe i livet mitt, at jeg aldri har hatt kjæreste, fremdeles er jomfru i min alder, jeg er lav, og har dårlig selvsikkerhet pga det, samt pga økonomien min. Thailand er ikke en opsjon, da jeg ikke har økonomien til det, alle småjobbene mine er deltid og betaler dårlig. Alle jenter synes jeg er kjempesnill og hjelpsom, spesielt fordi jeg bidrar mye frivillig inn mot studentaktivitetene mine, men de blir ikke kjæreste-messig interessert i meg..... Moren min sier at jeg er et scoop for en dame, fordi jeg er så snill og en ordentlig god fyr. Men det blir jo aldri slik i virkeligheten.

Mann på 33.

Anonymkode: af41a...a17

AB#20 er inne på noe, og har noen viktige punkter. Hvilke egenskaper har du som gjør deg til en god partner, annet enn å være snill og hjelpsom? Det er flotte egenskaper det, altså, men hvilke holdninger og verdier har du? Interesser/fritidsinteresser? Hviken type musikk/filmer/serier/bøker etc.  liker du? Osv. Du føler at det som mangler i livet ditt er en kjæreste, og da regner jeg med du har noen formeninger om hvordan du ser for deg at dette skal berike livet ditt. Da kan det være nyttig å tenke på hvordan du skal berike livet til en partner, for hun ser jo etter det samme i deg :) 

Anonymkode: b4046...490

Gjest PanteneProVVV
Skrevet
umAxa skrev (3 minutter siden):

Om min legning svingte like mye - Ja hvorfor ikke? Hvorfor skulle jeg være bedrevitende enn den personen som endte opp i den fellen, under de samme omstendigheten, i den tidsperioden?

Jeg forsvarer selvsagt ikke hendelsen eller morderen, men jeg påpeker at ingen kan være etterpåklokskap i forkant.

Så din tur å svare på mitt spørsmål: Har du kun hatt suksessfull erfaring med menn, eller har du blitt ført bak lyset?

Lurer litt på hva du legger i suksessfull erfaring? All erfaring er jo suksessfull, fordi de nettop er en erfaring. Først og fremst står vel erfaring for forståelse og utvikling. Litt dumt å sitte i nåtid og ha en svart/hvitt forståelse av fortiden sin. Men altså, om jeg har hatt suksessfull erfaring med menn? Suksessfull som i sex? Suksessfull som i forplantning? Suksessfull som å ha ligget med psykopaten Charles Manson?

Skrevet
10 minutter siden, PanteneProVVV said:

Lurer litt på hva du legger i suksessfull erfaring? All erfaring er jo suksessfull, fordi de nettop er en erfaring. Først og fremst står vel erfaring for forståelse og utvikling. Litt dumt å sitte i nåtid og ha en svart/hvitt forståelse av fortiden sin. Men altså, om jeg har hatt suksessfull erfaring med menn? Suksessfull som i sex? Suksessfull som i forplantning? Suksessfull som å ha ligget med psykopaten Charles Manson?

La meg reformulere spørsmålet; har du gått på en smell? Han var ikke den du trodde han var? 🤷‍♂️

Ditt personlige svar er egentlig ikke så viktig og du kan fint ta deg selv ut av spørsmålet, og spørre personer og kvinner generelt. Svaret man får er  nok nærliggende av at fleste av oss går på en smell, blir såret, lurt og tapt. Noen erfaringer mer kyniske enn andre, heldigvis sjeldent til å endte opp med i en kult og mord.

Så hvis du er enig i det premisset, med eller uten din erfaring, så tegner det et bilde av at det er egentlig ganske normalt å bli dratt inn i en ugunstig situasjon - selv i dag. Mitt svar er at ja, fult mulig jeg ville blitt påvirket og dratt inn i noe slikt på 60-tallet skulle jeg være i de samme omstendigheten - og like stor sannsynlighet ville du det også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 9.57):

Skjønner ikke hvorfor folk her har noe imot at en 33 år gammel mann bor i kollektiv. Ikke alle har like bra økonomi. Dessuten har det sine fordeler å bo i kollektiv. Sikkert endel unge damer i begynnelsen av 20-åra i kollektivet. Så han får god tilgang på mus. Mange jenter i den alderen som vil ha erfarne menn. 

Forsåvidt greit å bo i kollektiv under studietiden, men det er litt spesielt å ha brukt 12 år på en bachelorgrad med så dårlige karakterer at du ikke får jobb i etterkant, og må bo i kollektiv for å få hverdagen til å gå rundt. 

Anonymkode: 48635...f27

• Hjerte 1
Gjest PanteneProVVV
Skrevet
umAxa skrev (2 timer siden):

La meg reformulere spørsmålet; har du gått på en smell? Han var ikke den du trodde han var? 🤷‍♂️

Ditt personlige svar er egentlig ikke så viktig og du kan fint ta deg selv ut av spørsmålet, og spørre personer og kvinner generelt. Svaret man får er  nok nærliggende av at fleste av oss går på en smell, blir såret, lurt og tapt. Noen erfaringer mer kyniske enn andre, heldigvis sjeldent til å endte opp med i en kult og mord.

Så hvis du er enig i det premisset, med eller uten din erfaring, så tegner det et bilde av at det er egentlig ganske normalt å bli dratt inn i en ugunstig situasjon - selv i dag. Mitt svar er at ja, fult mulig jeg ville blitt påvirket og dratt inn i noe slikt på 60-tallet skulle jeg være i de samme omstendigheten - og like stor sannsynlighet ville du det også.

Ok, jeg tror skjønner hvor du vil hen med Charles Manson eksempelet. Men det jeg tror er at det ikke er hvem som helst som blir dratt inn i kulter og ekstreme miljøer. Dette er ofte veldig sårbare og søkende personer (ofte veldig unge), kanskje litt grenseløse og på leting etter mening, identitet og lette å forme i en eller annen religiøs retning. 

Når det kommer til erfaringsspørsmålet tror jeg ikke på at man kan skylde på andre for sine dårlige erfaringer, med mindre man har blitt utsatt for noe kriminelt. Vi er selv delaktige i vår interaksjon med andre og vi har alltid masse å lære av de båndene som knytter oss sammen, på godt og vondt.

Skrevet

Håper du klarer drite i de stygge svarene ts og se de konstruktive og gode! 

Du er ikke en taper, hverken pga jobb, frivillighet, høyde, arr eller noe annet - men du har lav selvtillig, tror selv at du ikke har noe å tilby - og der ligger problemet, du selger deg selv som en "snill fyr" og det er supert men du selger deg selv til "vennefella" ved at du ikke liker deg selv. Start med å se på deg selv med andre øyne, javel så er du ikke 180 - so what? Petter Stordalen er heller ikke det og han er et fyrverkeri av et menneske, ikke er han spesielt tiltrekkende med sine grove trekk og harry stil heller når man tenker over det men han har en drive, han VET han kan - og det er dritsexy. Få hjelp om nødvendig til å fikse hvordan du ser på deg selv, få det bra innvendig - så ordner resten seg litt etter litt, helt sant! 

Gjest PanteneProVVV
Skrevet (endret)

Hva er det som skjer i denne tråden, her namedroppes sosiopater over an lav sko, først Charles Manson og nå Petter Stordalen. Venter bare på at noen skal nevne det ultimate creep Tom Cruise. 

TS du høres ut som en flott og interessant fyr! Du skal ikke jobbe med deg selv eller endre deg selv, heller ikke begynne å trene eller annet humbug selvhjelpsaktig. Det du skal gjøre er å gi mer faen - slapp av og nyt livet så vil gode ting komme til deg.

Endret av PanteneProVVV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...