AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det er vel mer nyttåsmat, men jeg er ikke så glad i julemat, er det rart å spise kalkun isteden? Er det noen som gjør det her? Hva har dere evt ved siden av? Anonymkode: 92f2b...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ikke rart i det hele tatt😊 Kalkun er kjempegodt og kjenner mange som gjør det, vi spiser det 3 juledag😊 Anonymkode: b3655...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Del Skrevet 7. oktober 2022 Anonymkode: 4401e...cbf 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Del Skrevet 7. oktober 2022 I så fall er familien min rar. Vi har alltid gjort det. Noe jeg er glad for, siden jeg ikke liker hverken ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker, eller pølser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Del Skrevet 8. oktober 2022 Vår familie gjør det, så jeg syns ikke det er rart. Jeg syns det er et fint alternativ til feit julemat. Vi har ganske tradisjonelt tilbehør som poteter, saus, waldorfsalat Anonymkode: 52d85...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. oktober 2022 #6 Del Skrevet 8. oktober 2022 Vi varierer litt hva vi spiser på julaften, men ett av alternativene er kalkun. Hverken mine foreldre eller svigerforeldre har reagert når vi har servert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Del Skrevet 8. oktober 2022 På julaften kan man spise akkurat hva man vil, syns jeg. Og da er kalkun et godt alternativ. Selv hadde jeg kanskje valgt helstekt and istedenfor, men hver sin smak. Anonymkode: 9965c...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Del Skrevet 8. oktober 2022 Det er vanlig i USA. Anonymkode: 484ce...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 8. oktober 2022 #9 Del Skrevet 8. oktober 2022 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Del Skrevet 8. oktober 2022 Men gjør det noe om det er rart? Jeg er vokst opp med reinsdyrsteik på julaften, gjør ikke noe om andre synes det er rart. Det er like godt og tradisjonsrikt for meg uansett. Anonymkode: 329a1...f4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Del Skrevet 8. oktober 2022 Vi spiser kalkun i min familie. Vi er ikke norske. Jeg har fått norsk julemat mange ganger men har aldri likt det så pass mye at det blir mat på julaften. Jeg liker ribbe best men syns det er for fett. Anonymkode: ea117...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 8. oktober 2022 #12 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er vokst opp med kalkun på julaften og er godt voksen selv. Om andre synes det er rart spiller ingen rolle. Lag det du/dere har lyst på. Lag egne tradisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Del Skrevet 8. oktober 2022 Min familie hadde kalkun på julaften i mange år. Ett av familiemedlemmene som jeg feiret jul med i oppveksten tålte ikke fet ribbe særlig godt, så da ble kalkun et naturlig alternativ. Det er en kjempefin julemiddag. Selv om svineribbe og pinnekjøtt er de vanligste julemiddagene finnes det ganske mange familier som spiser andre ting. Torsk, lutefisk, kalkun eller rett og slett en fin stek med ekstra godt tilbehør, slik at det blir noe mer enn en søndagsmiddag, er eksempler jeg har hørt om fra venner og kjente. Det er hva du selv ønsker å gjøre det til som har noe å si. Anonymkode: 726f6...60a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. oktober 2022 #14 Del Skrevet 8. oktober 2022 Kalkun er godt alltid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår familie gjør det, så jeg syns ikke det er rart. Jeg syns det er et fint alternativ til feit julemat. Vi har ganske tradisjonelt tilbehør som poteter, saus, waldorfsalat Anonymkode: 52d85...61f Tradisjonelt fra hvilket land? Hvor er dere fra da? Anonymkode: 0e1b5...51c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 8. oktober 2022 #16 Del Skrevet 8. oktober 2022 Ikke rart, men vi hadde aldri servert det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 8. oktober 2022 #17 Del Skrevet 8. oktober 2022 Nei folk er forskjellige noen spiser pinnekjøtt, noen ribbe, noen Kalkun andre juletorsk, lutefisk osv. Folk er forskjellige heldigvis 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Del Skrevet 8. oktober 2022 Honey Dew skrev (31 minutter siden): Ikke rart, men vi hadde aldri servert det. Hvorfor ikke? Liker dere bedre fet mat eller er klokketro mot tradisjoner? Anonymkode: 92f2b...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. oktober 2022 #19 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Spiser alltid kalkun julaften. Når julaften kommer er jeg allerede lei av tradisjonell norsk julemat. Endret 8. oktober 2022 av Snok1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 8. oktober 2022 #20 Del Skrevet 8. oktober 2022 Det hadde jeg fint kunnet spise på julaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå