AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #21 Del Skrevet 16. oktober 2022 Fru Uperfekt skrev (På 10.10.2022 den 14.00): Nuvel har rampete barn og har rolige barn, oppdragelsen er mer eller mindre den samme. Jupp barn er forskjellige Ja, det er ingen fasit på dette. Jeg har sett "jævelforeldre" som får veldig flinke og veloppdragne barn, og stikk motsatt. Anonymkode: 962d4...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #22 Del Skrevet 16. oktober 2022 Eplet faller ikke langt ifra stammen, er det fristende å si her. Anonymkode: 5ef47...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 16. oktober 2022 #23 Del Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 13.03): Kjenner foreldre med en jævelunge og en snill også, vet ikke hvem de er sjalu på. 😅 Anonymkode: 5e3ee...0df Er du like enkel på alle områder i livet? Et barn er ikke kategorisk snill i ett og alt og et annet barn en jævelunge på generelt grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #24 Del Skrevet 20. mai Som barnehageansatt reagerer jeg på opptil flere ting. 1: ordet «jævelunge» 2: at barn er forskjellig er bare en unnskyldning? Barn ER forskjellig. 3: Såklart, alvorlige feil kan gå utover oppvekst og den slags. Men å bli smålig og sammenligne, se på sine egne som bedre er en dødsfelle. Skam dere! Reparasjon og kommunikasjon kommer man kjempelangt med. Å kunne slutte å behøve å måtte beklage seg for barns oppførsel er noe de fleste foreldre bør ha for seg og så må de heller klappe seg på skulderen og si at «idag var en bra dag. Blir sikkert bedre imorra» får vi se om alle de stille og flinke barna blir jævler som store da fordi de har fått fortalt hvor flinke og hyggelig de er hele tida da? Anonymkode: 2c311...7fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #25 Del Skrevet 20. mai Våre barn er som natt og dag, til tross for at de er tette i alder og har hatt samme krav og oppdragelse. Og ja jeg blir misunnelig på andre foreldre i sosiale settinger hvor jeg har med meg "jævelungen" vår. Anonymkode: 9aa00...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #26 Del Skrevet 20. mai Nei, de bare slenger dritt om barn som oppfører seg greit og skryter av at de destruktive utagerende uhøflige drittungene deres har «vilje» og «kommer til å bli noe stort». Anonymkode: d6bb3...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #27 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 19.35): Og hvis ja, er det fordi de innerst inne vet at det er deres egen feil at ungen endte opp som en jævelunge? Anonymkode: bdc06...68a Nei og nei. Jeg har vel ikke akkurat jævel unge. Det er forøvrig ingen. Men jeg har en turbo med adhd. Så nei er ikke misunnelig på andre. Jeg syntes det er mye gøy med det også. Fordi det skjer ting man tenkte ikke var mulig. Og kreativiteten min på løsninger får kjørt seg innimellom. Og mine grenser blir pushet iht ting jeg selv er redd for å ta tak i. Så ungen min gjør meg tøffere. Anonymkode: 2637b...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #28 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, de bare slenger dritt om barn som oppfører seg greit og skryter av at de destruktive utagerende uhøflige drittungene deres har «vilje» og «kommer til å bli noe stort». Anonymkode: d6bb3...4a4 Realiteten er selvsagt at de fleste destruktive utagerende drittunger havner på NAV eller går en kriminell fremtid i møte. Anonymkode: d6bb3...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #29 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Realiteten er selvsagt at de fleste destruktive utagerende drittunger havner på NAV eller går en kriminell fremtid i møte. Anonymkode: d6bb3...4a4 Nei det gjør de ikke.finnes de som klarer å se forbi ting og lar folk få en sjanse. Og de fleste vokser opp og blir folk de også Anonymkode: 2637b...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #30 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 19.35): Og hvis ja, er det fordi de innerst inne vet at det er deres egen feil at ungen endte opp som en jævelunge? Anonymkode: bdc06...68a Hvorfor tror du alle disse foreldrene til de umulige ungene maser sånn på legene for å få en diagnose på barna? Anonymkode: 59b3a...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #31 Del Skrevet 20. mai Det er veldig stor forskjell på barn. Vi har to rolige og en med masse futt. Han med futt starter sjeldent faenskap selv, men blir noen ganger revet med. Jeg tenker ikke nødvendigvis det er dårlig å være flokkdyr, de andre to er mer sånne som gjør sitt og driter i alle andre, om de så må gjøre ting alene og andre synes de er snåle. Der jeg ser stor forskjell er oppfølging og konsekvenser for barn med futt. Vi er strenge og ting får konsekvenser - og jeg ville aldri byttet mitt barn for andre. Han har ikke diagnose altså, langt derifra, og han er heldigvis snill og hyggelig mot andre 99 % av tiden, og så plutselig kommer det et stygt ord til andre når han blir sint eller tøffe seg litt eller ta igjen. Som oftest aner han ikke hva det han sier betyr, han har plukket det opp i skolegården som noe som er stygt bare. Der det glipper for meg er foreldre som ikke klarer å si eller følge opp «nei» ovenfor eget barn. Mange av disse må man være tett på hele tiden når de er på besøk, det er et helvete. Disse vil jeg kanskje ikke kalle jævelunger, selv om det føles som de er det - det er jo ikke noe vondt i de, bare at de ikke respekterer grenser, ikke eier empati og ikke har et snev av konsekvenstankegang. For de fleste er det en konsekvens av sløve foreldre (de med stilt diagnose har sjelden dårlig oppfølging). Hvis de sløve foreldrene deres er misunnelige på «de som har enkle unger» og beskriver dem som heldige, vel, da skulle de sett seg selv på skjult kamera. Har møtt mange idiotforeldre der vi holder oss langt unna både voksne og barn. Anonymkode: c4708...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #32 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Realiteten er selvsagt at de fleste destruktive utagerende drittunger havner på NAV eller går en kriminell fremtid i møte. Anonymkode: d6bb3...4a4 Vet ikke om de fleste, men de som havner på NAV og blir kriminelle har nok ofte hatt atferdsvansker og dårlig oppfølging og lite ressurser hjemme. Så har du resten da, de som klarer seg bra. Det er jo heldigvis de fleste. Anonymkode: c4708...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå