AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #21 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om lappen er avgjørende for at det skal bli forhold eller ikke, så er ikke det noe forhold å satse på. Menn flest hadde nok sagt takk og farvel. Anonymkode: b755f...781 Menn flest har lappen Anonymkode: d86b0...cc4 2
os Maxilla Skrevet 7. oktober 2022 #22 Skrevet 7. oktober 2022 Det kommer an på hvordan han lever det livet uten lappen. Ikke alle maser på kjøring overalt. Å ikke ha lappen kan være et positivt trekk også altså. Jeg har iallefall aldri vært så løsningsorientert og sprek som før jeg tok lappen. Gikk lett 20 og 30 kilometer hver dag, har stått opp utrolig tidlig for busser til upraktiske tider, byttet på busser og ventet i timevis, syklet i bratte bakker, gått til butikken i regn og hjem med tunge poser. Så tar man lappen, blir lat og setter seg i bilen uansett hvor man skal. Nå går jeg nesten bare når jeg aktivt går inn for det.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #23 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vent til en du må kjøre over alt og pkutselig er ditt liv også blitt begrenset. Datet en uten lappen og nei uten lappen funker det ikke med mindre du bor i tjukkeste Oslo Anonymkode: 260b2...05e Jeg bor ikke i Oslo, eller en av de andre store byene. Og klarer meg veldig fint uten bil, i rushen går bussen hvert 7. minutt, ellers hvert 10. minutt. Nå har jeg lappen, men hadde aldri krevd at noen har lappen. Men den uten lappen, kan heller ikke kreve å bli kjørt rundt overalt. Sist mann jeg var sammen med hadde bil, han trengte da aldri å kjøre meg noe sted, jeg klarer fint å ta offentlig transport. Anonymkode: d4143...701 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #24 Skrevet 7. oktober 2022 Synes det er et rart krav å ha. Det kan også være mange gode grunner til at folk ikke har lappen. Jeg har ikke det fordi jeg har epilepsi, så jeg får ikke lov til å kjøre/betjene maskiner. Hadde vært trist om ingen ville vært kjæresten min på grunn av det. Har heldigvis aldri opplevd det som noe problem. Anonymkode: 6d2df...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #25 Skrevet 7. oktober 2022 Det er veldig mange damer som har det å ha lappen på kravlista. På samme måte som høydekrav etc. Mange ser på det som lite maskulint å ikke ha lappen Anonymkode: 39139...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #26 Skrevet 7. oktober 2022 Hva med mopedlappen ? Anonymkode: e6e81...a50
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #27 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, dater en fyr en liten stund nå og det virker som han kunne forestille seg noe fast. ( Vi begge er 30+) Det eneste som plager meg «litt» er at han ikke har lappen. Greit nok å ikke ha bil, men lappen burde være på plass synes jeg. Jeg har vært i et tidligere forhold med noen uten lappen og var jo privatsjåfør hele tiden - dette orker jeg ikke en gang til. Er det greit å stille krav «hvis vi skal være sammen må du ta lappen» eller burde jeg formulere det annerledes? Noen andre som var i samme situasjon? Anonymkode: 6ff5f...4c0 Det er en selvfølge at en mann har både lappen og bil for den saks skyld. Lite mandig uten. Jeg er 36 år da, så de aller fleste menn har både lappen og bil heldigvis. Vet ikke hvor gammel din date er. Anonymkode: d4321...7df
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #28 Skrevet 7. oktober 2022 Det var det flaueste med å date igjen, å ikke ha lappen. Min nye kjære krevde ikke at jeg skulle kjøre opp men han støttet meg og oppfordret meg til det. Jeg kjørte opp etter 7 mnd (det er ikke akkurat gratis pga pluss covid var det lang ventetid på oppkjøring) Men, jeg hadde aldri gått inn i et forhold med en mann uten lappen 🤣 Anonymkode: 9b9ee...ffc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #29 Skrevet 7. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er en selvfølge at en mann har både lappen og bil for den saks skyld. Lite mandig uten. Jeg er 36 år da, så de aller fleste menn har både lappen og bil heldigvis. Vet ikke hvor gammel din date er. Anonymkode: d4321...7df Så om han hadde f.eks. en skade på synet eller balansenerven som gjorde at han ikke kunne kjøre bil, så hadde han vært umandig og ikke verdt å bruke tid på? Kjenner et par stykker med akkurat disse problemene. De er helt friske ellers, er i jobb og eier hus. Anonymkode: fb44c...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #30 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har lappen men aldri vært i forhold. Tror ikke lappen er viktig å ha. Anonymkode: d4d2c...192
makkapakka Skrevet 7. oktober 2022 #31 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, dater en fyr en liten stund nå og det virker som han kunne forestille seg noe fast. ( Vi begge er 30+) Det eneste som plager meg «litt» er at han ikke har lappen. Greit nok å ikke ha bil, men lappen burde være på plass synes jeg. Jeg har vært i et tidligere forhold med noen uten lappen og var jo privatsjåfør hele tiden - dette orker jeg ikke en gang til. Er det greit å stille krav «hvis vi skal være sammen må du ta lappen» eller burde jeg formulere det annerledes? Noen andre som var i samme situasjon? Anonymkode: 6ff5f...4c0 Selvfølgelig skal han ha lappen, jeg skal drikke,
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #32 Skrevet 7. oktober 2022 makkapakka skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig skal han ha lappen, jeg skal drikke, Hilsen ikke-sterk ikke-uavhengig kvinne. Anonymkode: d4d2c...192
Gjest AprilRyan Skrevet 7. oktober 2022 #33 Skrevet 7. oktober 2022 Det er ikke et krav, men jeg hadde ikke giddet å kjøre noen hit og dit konstant eller alltid måtte være den som kjører når man skal på tur. Om han hadde klart seg uten og ikke hele tiden mast om å bli kjørt overalt hele tiden så hadde det vært greit. Det kommer også an på hvor man bor. Bor man på et mindre sted uten noe særlig kollektivtrafikk så passer det dårlig å ikke ha lappen eller å ikke ha bil, men i en by så er det ikke nødvendigvis sånn at man trenger bil i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #34 Skrevet 7. oktober 2022 Han må ha lappen. Bestefaren min var sjåføren til bestemoren min frem til han døde og da ble hun helt isolert og avhengig av andre til å kjøre og kom seg knapt rundt. Jeg gidder ikke være privatsjåfør til dagen jeg dør. Og barn er ihvertfall uaktuelt med noen som ikke har lappen. Anonymkode: d716f...292 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #35 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, du kan ikke kreve at han tar lappen, og han kan ikke kreve å bli kjørt rundt. Anonymkode: fcf46...503 Han jan ikke kreve å bli kjørt rundt nei, men det er det det i praksis ender med. Hadde ikke giddet. Anonymkode: 51496...259 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #36 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg sliter med å skjønne meg på alle disse "vil ikke være sjåfør"-innleggene. Her har vi en mann (eller kvinne) som selv har valgt å ikke ha bil, og klarer seg helt fint uten i hele sitt voksne liv. Så blir vedkommende sammen med dere, og blir plutselig helt hjelpeløs og må kjøres rundt hele tiden? Anonymkode: fb44c...6ec 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #37 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sliter med å skjønne meg på alle disse "vil ikke være sjåfør"-innleggene. Her har vi en mann (eller kvinne) som selv har valgt å ikke ha bil, og klarer seg helt fint uten i hele sitt voksne liv. Så blir vedkommende sammen med dere, og blir plutselig helt hjelpeløs og må kjøres rundt hele tiden? Anonymkode: fb44c...6ec Han trenger ikke ha bil. Jeg har bil vi kan dele. Det er lappen jeg vil han skal ha. Anonymkode: d716f...292 1
Gjest AprilRyan Skrevet 7. oktober 2022 #38 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sliter med å skjønne meg på alle disse "vil ikke være sjåfør"-innleggene. Her har vi en mann (eller kvinne) som selv har valgt å ikke ha bil, og klarer seg helt fint uten i hele sitt voksne liv. Så blir vedkommende sammen med dere, og blir plutselig helt hjelpeløs og må kjøres rundt hele tiden? Anonymkode: fb44c...6ec Jeg tror det kan bli sånn at om man er sammen med noen som har bil så spør man om vedkommende kan kjøre. At man har klart seg uten før det har da ikke så mye å si om man plutselig går utifra at man skal bli kjørt hit og dit bare fordi den man er sammen med har bil. Men er vedkommende fornuftig så forventer de ikke det. Jeg har ikke bil selv (har lappen), men hadde ikke forventet å bli kjørt rundt og ikke forventet å låne hans bil om han hadde det. Jeg antar faktisk at en partner har sitt eget liv og ikke at man skal bli kjørt rundt overalt. At man kan hente hverandre og kjøre til spesielle ting er selvfølgelig greit.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #39 Skrevet 7. oktober 2022 TS her: så vidt jeg vet har han ikke noe helsemessige grunner til å ikke ha lappen. Hvis det hadde vært noe sant, hadde jeg selvsagt forståelse for det! Det handler ikke om at han ikke klarer livet sitt, men mer om framtidige planer som f.eks ferieturer. Å kunne bytte å kjøre en lang tur, eller avtale hvem som kjører og hvem drikker når man skal på fest osv. Eksen var veldig mammadalt og som sagt uten lappen. Til slutt var jeg ikke kjæreste/samboer, men mamma Nr.2. Jeg ser ikke noe god grunn hvorfor man selv ikke ønsker seg å være uavhengig og selvstendig. Ja, det koster en del, men det investerer man jo i seg selv. Tenker jeg tar en prat med han og sier at vi kan øvelseskjøre så ofte han ønsker det. Jeg er bare overrasket at det finnes en del menn som ikke kan kjøre bil…litt uforståelig for meg. Anonymkode: 6ff5f...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #40 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så om han hadde f.eks. en skade på synet eller balansenerven som gjorde at han ikke kunne kjøre bil, så hadde han vært umandig og ikke verdt å bruke tid på? Kjenner et par stykker med akkurat disse problemene. De er helt friske ellers, er i jobb og eier hus. Anonymkode: fb44c...6ec For min del, ja. Spiller ingen rolle hvilken grunn de har for å ikke ha lappen Anonymkode: d4321...7df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå