AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Hei, dater en fyr en liten stund nå og det virker som han kunne forestille seg noe fast. ( Vi begge er 30+) Det eneste som plager meg «litt» er at han ikke har lappen. Greit nok å ikke ha bil, men lappen burde være på plass synes jeg. Jeg har vært i et tidligere forhold med noen uten lappen og var jo privatsjåfør hele tiden - dette orker jeg ikke en gang til. Er det greit å stille krav «hvis vi skal være sammen må du ta lappen» eller burde jeg formulere det annerledes? Noen andre som var i samme situasjon? Anonymkode: 6ff5f...4c0
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg ville aldri krevd at den andre skal ha førerkort, det er et valg og det bør få lov til å være noe man bestemmer selv. Skjønner ikke at "ikke lappen" skal være noe kriterie for å være i forhold. Hvis det er viktig for deg så ville jeg heller rådet deg til å finne deg en annen. Du kan ikke kreve at en person skal bruke penger på å få seg førerkort for å være bra nok for å date deg. Anonymkode: ac84d...5a1 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Nei, du kan ikke kreve at han tar lappen, og han kan ikke kreve å bli kjørt rundt. Anonymkode: fcf46...503 6
anon01 Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Du kan ikke kreve at din fremtidige partner skal ta lappen. Men du kan spørre om hvorfor personen ikke tar lappen, og dine erfaringer fra tidligere forhold. 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg tok lappen sent 24 år, jeg syns det var for tungt å bære dagligvarer hjem Anonymkode: 0d8bb...69d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg ville ikke vert sammen med noen som jeg følte meg mer som en privatsjåfør enn kjæreste. Så jeg ville også vert skeptisk til en mann uten lappen. Kanskje mest fordi jeg bor på bygda, det er nok litt annerledes i by hvor det faktisk er kollektiv transport som funker. Anonymkode: 4c70b...16f 2
Deep Impact Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, dater en fyr en liten stund nå og det virker som han kunne forestille seg noe fast. ( Vi begge er 30+) Det eneste som plager meg «litt» er at han ikke har lappen. Greit nok å ikke ha bil, men lappen burde være på plass synes jeg. Jeg har vært i et tidligere forhold med noen uten lappen og var jo privatsjåfør hele tiden - dette orker jeg ikke en gang til. Er det greit å stille krav «hvis vi skal være sammen må du ta lappen» eller burde jeg formulere det annerledes? Noen andre som var i samme situasjon? Anonymkode: 6ff5f...4c0 er du 14 eller? "Om du ikke spiser salat så blir vi ikke sammen". samme logikk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ville aldri krevd at den andre skal ha førerkort, det er et valg og det bør få lov til å være noe man bestemmer selv. Skjønner ikke at "ikke lappen" skal være noe kriterie for å være i forhold. Hvis det er viktig for deg så ville jeg heller rådet deg til å finne deg en annen. Du kan ikke kreve at en person skal bruke penger på å få seg førerkort for å være bra nok for å date deg. Anonymkode: ac84d...5a1 Vent til en du må kjøre over alt og pkutselig er ditt liv også blitt begrenset. Datet en uten lappen og nei uten lappen funker det ikke med mindre du bor i tjukkeste Oslo Anonymkode: 260b2...05e 1 1
Illuminatum Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Deep Impact skrev (15 minutter siden): er du 14 eller? "Om du ikke spiser salat så blir vi ikke sammen". samme logikk. Helt samme logikk er det vel ikke? Om kjæresten min bare spiser salat går det ikke utover meg. Dog går det ut over meg om jeg skal kjøre kjæresten min overalt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg ville aldri satt det kravet, men nå bor jeg noen kilometer fra byen og kan fint gå, ta bussen og sykle. Hadde vel stilt seg annerledes om jeg bodde inni skauen og insisterte på at partneren skulle flytte inn. Anonymkode: fb44c...6ec
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 Skjønner deg veldig godt!!!!!! Jeg bor på bygda da Anonymkode: a89da...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 Spørs hvor han bor. By eller bygd? Og har han jobb? Anonymkode: 10c2b...63f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 TS: Jeg bor på bygda, han i en liten by, 150km unna Anonymkode: 6ff5f...4c0
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS: Jeg bor på bygda, han i en liten by, 150km unna Anonymkode: 6ff5f...4c0 Hvorfor har han ikke sertifikat? Redd for å kjøre bil? Anonymkode: e6e81...a50
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 5 hours ago, Illuminatum said: Helt samme logikk er det vel ikke? Om kjæresten min bare spiser salat går det ikke utover meg. Dog går det ut over meg om jeg skal kjøre kjæresten min overalt. Hvordan blir ikke det det samme? Om kjæresten din ikke har lappen, så går det heller ikke utover deg? Du kan si nei til å være en tjenestedame. Samme som og si nei jeg liker ikke salat og vil ikke ha det men du kan fortsett å spise det. Om du viste at han ikke hadde lappen og mener det er en unting at han ikke har det, så er det dumt og fortsette å date og sette han i en følelsesmessig situasjon. Bruk hodet neste gang. Anonymkode: d0efa...c7e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Syns det er et urimelig krav å kreve av en date. Om dere var samboere og all kjøring falt på deg og spiste mye av fritiden din så ville det vært mer innafor å fremme et sånt krav og ønske. I dag er ikke lappen nødvendig om man bor i by og sentralt og førerkort er i tillegg veldig dyrt å ta så det er forståelig syns jeg at ikke alle har prioritert det. Anonymkode: a60f5...7bb
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 Om lappen er avgjørende for at det skal bli forhold eller ikke, så er ikke det noe forhold å satse på. Menn flest hadde nok sagt takk og farvel. Anonymkode: b755f...781 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 Du kan gjerne si at det er et kriterie at han tar lappen, men du risikerer at du mister ham på grunn av det. Så lenge han ikke forventer at du kjører ham rundt, ser jeg ikke problemet. Lev som vanlig. Eneste forskjellen er at han ikke kan være sjåfør for deg heller. Regner med at det ikke er et problem? Kjør selv når du vil, og belag deg på offentlig transport ellers, som du ville gjort om han ikke var i bildet. Anonymkode: eca23...f2c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg ville spurt om han hadde konkrete planer om å ta førerkort og fortalt nøytralt om tidligere forhold hvor det ble et problem. Jeg ville uansett aldri fått barn med noen uten lappen. Selv om vi bodde i Oslo. Innimellom må man leie bil likevel. Anonymkode: 4a136...62b 1
Illuminatum Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan blir ikke det det samme? Om kjæresten din ikke har lappen, så går det heller ikke utover deg? Du kan si nei til å være en tjenestedame. Samme som og si nei jeg liker ikke salat og vil ikke ha det men du kan fortsett å spise det. Om du viste at han ikke hadde lappen og mener det er en unting at han ikke har det, så er det dumt og fortsette å date og sette han i en følelsesmessig situasjon. Bruk hodet neste gang. Anonymkode: d0efa...c7e Så godt du kan bruke hodet, da? Har du ikke bedre argumenter enn at du må gå på person? Klart det går ut over meg om kjæresten ikke har lappen. Man deler da livet sammen og ikke lever de hver for seg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå