Gå til innhold

Folk må slutte å synge i kor!🤢 Ånden til mange stinker..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet overskriften høres rar ut men det er fakta! Jeg meldte meg inn i et sangkor for noen måneder siden og jeg har aldri opplevd maken! Ånden til mange stinker så grusomt at det er til å spy av🤢 Spesielt eldre mennesker som røyker og folk som spiser mye brokkoli, potetsalat og spyttfremkallende matretter.. Her om dagen fløy spyttet til en av sangerne når vi øvde på ei vise med mye P og Sk lyder.. spyttet fløy gjennom rommet! Fikk faktisk lyst å gråte for stanken av ånden hans svei itilegg i nesa :( Hun ene dama i koret puster så ekstremt med munnen når hun synger og lukten av mandelstenene hennes forpester hele rommet! Dønn seriøst :( Jeg klarer seriøst ikke mer.. Dette er helt grusomt! 
 

Skal jeg ta en prat med ledelsen og be de gi forbud til å synge i kor? Jeg synes dette er så ubehagelig og det ødelegger mye av gleden av å dette.. Den som oppfant sangkor er en idiot som lar oss enkelte bli utsatt for disse ubehagelige hendelsene :( 

Anonymkode: ead7b...108

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂 du kan si fra til korlederen som igjrn kan oppfordre til tannpuss før oppmøte🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 53547...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

😂 du kan si fra til korlederen som igjrn kan oppfordre til tannpuss før oppmøte🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 53547...252

De tar meg ikke seriøst :( ledelsen bare lo da jeg foreslo det.. og hun ene hintet til at de som har ånde måtte bare få lukte som de vil!  Det er en pest og en plage for oss rundt.. Fikk tårer i øynene sist gang av den sterke brokkolilukten.. :(  

Ts

Anonymkode: ead7b...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (12 timer siden):

Gå å legg deg, er du snill!

Jeg ber om hjelp her inne. Dette er slitsomt!

Anonymkode: ead7b...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De tar meg ikke seriøst :( ledelsen bare lo da jeg foreslo det.. og hun ene hintet til at de som har ånde måtte bare få lukte som de vil!  Det er en pest og en plage for oss rundt.. Fikk tårer i øynene sist gang av den sterke brokkolilukten.. :(  

Ts

Anonymkode: ead7b...108

Det er en «pest og plage» for OSS, eller DEG?  Virker som et problem for deg, og ikke de andre.  

Slutt i koret og finn deg noe annet å gjøre.

Anonymkode: 8814b...29d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at de skal slutte i koret? Hvorfor ikke snakke generelt om at det er fint at kordeltakerne sørger for god ånde før de kommer med f.eks tannpuss, pastiller ol

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig ånde er skikkelig jævlig for de rundt. Jeg har delt kontor med flere som regelrett stinker når de snakker. Har da alltid hatt med meg tyggegummi eller en form for pastiller og lagt de strategisk til slik at vedkommende kan ta alt hen ønsker. 

Jeg vet ikke helt hvordan du skal løse dette uten å fornærme halve koret. 

Anonymkode: a9e27...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Elton John når han synger? Ser ut som han er iferd med å sluke mikrofonen. Håper ånden hans er ok…

Anonymkode: 1ae5d...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vel kanskje lurest ut at du slutter i kor. 

Anonymkode: eb2a0...ff5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg slutte! Det er de med ånde som burde slutte. Folk får tårer i øynene av det. Det er som en grusom giftig gass som sprer seg i rommet.. Jeg plages sånn av dette. Av og til får jeg bare lyst å gråte for det er så grusom lukt :( 

Ts

Anonymkode: ead7b...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du si ifra til hver og en direkte da, om det plager deg så fryktelig.

Anonymkode: 181bf...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 14.30):

Hvorfor skal jeg slutte! Det er de med ånde som burde slutte. Folk får tårer i øynene av det. Det er som en grusom giftig gass som sprer seg i rommet.. Jeg plages sånn av dette. Av og til får jeg bare lyst å gråte for det er så grusom lukt :( 

Ts

Anonymkode: ead7b...108

Det er du som plages. De andre trives fint med hverandre, ånden og sangen. Den som ikke passer inn er du. 

Man merker forresten ikke egen ånde. Kanskje din også er dårlig? Og er den det ikke så vil den bli det om noen år. Skal du da isolere deg av hensyn til alle andre?

Anonymkode: a6c85...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei de som har dårlig ånde får heller kjøpe frisk pust på spray så kan de synge videre kor er så fint å høre på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng. Er elendig munnhygiene på folk her i landet. Vedder på at de ikke bruker tanntråd og de som gjør det bruker det feil. 
 

 

Anonymkode: a8162...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å synge i amatørkor  fordi det høres grusomt ut.

Det er bare en gjeng som ikke eoer selvinnsikt og som prøver å overdrøve de andre.

Anonymkode: ccf23...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møt opp tidlig og del ut tyggis til alle før øvelsene da!

Anonymkode: 97f2b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...