Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Vet ikke om Ylvis-brødrene har blitt utelukket som Ulven, men fra første sending gjettet jeg på en av de. Begynte å tenke litt på om de kan være med og bytte på å synge. Vi har vel ikke hatt noen som bytter enda i Maskorama? Så det gjenstår liksom, siden det har vært i den svenske versjonen med Marcus&Martinus. Synest stemmen i går minnet veldig om stemmen til en av brødrene, og veldig ulik fra de andre gangene. Var en ting til jeg fikk til å stemme... dersom hintet med Gullruten var det riktige, så passer det iallfall bra med Ylvis-brødrene, de har vunnet flere Gullruter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

missmcbeal skrev (8 minutter siden):

Vet ikke om Ylvis-brødrene har blitt utelukket som Ulven, men fra første sending gjettet jeg på en av de. Begynte å tenke litt på om de kan være med og bytte på å synge. Vi har vel ikke hatt noen som bytter enda i Maskorama? Så det gjenstår liksom, siden det har vært i den svenske versjonen med Marcus&Martinus. Synest stemmen i går minnet veldig om stemmen til en av brødrene, og veldig ulik fra de andre gangene. Var en ting til jeg fikk til å stemme... dersom hintet med Gullruten var det riktige, så passer det iallfall bra med Ylvis-brødrene, de har vunnet flere Gullruter!

Har tenkt litt i samme gate, men da synes jeg det bør være et stort kostyme som begge er i samtidig, slik som med Marcus/Martinus, ikke slik at den ene er i kostymet den ene lørdagen og en annen den andre lørdagen 🙂 Hytta-kostymet kunne i utgangspunktet passet et slikt "stunt" 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (Akkurat nå):

Har tenkt litt i samme gate, men da synes jeg det bør være et stort kostyme som begge er i samtidig, slik som med Marcus/Martinus, ikke slik at den ene er i kostymet den ene lørdagen og en annen den andre lørdagen 🙂 Hytta-kostymet kunne i utgangspunktet passet et slikt "stunt" 🙂

Hmmm.. jeg trodde Marcus&Martininus ikke var i kostymet sitt samtidig, men det var de kanskje. De har kanskje ikke lov til å bytte sånn nei 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Hmmm.. jeg trodde Marcus&Martininus ikke var i kostymet sitt samtidig, men det var de kanskje. De har kanskje ikke lov til å bytte sånn nei 🤔

Nei, nå ble jeg også usikker 🙂 Jeg husker bare når de ble "avslørt" at det så ut som begge var i kostymet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra: Flere har nevnt Marte Stokstad, og jeg har tenkt litt på Ingeborg Helldal også. 

Spørsmålet er, synger noen av de så bra? Høres litt ut som en profesjonell sanger.

Sommerfugl på kostymet - kan vise til Eurovisionlogoen i 2013 - som var sommerfugl. Men det blir kanskje litt søkt.

Påstanden: Har vært ute i verden og hjemme i Norge samtidig - kan det vise til Adresse MGP på NRK? Der sitter de jo i studio og går igjennom Eurovision-sangene, i overført betydning tar de en reise rundt i verden (men Europa). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marcus og Martinus byttet på å synge, men begge var med hele veien. Spellemannen hadde en vogn han dro på, de byttet på å synge og gjemme seg inni vogna

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (3 minutter siden):

Marcus og Martinus byttet på å synge, men begge var med hele veien. Spellemannen hadde en vogn han dro på, de byttet på å synge og gjemme seg inni vogna

Ja, stemmer, slik var det. Byttet på å synge, men begge var på scena.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (13 minutter siden):

Ja, stemmer, slik var det. Byttet på å synge, men begge var på scena.

 

Aha, sånn var det ja. Hm, kanskje det ikke er brødrene, men kan jo være en av de 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 time siden):

Jeg ble raskt overbevist om at det er Maud ettersom alle hintene som passer så bra, men nå har jeg begynt å tvile, for det virker for åpenbart og jeg lurer på de prøver å villede oss slik de gjorde første sesongen med Inger Lise Rypdal med veldig kongelige hint, som liksom skulle villede oss til Märtha. Nå har de spilt veldig mye på kongelige hint, og det virker for åpenbart om det faktisk er Maud. 

Tenker også siden Frøya visste seg å ikke være Kjersti Bergensen likevel.

Jeg er litt tilbake på det jeg skrev første sending på Dandy - nemlig Alexandra Joner. Har ikke sjekket om hun er opptatt med noe, men ser flere har nevnt her i forbindelse med en av de andre deltakerene. 

Det som fikk meg tilbake litt på Alexandra nå var stemmen, + at i videoen i gårsdagens sending så stod det på et skilt "Mi casa sue casa" eller noe, og dette er jeg helt sikker på at Alexandra Joner har sagt på Bloggerne! Og det hintet skjønner jeg ikke helt skal passe til Maud. Og kanskje man ikke skal tolke hunden med benet som Behn, men at det er hundeglad person (Alexandra har hund(er), og hun er jo litt Dandy-aktig. 

Jeg tror nok ikke Alexandra Joner er så interessert i dikt som det avsløres at Dandyen er. Favorittdiktet hennes ble jo avslørt i "Brenner leser dikt". Dette var identisk med diktet som Maud Angelica kunne fortelle at var hennes favoritt i et intervju med DN tidligere i høst. Dette er i tillegg et nokså ukjent dikt/forfatter, så det er da jeg ble 100% sikker.

Skiltet som hang på døra fikk meg til å tenke litt også, men mine tanker gikk mer i retning av at hun forsøker å vise oss at bygningen hun viser oss inn i er et hjem. Og bygningen er jo litt slottsaktig - ergo hinter hun mest sannsynlig til at hun er medlem av kongefamilien. Hun er jo også kjent for å være en veldig åpen og raus person, så dette stemmer også bra med Maud, synes jeg. Hunden tolker jeg som noe som skal representere en av bestevennene til hennes far (Baron von Bulldog) som han samarbeidet en god del med. Blant annet ga de ut en kleskolleksjon sammen. MA har også en hund. Samt da dette benet som helt klart representerer hennes etternavn - Be(h)n. Jeg er overbevist 😅😉

Alexandra Joner skjuler seg soleklart bak Huldras kostyme for egen del. Jeg har hørt så mye på henne opp igjennom (også live), så blir faktisk utrolig overrasket om det ikke viser seg å være henne 🙈

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (16 minutter siden):

Jeg tror nok ikke Alexandra Joner er så interessert i dikt som det avsløres at Dandyen er. Favorittdiktet hennes ble jo avslørt i "Brenner leser dikt". Dette var identisk med diktet som Maud Angelica kunne fortelle at var hennes favoritt i et intervju med DN tidligere i høst. Dette er i tillegg et nokså ukjent dikt/forfatter, så det er da jeg ble 100% sikker.

Skiltet som hang på døra fikk meg til å tenke litt også, men mine tanker gikk mer i retning av at hun forsøker å vise oss at bygningen hun viser oss inn i er et hjem. Og bygningen er jo litt slottsaktig - ergo hinter hun mest sannsynlig til at hun er medlem av kongefamilien. Hun er jo også kjent for å være en veldig åpen og raus person, så dette stemmer også bra med Maud, synes jeg. Hunden tolker jeg som noe som skal representere en av bestevennene til hennes far (Baron von Bulldog) som han samarbeidet en god del med. Blant annet ga de ut en kleskolleksjon sammen. MA har også en hund. Samt da dette benet som helt klart representerer hennes etternavn - Be(h)n. Jeg er overbevist 😅😉

Alexandra Joner skjuler seg soleklart bak Huldras kostyme for egen del. Jeg har hørt så mye på henne opp igjennom (også live), så blir faktisk utrolig overrasket om det ikke viser seg å være henne 🙈

Støtter deg i dine argumenter ang begge. Huldra er Alexandra Joner. Det er stemmen hennes! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 time siden):

Vet ikke om Ylvis-brødrene har blitt utelukket som Ulven, men fra første sending gjettet jeg på en av de. Begynte å tenke litt på om de kan være med og bytte på å synge. Vi har vel ikke hatt noen som bytter enda i Maskorama? Så det gjenstår liksom, siden det har vært i den svenske versjonen med Marcus&Martinus. Synest stemmen i går minnet veldig om stemmen til en av brødrene, og veldig ulik fra de andre gangene. Var en ting til jeg fikk til å stemme... dersom hintet med Gullruten var det riktige, så passer det iallfall bra med Ylvis-brødrene, de har vunnet flere Gullruter!

Begge Ylvis-brødrene synger betydelig bedre enn Ulven gjør.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Marsh said:

Men det er jo da man må tenke at man må se under de første lagene. Jeg har 2 av 3 rett til nå, tippet ikke Birgit Skarstein da jeg tenkte at de sikkert ikke tok henne med når alle tippet henne i fjor. Hintene stemmer jo på flere, og da må man kople stemme og sceneopptreden.

Birgit var den eneste jeg tok. Tok det på stemmen. Imponert over at du har tatt de to andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetau skrev (2 minutter siden):

Men hvem er Zombien? 

Hintene passer til Vinni, men det gjør jo ikke stemmen. 

Zombien er 100% Bilal.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 time siden):

Jeg ble raskt overbevist om at det er Maud ettersom alle hintene som passer så bra, men nå har jeg begynt å tvile, for det virker for åpenbart og jeg lurer på de prøver å villede oss slik de gjorde første sesongen med Inger Lise Rypdal med veldig kongelige hint, som liksom skulle villede oss til Märtha. Nå har de spilt veldig mye på kongelige hint, og det virker for åpenbart om det faktisk er Maud. 

Tenker også siden Frøya visste seg å ikke være Kjersti Bergensen likevel.

Jeg er litt tilbake på det jeg skrev første sending på Dandy - nemlig Alexandra Joner. Har ikke sjekket om hun er opptatt med noe, men ser flere har nevnt her i forbindelse med en av de andre deltakerene. 

Det som fikk meg tilbake litt på Alexandra nå var stemmen, + at i videoen i gårsdagens sending så stod det på et skilt "Mi casa sue casa" eller noe, og dette er jeg helt sikker på at Alexandra Joner har sagt på Bloggerne! Og det hintet skjønner jeg ikke helt skal passe til Maud. Og kanskje man ikke skal tolke hunden med benet som Behn, men at det er hundeglad person (Alexandra har hund(er), og hun er jo litt Dandy-aktig. 

Så nå står jeg mellom Maud og Alexandra, men begynner å tro at det kan være Alexandra, men de prøver å få oss til å tro at det er Maud. Alexandra  fremstår nok også litt som brautete. Har ikke sjekket om alle hint kan passe, men... den Mi casa sue casa fikk meg virkelig til å tenke på henne!

Det kom en englefjær i videoen i går. Märthas engleskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Viki6 skrev (9 minutter siden):

Det kom en englefjær i videoen i går. Märthas engleskole.

Jeg skjønner jo at alle hintene passer, men de virker nesten litt for åpenbare, slik at det blir for lett?!. Som sagt, i sesong 1 så var det jo masse kongelige hint bak kostymet til Inger Lise Rypdal. Er derfor jeg har begynt å tvile litt på om det kan være en avledningsmanøver. Men har som sagt vært temmelig overbevist på at det er Maud frem til nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner jo at alle hintene passer, men de virker nesten litt for åpenbare, slik at det blir for lett?!. Som sagt, i sesong 1 så var det jo masse kongelige hint bak kostymet til Inger Lise Rypdal. Er derfor jeg har begynt å tvile litt på om det kan være en avledningsmanøver. Men har som sagt vært temmelig overbevist på at det er Maud frem til nå.

Måtte sjekke tilbake, og skjønner ikke heeeeeelt hvorfor du synes det var mange kongelige hint? Det var mest at folk mistolket MYE, og tok alt for å være hint mot Märtha i stedet for å sjekke litt. Ref https://www.nrk.no/kultur/her-er-alle-hintene-til-enhjorningen-1.15265237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (16 minutter siden):

Måtte sjekke tilbake, og skjønner ikke heeeeeelt hvorfor du synes det var mange kongelige hint? Det var mest at folk mistolket MYE, og tok alt for å være hint mot Märtha i stedet for å sjekke litt. Ref https://www.nrk.no/kultur/her-er-alle-hintene-til-enhjorningen-1.15265237

Det var jo direkte hint om de kongelige pga. bildet av Kongen og Dronninga, også ble jo det med frimerker også tenkt på at det kunne være kongelig. Også ble jo det med hest og stall koblet til Märtha. Enhjørningen drev vel også og vinket litt med handen på en kongelig måte? I tillegg er jeg ganske sikker på at hun noe relatert til det royale eller noe lignende på en av sendingene, så de spilte nå virkelig på dette med det kongelige aspektet. Men mulig de gikk litt bort fra det etterhvert i sendingene. Det kom vel frem flere og flere hint som passet bedre med Inger Lise etterhvert. Husk at i starten hadde bare få hint om Enhjørningen.

Det er meningen at hintete kan passe til flere, fordi de er så generelle.

 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på hintet om hvilken Podcast de ulike karakterene hører på. Ulven Hører på "Sånn Er Du" som personlighetstester kjente folk. Ganske lang liste over kandidater, men antar kanskje Ulven finnes på den lista, og har vært med der

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...