Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

I år ser det ut til at det er laget masse «hint» som ikke har noe med personen å gjøre. De blir heller ikke forklart på slutten av programmet når maska har falt. Blir litt dumt når en masse kommunevåpen vises i et halvt sekund, så skal vi liksom pusle sammen navnet ut fra dette. Nå har de «styrt oss» mot feil person 3 ganger. Spesielt alle Mari Maurstad hintene var jo…ja, merkelig. Men det er jo et kjempeartig program likevel. Man må bare ikke høre på de hintene, og bare på stemmen. Ikke like lett når det er personer vi aldri har hørt synge før. Nå har de jo lagt opp overtydelige hint  til Maud og Bilal, så da er det nok ikke noen av de. (Sjøl om jeg egentlig tror det ER Bilal..😄). Men arti læll da..😄

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viki6 skrev (3 timer siden):

Nå må vi holde tunga rett i munnen 🙂. Det har allerede vært en idrettsutøver, Birgit. Da kan umulig både Rabagasten og Ulven være idrettsutøvere. Helst ingen av dem. Men virker jo som om Rabagasten er det.

Programleder på TV er også brukt opp med Ingrid i går.

Hvis det er flere fra samme "yrke", pluss ei tøydukke, så er det veldig dårlig casting 🙃

Andre profilerte yrker? Advokat, skuespiller,musicalartist, politiker, journalist....?

Ulven er trolig i film eller underholdningsbransjen? Var ikke ett sv hintene at han hadde vunnet to Gullruten- priser. Tipper det stemmer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange tipper Leo Ajkic på Ulven nå, og jeg hadde vært enig hvis jeg ikke følte at den stemmen ikke var hans. Klarer ikke plassere stemmen til han

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantadi skrev (1 time siden):

I år ser det ut til at det er laget masse «hint» som ikke har noe med personen å gjøre. De blir heller ikke forklart på slutten av programmet når maska har falt. Blir litt dumt når en masse kommunevåpen vises i et halvt sekund, så skal vi liksom pusle sammen navnet ut fra dette. Nå har de «styrt oss» mot feil person 3 ganger. Spesielt alle Mari Maurstad hintene var jo…ja, merkelig. Men det er jo et kjempeartig program likevel. Man må bare ikke høre på de hintene, og bare på stemmen. Ikke like lett når det er personer vi aldri har hørt synge før. Nå har de jo lagt opp overtydelige hint  til Maud og Bilal, så da er det nok ikke noen av de. (Sjøl om jeg egentlig tror det ER Bilal..😄). Men arti læll da..😄

Men det er jo da man må tenke at man må se under de første lagene. Jeg har 2 av 3 rett til nå, tippet ikke Birgit Skarstein da jeg tenkte at de sikkert ikke tok henne med når alle tippet henne i fjor. Hintene stemmer jo på flere, og da må man kople stemme og sceneopptreden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (1 time siden):

Ulven er trolig i film eller underholdningsbransjen? Var ikke ett sv hintene at han hadde vunnet to Gullruten- priser. Tipper det stemmer 

Idrettsutøvere kan også vinne Gullruten, det er bl.a noe som heter årets tv øyeblikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven er da ikke Leo... Leo snakker gebrokkent og klarer ikke å snakke en slags nordnorsk dialekt uten å høres gebrokken ut. Ulvens dialekt er forøvrig et dårlig forsøk på nordnorsk, men det er en annen sak.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hintet skrev (5 timer siden):

Det er godt mulig Alex kan rappe tålig bra, men det tenker jeg også det er sannsynlig at Pølsa kan. Han har alltid fremstått veldig "kul/Yo'ete", så for meg kan han så absolutt ha en sterk rapper inni seg (spesielt med litt tid til å øve..) 😊

Ikke så veldig imponerende her, heller:

Hør Pølsa rappe sin favorittsang (tv2.no)

Kanskje Pølsa har sunget dårlig med vilje i offentligheten i årevis, kun fordi han så for seg at han mange år senere skulle stille som anonym sanger i beste sendetid lørdagskveldene?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (5 timer siden):

Mange tror nok Rabagasten er idrettsutøver på grunn av et sporty kostyme, kan jo like gjerne være en kjedelig politiker 🙂Men det passer kanskje ikke til hintene så godt.

Det kan jo helt sikkert være med minst to i de ulike kategoriene også, er vel ingen "regler" som sier at det ikke kan skje, men kanskje ikke 3 stk.

Om noe, så er det et tegn på at det IKKE er en idrettsutøver, og i hvert fall ingen bokser eller  kampsportutøver.

Men kanskje man etter hvert tyr til omvendt psykologi? "En gul kyllingmann med Skiens-dialekt! Da kan det umulig være Bård Tufte Johansen, blir for opplagt!" Og så er det han likevel.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (3 timer siden):

Tenker det er på tide at Marion krediterer KG’s Maskorama-tråd 🤓😜 Velkommen til tråden i år også, Marion😁

Nikko er mye verre. Kg eller jodel, det er stort sett de samme navnene begge steder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Ikke så veldig imponerende her, heller:

Hør Pølsa rappe sin favorittsang (tv2.no)

Kanskje Pølsa har sunget dårlig med vilje i offentligheten i årevis, kun fordi han så for seg at han mange år senere skulle stille som anonym sanger i beste sendetid lørdagskveldene?

Haha, tviler! Det var ikke mange sekundene med rap der da, men kan fint være med på at rappingen til Rabagasten er for bra til at en toppidrettsutøver kan naile det såpass. Holder en knapp på Schøyen frem til jeg blir overbevist om noe annet 😅

Endret av hintet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror årets politiker befinner seg inni Rabagasten: Mimir Kristjansson!

Små marginer: passer både på de små marginene i politikken, og på temaene Mimir engasjerer seg i (bl.a økonomi/fattigdom)

Rappkjefta, rebelsk, sterke meninger 

Mye omtalt i media og kommentarfelt

Snakker ofte om humor vs alvor i intervjuer

Blir ofte kalt klovn, løs kanon, frekk o.l

Har vært høyt og lavt: oppvekst med syk mor, men er nå på Stortinget

Lønn for strevet: kjemper mot sosial ulikhet

Tatovering Mum: har skrevet boka "Mamma er trygda"

Skater med et rødt røykbluss: partiet Rødt

Tagging: har deltatt i aksjoner med sprayflasker

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladybuggy skrev (9 minutter siden):

Jeg tror årets politiker befinner seg inni Rabagasten: Mimir Kristjansson!

Små marginer: passer både på de små marginene i politikken, og på temaene Mimir engasjerer seg i (bl.a økonomi/fattigdom)

Rappkjefta, rebelsk, sterke meninger 

Mye omtalt i media og kommentarfelt

Snakker ofte om humor vs alvor i intervjuer

Blir ofte kalt klovn, løs kanon, frekk o.l

Har vært høyt og lavt: oppvekst med syk mor, men er nå på Stortinget

Lønn for strevet: kjemper mot sosial ulikhet

Tatovering Mum: har skrevet boka "Mamma er trygda"

Skater med et rødt røykbluss: partiet Rødt

Tagging: har deltatt i aksjoner med sprayflasker

Det var jo et bra tips 🙂. Hørt ham synge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Viki6 said:

Det var jo et bra tips 🙂. Hørt ham synge?

Bare tullesynging, men stemmen hans passer godt altså! Ganske lik Henrik Thodesen sin, som mange foreslår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Marsh said:

Hmmm, Sarah Natasha Melbye er også en som snakker med store bokstaver, er tilknyttet papir, regnbuefarger, hund, kompass, gir hint...

Sarah Natasha Melbye: – For pokker stolt av den jeg er! – VG

Har låst meg til Maud.

Men Sarah Natasha er jo i en mektig posisjon for å kunne lure oss trill rundt. Bosse oss frem og tilbake i podkasten. Om det er ett år hvor det kunne skjedd, er det sikkert i år! :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett Joey Contino på YouTube? Han som korrekterer pitch på de forvridde stemmene i The Masked Singer. Skulle ønske noen klarte å gjøre tilsvarende her, slik at man kunne høre hintene i tilnærmet original lyd for å få en bedre idé om hvem som snakker. De fleste gjør jo til dialekten uansett, så hadde vært litt gøy å se om det hjalp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mer på om Rabagasten kan være Aksel Hennie. Alle intro videoer har veldig urban bakgrunn, mye tagging. Aksel Hennie vokste opp på Lambertseter i et tøft ungdomsmiljø og ble blant annet dømt for tagging. Han kunne vel bli kalt for en rabagast.. Han har jo hatt mye meninger om mye i media, og jobbet hardt for det han har oppnådd. "Høye svev følger de dypeste daler" Han mistet broren sin i en fallskjerm ulykke... Litt dårlig engelsk uttale i sangene, taler kanskje litt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lagt merke til flere småting som jeg ikke tror har blitt nevnt her: 

Ulven

  • Avisforsiden som blir vist siste program viser årstallet 2015. Vil tro dette er et sentralt år eller et gjennombruddsår for Ulven.
  • Grisene som holder opp plakater viser fargene rødt, hvitt og blått, som får meg til å tro at han er på landslaget, eller tilhører f.eks. et lag som har de fargene. Eller er det USA? (siden det står NYC på genseren til den ene grisen)
  • Det blir nevnt at han reiser "gjennom bygd og by" og i "de 1000 hjem". Er dette et lag som reiser rundt på kamp, og vises på tv-skjermen i de 1000 hjem? Eller en skiløper?
  • I første sendingen ser vi bilder av frukt. Banan og fersken, som er kjente smileys. Forstår ikke hvilken sammenheng dette har. Er det noen som er kjent for å sende upassende meldinger?
  • Sangvalgene indikerer at dette kan være en ung person. 
  • Vi ser noen gårder som ligger øde til i skogen ... (Tenkte på Martin Ødegaard her, som hadde sitt gjennombruddsår i 2015, men det høres for villt ut)
  • Man får inntrykk av at dette er en person som har jobbet hardt for å komme til tioppen. Noen som har kjempet seg inn på landslaget?
  • Det blir zoomet inn på tresopp (kjuke), men mulig dette ikke har noen betydning. 

Jeg har vært gjennom mange navn, men synes det er fryktelig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ireth said:

Jeg har lagt merke til flere småting som jeg ikke tror har blitt nevnt her: 

Ulven

  • Avisforsiden som blir vist siste program viser årstallet 2015. Vil tro dette er et sentralt år eller et gjennombruddsår for Ulven.
  • Grisene som holder opp plakater viser fargene rødt, hvitt og blått, som får meg til å tro at han er på landslaget, eller tilhører f.eks. et lag som har de fargene. Eller er det USA? (siden det står NYC på genseren til den ene grisen)
  • Det blir nevnt at han reiser "gjennom bygd og by" og i "de 1000 hjem". Er dette et lag som reiser rundt på kamp, og vises på tv-skjermen i de 1000 hjem? Eller en skiløper?
  • I første sendingen ser vi bilder av frukt. Banan og fersken, som er kjente smileys. Forstår ikke hvilken sammenheng dette har. Er det noen som er kjent for å sende upassende meldinger?
  • Sangvalgene indikerer at dette kan være en ung person. 
  • Vi ser noen gårder som ligger øde til i skogen ... (Tenkte på Martin Ødegaard her, som hadde sitt gjennombruddsår i 2015, men det høres for villt ut)
  • Man får inntrykk av at dette er en person som har jobbet hardt for å komme til tioppen. Noen som har kjempet seg inn på landslaget?
  • Det blir zoomet inn på tresopp (kjuke), men mulig dette ikke har noen betydning. 

Jeg har vært gjennom mange navn, men synes det er fryktelig vanskelig. 

Alt dette passer så bra på Petter Northug! 2015 var Falum-VM, comebacket hans etter fyllekjøring osv. Jeg velger å ignorere at han visstnok er i Spania 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (9 timer siden):

Kan de ha vært så utspekulerte at de har funnet gamle sitater av Maud på Insta og brukt dem på en annen person? Alt kan jo skje i Maskorama har vi sett, men det er mange av de andre hintene som passer rett på Maud også. Jeg synes Jan Thomas er noe bedre i panelet nå enn hva han var i tidligere sesonger, hvor det nesten virket som at han gjettet feil med vilje.

Jeg ble raskt overbevist om at det er Maud ettersom alle hintene som passer så bra, men nå har jeg begynt å tvile, for det virker for åpenbart og jeg lurer på de prøver å villede oss slik de gjorde første sesongen med Inger Lise Rypdal med veldig kongelige hint, som liksom skulle villede oss til Märtha. Nå har de spilt veldig mye på kongelige hint, og det virker for åpenbart om det faktisk er Maud. 

Tenker også siden Frøya visste seg å ikke være Kjersti Bergensen likevel.

Jeg er litt tilbake på det jeg skrev første sending på Dandy - nemlig Alexandra Joner. Har ikke sjekket om hun er opptatt med noe, men ser flere har nevnt her i forbindelse med en av de andre deltakerene. 

Det som fikk meg tilbake litt på Alexandra nå var stemmen, + at i videoen i gårsdagens sending så stod det på et skilt "Mi casa sue casa" eller noe, og dette er jeg helt sikker på at Alexandra Joner har sagt på Bloggerne! Og det hintet skjønner jeg ikke helt skal passe til Maud. Og kanskje man ikke skal tolke hunden med benet som Behn, men at det er hundeglad person (Alexandra har hund(er), og hun er jo litt Dandy-aktig. 

Så nå står jeg mellom Maud og Alexandra, men begynner å tro at det kan være Alexandra, men de prøver å få oss til å tro at det er Maud. Alexandra  fremstår nok også litt som brautete. Har ikke sjekket om alle hint kan passe, men... den Mi casa sue casa fikk meg virkelig til å tenke på henne!

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...