Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hvis Ulven sin påstand om Språkpris er den som er "fakta"...

Så er det 2 navn som er interessante:

Fredrik Skavlan

Jakob Oftebro

Begge har vunnet Nordens språkpris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan de ha vært så utspekulerte at de har funnet gamle sitater av Maud på Insta og brukt dem på en annen person? Alt kan jo skje i Maskorama har vi sett, men det er mange av de andre hintene som passer rett på Maud også. Jeg synes Jan Thomas er noe bedre i panelet nå enn hva han var i tidligere sesonger, hvor det nesten virket som at han gjettet feil med vilje.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (1 minutt siden):

Hvis Ulven sin påstand om Språkpris er den som er "fakta"...

Så er det 2 navn som er interessante:

Fredrik Skavlan

Jakob Oftebro

Begge har vunnet Nordens språkpris.

Men vi må ikke glemme alle de tidligere hintene, dette er noen som har vunnet trofeer for ting de egentlig ikke kan, som huskes best for en ting, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (Akkurat nå):

Men vi må ikke glemme alle de tidligere hintene, dette er noen som har vunnet trofeer for ting de egentlig ikke kan, som huskes best for en ting, osv

Neida :) Tror Språkprisen var den som var fleip rent personlig fordi det ikke går helt opp i andre hint sammen med stemmen/kroppen sånn som jeg ser det. Men er så usikker på Ulven og Rabagasten, og hintene kan ofte tolkes på veldog diffuse måter, men mye kan jo evt passe på Skavlan - men stemmen og kroppen får jeg ikke helt til å passe inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (4 minutter siden):

Men vi må ikke glemme alle de tidligere hintene, dette er noen som har vunnet trofeer for ting de egentlig ikke kan, som huskes best for en ting, osv

Harald Rønneberg "gjør ting han ikke kan", men det hintet blir for opplagt til at det kan være han 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lilmiss skrev (1 minutt siden):

Neida :) Tror Språkprisen var den som var fleip rent personlig fordi det ikke går helt opp i andre hint sammen med stemmen/kroppen sånn som jeg ser det. Men er så usikker på Ulven og Rabagasten, og hintene kan ofte tolkes på veldog diffuse måter, men mye kan jo evt passe på Skavlan - men stemmen og kroppen får jeg ikke helt til å passe inn :)

Veldig irriterende i går egentlig, har vært så sikker på ulven, og så bare passet ingenting i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (Akkurat nå):

Harald Rønneberg "gjør ting han ikke kan", men det hintet blir for opplagt til at det kan være han 🙂

Pluss at begge "fleip eller fakta" er fakta på ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (5 minutter siden):

Hmmm, Sarah Natasha Melbye er også en som snakker med store bokstaver, er tilknyttet papir, regnbuefarger, hund, kompass, gir hint...

Sarah Natasha Melbye: – For pokker stolt av den jeg er! – VG

Mye kan stemme på Sarah, ja.

Men ikke stemmen hennes. Den er veldig ung. Maud har delt ut origami og annen kunst i regnbue farger for pride, og hun har også vært forkjemper for å få et transkjønnet vennlig toalett på skolen hennes. Så hun er veldig høylydt alliert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (11 timer siden):

Vet ikke helt hvorfor, men kommer meg liksom ikke bort fra Aksel Hennie på Rabagasten... Det kunne jo funke med at han er skuespilleren de har invitert i år, men får ikke hintene eller stemmen til å passe helt. Føler meg sikker på at det ikke er en ekte trønder, så da må det jo være noen som er god på dialekten eller har noe tilknytning kanskje

Jeg tror også det er Aksel Hennie. Han er jo skuespiller og er sikkert flink på å tilegne seg dialekter også. Rabagasten sa vel også noe om høyt og lavt, han spilte jo i den filmen med Matt Damon hvor han var på Mars(?) og han har spilt at han var nordsjødykker.  
I tillegg la han ut bilde av rabagasyen på insta i går «stem på rabagasten», men det er borte nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (4 timer siden):

Det skjedde forrige gang og. Forklaring på hintene til Birgit. Ludo var for at alle måtte i mål (uten grenser med Lars Monsen), fargene til Paralympics, tomtenummeret var antall innbyggere i hjembyen osv.

Haha det er en del flere innbyggere i Levanger enn 600 altså 😅 mersom 20 000.  Men ja, det var arealnummeret eller noe sånt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (1 minutt siden):

Haha det er en del flere innbyggere i Levanger enn 600 altså 😅 mersom 20 000.  Men ja, det var arealnummeret eller noe sånt 😄

Det var arealet på hjemkommunen hennes, ja. Slike hint er bare tøv synes jeg, dersom den vanlige mannen eller kvinnen i gata skal ta slike hint, må man jo ha alle norges kommuner med areal oppe i hodet. Maskorama er moro, absolutt, men det er for mange "tulle-hint" som egentlig ikke er hint.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (10 minutter siden):

Det var arealet på hjemkommunen hennes, ja. Slike hint er bare tøv synes jeg, dersom den vanlige mannen eller kvinnen i gata skal ta slike hint, må man jo ha alle norges kommuner med areal oppe i hodet. Maskorama er moro, absolutt, men det er for mange "tulle-hint" som egentlig ikke er hint.

Ja enig i at det bare blir tullete.

 

Men helt ærlig, jeg så fjorårets maskorama uka som var (har ikke sett maskorama før i år) og mista egentlig bare motet totalt fordi de hintene i forrige sesong var sånn jaha virkelig okei neivel. I kombinasjon med Snøroboten. Typ personlig gav det ikke mening overhodet. Så litt motløs nå, og tror veldig mye overtolkes eller tolkes for bokstavelig.

 

Men, gøy å følge med likevel og morsomt å se alle med teorier 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som i fjor henter Marion alle hintene sine herfra. Ordrett. Hun prøver ikke engang å legge det fram med egne ord. 

Endret av Spyflua
  • Liker 18
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hintene til Birgit var program 1, hvor vi ofte får veldig lite på alle. Hun snakket i podcasten om at neste hint video inneholdt b.la lammelår (gøy at de gjorde litt humor av noe alvorlig) og ville kanskje blitt noe bedre. Synes ikke hintene alltid er dårlige, men de tidlige programmene så er de det, mens det mot finalen blir tettere og tettere. De har tidligere brukt hint mot navnedager, og spesielt kommuner så gjelder jo også å sjekke alle meningene tall kan ha, eller hvertfall teste dem mot de man mistenker for å utelukke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyflua skrev (12 minutter siden):

Akkurat som i fjor henter Marion alle hintene sine herfra. Ordrett. Hun prøver ikke engang å legge det fram med egne ord. 

Tenker det er på tide at Marion krediterer KG’s Maskorama-tråd 🤓😜 Velkommen til tråden i år også, Marion😁

  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, addict said:

Haha det er en del flere innbyggere i Levanger enn 600 altså 😅 mersom 20 000.  Men ja, det var arealnummeret eller noe sånt 😄

Sorry, jeg tenkte feil. Stusset litt mens jeg skrev det,  for mente hun ikke kom fra så i gokk🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (13 timer siden):

Plutselig falt ulven på plass, ulven er Leo Ajkic.

Sopp - Programmet Rus

Fotball - Leo og u-landslaget 

Stor i kjeften - Leo himself

Fersken - minner han om Bosnia https://www.aftenposten.no/oslo/i/LoeJR/mittsommeroslo-leo-ajkic

Gullruten - har vunnet flere -" vunnet trofeer for det han ikke kan"

Ulven har reist langt - fra Bosnia

Flagget til Bosnia er fylt med stjerner - kjedet til Ulven er stjerner

 

Jobber i NRK og hør den dype stemmen...

 

 

Men jeg ser ingen katter som blir slengt over en veranda?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (13 timer siden):

Plutselig falt ulven på plass, ulven er Leo Ajkic.

Sopp - Programmet Rus

Fotball - Leo og u-landslaget 

Stor i kjeften - Leo himself

Fersken - minner han om Bosnia https://www.aftenposten.no/oslo/i/LoeJR/mittsommeroslo-leo-ajkic

Gullruten - har vunnet flere -" vunnet trofeer for det han ikke kan"

Ulven har reist langt - fra Bosnia

Flagget til Bosnia er fylt med stjerner - kjedet til Ulven er stjerner

 

Jobber i NRK og hør den dype stemmen...

 

 

Jeg tror også det er han. Men jeg tror halskjedet symboliserer en miks av stjerne i flagger og Gullruten som han har vunnet tre ganger. Han har jo også fått Fritt ords honnør, Ole Vig-prisen og Jonasprisen.

Og så tenker jeg at den lille veska han har rundt livet, om det er en veske, symboliserer at de kom med lite bagasje når de kom til Norge. 
Så lurer jeg også på den lille hatten han hadde i går, er at de har små hatter til nasjonaldrakter i Bosnia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (5 timer siden):

Han har show på Latter

 

Hattifnatten skrev (4 timer siden):

Stian satt på 72-timers live stream for Nerdelandslaget i går, så det er ikke han, nei 😅.

Takk! Da kan jeg sette han til side 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...