rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #421 Del Skrevet 17. oktober 2022 NordicViking skrev (5 minutter siden): Jeg har kikket litt på tegnene som vi kan se på Frøyas skjørt, og syntes de lignet på runer. Men når jeg sjekker runealfabetet, så virker det som om mange av tegnene på skjørtet hennes ikke har noe som helst med runer å gjøre. Jeg klarer i hvert fall ikke å få noe tolkbart ut av det. ... Ja samme her. Irriterende. Von buldog sa i den første maskorama podcasten at frøyas kostyme var fult av hint, så bare å begynne å lete😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #422 Del Skrevet 17. oktober 2022 NordicViking skrev (16 minutter siden): Jeg tror dette viser til karakteren Frøya, og ikke til personen bak maska. I følge norrøn mytologi er Frøya krigs-, fruktbarhets- og kjærlighetsgudinnen. Hun ble påkalt i kjærlighetsspørsmål, ved graviditet og under fødsler. Hun var samtidig også en dødsgudinne, noe som betyr at hun også hadde ansvar for døden. (Kilde) (Kilde2) Ja, og siden hun i neste klipp bytter dialekt og sier at historier på tv og aviser ofte er pyntet på så tolker je det som at hun spiller en rolle eller fremstår annerledes i media ellernoe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 17. oktober 2022 #423 Del Skrevet 17. oktober 2022 rosemarin skrev (1 time siden): Det er jo en sånn anatomifigur av menneske der og, hvor man ser hjernen og sånn. Kan det handle om anatomi eller sånt mer generelt? Og så gjør de også et poeng ut av dette med praktisk hjemmesnekring, og seff dette med alder. Bare drodler videre🤓 Anatomidukken vi ser viser kun hjernen. Anne Marie Ottersen har tidligere blitt operert for svulst i hjernen, så anatomidukken er nok et hint som checker med Anne Marie Ottersen. Er overbevist nå om at hun må være Snøroboten, for alle hint passer/stemmer med henne. toothfairy skrev (2 timer siden): Tror ikke man skal tolke den ryddescenen i vb-en til Frøya så bokstavelig som et ryddeprogram. Da tror jeg heller det kan sikte til en form for økonomisk opprydding(luksusfellen programleder?) eller emosjonell opprydding(gjenforent med en spesifikk person etter lengre konflikt el.?) men selv det tror jeg hadde blitt spart til en senere episode. Og Frøya er med stor sannsynlighet ingen bergenser. Det finnes riktignok en del kjendiser fra Bergen, men nettet av mistenkte snører seg raskt sammen om en ikke-østlending bruker sin sanne dialekt. Om vi sammenligner med deltakere fra tidligere sesonger som ikke kommer fra østlandet, har vel nærmest samtlige byttet om dialekten for å ikke bli koblet til sin landsdel. Vikingen, puddelen, nøkken, og dragen. Og årets hytta. Mener det utgjør samtlige ettersom flesteparten tross alt har østlandsdialekt. Et navn som poppet inn i hodet mitt nå var Helene Sandvig. Stemmen er ikke helt lik, men den er ikke helt på bærtur forskjellig heller. Frøya sier jo følgende: Når noen viser seg for oss for første, og siste gang er jeg ved deres side. Helene har vært til stede under fødsler og dødsfall i programmene Puls og H sjekker inn. Masse aviser- Helene er journalist i bunn Jeg er en ganske så normal Frøy, sånn passe høy, i normalt tøy, lager minimalt med støy- Helene er ganske så normal dame om man ser bort i fra at hun er kjent programleder. Hun er gjennomsnittlig høy, er kjent for å gå i jeans og veldig uformelt kledd i programmene sine, spesielt H sjekker inn og hun er ikke en kjendis som er kjent for verken skandaler eller oppstyr i media. Stusser også litt på om rimingen er et hint i seg selv. Er jeg den eneste som tolker Frøya sin scene som et filmsett? Med at greenscreen slåes av, og en statist sier kutt med en filmboks. Jeg har tolket det som en skuespiller, men ikke klart å finne en skuespiller som checker med alle hintene. Synes forøvrig at Helene Sandvik var et meget godt forslag 😊 Hun har jo vært på utallige institusjoner, sett både liv og død, og har bakgrunn i journalistikk. Liker poengene dine 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 17. oktober 2022 #424 Del Skrevet 17. oktober 2022 rosemarin skrev (6 minutter siden): Ja samme her. Irriterende. Von buldog sa i den første maskorama podcasten at frøyas kostyme var fult av hint, så bare å begynne å lete😅 Det er noe som ligner et våpenskjold på brystet: to hunder (?) og to sverd. Jeg klarer ikke helt å se hva det blåe er. Et annet dyr, kanskje? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #425 Del Skrevet 17. oktober 2022 Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden): Anatomidukken vi ser viser kun hjernen. Anne Marie Ottersen har tidligere blitt operert for svulst i hjernen, så anatomidukken er nok et hint som checker med Anne Marie Ottersen. Er overbevist nå om at hun må være Snøroboten, for alle hint passer/stemmer med henne. Er jeg den eneste som tolker Frøya sin scene som et filmsett? Med at greenscreen slåes av, og en statist sier kutt med en filmboks. Jeg har tolket det som en skuespiller, men ikke klart å finne en skuespiller som checker med alle hintene. Synes forøvrig at Helene Sandvik var et meget godt forslag 😊 Hun har jo vært på utallige institusjoner, sett både liv og død, og har bakgrunn i journalistikk. Liker poengene dine 😊 Tenker også på det som et filmsett. Enten er det en skuespiller, eller som du er inne på en som forteller andres historier, en slags journalist, forfatter etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 17. oktober 2022 #426 Del Skrevet 17. oktober 2022 rosemarin skrev (14 minutter siden): Tenker også på det som et filmsett. Enten er det en skuespiller, eller som du er inne på en som forteller andres historier, en slags journalist, forfatter etc Jeg føler at jeg har sett det der stigegreiene som kommer rett etterpå som vignett i et eller annet tv-program, men kommer ikke på hva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #427 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Marsh skrev (8 minutter siden): Jeg føler at jeg har sett det der stigegreiene som kommer rett etterpå som vignett i et eller annet tv-program, men kommer ikke på hva Ja når du sier det.. kommer ikke på hva det evt kan være Jeg er litt på at det kan være Marte Stokstad nå. haha kan ikke begrunne det så veldig, men syns stemmen kan ligne litt😆 Endret 17. oktober 2022 av rosemarin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 17. oktober 2022 #428 Del Skrevet 17. oktober 2022 Marsh skrev (15 minutter siden): Jeg føler at jeg har sett det der stigegreiene som kommer rett etterpå som vignett i et eller annet tv-program, men kommer ikke på hva Tid for hjem på TV2? Kjersti Bergesen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 17. oktober 2022 #429 Del Skrevet 17. oktober 2022 Etter å ha sett episode 1 ca 5 ganger[😭], føler jeg meg mest sikker på Ulven og Huldra. Basert på stemmene syns jeg de likner veldig på henholdsvis Thomas Numme og Alexandra Joner. Ellers syns jeg det er vanskelig... listen min forandrer seg stadig, ha ha. I fjor gjettet jeg alle bortsett fra Arve Juritzen. Mye vanskeligere i år syns jeg. Men gøy da😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #430 Del Skrevet 17. oktober 2022 Frøya snakker på rim-har det noe betydning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 17. oktober 2022 #431 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) *dobbeltpostet* Endret 17. oktober 2022 av Tradegy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 17. oktober 2022 #432 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) 1 hour ago, NordicViking said: Jeg har kikket litt på tegnene som vi kan se på Frøyas skjørt, og syntes de lignet på runer. Men når jeg sjekker runealfabetet, så virker det som om mange av tegnene på skjørtet hennes ikke har noe som helst med runer å gjøre. Jeg klarer i hvert fall ikke å få noe tolkbart ut av det. ... De fargerike "kulene", ligner på krystaller. Har ikke kunnskap jeg altså, men kan se ut som en brun "venturin" (*Grunning gjennom å koble oss energisk til jorden*). Grønn "kvarts" (*Kan hjelpe en å lære empati i dagen i "jeg er bedre enn deg" - miljø.) Kan tyde på en alternativ livsstil (om det er lov å si), typ healing/spådom, osv. Men kan like gjerne være at krystallene er villedende Men! Litt avsporing, men egentlig ikke: Jeg synes plutselig stemmen lignet på Marianne Fuhrevold. Hun hadde regi på "Unge Lovende", og var jo masse på barne-Tv i gamledager. Bl.a Huset med det rare i...og har utgitt en haug av låter (og , for kjenner jeg meg rett, får jeg en ny idé om et par timer ) Ser Klassekampen ligger på bakken i hintvideo. Tenkte Samfunnsdebattant. Sofie *Frøy*saa.. Endret 17. oktober 2022 av Tradegy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 17. oktober 2022 #433 Del Skrevet 17. oktober 2022 Viki6 skrev (21 minutter siden): Tid for hjem på TV2? Kjersti Bergesen Tror ikke det er Kjersti Bergensen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 17. oktober 2022 #434 Del Skrevet 17. oktober 2022 Tradegy skrev (1 minutt siden): De fargerike "kulene", ligner på krystaller. Har ikke kunnskap jeg altså, men kan se ut som en brun "venturin" (*Grunning gjennom å koble oss energisk til jorden*). Grønn "kvarts" (*Kan hjelpe en å lære empati i dagen i "jeg er bedre enn deg" - miljø.) Kan tyde på en alternativ livsstil (om det er lov å si), typ healing/spådom, osv. Men kan like gjerne være at krystallene er villedende Men! Litt avsporing, men egentlig ikke: Jeg synes plutselig stemmen lignet på Marianne Fuhrevold. Hun hadde regi på "Unge Lovende", og var jo masse på barne-Tv i gamledager. Bl.a Huset med det rare i...og har utgitt en haug av låter (og , for kjenner jeg meg rett, får jeg en ny idé om et par timer ) Ser Klassekampen ligger på bakken i hintvideo. Tenkte Samfunnsdebattant. Sofie *Frøy*saa.. Men er ikke hun litt for ukjent for allmennheten? 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #435 Del Skrevet 17. oktober 2022 Tradegy skrev (2 minutter siden): De fargerike "kulene", ligner på krystaller. Har ikke kunnskap jeg altså, men kan se ut som en brun "venturin" (*Grunning gjennom å koble oss energisk til jorden*). Grønn "kvarts" (*Kan hjelpe en å lære empati i dagen i "jeg er bedre enn deg" - miljø.) Kan tyde på en alternativ livsstil (om det er lov å si), typ healing/spådom, osv. Men kan like gjerne være at krystallene er villedende Men! Litt avsporing, men egentlig ikke: Jeg synes plutselig stemmen lignet på Marianne Fuhrevold. Hun hadde regi på "Unge Lovende", og var jo masse på barne-Tv i gamledager. Bl.a Huset med det rare i...og har utgitt en haug av låter (og , for kjenner jeg meg rett, får jeg en ny idé om et par timer ) Ser Klassekampen ligger på bakken i hintvideo. Tenkte Samfunnsdebattant. Sofie *Frøy*saa.. det er så gøy at det er så åpen hvem det kan være i år😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 17. oktober 2022 #436 Del Skrevet 17. oktober 2022 2 minutter siden, Henikka said: Men er ikke hun litt for ukjent for allmennheten? 🤔 Jo! Men husk fjorårets frosk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 17. oktober 2022 #437 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Tradegy skrev (3 minutter siden): Jo! Men husk fjorårets frosk Ha ha ha, det har du rett i😂😂 Bare slo meg... Elin Tvedt er en typisk person som kunne vært med. Veldig kjent for 20 år siden, dratt frem fra glemselen liksom 😄 Endret 17. oktober 2022 av Henikka 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 17. oktober 2022 #438 Del Skrevet 17. oktober 2022 4 minutter siden, rosemarin said: det er så gøy at det er så åpen hvem det kan være i år😀 Ja, det føles som i år er det å utelukke som gjelder! Det er SÅ åpent, og likevel er jeg SÅ sikker en syv,åtte,ni ganger i løpet av døgnet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 17. oktober 2022 #439 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Tradegy skrev (12 minutter siden): Ja, det føles som i år er det å utelukke som gjelder! Det er SÅ åpent, og likevel er jeg SÅ sikker en syv,åtte,ni ganger i løpet av døgnet Ja, og da er denne GULL: https://maskorama.fandom.com/no/wiki/Utsjekking_av_kjendiser_-_Sesong_3 Oppdateres flere ganger om dagen [Vær obs på at listen fortsetter under reklamen] Endret 17. oktober 2022 av Henikka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. oktober 2022 #440 Del Skrevet 17. oktober 2022 Henikka skrev (3 minutter siden): Ja, og da er denne GULL: https://maskorama.fandom.com/no/wiki/Utsjekking_av_kjendiser_-_Sesong_3 Oppdateres flere ganger om dagen [Vær obs på at listen fortsetter under reklamen] Godt å se at det er noen som er enda mer besatt 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå