chouette Skrevet 7. oktober 2022 #21 Del Skrevet 7. oktober 2022 NordicViking skrev (16 minutter siden): En høy person? Hvem kan det eventuelt være? Magnus Devold er 1,99 m. Men kan han synge? 🤔 Nei, karakteren er høy, helt uvisst om personen inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 7. oktober 2022 #22 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hytta. Mads Hansen. Eller en av vinnerne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 8. oktober 2022 #23 Del Skrevet 8. oktober 2022 Kostymene/karakterene har i seg selv ikke noe link til personen inni!! Husk tilbake. eventuelle hint er subtile og må tolkes i overførte betydninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 8. oktober 2022 #24 Del Skrevet 8. oktober 2022 NordicViking skrev (8 timer siden): En høy person? Hvem kan det eventuelt være? Magnus Devold er 1,99 m. Men kan han synge? 🤔 Øverste del av kostyme trenger jo ikke å være fylt av selve personen inni. Kan godt være en dame på 160 cm inni der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 8. oktober 2022 #25 Del Skrevet 8. oktober 2022 Tenkte at noen måtte legge ut alle kostymene for denne sesongen, nrk har også lagt med egen beskrivelse til hvert kostyme. Regner med de fleste i tråden har fulgt Maskorama fra starten i 2020. Gjennom de to tidligere sesongene er det et par navn som har gått igjen (gjengangere): Aurora Gude Birgit Skarstein Cecilie Steinmann Næss (Cess) Cengiz Al Emilie Nereng (Voe) Finn Schjøll (Blomsterfinn) Martha Louise Sandra Lyng Sophie Elise Vegard Ylvisåker (Ylvis) Sikkert flere og, men føler disse navnene har vært gjengangere i de tidligere sesongene. Så er spørsmålet, er det noe sannsynlighet for at nrk castet en av disse i sesong 3. Isfåfall, hvilke kostyme passer de inn i. Husker at Ingebort Walther var et navn som gikk mye igjen i sesong 1, og hun ble deretter castet i sesong 2. Kan de ha gjort det samme med sesong 3? Tanker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 8. oktober 2022 #26 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Jeg har en følelse av at Sandra Lyng er med i år. Mitt inntrykk er at hun lett inspireres av andre kjendiser og kanskje har valgt en lignende vei som Margaret i fjor. Får en følelse av at hun er bak Frøya eller huldra. Og det med kjærlighetssyk kan vi jo bare forkaste allerede for det viste seg å være ubrukelig til hint i fjor. - Hvem er drømmedeltakerne deres i år forresten? Hvis dere kan plukke blant deres personlig øverste hylle. Liv Ullmann er min ultimate deltaker. Hadde også vært gøy med med Harald Zwart, Kristofer Hivju, Jon Almaas, Else KF, Pernille Sørensen og Peder Kjøs 😄 Endret 8. oktober 2022 av toothfairy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrigpernille Skrevet 8. oktober 2022 #27 Del Skrevet 8. oktober 2022 Mitt ALLER største ønske er Øystein «Pølsa» Pettersen! Han er såå morsom og han hadde de sykeste movesene når han var med på firestjerners middag. Så underholdningen vil bli av type Elgen aka Marcus Bailey. Men vet jo ikke om han kan synge haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 8. oktober 2022 #28 Del Skrevet 8. oktober 2022 Irja skrev (14 timer siden): Øverste del av kostyme trenger jo ikke å være fylt av selve personen inni. Kan godt være en dame på 160 cm inni der. Jeg tror du kan ha rett i det. Når jeg ser på bilder av zombien, så er det noe rart med armene. Kan være at de forsøker å lure seerne til å tro at det er en høy person bak maska. ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 8. oktober 2022 #29 Del Skrevet 8. oktober 2022 Kan Martha Louise redde sitt for tiden dårlige rykte med en deltakelse i Maskorama? Hadde vært sjakktrekk fra kongehuset 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 9. oktober 2022 #30 Del Skrevet 9. oktober 2022 Blueberrymuffin skrev (20 timer siden): Tenkte at noen måtte legge ut alle kostymene for denne sesongen, nrk har også lagt med egen beskrivelse til hvert kostyme. Regner med de fleste i tråden har fulgt Maskorama fra starten i 2020. Gjennom de to tidligere sesongene er det et par navn som har gått igjen (gjengangere): Aurora Gude Birgit Skarstein Cecilie Steinmann Næss (Cess) Cengiz Al Emilie Nereng (Voe) Finn Schjøll (Blomsterfinn) Martha Louise Sandra Lyng Sophie Elise Vegard Ylvisåker (Ylvis) Sikkert flere og, men føler disse navnene har vært gjengangere i de tidligere sesongene. Så er spørsmålet, er det noe sannsynlighet for at nrk castet en av disse i sesong 3. Isfåfall, hvilke kostyme passer de inn i. Husker at Ingebort Walther var et navn som gikk mye igjen i sesong 1, og hun ble deretter castet i sesong 2. Kan de ha gjort det samme med sesong 3? Tanker. Cengiz Al er med på Skal vi danse, som gikk samtidig i fjor i alle fall. I tillegg pleier det å være et par brukere med stålkontroll på alt som er av julekonserter som sikkert kan stryke noen flere navn fra listen din. 🎅 Men veldig gøy med forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 9. oktober 2022 #31 Del Skrevet 9. oktober 2022 I følge Kjell Nordström skal kostymene i år være lettere å ha på seg enn tidligere sesonger. Det har sikkert vært generell etterspørsel fra tidligere deltakere, men kan det også tenkes at for å sikre seg en spesielt attraktiv deltaker at det akkurat i år blir endret på? At det blir skreddersydd for å møtes deltakerens behov for å kunne klare å gjennomføre en opptreden, om vedkommende tidligere har vært hindret gjennom sykdom, alder etc? Eller blir dette far out spekulasjoner? 😅 Ellers kan det jo tenkes at det er flere profiler som overhodet ikke har musikalsk bakgrunn i år enn tidligere og som vil lettere vil kunne få til en ok opptreden uten et veldig tyngende og tett kostyme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. oktober 2022 #32 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hva skjedde med den andre tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 9. oktober 2022 #33 Del Skrevet 9. oktober 2022 toothfairy skrev (1 time siden): I følge Kjell Nordström skal kostymene i år være lettere å ha på seg enn tidligere sesonger. Det har sikkert vært generell etterspørsel fra tidligere deltakere, men kan det også tenkes at for å sikre seg en spesielt attraktiv deltaker at det akkurat i år blir endret på? At det blir skreddersydd for å møtes deltakerens behov for å kunne klare å gjennomføre en opptreden, om vedkommende tidligere har vært hindret gjennom sykdom, alder etc? Eller blir dette far out spekulasjoner? 😅 Ellers kan det jo tenkes at det er flere profiler som overhodet ikke har musikalsk bakgrunn i år enn tidligere og som vil lettere vil kunne få til en ok opptreden uten et veldig tyngende og tett kostyme? Jeg tenker at det er så enkelt at, når kostymene er lettere, betyr det også at de er større og har mer tomrom. På den måten blir det vanskeligere å gjette deltagere basert på kroppsform, høyde og vekt. Tror det er grunnen, så enkelt som det. Auri skrev (1 time siden): Hva skjedde med den andre tråden? De andre trådene lå under filmer/tv-serier, så er nok derfor de ble fjernet fordi det er feil underforum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 9. oktober 2022 #34 Del Skrevet 9. oktober 2022 Tenker Tone Damli kan være aktuell . Hun takket nei til "Skal vi danse: all stars", og managementet (David Eriksen), pleier å pushe ganske bra på, for at profilene skal delta på diverse...Kanskje et nei til SVD er et ja til Maskorama? 🥳 (Skal jeg bedrive eliminering er jeg hèlt sikker på at Bernt Hulsker ikke er med ) On 10/8/2022 at 6:33 AM, rosemarin said: Kostymene/karakterene har i seg selv ikke noe link til personen inni!! Husk tilbake. eventuelle hint er subtile og må tolkes i overførte betydninger! Åh, takk for en viktig påminnelse! Jeg har gått i fella flere ganger allerede. Gikk rett til Kurt Nilsen eller Mads Hansen (eller co) på hytta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 9. oktober 2022 #35 Del Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Tradegy skrev (11 minutter siden): Tenker Tone Damli kan være aktuell . Hun takket nei til "Skal vi danse: all stars", og managementet (David Eriksen), pleier å pushe ganske bra på, for at profilene skal delta på diverse...Kanskje et nei til SVD er et ja til Maskorama? 🥳 (Skal jeg bedrive eliminering er jeg hèlt sikker på at Bernt Hulsker ikke er med ) Åh, takk for en viktig påminnelse! Jeg har gått i fella flere ganger allerede. Gikk rett til Kurt Nilsen eller Mads Hansen (eller co) på hytta Antagelig ikke Kari jaquesson og charter Svein heller😆 ja tone er sikkert med. Men håper ikke det. Er så lei av henne😂 Endret 9. oktober 2022 av rosemarin 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. oktober 2022 #36 Del Skrevet 9. oktober 2022 Det hadde vært litt festling om både Tone Damli og Jorunn Stiansen var med da, rematch! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 12. oktober 2022 #37 Del Skrevet 12. oktober 2022 Tone har en veldig gjenkjennbar stemme sånn egentlig🫢 Bare ikke Niklas Baarli er med, han har fått nok tv-tid på en stund🙈 Føler det er noen som er «i vinden» atm, Martha Leivestad for eksempel.. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 13. oktober 2022 #38 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Ulven Ulven er en underholder, jeg tror Ulven enten må være en sanger eller noen som er gode til å synge. Kan det være en link til Ulv-Wolf og Subwoolfers? Hva om Ulven er en av personene bak maska i Subwoolfers? Tenker først Gaute Ormåsen, fordi stemmen hans er mest gjenkjennbar i Subwoolfers. Andre navn er Ben Adams, Bård- eller Vegard Ylvisåker eller Andreas TIX Haukeland. Huldra Har hengt meg opp i et hint her: «Den begynner å gå litt lei alle beilerne som reker rundt. Den klarer seg jo helt fint med seg selv.» Her tror jeg vi skal frem til en deltager som har vært med i et kjærlighets- eller dating program, Paradise Hotel, Ex-On the beach, Lovr Island eller lignende. Det kan også virke ut som Huldra er en person som er singel for øyeblikket og trives med det. Ser på VG sin Maskorama-profeten at 37% tror Sophie Elise og 12% tror Linnea Myhre, begge disse kan avskrives, da ingen av disse er single for øyeblikket. Jeg heller mer mot Aurora Gude, tidligere Paradise profil, ble brudd for litt over et år siden, og er singel for øyeblikket. Dandy Basert på kostyme med bart, tipper jeg vi skal frem til en mannelig kandidat, og er det mulig at denne mannen også har bart på ekte? «Dandyen er veldig opptatt av mote» og «Bruker like lang tid på å pleie barten som øyevippene» Ikke for å være stereotypisk, men at en mann pleier øyevippene er mer feminint enn maskulint, personen er også opptatt av mote, så får et inntrykk av at vi kanskje skal frem til en homofil mann med bart. To kandidater lyser ut for meg, og det er Tore Petterson og Adam Schjøllberg. Snøroboten Jeg henger meg spesielt opp i et hint her: «For å øke levetiden sin betraktelig så var det mest praktisk å gjøre seg om til en robot» Jeg tror derfor at roboten må være en kjendis med en eller annen form for kronisk sykdom eller handicap, som er avhengig av et hjelpemiddel for å fungere eller å leve. Har to kjendiser som kom opp hos meg. Birgit Skarstein, hennes hjelpemiddel er rullestol. Et annet navn jeg har enda større tro på er Katarina Flatland. Hun fikk diabetes type 1 i 2013, og er nødt å bruke sensor og batteridreven insulinpumpe for å overleve. For de som kjenner til sykdommen diabetes, så er det litt internt at man blir «halvveis» robot fordi man alltid må ha en måler og insulinpumpe koblet til seg. Derfor får jeg en litt sterk intuisjon på Katarina Flatland på Snøroboten, for hun har også vært veldig åpen om diabetesen sin i norske media. Hytta Har to mulige kandidater på Hytta. «Har veldig godt selskap i alle dyra, trærne og alle blomstene» Kan hytta være Halvor Bakke, referanse til tv3 programmet Eventyrlig oppussing. Eller Finn Schjøll, han er glad i blomster og har vært dommer i programmet Sommerhytta på tv2. Frøya I VG sin Maskorama-profeten er det 13% som gjetter Tone Damli og 9% som gjetter Katarina Flatland. «Den kan også være litt kjærlighetssyk» Både Tone Damli og Katarina er i forhold, så begge kan avskrives. Føler vi trenger flere hint her, så har ingen mistenkte enda. Rabagasten Her går jeg veldig etter kostyme, og legger spesielt merke til boksehanskene og at dette skal være en tøffing som ikke alltid viser følelser. De to første «bokserne» som kommer opp for meg er Ole Lukkøye Klemtsen, men han tar meg ikke som «kul», så da kommer et annet navn opp for meg, nemlig mma utdøver Emil Meek. Zombien «Føler seg litt pjusk etter et bitt den fikk for noen uker siden. Etter det har vennene sluttet å stikke innom så ofte, kjæresten viker litt unna» Vi får vite at Zombien ble pjusk for noen uker siden, kan dette ha vært en kjendis som har vært syk, eller har blitt smittet med noe nylig? Vi vet også at denne personen har kjæreste. Jeg føler fremdeles det er for lite informasjon å gå etter, så har ingen mistenkte her enda. Zombien ligner veldig på karakteren Two-Face fra Batman, kan det være noen som spiller flere roller, har to personligheter. Typisk skuespiller eller komiker? Ser i VG sin Maskorama-profeten at 35% gjetter Kevin Vågenes, problemet er at han er singel, så det passer ikke med veskrivelsen at kjæresten viker litt unna. Oppsummere For å oppsummere, skal jeg gjette og velge ett navn, er det disse jeg har mest magefølelse på: Ulven - Gaute Ormåsen Huldra - Aurora Gude Dandy - Adam Schjøllberg Snøroboten - Katarina Flatland Hytta - Finn Schjøll Rabagasten - Emil Meek Da gjenstår Frøya og Zombien som jeg ikke har anelse om hvem som kan være. Men vi vet at det alltid pleier å være med 2-3 proffsangere, jeg tror derfor at både Frøya og sannsynligvis Zombien og må være en proffsanger. Endret 13. oktober 2022 av Blueberrymuffin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 13. oktober 2022 #39 Del Skrevet 13. oktober 2022 Her er ei liste over personer som etter alt å dømme er utelukket fra deltagelse i sesong 3 av Maskorama: https://maskorama.fandom.com/no/wiki/Utsjekking_av_kjendiser_-_Sesong_3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 13. oktober 2022 #40 Del Skrevet 13. oktober 2022 Ny episode av NRKs Maskorama-podkast i dag, der produsent Kim Strømstad kom med følgende hint: Maskorama har mer enn en vinner! Hvordan skal man tolke dette? Er det med deltakere som har vunnet en eller annen konkurranse (som f.eks. Farmen, Stjernekamp, etc.)? ... https://radio.nrk.no/podkast/maskoramapodkasten/l_65374db0-7912-4371-b74d-b0791273717c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå