Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Sozzen skrev (1 time siden):

Men Mari Maurstad spiller på teateret hver lørdag rundt samme tidspunkt. En forestilling som varer i 3 timer.

 

Henikka skrev (1 time siden):

Har prøvd å skrive det her inne 3 - 4 ganger, men det gjettes på henne allikevel 🙈

 

Jeg står fremdeles fast på Selma Ibrahim:

- programleder Supernytt + diverse andre ting på nrk Super(aldershintet + leker)

- bunad/symaskin(programleder for Sykampen + nrk sin 17.mai sending)

- kan synge(ref. BLIME sangen)

 

Nei, det er bare to av lørdagene hun spiller på teateret, resten av forestillingene faller på andre ukedager enn lørdag, så hun kan fint ha stedfortreder de to lørdagene det gjelder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Sozzen said:

Men Mari Maurstad spiller på teateret hver lørdag rundt samme tidspunkt. En forestilling som varer i 3 timer.

Det er ca. 15 minutter (+/-) kjøring fra teateret hun spiller i og til Maskorama. Hun spiller Yente i Spelemann på taket, som har mest replikker i starten av stykket, og det begynner kl. 19.00. Det betyr at hun faktisk kan ha muligheten til å være borte litt under stykket, for å delta i Maskorama og komme seg tilbake til Spelemann før sluttsangen der. Hun trenger ikke å sminkes om eller noe fordi hun skal i masken sin. 
 

Dessuten har jo produsentene fått snusen i at spesielt ivrige seere er raskt ute med å avskrive personer med andre opptredener samme kveld. Så dette er jo en spesielt god mulighet til å lure seerne. Litt sånn som med Ulrikke/Trollet. 
De som er på helt andre steder i landet er jeg enig i at kan avskrives, men når hun er under ett kvarter fra studio så synes jeg det ikke burde avskrives enda.

 

Dessuten har stykket hun spiller i flere forestillinger på andre ukedager enn akkurat lørdag. Det er i så måte kun tre forestillinger (to igjen) som faller på lørdager. Det betyr også at hun spiller de fleste forestillingene som vanlig, men har litt Maskorama-stress på tre, og det er helt sikkert overkommelig for å kunne være med på å lure seerne. 
 

Men dette er bare mine tanker da ☺️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som tenker at hintene rundt Snøroboten er for lett mtp. Mari Maurstad, så tenker jeg tilbake på Christian Ringnes sine hint i fjor som også var veldig lett å tenke seg fram til. Så det kan fint være med noen som har enkle hint vs. noen som har vanskeligere hint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Ringnes "krevde" flere hint i og med at han ikke er en entertainer av yrke. Selv om 99% av Norges befolkning vet hvem han er så var han nok ikke et navn som ville melde seg hos folk med mindre man fikk mer konkrete hint enn det som var tilfelle hos nøkken fks.

Tror jeg da. MM derimot har vært skuespiller i 44 år, vært regelmessig i rampelyset og bare i lys av sitt yrke er hun en aktuell kandidat(og helt sikkert et attraktivt navn for NRK å få med i castingen) 

Alt av hint peker mot henne, men alle hint skal ikke tolkes. Ole, dole, doffen trenger ikke bety mer enn at vedkommende har tre barn. Eller hunder. Eller kommer fra Andebu. For å sette det på spissen. Håper og tror at produksjonen har slengt inn såpass mange rekvisitter bevisst for å rette folks fokus mot MM for en stund.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

toothfairy skrev (25 minutter siden):

Jeg tenker at Ringnes "krevde" flere hint i og med at han ikke er en entertainer av yrke. Selv om 99% av Norges befolkning vet hvem han er så var han nok ikke et navn som ville melde seg hos folk med mindre man fikk mer konkrete hint enn det som var tilfelle hos nøkken fks.

Tror jeg da. MM derimot har vært skuespiller i 44 år, vært regelmessig i rampelyset og bare i lys av sitt yrke er hun en aktuell kandidat(og helt sikkert et attraktivt navn for NRK å få med i castingen) 

Alt av hint peker mot henne, men alle hint skal ikke tolkes. Ole, dole, doffen trenger ikke bety mer enn at vedkommende har tre barn. Eller hunder. Eller kommer fra Andebu. For å sette det på spissen. Håper og tror at produksjonen har slengt inn såpass mange rekvisitter bevisst for å rette folks fokus mot MM for en stund.

Bra resonnement 🙏👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mille89 skrev (8 minutter siden):

Hva tenker dere om Atle Pettersen som zombien? Jeg syns det høres ut som han

Det var min følelse også. Jeg syns jeg kjenner igjen måten å synge på, selv om selve stemmen ikke høres ut som han, men han må jo legge om stemmen for å ikke bli avslørt med én gang. Margaret Berger klarte jo å gjøre om stemmen sin veldig i de første sendingene i fjor. Hun sa til og med i podcasten at hun etterhvert måtte gå mer vekk fra det fordi folk slet så med å forstå at det var henne. Atle Pettersen venter barn nå, så jeg tror barneplasteret var et hint til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 timer siden):

Tolker også det kompasset som et bilde på å finne riktig kurs i livet-finne sin vei osv. får veldig coach/psykolog vibber. Men det er jo ikke så mange av dem i offentligheten. Men kan jo være noen som har jobbet mye med seg selv da og så bruker sine erfaringer rettet mot andre- Sandra lyng? Ingeborg sennesth?

Jeg tenkte også henne, for i videoen tar hun opp Aftenbladet. Ingeborg er/var journalist i Aftenbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere Huldra er Tone Damli? Hun sa jo i introvideoen at hun ikke har vunnet noe før. Og Tone kom jo på andreplass i Idol, tredjeplass i skal vi danse og andreplass igjen i MGP. I tillegg har hun jo sangen Butterflies, og det er jo sommerfugler overalt på henne og i videoen. Men jeg er veldig usikker på om stemmen kan passe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig et skudd i blinde, men jeg prøver allikevel...

Kan Dandy være Lene Alexandra?

Hun har hatt en stor kursendring i livet sitt, og jobber nå med å hjelpe andre(coach). Stemmen er vanskelig å finne helt ut av, for alt LA har gitt ut av musikk er med full autotune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig9876 skrev (19 minutter siden):

Tror dere Huldra er Tone Damli? Hun sa jo i introvideoen at hun ikke har vunnet noe før. Og Tone kom jo på andreplass i Idol, tredjeplass i skal vi danse og andreplass igjen i MGP. I tillegg har hun jo sangen Butterflies, og det er jo sommerfugler overalt på henne og i videoen. Men jeg er veldig usikker på om stemmen kan passe.

Hun dro til USA i natt med David Eriksen, men det kan godt være det er en typ 3 dagers tur. 

Jeg er helt med på at Huldra kan være Tone om hun er tilbake i Norge på torsdag/fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Huldra sin stemme er veldig lik Alexandra Rotan, men hun sier hun ikke har vunnet noe, og hun vant jo norske MGP med Keiino… Kan hun mene at hun aldri har vunnet noe individuelt, og villeder oss? Sommerfuglene + fortellerstemmen kan være hint om MGP.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

toothfairy skrev (33 minutter siden):

I følge Instagram var Mari og mannen på Geilo i helgen med Trude Drevland 

Mari Maurstad var på Geilo i helga sammen med bl.a. Trude Drevland....... samtidig som hun spilte 'Spelemann på taket' i Lørenskog????? Høres ikke dette litt suspekt ut?  😲

...

https://www.instagram.com/p/Cjxe1gKKQ4p/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (3 minutter siden):

Mari Maurstad var på Geilo i helga sammen med bl.a. Trude Drevland....... samtidig som hun spilte 'Spelemann på taket' i Lørenskog????? Høres ikke dette litt suspekt ut?  😲

...

https://www.instagram.com/p/Cjxe1gKKQ4p/

Nei, for "Spelemann på taket" hadde ikke forestilling igår:

https://www.lorenskoghus.no/program/spelemann-pa-taket-musikal/#shows

 

😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (6 minutter siden):

Mari Maurstad var på Geilo i helga sammen med bl.a. Trude Drevland....... samtidig som hun spilte 'Spelemann på taket' i Lørenskog????? Høres ikke dette litt suspekt ut?  😲

...

https://www.instagram.com/p/Cjxe1gKKQ4p/

Sjekk hashtaggen taraweekend. Virker legit. Mari Maurstad kan avskrives! Det samme kan Martha Louise og Lilly bendriss😀

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dandy, mistenker som flere, Silya, ser også at hun har vært med flere ganger i Siri og de gode hjelperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er temmelig sikker på Bilal som Zoombien. Stemmen er helt lik, og i tillegg har han ingen konserten denne høsten på lørdager. Litt påfallende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

Elsker denne tråden og klarte 7/8 i fjor mye takket være dere ;)

første input jeg har er følgende:

ulven - Høres ut som Thomas Numme på en dårlig dag.

men i hintene noe litt rart - en fersken og en banan. Subwoolfer (ulvene i mgp, Gaute og Ben) de har jo to sanger som handler om disse. Dette MÅ da være ett vill-ledende clue? Høres jo ikke ut som noen av dem. Hvis ikke det da er DJ Astronout det er snakk om. Eller at det da er Tix som ikke var involvert i det hele tatt, men som latet som han var med en stund.

som Nordlænning selv tviler jeg sterkt på den dialekta så det er sagt. Veldig påtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...