Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

Tutten skrev (6 minutter siden):

Gjettet riktig på Birgit skarstein. Tror Dandy er Live Nelvik og Rabbagasten er Mikkel Niva. På grunn av solør-bunaden på snøroboten (var det ikke den som hadde bunad?) så tenker jeg det kan være en fra solør/Flisa/Våler. Vet ikke så mange derfra, men er jo noen? Noen forslag? Husker bare Matoma, tror ikke det er ham…

Var det en Solør-bunad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Dette trikset brukte Ingeborg Walther i fjor.

Hun skulle spille theater en av kveldene det var Maskorama, da ble nevnt i etterkant at Ingeborg hadde hatt stedfortreder/reserve den ene lørdag på theateret.

Så jeg utelukker ikke helt Mari Maurstad av den grunn.

Men hver lørdag?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (1 time siden):

Nå henger jeg etter her men hittil har jeg:

Mari Maurstad som Snøroboten

Kjersti Bergersen på Frøya

Isak Dreyer på ulven 

Tror også Isak Dreyer er ulven. Tror derfor ingen av dem er Sofie elise

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (12 minutter siden):

Var det en Solør-bunad?

Ja, det er jeg helt sikker på. Så med mamma som er derfra og kan alt om bunader. Den har sånne tunger nederst på livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (5 minutter siden):

Er helt sikker på at Frøya er Kjersti Bergesen. 😊

Jeg også gjettet det, men får det ikke helt til å stemme med stemmen. Men hun er jo tidligere sangartist, så synge kan hun jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan med nesten sikkerhet utelukke kjendiser som Emilie Nereng, Annika Momrak og Randulle, ettersom jeg såg på Instagram at de var på Ballinciaga konsert i kveld. Tror ingen har mistenkt de, men prøver bare å utelukke litt kjendiser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutten skrev (5 minutter siden):

Ja, det er jeg helt sikker på. Så med mamma som er derfra og kan alt om bunader. Den har sånne tunger nederst på livet

Hm okei. Ang Ole Dole Doffen så er det Guri Schanke som synger intro-sangen. Jeg prøvde å Google hvor hun er fra og evt Smøla, men fikk kun opp at hu har spilt noen konserter der. Vet ikke om det kan holde. Også var jo ikke syngingen til Snøroboten så imponerende heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig9876 skrev (11 minutter siden):

Vi kan med nesten sikkerhet utelukke kjendiser som Emilie Nereng, Annika Momrak og Randulle, ettersom jeg såg på Instagram at de var på Ballinciaga konsert i kveld. Tror ingen har mistenkt de, men prøver bare å utelukke litt kjendiser.

Det samme gjelder Ruben, Jorun Stiansen, Raylee og Christine Dancke, ettersom de var på Palmesus Classics i kveld. Alt man finner ut via instastories og Google hehe😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Mikkelsen, Petter Stordalen?

Kan det være to personer i Zombien, som Ylvis? 

En eller annen ung You-tuber for å imøtegå unge seere? Eller noen i Barne-Tv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror snøroboten er Anne Marie Ottersen. 

hint:

dukker - hun har spilt i Et dukkehjem 

ole, dole og doffen: hun har stemmen til Fru vagle. 

Symaskin: hun har spilt i Fredrikssons fabrikk. 

og hun sier i introen «jeg er fortsatt ung til sinns». Hun er 77 år gammel.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (28 minutter siden):

Jeg tror snøroboten er Anne Marie Ottersen. 

hint:

dukker - hun har spilt i Et dukkehjem 

ole, dole og doffen: hun har stemmen til Fru vagle. 

Symaskin: hun har spilt i Fredrikssons fabrikk. 

og hun sier i introen «jeg er fortsatt ung til sinns». Hun er 77 år gammel.

Jeg tenkte også det men prøvde å koble henne til bunaden uten hell. Ser det er en solør-odal bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sozzen skrev (14 minutter siden):

Jeg tenkte også det men prøvde å koble henne til bunaden uten hell. Ser det er en solør-odal bunad.

FD4EE1E7-AF5B-4C86-BC4D-60A9BB618AB4.thumb.png.a195b74423747eca00fcb3dcaf34a77f.png

nå kan jeg ikke så mye om bunader, men Anne Marie er fra Kongsvinger, så kanskje det kan være henne likevel🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sozzen said:

Mari Maurstad samler på bunader og har ikke tilknytning til plassene bunadene hennes kommer fra. Dette tror jeg er et prima eksempel på et hint som sier mye, i og med at hun samler på bunader. Men at det ikke skal tolkes bokstavelig, fordi hun ikke har tilknytning til Solør-Odal.

Så i mine øyne er det ingen tvil om at det er henne. Hun er stemmen til Ole, Dole og Doffen, hun syr masse og bruker lusekofte.

Jeg kjente igjen stemmen med en gang, og ble overbevist så fort en bunad ble vist. Utbrøt det med en gang, før jeg hørte henne på scenen, og syntes det var gøy at en i panelet tenkte det samme. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (2 minutter siden):

FD4EE1E7-AF5B-4C86-BC4D-60A9BB618AB4.thumb.png.a195b74423747eca00fcb3dcaf34a77f.png

nå kan jeg ikke så mye om bunader, men Anne Marie er fra Kongsvinger, så kanskje det kan være henne likevel🤷🏻‍♀️

Jeg blandet Kongsberg og Kongsvinger :fnise: på tide å finne senga 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en helt vill teori på Ulven.

Den starter med å fortelle at den blir husket for den ene tingen.

Det er ikke så mange objekter i videoen, men vi er på en seter, ulven henger fra seg en rutete skjorte på en geite skalle. På bordet ligger det noen bananer og fersken.

Vet ikke om alle hintene har en betydning, men bananer og fersken i emoji verden kan tolkes på en «skitten» måte, så slo tanken meg. Kan frukten være et symbol på Paradise eller lignende program? Kan vel ikke være helt tilfeldig at det ligger to type frukt på bordet, eller.

Så spinte jeg videre på at de er på en gård, så muligens en kjendis som har vært med på farmen kjendis.

Om dialekten er ekte, så skal vi til nord-Norge.

Huset vi ser i videoen er en seter, og hvem har et etternavn som klinger med Seter, jo Erik Sæter. Det han er mest kjent for er Paradise Hotel, så han husker for den ene tingen, selv om han har vært med på andre programmer og ting etterpå. Dialekten er nord-norsk og de er på en Seter.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (37 minutter siden):

Har en helt vill teori på Ulven.

Den starter med å fortelle at den blir husket for den ene tingen.

Det er ikke så mange objekter i videoen, men vi er på en seter, ulven henger fra seg en rutete skjorte på en geite skalle. På bordet ligger det noen bananer og fersken.

Vet ikke om alle hintene har en betydning, men bananer og fersken i emoji verden kan tolkes på en «skitten» måte, så slo tanken meg. Kan frukten være et symbol på Paradise eller lignende program? Kan vel ikke være helt tilfeldig at det ligger to type frukt på bordet, eller.

Så spinte jeg videre på at de er på en gård, så muligens en kjendis som har vært med på farmen kjendis.

Om dialekten er ekte, så skal vi til nord-Norge.

Huset vi ser i videoen er en seter, og hvem har et etternavn som klinger med Seter, jo Erik Sæter. Det han er mest kjent for er Paradise Hotel, så han husker for den ene tingen, selv om han har vært med på andre programmer og ting etterpå. Dialekten er nord-norsk og de er på en Seter.

Det tror jeg også!! 😄

Sa det fra 1 sekund han begynte å synge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolini skrev (8 timer siden):

Tenkte med en gang at Huldra var Alexandra Joner. 

Edit for å si: men vil tro at hun hadde hatt et enda mer "crazy" kostyme...

Hun er på ferie i Marokko nå[med mindre instastory er feil] 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...