Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Carolini skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner ikke nok til Daniel Kvammen, men jeg og syns stemmen til Ulven passer bedre til en litt eldre mann. Måten Ulven står på minner meg om Tix (men ser han er sjekket ut), jeg hører mye Thomas Numme. Rett og slett forvirra!

I følge Wikipedia leverte Skavlan tegneserier til aviser når han var barn. Han er illustratør og forfatter og har jobbet som journalist i aviser. Ulven tar seg til øret og Skavlan har jo lyttet mye... Maria Bonnevie har spilt i en film som heter "En sjanse til".

På "Dans på bordet" sangen synger Ulven på bokmål men det høres ut som han kommer fra vestkanten Oslo/Bœrum, "tynne" L'er blant annet.

 

Da kunne man like greit foreslått Petter Stordalen. Han kler i det minste klærne og blingen til Ulven bedre enn Skavland😜

Mange sier at alle hintene passer best til Kvammen, men selv har jeg en kandidat som passer ekstremt bra. Denne personen har jeg dog ikke sett blitt nevnt hverken her eller hos dommerne i Maskorama. Blir spennende ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sweetheaven skrev (2 minutter siden):

Da kunne man like greit foreslått Petter Stordalen. Han kler i det minste klærne og blingen til Ulven bedre enn Skavland😜

Mange sier at alle hintene passer best til Kvammen, men selv har jeg en kandidat som passer ekstremt bra. Denne personen har jeg dog ikke sett blitt nevnt hverken her eller hos dommerne i Maskorama. Blir spennende ☺️

Hvorfor sier du ikke hvem du tenker på?

Hva er vitsen med å ikke si navnet?

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (55 minutter siden):

Jeg er egentlig låst til:

Bilal Saab på Zombien.

Øystein «Pølsa» Pettersen på Rabagasten.

Daniel Kvammen på Ulven.

 

Men det er en ting jeg ikke får til å stemme, og det er aldersspenn på casten, i tillegg høres Ulven eldre ut enn Kvammen på stemmen.

Alder (det året de deltok) på tidligere sesonger.

Sesong 1

18 Herman, 25 Ulrikke, 28 Markus, 39 Anne, 42 Trygve, 50 Susann, 59 Mia, 70 Inger Lise.

Sesong 2 

22 Ingeborg, 30 Victor, 34 Didrik, 36 Margaret, 42 Haddy, 46 Abid, 61 Arve, 67 Christian.

Sesong 3

15 Fantorangen, 19 Maud, 32 Alexandra, 33 Birgit, 45 Ingrid.

Bilal og Pølsa er jeg ganske sikker, da vil Sesong 3 casten se slik ut:

15 Fantorangen, 19 Maud, 23 Bilal, 32 Alexandra, 33 Birgit, 39 Øystein, 45 Ingrid.

Daniel Kvammen er kun 34 år. Tror det er usannsynlig at ingen av casten er over 50 eller 60 år, og at halve casten er i 30-årene.

Fredrik Skavland er 56 år, det passer mye bedre med casten enn Kvammen som kun er 34 år.

Enn så lenge står jeg på Saab, Pettersen og Kvammen, men er mulig jeg bytter ut Ulven med Skavland etter å ha sett dagens hint. For det gir mye mer mening når vi ser på tidligere cast.

Jeg syns ikke det er nødvendig med aldersspenn på deltagerne jeg, så lenge det er kjendiser med som alle aldre har forutsetning for å kjenne igjen. Ingrid Gjessing har f.eks vært programleder for mange «voksne» program. Kvelden før kvelden, Sommeråpent og div familieunderholdning på lørdagskvelden. Hun har også vært fast inventar i Nytt på nytt, 20 spørsmål, MGP og mye annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen siste teorier om Ulven:

Jeg fant akkurat ut at Thomas Numme skal lede et program på TV2 som heter "Hemmelige Duetter". De har ikke annonsert startdato enda, men det høres for meg veldig ut som et lørdagsprogram, og ifjor startet "Norges nye megahit" første lørdagen etter Skal vi danse var ferdig, og jeg kan ikke huske at de reklamerte noe særlig for det på forhånd. På TV2-programmet ikveld står det Huskestue, og det gjør det også neste lørdag. Kan det tenkes at de bruker hypen etter Maskorama til å reklamere for dette nye programmet? Konseptet er jo litt i Maskorama-ånd. Ser også at Huskestue står oppført alle dager kl 20 TV2 ikke skal sende VM på kvelden, og det er jo bare repriser, så sykt lett for de å endre til noe annet etterhvert.

I første program er det et hint om å danse i grått og hvitt, det gjorde da Numme og Rønneberg til "Kom igen Lena"? Del av en duo, og disse tennene kan stå for Thomas NuMMe eller Mamma Mia.

I tillegg stemmer Numme også med aldersteorien til de over her.

Kanskje litt søkt dette, men siden jeg hører Numme nesten hele tiden, er det litt spikeren i kista for min del og da blir jeg ikke skuffa om det er Daniel Kvammen istedet.

Endret av alkasil
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkasil skrev (37 minutter siden):

Noen siste teorier om Ulven:

Jeg fant akkurat ut at Thomas Numme skal lede et program på TV2 som heter "Hemmelige Duetter". De har ikke annonsert startdato enda, men det høres for meg veldig ut som et lørdagsprogram, og ifjor startet "Norges nye megahit" første lørdagen etter Skal vi danse var ferdig, og jeg kan ikke huske at de reklamerte noe særlig for det på forhånd. På TV2-programmet ikveld står det Huskestue, og det gjør det også neste lørdag. Kan det tenkes at de bruker hypen etter Maskorama til å reklamere for dette nye programmet? Konseptet er jo litt i Maskorama-ånd. Ser også at Huskestue står oppført alle dager kl 20 TV2 ikke skal sende VM på kvelden, og det er jo bare repriser, så sykt lett for de å endre til noe annet etterhvert.

I første program er det et hint om å danse i grått og hvitt, det gjorde da Numme og Rønneberg til "Kom igen Lena"? Del av en duo, og disse tennene kan stå for Thomas NuMMe eller Mamma Mia.

I tillegg stemmer Numme også med aldersteorien til de over her.

Kanskje litt søkt dette, men siden jeg hører Numme nesten hele tiden, er det litt spikeren i kista for min del og da blir jeg ikke skuffa om det er Daniel Kvammen istedet.

Nå sitter vi 3 stykker her som skal høre gjennom alle Ulvens opptredener en gang til. Jeg må høre med dem om de og hører Numme[som jeg gjør].

Jeg blir sprø. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henikka skrev (34 minutter siden):

Nå sitter vi 3 stykker her som skal høre gjennom alle Ulvens opptredener en gang til. Jeg må høre med dem om de og hører Numme[som jeg gjør].

Jeg blir sprø. 🙈

Jeg gjorde også det istad! Marion sa første program at hun hørte Numme. Du skal se hun går tilbake til å gjette ham ikveld.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp duetten med Ulven og Gaute Ormåsen om igjen nå.

Ser at Gaute er 1.89 cm høy. Ulven ser ca like høy ut. Selvsagt kan dette jukses til. MEN, siden knærne deres er i ca samme høyde, så tror jeg ikke Ulven er så langt ifra 189 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (10 minutter siden):

Så nettopp duetten med Ulven og Gaute Ormåsen om igjen nå.

Ser at Gaute er 1.89 cm høy. Ulven ser ca like høy ut. Selvsagt kan dette jukses til. MEN, siden knærne deres er i ca samme høyde, så tror jeg ikke Ulven er så langt ifra 189 cm høy.

Ulven har jo høye sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørgla skrev (7 minutter siden):

Ulven har jo høye sko

Det er litt høyde på de ja, typ 5-6 cm. Har prøvd å zoome inn🙈

 

Kan selvfølgelig være jeg tar feil. 😅

Endret av Henikka
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er Kvammen lengre, etter å ha hørt Blue sangen på nytt er det absolutt en litt eldre kar. Jeg har navnet på tungen, men det vil ikke frem. Et øyeblikk tenkte jeg David Eriksen, men hintene passer ikke helt, men noen i samme aldersgruppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsh skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke det er Kvammen lengre, etter å ha hørt Blue sangen på nytt er det absolutt en litt eldre kar. Jeg har navnet på tungen, men det vil ikke frem. Et øyeblikk tenkte jeg David Eriksen, men hintene passer ikke helt, men noen i samme aldersgruppe

Enig, samme her.

Flere av hintene passer på Kvammen, men stemmen og alderen, så føles det feil. Får det ikke til å stemme.

Jeg sitter med samme følelsen, at Kvammen ikke passer helt, og når det ikke passer helt er det nok antagelig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke det er Kvammen lengre, etter å ha hørt Blue sangen på nytt er det absolutt en litt eldre kar. Jeg har navnet på tungen, men det vil ikke frem. Et øyeblikk tenkte jeg David Eriksen, men hintene passer ikke helt, men noen i samme aldersgruppe

100% sikkert at det ikke er David Eriksen. Han var i LA med broren og Tone Damli i starten av Maskorama, og det ble delt flere videoer derfra av alle 3.

 

Enig med deg ellers! Ulven er en i samme aldersgruppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (16 minutter siden):

100% sikkert at det ikke er David Eriksen. Han var i LA med broren og Tone Damli i starten av Maskorama, og det ble delt flere videoer derfra av alle 3.

 

Enig med deg ellers! Ulven er en i samme aldersgruppe! :)

Synea det var en morsom detalj at broren heter earwolf, ettersom ulven fikler så mye med øret sitt :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norsk Tipping mener at Zombien vinner Maskorama i kveld, med Rabagasten som nr. 2 og Ulven som nr. 3. Norsk Tipping har bommet litt i år, så vi får se hva som skjer.  😄

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 minutt siden):

Norsk Tipping mener at Zombien vinner Maskorama i kveld, med Rabagasten som nr. 2 og Ulven som nr. 3. Norsk Tipping har bommet litt i år, så vi får se hva som skjer.  😄

 

Mener å huske at vinnere av Maskorama har vært enten vinner eller blant de siste i Stjernekamp også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før finalen så har VGs Maskoramaprofeten Bilal, Øystein Pettersen og Daniel Kvammen som de mest valgte alternativene bak hver maske. Enten har det norske folk valgt rett - slik de gjorde i både 2020 og 2021, eller så er de helt på jordet. Skal bli spennende å se hva som blir resultatet.  😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (7 minutter siden):

Mener å huske at vinnere av Maskorama har vært enten vinner eller blant de siste i Stjernekamp også? 

Yep. Sollie-Tangen og Ulrikke ble nr. 2.

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...