Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Mange gode poeng som knytter hintene til Kvammen. 
 

Men jeg hører bare Thomas og Harald i sangen jeg nå, så klarer ikke få det til å bli andre 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som hadde vært gøy er at ulven hadde vært Einar Tørnquist! 

At all pride hinter mot Jan Thomas osv. At tallet 2 betyr en del av en duo 😂

Han har jo sagt han aldri i livet skal være med på det og Jan har jo gjetta han de foregående sesongene🙈

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror navnet til ulven står skrevet i bakgrunnen på scenen.

Finner dere navnet? 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monjan skrev (10 minutter siden):

Jeg tror navnet til ulven står skrevet i bakgrunnen på scenen.

Finner dere navnet? 

 

 

 

 

 

 

 

Hadde vært gøy om det var han. Føler jo trengs en litt eldre person inn i casten, har låst meg på kvammen jeg da, men om det ikke er han håper jeg på Skavlan🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og sier det igjen, dersom det skal brukes to personer, synes jeg det må være to stykker som er på scena til enhver tid, slik som Marcus og Martinus, som byttet på å synge og gjemme seg i vogna til Spelmannen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monjan skrev (34 minutter siden):

Jeg tror navnet til ulven står skrevet i bakgrunnen på scenen.

Finner dere navnet? 

 

 

 

 

 

 

 

Jrg hører ikke stemmen til Kvammen lengre, så jeg er med på den, og vi mangler jo en eldre deltaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nattlykt
Marsh skrev (11 minutter siden):

Har en ny teori som jeg må sjekke litt mer opp, men hva med Thomas Hayes?

Hva får deg til å tenke på ham? Ennå et ukjent navn for meg. Må google 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Monjan said:

Jeg tror navnet til ulven står skrevet i bakgrunnen på scenen.

Finner dere navnet? 

 

 

 

 

 

 

 

Håper det er Skavlan! Har tenkt at det kan være han, men han har jo fått flere Gullruten-priser og har fått to språkpriser og bare ene av disse påstandene var sann. Så da har jeg slått fra meg han.
 

Så nå er jeg litt inne på om det kan være Jo Nesbø. Tror Ulven er forfatter av et slag. Sier at han sender det han skriver langt vekk (utenfor landegrenser?) Kan kanskje tyde på internasjonal suksess? Ulven sier han ikke selv krysser grenser og at han vet godt hvor han hører hjemme. Tolker dette som om bøkene lever sitt eget liv ute i verden. I tillegg har Nesbø spilt fotball. Han har også avtjent verneplikt i Nord-Norge. Det kan kanskje forklare dialekten. Han har flere karrierer både som forfatter og musiker. I tillegg til utdannelse som økonom.  Viste ikke hva han ville, sa opp jobben som aksjemegler og reiste til Australia før han ble forfatter…. Så nå er jeg plutselig der…🙄Hører fortsatt bare Thomas Numme da 😅

Mange av hintene på ulven kan passe på så mange, blir jo helt sprø! Føler også at det mangler en litt eldre person i casten. Er de gjenværende Bilal, Kvammen og Pølsa vil den eldste deltageren være Ingrid Gjessing Linhave med sine 45år. 

 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattlykt skrev (1 time siden):

Hva får deg til å tenke på ham? Ennå et ukjent navn for meg. Må google 😊

Han dukket opp i vg i dag, skal være med i kompani lauritzen. Tenkte litt på det med at ulven har blitt sett på so bad, det var jo William i skam. Han er både skuespiller, sanger, dj, og lager musikkvideoer og film. Det passer jo med at ulven er historieforteller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mae skrev (16 minutter siden):

Håper det er Skavlan! Har tenkt at det kan være han, men han har jo fått flere Gullruten-priser og har fått to språkpriser og bare ene av disse påstandene var sann. Så da har jeg slått fra meg han.
 

Så nå er jeg litt inne på om det kan være Jo Nesbø. Tror Ulven er forfatter av et slag. Sier at han sender det han skriver langt vekk (utenfor landegrenser?) Kan kanskje tyde på internasjonal suksess? Ulven sier han ikke selv krysser grenser og at han vet godt hvor han hører hjemme. Tolker dette som om bøkene lever sitt eget liv ute i verden. I tillegg har Nesbø spilt fotball. Han har også avtjent verneplikt i Nord-Norge. Det kan kanskje forklare dialekten. Han har flere karrierer både som forfatter og musiker. I tillegg til utdannelse som økonom.  Viste ikke hva han ville, sa opp jobben som aksjemegler og reiste til Australia før han ble forfatter…. Så nå er jeg plutselig der…🙄Hører fortsatt bare Thomas Numme da 😅

Mange av hintene på ulven kan passe på så mange, blir jo helt sprø! Føler også at det mangler en litt eldre person i casten. Er de gjenværende Bilal, Kvammen og Pølsa vil den eldste deltageren være Ingrid Gjessing Linhave med sine 45år. 

 


 

 

Ja, mye passer, men ikke stemmen, jeg blir også gal....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattlykt
Marsh skrev (1 minutt siden):

Han dukket opp i vg i dag, skal være med i kompani lauritzen. Tenkte litt på det med at ulven har blitt sett på so bad, det var jo William i skam. Han er både skuespiller, sanger, dj, og lager musikkvideoer og film. Det passer jo med at ulven er historieforteller. 

Takk. Googla itt istad. Har faktisk ikke sett Skam. Men ungdommene mine har 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Nattlykt said:

Hva tenker dere om hoppinga til ulven. Han er veldig spenstig. Ikke alle ville være slike i kostyme og sko.

Daniel Kvammen løper halvmaraton og er ambassadør for Dæhlie (klesmerket til Bjørn Dæhlie), så han er ihvertfall sprek 😊

Endret av Ladybuggy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig låst til:

Bilal Saab på Zombien.

Øystein «Pølsa» Pettersen på Rabagasten.

Daniel Kvammen på Ulven.

 

Men det er en ting jeg ikke får til å stemme, og det er aldersspenn på casten, i tillegg høres Ulven eldre ut enn Kvammen på stemmen.

Alder (det året de deltok) på tidligere sesonger.

Sesong 1

18 Herman, 25 Ulrikke, 28 Markus, 39 Anne, 42 Trygve, 50 Susann, 59 Mia, 70 Inger Lise.

Sesong 2 

22 Ingeborg, 30 Victor, 34 Didrik, 36 Margaret, 42 Haddy, 46 Abid, 61 Arve, 67 Christian.

Sesong 3

15 Fantorangen, 19 Maud, 32 Alexandra, 33 Birgit, 45 Ingrid.

Bilal og Pølsa er jeg ganske sikker, da vil Sesong 3 casten se slik ut:

15 Fantorangen, 19 Maud, 23 Bilal, 32 Alexandra, 33 Birgit, 39 Øystein, 45 Ingrid.

Daniel Kvammen er kun 34 år. Tror det er usannsynlig at ingen av casten er over 50 eller 60 år, og at halve casten er i 30-årene.

Fredrik Skavland er 56 år, det passer mye bedre med casten enn Kvammen som kun er 34 år.

Enn så lenge står jeg på Saab, Pettersen og Kvammen, men er mulig jeg bytter ut Ulven med Skavland etter å ha sett dagens hint. For det gir mye mer mening når vi ser på tidligere cast.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattlykt skrev (29 minutter siden):

Hva tenker dere om hoppinga til ulven. Han er veldig spenstig. Ikke alle ville være slike i kostyme og sko.

Jeg tenker at det er en grunn til at Ulven setter seg ned på huk, sliten? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mae skrev (1 time siden):

Håper det er Skavlan! Har tenkt at det kan være han, men han har jo fått flere Gullruten-priser og har fått to språkpriser og bare ene av disse påstandene var sann. Så da har jeg slått fra meg han.
 

Så nå er jeg litt inne på om det kan være Jo Nesbø. Tror Ulven er forfatter av et slag. Sier at han sender det han skriver langt vekk (utenfor landegrenser?) Kan kanskje tyde på internasjonal suksess? Ulven sier han ikke selv krysser grenser og at han vet godt hvor han hører hjemme. Tolker dette som om bøkene lever sitt eget liv ute i verden. I tillegg har Nesbø spilt fotball. Han har også avtjent verneplikt i Nord-Norge. Det kan kanskje forklare dialekten. Han har flere karrierer både som forfatter og musiker. I tillegg til utdannelse som økonom.  Viste ikke hva han ville, sa opp jobben som aksjemegler og reiste til Australia før han ble forfatter…. Så nå er jeg plutselig der…🙄Hører fortsatt bare Thomas Numme da 😅

Mange av hintene på ulven kan passe på så mange, blir jo helt sprø! Føler også at det mangler en litt eldre person i casten. Er de gjenværende Bilal, Kvammen og Pølsa vil den eldste deltageren være Ingrid Gjessing Linhave med sine 45år. 

 


 

 

Jeg og hører bare Numme. Har gjort det siden episode 1, men har vinglet mye pga hint til andre. Og ikke minst pga gode forklaringer her inne. :)

 

Skavlan er også interessant. Virkelig 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Robert (og eventuelt Harald) Stoltenberg? De har gitt ut en barnebok i år, gjort mye forskjellig men alle tenker Narvestad, har vunnet flere gullruten, "du og æ er like som to dråper vann"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke nok til Daniel Kvammen, men jeg og syns stemmen til Ulven passer bedre til en litt eldre mann. Måten Ulven står på minner meg om Tix (men ser han er sjekket ut), jeg hører mye Thomas Numme. Rett og slett forvirra!

I følge Wikipedia leverte Skavlan tegneserier til aviser når han var barn. Han er illustratør og forfatter og har jobbet som journalist i aviser. Ulven tar seg til øret og Skavlan har jo lyttet mye... Maria Bonnevie har spilt i en film som heter "En sjanse til".

På "Dans på bordet" sangen synger Ulven på bokmål men det høres ut som han kommer fra vestkanten Oslo/Bœrum, "tynne" L'er blant annet.

Edit: Fredrik Skavlan har jo fått mye tyn for formuen sin, "rik", Janteloven... Han har vunnet tre store priser (Gullruten og Nordens språkpris) og var en del av gullrekka på tre program (kjedet til Ulven). Men da passer ikke en sann og en usann påstand. Andre hint som kan passe: Prøvd mange hatter, bak førsteinntrykket skjuler det seg en mjukis som elsker mennesker. Er egentlig ikke slem men snill som et lam. 

Nrk har vœrt gode på hint i år. Kan passe til flere!

Endret av Carolini
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aengus skrev (5 minutter siden):

Hva med Robert (og eventuelt Harald) Stoltenberg? De har gitt ut en barnebok i år, gjort mye forskjellig men alle tenker Narvestad, har vunnet flere gullruten, "du og æ er like som to dråper vann"...

Tror ikke det går, siden Robert spiller i Matilda musikalen på Folketeateret. Den ene forestillingen idag starter klokken 19.00. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...