Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Hipparchia
rosemarin skrev (1 time siden):

Jeg har hørt så mye på akkurat det strekket i ulvens opptreden i episode 5, fra ca 23.00-23.10. Der synger han nesten uten musikk og stemmen høres så spesiell og kjent ut/minner meg om noe. 
jeg er jo egentlig låst på kvammen og syns det ligner han ofte, men akkurat det strekket plager meg. Kan noen høre og si hva de tenker?

mulig jeg lytter FOR mye nå, haha men syns han uttaler så rar H og måten han synger «længer» på og no pustegreier inni der minner meg sååå om noe jeg ikke får tak på🤣😃 

(tror jeg bare må roe meg og stå i kvammen-standpunktet, kommer ingen vei i siste desperasjon nå uansett)

Syns det høres ut som Kvammen som synger normalt og glemmer seg litt bort også tar seg i at han må endre stemmen og legger om til en litt lesbene tullestemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser noen mener at Ulven kan være to personer, og at det kanskje kan være Thomas Numme og Harald Rønneberg. Jeg hadde storkost meg om det var de to som var Ulven, men jeg finner ingen ting som støtter opp rundt denne tanken. Harald har dessuten en ganske spesiell stemme som det er vanskelig å ta feil av, og selv om man kan skjule stemmen til en viss grad så burde man etter 5 uker kunne ha kjent igjen stemmen hans. Og jeg klarer rett og slett ikke å høre hans stemme i noe av det Ulven gjør. 

Kom over en interessant video på YouTube der Harald lures til å synge i Allsang på grensen.  😄

...

 

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synger veldig lite som ulven, og de gangene er det dypt - noe som sikkert er lettere for han å få stødig til. 
 

Jeg synes jeg hører Harald når han sier: «Marion klapp, ulven klapp, alle sammen klapp» 

Jeg har ikke hørt noe til Thomas, eller Harald, før jeg hørte pånytt ikveld. Denne gangen mef headset, da var det lettere å høre  

Ulven snakker også om historiene han har skrevet lenge på, og har delt mange minner. 
Harald har skrevet dagbøker i åresvis, og har nå podcast (sammen med Thomas) der han leser fra dagbøkene og de mimrer tilbake. 
 

NRK har vært gode med hint i år. Vi kan finne små ting og få de til å passe så godt med så mange! Så husker vi også fra tidligere, at det er ikke alt som vi tror er hint som faktisk er hint.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (4 timer siden):

 

Ser også en annen detalj, i avisen under Siste Ulven kommer! Så står det Ekstra Ekstra. Hva kan dette bety?

 image.png.69d6265f077420688313ee26b876c991.png

 

Enda et hint som stemmer med Fredrik Skavlan. Han hadde jo talkshow som ble sendt både i Sverige og Norge. Extra er svensk, ekstra norsk. At ekstra er feilstavet hinter nok til at han fikk mye negativ oppmerksomhet for å knote på "svorsk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredrik Skavlan var programleder i NRK i veldig mange år før han skiftet til TV2 i 2018. Han la ned talkshowet i 2021 på grunn av dårlige seertall. Jeg tror han er på vei tilbake til NRK og at Maskorama er en snedig nyansering av ham i statskanalen. Det er plenty hint til "Home sweet Home" og "ulven vet godt hvor han hører hjemme"

Totallet på den tegnede ulvens snute mener jeg hinter til at han har vært i TV2.

Kappen ulven tar av seg i hintvideoen tror jeg representerer at Fredrik er ferdig med å gå hjemme, iført pysj (rutete flanell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattlykt skrev (4 timer siden):

Rabagasten tror jeg er onklp. (Pål tøien)

Han er sjekket ut pga konsert 29. Oktober[Terminalen, Ålesund].

😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Nattlykt said:

Men dersom ulven ikke er to. Hvordan kan den variere så mye da?

Ved å gjøre til stemmen. På de lavere partiene hører jeg Kvammen som gjør stemmen sin grov og "ulvete". Hvis en hører på Kvammen live er det også stor forskjell på stemmen hans i de lave vs høye partiene i sangene han framfører.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia

Tror folk her glemmer at de går til sangpedagog for å synge STYGGERE når de er artist😅 Ulven synger helt klart stygt med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Ulven er to, bør jo dette tydeliggjøres mer på lørdag mener jeg. Hvis det gjøres et poeng ut av, endrer jeg mening. Enn så lenge er det Kvammen jeg gjetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (21 minutter siden):

Hvis Ulven er to, bør jo dette tydeliggjøres mer på lørdag mener jeg. Hvis det gjøres et poeng ut av, endrer jeg mening. Enn så lenge er det Kvammen jeg gjetter. 

Enig, klarer ikke å få noen til å passe bedre enn kvammen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Erlend Elias sjekket ut som mulig kandidat for ulven? Jeg finner litt som kan passe på han, men kjenner ikke godt nok til han til å hverken bekrefte eller avkrefte hint. Norske lovboken er slått opp på side 1982 i følge maskorama fandom. Dette er årstallet EE er født. Han er opptatt av utseendet, hatt en vanskelig periode med depresjon, dødsangst m.m. Vært med på farmen, skal vi danse. Fikk testikkelkreft i 2015, og ble samme året kåret til «Årets homotopp». «Prøvd mange hatter». I direkte betydning kan det hentyde til at han er stylist. Samisk familie kan knyttes til magevesken ulven har. Han hevder å være klarsynt, vet ikke om dette kan ha noe med hintene om å «se dobbelt» å gjøre? Vedrørende å være «på kant med loven», så var det forbudt å være homofil - det var for noen år siden 50-års markering av at homofili ble lovlig i Norge. Har ikke fått sjekket opp om flere hint kan passe enda. Om det skulle være 2 personer bk ulven, kan gjerne broren være kandidat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridM skrev (1 time siden):

Er Erlend Elias sjekket ut som mulig kandidat for ulven? Jeg finner litt som kan passe på han, men kjenner ikke godt nok til han til å hverken bekrefte eller avkrefte hint. Norske lovboken er slått opp på side 1982 i følge maskorama fandom. Dette er årstallet EE er født. Han er opptatt av utseendet, hatt en vanskelig periode med depresjon, dødsangst m.m. Vært med på farmen, skal vi danse. Fikk testikkelkreft i 2015, og ble samme året kåret til «Årets homotopp». «Prøvd mange hatter». I direkte betydning kan det hentyde til at han er stylist. Samisk familie kan knyttes til magevesken ulven har. Han hevder å være klarsynt, vet ikke om dette kan ha noe med hintene om å «se dobbelt» å gjøre? Vedrørende å være «på kant med loven», så var det forbudt å være homofil - det var for noen år siden 50-års markering av at homofili ble lovlig i Norge. Har ikke fått sjekket opp om flere hint kan passe enda. Om det skulle være 2 personer bk ulven, kan gjerne broren være kandidat. 

Det er i år det er femti år siden avkriminalisering av homofili :) Skeivt kulturår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nattlykt skrev (42 minutter siden):

Ulven går alltid på høye hæler. Kan det det bety at den er lav? Henperson? Annet?

Leste på et innlegg om kvammen at kjæresten hadde omtalt han som en heterofil homo (eller noe sånt). Passer jo til disse pride hintene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (12 minutter siden):

Leste på et innlegg om kvammen at kjæresten hadde omtalt han som en heterofil homo (eller noe sånt). Passer jo til disse pride hintene

Hvilke Pridehint har det vært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattlykt
rosemarin skrev (15 minutter siden):

Leste på et innlegg om kvammen at kjæresten hadde omtalt han som en heterofil homo (eller noe sånt). Passer jo til disse pride hintene

 Ok. Jeg veit lite om Kvammen. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...