Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Kanaia skrev (53 minutter siden):

Ok, nå begynner nettet å snurpe seg sammen...kanskje det er Tobias Santelmann som er Ulven?

- Han har dysleksi (Exstra Esktra) https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/41qoWR/paa-skolen-foelte-han-seg-dum-hoeytlesning-var-det-verste-tobias-santelmann-visste

- Han ble mobbet på skolen (gutten med tårer)

- Han ga opp fotball (fotballen uten luft)

- Han spilte i Mordene i Kongo-filmen (leoparden)

- Han spilte i Varg Veum (ulven...)

- Hesten på veggen (filmen "Ut å stjæle hester")

 

Det var bare noen umiddelbare hint som stemmer bra....

 

Språkpriser eller flere gullruter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ella morax skrev (31 minutter siden):

Herman Flesvig?

Jeg liker ideen om Herman Flesvig, en del som også stemmer der.

Rutete skjorte - Hans rolle i Rutete Ninja

Hatten - Førstegangstjenesten

Har vunnet flere Gullruter

Har vunnet priser for ting han ikke kan (Årets Influencer og Årets mannlige stilikon)

Rødhette - Mikkel Niva

Tegningen med alle dyrene som er aktive - ADHD

 

image.thumb.png.6b345007a4fc1a6b661119f4a6230298.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenny_d_b skrev (4 timer siden):

Syns podkasten i dag var ganske interessant. 
 

Der fikk de en kake med et hint, om at alle finalistene «både bokstavelig og i overført betydning har vært ute ei vinternatt før»: Det gjør meg relativt sikker i min sak om at vi sitter igjen med Saab, Kvammen og «Pølsa»! 

Pølsa - skiløper (bokstavelig: har vært ute og gått på ski. Overført: litt trøbbel i ungdommen, og har driti seg ut blant annet med barneløpet han «crasha». . Saab - finnmarking, og fisker. (Her er den overførte betydninga mer usikker, men han er jeg sp sikker på at det ikke spiller så mye rolle :p)
Kvammen - overført betydning: sagt det i flere intervjuer bl. a. (som her: https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/2020/09/18/folsomme-bygdegutar/), blant annet fordi han har slott psykisk. Bokstavelig: er vokst opp på vintersportstedet Geilo.

Men syns fortsatt Ulven høres litt ut som to. Så ikke 100% sikker, men kanskje 90%? 

Det eneste som kan stikke kjepper i hjulene her er noe Oddbjørn Hjelmeseth nevnte i podden da de fikk kaka: Pølsa er allergisk mot «alt», blant annet melk. Ville han da spist bakervarer i hintvideoene? Hmm.

Han har gått for laget United Bakeries

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 minutt siden):

Språkpriser eller flere gullruter?

Hvis det rette svaret her er språkpris, tror jeg uansett person ikke dette er en klassisk språkpris. Her tror jeg NRK har lekt seg litt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hørt maskorama podcasten i dag er jeg overbevist om at at ulven er to personer - men hvem er en annen ting 🤔

og at di bytter på å synge og være oppi dj bordet som og er på scenen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom endel navn her på ulven, og det er fler som passer inn i hintene. Må bare legge til at for Daniel Kvammen så har han bananer på rideren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt så mye på akkurat det strekket i ulvens opptreden i episode 5, fra ca 23.00-23.10. Der synger han nesten uten musikk og stemmen høres så spesiell og kjent ut/minner meg om noe. 
jeg er jo egentlig låst på kvammen og syns det ligner han ofte, men akkurat det strekket plager meg. Kan noen høre og si hva de tenker?

mulig jeg lytter FOR mye nå, haha men syns han uttaler så rar H og måten han synger «længer» på og no pustegreier inni der minner meg sååå om noe jeg ikke får tak på🤣😃 

(tror jeg bare må roe meg og stå i kvammen-standpunktet, kommer ingen vei i siste desperasjon nå uansett)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (13 minutter siden):

Jeg har hørt så mye på akkurat det strekket i ulvens opptreden i episode 5, fra ca 23.00-23.10. Der synger han nesten uten musikk og stemmen høres så spesiell og kjent ut/minner meg om noe. 
jeg er jo egentlig låst på kvammen og syns det ligner han ofte, men akkurat det strekket plager meg. Kan noen høre og si hva de tenker?

mulig jeg lytter FOR mye nå, haha men syns han uttaler så rar H og måten han synger «længer» på og no pustegreier inni der minner meg sååå om noe jeg ikke får tak på🤣😃 

(tror jeg bare må roe meg og stå i kvammen-standpunktet, kommer ingen vei i siste desperasjon nå uansett)

Den sangen der i episode 5, da hører jeg bare Thomas Numme.  

Men Nummis og Rønnis er skikkelig dårlig på dialekter da, de har gjort en greie ut av det i podcasten sin😉

Stemmer hintene overens med Numme? 
 

Hver gang dere argumenterer for en person og linker hintene, så blir jeg overbevist 😅 ikke lett dette 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og hører ulvens sanger på øret nå. Jeg blir mer og mer sikker på Thomas Numme. Men i episode 2, der hører jeg både Thomas og Harald. Harald er den mørke litt rustne stemmen som starter og som synger refrenget, mens Thomas rapper. Det er tydelig to personer, er det ikke det da? 
 

og i første episoden, da kommer gitaristen veldig fram på scenen med gitarsolo, som om det skulle vært Harald 😉

Endret av lin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (Akkurat nå):

Sitter og hører ulvens sanger på øret nå. Jeg blir mer og mer sikker på Thomas Numme. Men i episode 2, der hører jeg både Thomas og Harald. Harald er den mørke litt rustne stemmen som starter og som synger refrenget, mens Thomas rapper. Det er tydelig to personer, er det ikke det da? 

Syns også stemmen endrer seg innad i samme sanger, haha så har tenkt at det er en person som klarer å gjøre seg til veldig, tulle til stemmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand fra ulven i episode 2: 

F68513D6-D957-4040-B639-EBEE6D09BC53.thumb.png.787f3808f9f90db97223cfc8d62cf72d.png

 

Harald Rønneberg! 
 

«Jeg har aldri vært kjent for å gjøre noe halvveis og sparer ikke på kruttet når det virkelig gjelder. Dette har ført til at jeg har hevet trofeer også for ting jeg egentlig ikke kan»

Endret av lin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lin skrev (11 minutter siden):

Sitter og hører ulvens sanger på øret nå. Jeg blir mer og mer sikker på Thomas Numme. Men i episode 2, der hører jeg både Thomas og Harald. Harald er den mørke litt rustne stemmen som starter og som synger refrenget, mens Thomas rapper. Det er tydelig to personer, er det ikke det da? 
 

og i første episoden, da kommer gitaristen veldig fram på scenen med gitarsolo, som om det skulle vært Harald 😉

Hørt gjennom alle Ulvens sanger ikveld jeg og😅. Jeg syns egentlig bare det er i episode 2 man kan høre en annen en enn Thomas Numme ordentlig. Pluss på den Kaizers låta hvor begge synger. Det er så rart, for da jeg så episode 1 første gang var jeg sikker på Numme, men så har det vært så gode hintforklaringer her at jeg har vinglet veldig😂

Hvis det er Numme og Rønneberg som er Ulven, så kan meningen ha vært at Rønneberg skulle synge flere sanger, men at det ble vanskelig siden moren døde[ref. insta fra 23. oktober]

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg blir mer og mer sikker for hver sang jeg😄 hører bare Thomas og Harald. Sang nr 3, Harry styles sangen, der bytter de tydelig på. Og de snakker såvidt innimellom, begge to på ulike steder. Det er så likt! Og så kommer gitarsoloen igjen også 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

Jeg kan debunke at Ulven er 2 personer.

I episode 1, 2 og 4 har Ulven fullt band, da kan en av de andre Ulvene være Ulv nr. 2.

I episode 3 er Ulven, alene, eneste brekket er el-gitar solo’en som blir spilt av en annen Ulv. 

I episode 5, når Ulven synger duett, så synger den kun med Gaute Ormåsen, ingen andre Ulver er på scenen.

Konklusjonen er, med mindre Gaute Ormåsen kan spille el-gitar og er den andre Ulven, så er Ulven alene.

Så eneste mulighet for at Ulven er 2 stykker, er om Gaute Ormåsen er den ene. Eneste mulige duo da, er Subwoolfers, som jeg ikke får til å stemme med hintene.

Dermed kan jeg nesten konkludere at Ulven er 1 person, så tallet 2 har nok en annen viktig betydning her.

Ulven er ikke to personer, men én person som ikke kan synge 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (2 timer siden):

Jeg liker ideen om Herman Flesvig, en del som også stemmer der.

Rutete skjorte - Hans rolle i Rutete Ninja

Hatten - Førstegangstjenesten

Har vunnet flere Gullruter

Har vunnet priser for ting han ikke kan (Årets Influencer og Årets mannlige stilikon)

Rødhette - Mikkel Niva

Tegningen med alle dyrene som er aktive - ADHD

 

image.thumb.png.6b345007a4fc1a6b661119f4a6230298.png

Flere hint som passer på Flesvig:

- En tur mange husker: han har vært på tur med Lars Monsen

- Har prøvd mange hatter og ble en bikarakter av sort: kan hinte til alle rollene i Førstegangstjenesten

- hytta: han var med i serien Hytteliv sammen med Robert Stoltenberg

- forfatter: han er manusforfatter i Førstegangstjenesten, sammen med Mikkel Niva

Hvis Ulven er 2, kan det være Flesvig og Niva? De har vært sammen på tv-programmet Brille = 2 briller

Endret av ella morax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hint som kan stemme på Numme:

- Flere Gullruten priser

- Antydet noe om tur.Vært med på 71 grader nord

- Tre små griser - Numme har tre barn

- Sangen «Hjerteknuser» handler visstnok om relasjon mellom mor og datter- Kan dette være en link til at Numme har spilt i Mamma Mia? 

- Sang en Justin Bieber låt sist gang. Bieber har gjestet Senkveld.

- Gaute Ormåsen var deltaker i Idol da Numme og Rønneberg var programledere. 

- Skoene til Ulven minner litt om sånne sko som gruppa Kizz bruker og har ikke Numme/Rønneberg parodiert de? 

 Meeeen så er det mange hint som jeg ikke klarer å koble til Numme også da, så er veldig usikker på hvem som skjuler seg bak ulven. Blir gal snart! 😅

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 14.11.2022 den 19.15):

Haha må bare mose inn enda et argument for kvammen nå.

ulven blar opp i lovboka og sier samtidig; du tror kanskje ikke jeg vet noe om deg?

googla den setningen. Den er fra Janteloven. Kvammen har en låt som heter janteloven. 
 

Janteloven - Wikipedia

 
Senere i boken kommer Sandemose opp med et 11. bud: Du tror kanskje ikke at jeg vet noe om deg? 
 

 

Har grubla litt på den. Vi vet at Kvammen har en sang som heter 'Janteloven', og det ville vært veldig rart om det nøyaktige sitatet fra janteloven ble satt inn der helt tilfeldig dersom Kvammen er Ulven. Det harmonerer ikke. Så dersom Kvammen er Ulven, så dette være bevisst lagt inn for å peke mot ham. I så fall er det 'case closed'. 

Men la oss her for eksempelets skyld anta at Ulven er en annen enn Kvammen. Er det noen andre av de mest populære valgene på Ulven som har en eller annen forbindelse til janteloven? Jeg har sjekket  Thomas Numme (pluss Rønneberg), Jo Nesbø og Markus Neby, men finner ikke noe spesielt linket til janteloven - og da tenker jeg noe mer enn at janteloven helt tilfeldig blir nevnt i en samtale. Jeg finner ingen ting på disse.

Det finnes riktignok en person som har harselert med janteloven, og som så vidt klarer å karre seg inn på Top-10 over de mest populære valgene på Ulven (med 1%), men han har for lengst blitt avskrevet på grunn av andre engasjementer. Han har et interessant navn/nick eller hva det kalles på Instagram, og alle kan sjekke det selv. Men før noen begynner å lage teorier og koble hint til ham, så legg merke til følgende: Han har ikke vunnet flere Gullruter, og han har ikke fått - så vidt jeg vet - noen språkpriser. Men fargerik er han uansett.  😁

https://www.instagram.com/jantelov1/

...

Jeg synes denne er litt interessant. Her forteller Daniel Kvammen om motivasjonen bak låten 'Janteloven'. 

https://www.tv2.no/video/underholdning/god-kveld-norge/northug-moete-paa-utested-ble-til-laat/1590289

...

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...