Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

rosemarin skrev (36 minutter siden):

NYC på den ene grisen, sang om new York og noe om drømmenes land. Men det er ikke sikkert det er noe relevant. 

men det er veldig mye 2 da. To briller, to ringer, han ser dobbelt, munnen på ulven han tegnet i går ser ut som 2-tall, holder opp to fingre.. 

kan det være at det er to Jonere med, Kristoffer Joner og tremenningen hans Alexandra Joner😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir en «gøy» finale, men syns nesten det var urettferdig at Huldra gikk ut. Sammen med Zombien er hun årets desidert beste vokalist. Og nå står vi igjen med tre menn, alle damene har røket ut… merkelig. 

Men men - da fikk jeg i hvert fall nok en «riktig», for Huldra var en av de jeg var ganske sikker på. Bortsett fra Zombien er jeg ganske usikker på de som står igjen. 

Jeg har ikke egentlig tenkt på Kristoffer Joner på Ulven i det hele tatt. Men syns en del ting nevnt i tråden her er interessant. Han er i hvert fall tynn og hengslete. Men kan han danse slik? Tviler litt. Hører heller ikke denne stavangerdialekta enkelte nevner. Hvilke hint er det ev. som peker mot ham? 

Han har også vært veldig forvirrende mtp stemmen - i hår hørte jeg tydelig Thomas Numme / en litt voksen stemme, før har jeg hørt en mer umoden/tynnere en. 

Det flere i tråden her har kalt et «piano» på skjermen bak Ulven er for øvrig et keyboard. Det er mye som peker mot musikkproduksjon/elektronisk musikk her syns jeg (DJ-en bak miksebrettet også), men det hjelper meg ikke så mye, dessverre. 

Endret av jenny_d_b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenny_d_b skrev (7 minutter siden):

Blir en «gøy» finale, men syns nesten det var urettferdig at Huldra gikk ut. Sammen med Zombien er hun årets desidert beste vokalist. Og nå står vi igjen med tre menn, alle damene har røket ut… merkelig. 

Men men - da fikk jeg i hvert fall nok en «riktig», for Huldra var en av de jeg var ganske sikker på. Bortsett fra Zombien er jeg ganske usikker på de som står igjen. 

Jeg har ikke egentlig tenkt på Kristoffer Joner på Ulven i det hele tatt. Men syns en del ting nevnt i tråden her er interessant. Han er i hvert fall tynn og hengslete. Men kan han danse slik? Tviler litt. Hører heller ikke denne stavangerdialekta enkelte nevner. Hvilke hint er det ev. som peker mot ham? 

Han har også vært veldig forvirrende mtp stemmen - i hår hørte jeg tydelig Thomas Numme / en litt voksen stemme, før har jeg hørt en mer umoden/tynnere en. 

Det flere i tråden her har kalt et «piano» på skjermen bak Ulven er for øvrig et keyboard. Det er mye som peker mot musikkproduksjon/elektronisk musikk her syns jeg (DJ-en bak miksebrettet også), men det hjelper meg ikke så mye, dessverre. 

I går syns jeg det hørtes ut som snev av trøndersk når han sang på norsk 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (5 timer siden):

Ser det står i VG at det stod en liten stund på Wikipedia at Jo Nesbø var ulven i Maskorama 2022. Nå kan jo det være en avledning, men det passer jo greit med hintene? 

Det er helt åpenbart en avledning. Påstanden ble fjernet, men noen satte den inn igjen. Akkurat nå står det følgende: "I 2022 deltok han som «ulven» i «Maskorama» Hilsen Joakim Aasheim"

Jo Nesbø har vunnet mange priser opp gjennom årene, men Gullruten (flere ganger) og en språkpris er ikke blant dem. Nesbø kan avskrives som Ulven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (4 minutter siden):

Det er helt åpenbart en avledning. Påstanden ble fjernet, men noen satte den inn igjen. Akkurat nå står det følgende: "I 2022 deltok han som «ulven» i «Maskorama» Hilsen Joakim Aasheim"

Jo Nesbø har vunnet mange priser opp gjennom årene, men Gullruten (flere ganger) og en språkpris er ikke blant dem. Nesbø kan avskrives som Ulven.

Jeg er enig i at det ikke er Nesbø, men han kan faktisk ikke avskrives så lett som du sier.

Han har vunnet priser for bøkene sine, og det er språk. Så den påstanden passer på han, selv om jeg er rimelig sikker på at det ikke er han.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (14 minutter siden):

I går syns jeg det hørtes ut som snev av trøndersk når han sang på norsk 🤷‍♀️

Hørte nynorsk, og da passer det på Kvammen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenny_d_b skrev (22 minutter siden):

Blir en «gøy» finale, men syns nesten det var urettferdig at Huldra gikk ut. Sammen med Zombien er hun årets desidert beste vokalist. Og nå står vi igjen med tre menn, alle damene har røket ut… merkelig. 

Men men - da fikk jeg i hvert fall nok en «riktig», for Huldra var en av de jeg var ganske sikker på. Bortsett fra Zombien er jeg ganske usikker på de som står igjen. 

Jeg har ikke egentlig tenkt på Kristoffer Joner på Ulven i det hele tatt. Men syns en del ting nevnt i tråden her er interessant. Han er i hvert fall tynn og hengslete. Men kan han danse slik? Tviler litt. Hører heller ikke denne stavangerdialekta enkelte nevner. Hvilke hint er det ev. som peker mot ham? 

Han har også vært veldig forvirrende mtp stemmen - i hår hørte jeg tydelig Thomas Numme / en litt voksen stemme, før har jeg hørt en mer umoden/tynnere en. 

Det flere i tråden her har kalt et «piano» på skjermen bak Ulven er for øvrig et keyboard. Det er mye som peker mot musikkproduksjon/elektronisk musikk her syns jeg (DJ-en bak miksebrettet også), men det hjelper meg ikke så mye, dessverre. 

Mange hint peker mot Joner: 

- Sangen han sang i går var Hjerteknuser av Kaizers. Kristoffer Joners singel "24 timer i døgnet" er skrevet av Janove Ottesen, vokalist i Kaizers Orchestra. Fra filmen Alt for Egil. 
- I gjerdet ser man tydelig en M, den ligner mistenkelig mye på M-en i Villmarkfilmen. 
- Avisa gutten holder i på i en av hintvideoene står det 2015 på. Det var året Joner ble valgt inn i kommunestyret i Stavanger. 
- Mye fokus på tekst og manus. Joner har selv skrevet filmmanus. 
- Fokus på USA, Joner har spilt i Hollywood-filmer. 
 
Og kroppsfasongen og stemmen stemmer ikke minst🫣BA393B55-A5F2-48B6-81FD-2B5C6F036291.thumb.jpeg.5dea93c30fd6ea3a98157c1970c820da.jpeg050D349A-6F5A-4E36-9B42-F61AA4852A19.thumb.jpeg.c4264ed8114a6d96600eb7b8cd4e18d7.jpeg

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig i at det ikke er Nesbø, men han kan faktisk ikke avskrives så lett som du sier.

Han har vunnet priser for bøkene sine, og det er språk. Så den påstanden passer på han, selv om jeg er rimelig sikker på at det ikke er han.

Jepp, det er ikke han, men når folk først skal spekulere, så er ihvertfall ikke han den siste som skal regnes, mange av hintene passer, det samme med kroppsfasongen. Det er morsomt med Maskorama, vi var vel egentlig "sikre" på alle de 4 siste, likevel diskuteres det med nye navn og hele pakka, bare morsomt det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (16 minutter siden):

Hørte nynorsk, og da passer det på Kvammen

Ja, får slå meg til ro igjen med at det er han. Har vært helt sikker, men ble usikker i går og syns stemmen forandrer seg mye. Men det ligner jo når man hører på ulven og kvammen rett etter hverandre😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (11 minutter siden):

Ja, får slå meg til ro igjen med at det er han. Har vært helt sikker, men ble usikker i går og syns stemmen forandrer seg mye. Men det ligner jo når man hører på ulven og kvammen rett etter hverandre😜

Jeg hører litt Bård Tufte sin tulle nordnorsk innimellom, jeg blir snart gal av ulven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 minutt siden):

Jeg hører litt Bård Tufte sin tulle nordnorsk innimellom, jeg blir snart gal av ulven!

Og jeg hørte noe som minte om en hellstrømparodi er sted😂 man blir koko ja🤣 men da er det  kanskje åpenbart at den som er ulven gjør seg til hvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven sier "Du tror kanskje ikke jeg vet noe om deg". Får ikke det til å passe inn på Kvammen. Jeg har vært litt innom Bård Tufte, men Harald Eia er også en kandidat. Han har jo podcasten sånn er du, og har i tillegg skrevet mange bøker om nordmenn, Mysteriet Norge, Født sånn eller blitt sånn. Bård Tufte laget noen filmer om Stortinget og lovforslag. Om ulven er 2 stk kan det vaære disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fortsatt Ulven er Kvammen, men har funnet ut at mange av hintene (og stemmen!) passer på Noman Mubashir.


Gå tur, huskes mest for én: kanskje innvandrerbakgrunnen?

Mange hatter: journalist, programleder, skuespiller, forfatter

Kjempa i grått og hvitt: har vært operert for grå stær

Var lenge en bikarakter: var reporter i starten av karrieren

Tre som heier: kjæresten og to bonusbarn

Inne i varmen nå/avis med “Ulven kommer”/”En sjanse til”: kom ut som homofil i 2017, hadde en tung periode i tiden etterpå men nå føler han seg godtatt

Plakater i rødt, hvitt, blått: har ledet NRKs 17. mai-sending

Skrivemaskin/”har skrevet på historiene en stund”/”vet kanskje noe om deg”: har gitt ut flere bøker, og laget mange programmer hvor han viser fram andre folks historie

Høne/kylling: TV-serie og kokebok “Yum yum med Noman”

Militærhilsen: vært journalist i Forsvarets forum

Smykker: Flere ganger kåret til årets mest velkledde mann

Språkpris: Riksmålsforbundets fjernsynspris
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ladybuggy said:

Jeg tror fortsatt Ulven er Kvammen, men har funnet ut at mange av hintene (og stemmen!) passer på Noman Mubashir.


Gå tur, huskes mest for én: kanskje innvandrerbakgrunnen?

Mange hatter: journalist, programleder, skuespiller, forfatter

Kjempa i grått og hvitt: har vært operert for grå stær

Var lenge en bikarakter: var reporter i starten av karrieren

Tre som heier: kjæresten og to bonusbarn

Inne i varmen nå/avis med “Ulven kommer”/”En sjanse til”: kom ut som homofil i 2017, hadde en tung periode i tiden etterpå men nå føler han seg godtatt

Plakater i rødt, hvitt, blått: har ledet NRKs 17. mai-sending

Skrivemaskin/”har skrevet på historiene en stund”/”vet kanskje noe om deg”: har gitt ut flere bøker, og laget mange programmer hvor han viser fram andre folks historie

Høne/kylling: TV-serie og kokebok “Yum yum med Noman”

Militærhilsen: vært journalist i Forsvarets forum

Smykker: Flere ganger kåret til årets mest velkledde mann

Språkpris: Riksmålsforbundets fjernsynspris
 

 

Den teorien liker jeg! 

Noman har absolutt moovsa til ulven, han har vist at han er spretten og kan vrikke hofter før. Men jeg har ikke hørt ham synge så mye, og det passer veldig bra med at Ulven er scenevant, men veldig uskolert sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Banjo said:

Den teorien liker jeg! 

Noman har absolutt moovsa til ulven, han har vist at han er spretten og kan vrikke hofter før. Men jeg har ikke hørt ham synge så mye, og det passer veldig bra med at Ulven er scenevant, men veldig uskolert sanger.

Jepp, helt klart!

Kjolen Ulven hadde på seg i går kan forresten vise til at Noman ble kledd opp i drag i Drag Me Out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, rosemarin said:

Gøy forslag med noman mubashir. Men han har lagt ut video på insta fra maskorama i går🤷‍♀️ 

Men ingen selfie, så han kan ha fått hjelp der 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladybuggy skrev (5 minutter siden):

Men ingen selfie, så han kan ha fått hjelp der 😉

Men ser ut som vedkommende som filmer står på scenen, så ganske risky mtp at de andre rundt der ikke så han liksom. Da vil jo de skjønne at det er tull

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...