Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Ulven og kvammen, gaute og kvammen var begge med på allsang på grensen 2021, han var med på vg lista i år der også dans på bordet ble fremført av balinciaga… kan være helt ute her da 😉 men jeg hører numme 🤭 

Noe jeg ikke har sett komme frem her ang rabasten og pølsa, det har blitt vist sykler, også sykkel på scenen, pølsa har vært med i ett sykkelritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det står i VG at det stod en liten stund på Wikipedia at Jo Nesbø var ulven i Maskorama 2022. Nå kan jo det være en avledning, men det passer jo greit med hintene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (10 minutter siden):

Ser det står i VG at det stod en liten stund på Wikipedia at Jo Nesbø var ulven i Maskorama 2022. Nå kan jo det være en avledning, men det passer jo greit med hintene? 

Det så jeg og. Men har han vunnet noen priser for sitt språk? Vet jo at han vunnet priser for harry hole bøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (54 minutter siden):

Ser det står i VG at det stod en liten stund på Wikipedia at Jo Nesbø var ulven i Maskorama 2022. Nå kan jo det være en avledning, men det passer jo greit med hintene? 

Da kan han kline til med en DiDerre låt neste lørdag syns jeg 😅

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (47 minutter siden):

Det så jeg og. Men har han vunnet noen priser for sitt språk? Vet jo at han vunnet priser for harry hole bøkene. 

Det kan jo være litt overført betydning iom at han er forfatter og har vunnet priser for bøkene sine. Synes egentlig ikke stemmen ligner noe særlig i går, men høres ut som han bryter innimellom og da kan det høres ut som han… Det var vel noe hint om fotball også, han var en god fotballspiller i tillegg til alt annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (10 timer siden):

Er vi sikre på at det er en halv LIRE? Er ganske sikker på at det står LIBE aka liberty og på siden står det "in god we.." Det må jo være en amerikansk mynt. Rabagasten skal eventuelt knyttes til USA. 

Det er nok Liberty, og «In God We Trust», ja 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Ser det står i VG at det stod en liten stund på Wikipedia at Jo Nesbø var ulven i Maskorama 2022. Nå kan jo det være en avledning, men det passer jo greit med hintene? 

Jeg nevnte Jo Nesbø for noen uker siden. Det slo ned i hodet mitt, men husker ikke hvorfor. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (29 minutter siden):

Jeg nevnte Jo Nesbø for noen uker siden. Det slo ned i hodet mitt, men husker ikke hvorfor. 

Det var tidligere snakk om noen manus eller bøker vedkommende hadde skrevet. I går viste de Norges Lover, det er vel også et hint i retning Nesbø eventuelt. Han skriver krim. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Ser det står i VG at det stod en liten stund på Wikipedia at Jo Nesbø var ulven i Maskorama 2022. Nå kan jo det være en avledning, men det passer jo greit med hintene? 

Når det gjelder Wiki så kan nesten hvem som helst fylle på med info, men en artig sak ihvertfall 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hintvideoen til ulven så vi blant annet en tegning med masse stjerner. Kvammen har flere sanger der han synger om stjerner/natt/himmel. Norges lover var også mye i fokus i videoen. Kvammen har en kjent låt som heter "Janteloven". Klarer heller ikke å legge fra meg den brosjen som ulven har hatt på seg flere ganger med bilde av en gutt som gråter. Dette er et stort hint til albumet "Guta som gret" av Kvammen. 

Jeg er helt låst på alle tre i finalen. 

Ulven=Daniel Kvammen 

Rabagasten=Øystein Pølsa Pettersen 

Zombien=Bilal Saab

Endret av morgenkåpedyret
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som så hva ulven gjorde med hånden sin når Gaute snakker med Silje etter duetten? Han bøyde den sånn som subwoolfer gjør 😲

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgenkåpedyret skrev (17 minutter siden):

I hintvideoen til ulven så vi blant annet en tegning med masse stjerner. Kvammen har flere sanger der han synger om stjerner/natt/himmel. Norges lover var også mye i fokus i videoen. Kvammen har en kjent låt som heter "Janteloven". Klarer heller ikke å legge fra meg den brosjen som ulven har hatt på seg flere ganger med bilde av en gutt som gråter. Dette er et stort hint til albumet "Guta som gret" av Kvammen. 

Jeg er helt låst på alle tre i finalen. 

Ulven=Daniel Kvammen 

Rabagasten=Øystein Pølsa Pettersen 

Zombien=Bilal Saab

Er også egentlig helt låst på Daniel kvammen. Men syns ikke stemmen ligner lenger, og skjønner ikke alle de hintene mot 2 av et eller annet! Og utlandet/usa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interiørgla skrev (5 minutter siden):

Har  noen her inne helt sikkert utelukket TIX?

Ja, han hadde konsert på Sørlandssenteret lørdag 29okt kl 20. finnes bilder av det

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (8 minutter siden):

Er også egentlig helt låst på Daniel kvammen. Men syns ikke stemmen ligner lenger, og skjønner ikke alle de hintene mot 2 av et eller annet! Og utlandet/usa?

Hvordan har det blitt hintet mot USA for ulven?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marsh skrev (5 minutter siden):

Hvordan har det blitt hintet mot USA for ulven?

NYC på den ene grisen, sang om new York og noe om drømmenes land. Men det er ikke sikkert det er noe relevant. 

men det er veldig mye 2 da. To briller, to ringer, han ser dobbelt, munnen på ulven han tegnet i går ser ut som 2-tall, holder opp to fingre.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (18 minutter siden):

NYC på den ene grisen, sang om new York og noe om drømmenes land. Men det er ikke sikkert det er noe relevant. 

men det er veldig mye 2 da. To briller, to ringer, han ser dobbelt, munnen på ulven han tegnet i går ser ut som 2-tall, holder opp to fingre.. 

1FEAFB40-6BFF-4B12-A411-30A770083886.thumb.jpeg.d7445cb09a12607d42adb62de25461ce.jpeg

Kvammen har gitt ut tvillingalbuma «Vektlaus» og «Maktlaus» ✌🏻

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tviler på at Zombien er Bilal, så dere ikke da han plukket søppel i videoen igår at han plukket opp den røde/sorte skitne fiskebuksa han brukte under en sceneopptreden på Stjernekamp??

ingen tvil her 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...