Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Marsh skrev (5 minutter siden):

Jeg gjorde den feilen i går at siden hintene mot Maud har vært så tydelig, tenkte jeg at det ikke kunne være henne likevel, så jeg bytta til Agnetesh 30 sekunder før avstemmingen var  over. Pølsa er en spreking, og synes ikke Rabagasten har så mye hopp og sprett at det ikke er overkommelig for ham

Holdt på å gjøre det samme.. man blir alltid i tvil helt på slutten 😅 

Kan dette være et annet hint som peker mot Pølsa (og en del andre personer som har reist mye og kommer fra Oslo)? "I travel across every time zone. Everywhere that I go I feel like home. But I know I'll be back to Oslo". 

Hentet fra teksten i "Lonesome traveller" som Rabagasten sang i går. Skulle vel være noe hint i låtene?

Endret av hintet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Marsh said:

Jeg gjorde den feilen i går at siden hintene mot Maud har vært så tydelig, tenkte jeg at det ikke kunne være henne likevel, så jeg bytta til Agnetesh 30 sekunder før avstemmingen var  over. Pølsa er en spreking, og synes ikke Rabagasten har så mye hopp og sprett at det ikke er overkommelig for ham

Enig med deg, gårsdagen viser jo at man bør stole på tunnelsynet. De fleste, om ikke alle, hintene peker mot Pølsa. Og han er jo en skikkelig entertainer, liker å showe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (2 minutter siden):

Han har kamuflert seg godt da Øystein er veldig enkel å kjenne igjen i språket. Uttalelsen Maskorama blir litt kort, kan være hvilken som helst dialekt på Østlandet rundt Oslo. Er dog blitt veldig sikker på at dette er Øystein. Alle hint kan kobles til han, fremtoning og måte å være på lyser Øystein. Har dog ikke klart å koble stemmen og rappingen til han. Det overrasker og imponerer. Men han gav mye mer av seg selv i går i dialog med etterforskerne/juryen. Og måten han kommenterte juryen og løp på slutten er 100 % Øystein. Er ikke lenger i tvil

 

Off, nei gi deg 😅. Stemmen og rappingen er jo vesentlig for at dette skal kunne være Pølsa? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintet skrev (Akkurat nå):

Off, nei gi deg 😅. Stemmen og rappingen er jo vesentlig for at dette skal kunne være Pølsa? 

Ja,men frem til nå har jeg ikke hørt det. Hørte gjennom sangene på nytt og begynner å høre Øystein endel. Men han har virkelig jobbet bra med å skjule seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (1 minutt siden):

Ja,men frem til nå har jeg ikke hørt det. Hørte gjennom sangene på nytt og begynner å høre Øystein endel. Men han har virkelig jobbet bra med å skjule seg...

Er du like skråsikker på at det er Pølsa som du var på Kristoff? 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintet skrev (Akkurat nå):

Er du like skråsikker på at det er Pølsa som du var på Kristoff? 😅

Jeg er mer, Kristoff ville jeg mer at det skulle være 😉 Alle hintene og fremtoning lyser Øystein. 90 graderen, Interstate 5, skating med barna, lønneblad, boller og vaffler og ? Pølser. Han er glad i hip hop. https://www.tv2.no/video/sport/vintersport/hoer-poelsa-rappe-sin-favorittsang/873657/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PinarelloSaCalobra skrev (1 minutt siden):

Jeg er mer, Kristoff ville jeg mer at det skulle være 😉 Alle hintene og fremtoning lyser Øystein. 90 graderen, Interstate 5, skating med barna, lønneblad, boller og vaffler og ? Pølser. Han er glad i hip hop. https://www.tv2.no/video/sport/vintersport/hoer-poelsa-rappe-sin-favorittsang/873657/

Hehe, ser den. Så langt er det ingen hintene peker mer mot enn Pølsa nei, men har på følelsen at det riktige navnet ikke er nevnt, pga stemmen og ferdighetene (no offence). Så får vi se om det dukker opp et nytt navn før avmasking og at brikkene faller på plass, inkludert stemmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintet skrev (4 minutter siden):

Hehe, ser den. Så langt er det ingen hintene peker mer mot enn Pølsa nei, men har på følelsen at det riktige navnet ikke er nevnt, pga stemmen og ferdighetene (no offence). Så får vi se om det dukker opp et nytt navn før avmasking og at brikkene faller på plass, inkludert stemmen. 

Jeg gikk tilbake på Maskorama podcasten hvor de ringte Pølsa som mistenkt for Ulven. Fikk enda mer følelsen av at han er med, og Sarah lanserer teorien "Gav han oss hint om at han er med, men en annen?" pga ting han sa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (6 minutter siden):

Jeg gikk tilbake på Maskorama podcasten hvor de ringte Pølsa som mistenkt for Ulven. Fikk enda mer følelsen av at han er med, og Sarah lanserer teorien "Gav han oss hint om at han er med, men en annen?" pga ting han sa.

Tolket det også slik, men fikk også den følelsen etter oppringingen av både Agnetesh og Markus Neby. Den paranoide i meg mistenker at oppringingene bare er for å peke oss i feil retning og at personene de ringer til har fått beskjed om å være litt vage/lure i svarene sine. Er jo tross alt en NRK-podkast.

Neby avslørte jo at han ventet på telefon fra podkasten, så noe kan være avtalt..

Endret av hintet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintet skrev (Akkurat nå):

Tolket det også slik, men fikk også den følelsen etter oppringingen av både Agnetesh og Markus Neby. Den paranoide i meg mistenker at oppringingene bare er for å peke oss i feil retning og at personene de ringer til har fått beskjed om å være litt vage i svarene sine. Er jo tross alt en NRK-podkast.

Ja, absolutt! Og de velger nok å spille litt med selv også, for alle mistenkte får jo omtale uansett så det er best for dem å bare spille det opp.

Men som Oslo borger kan jeg iallefall skrive under på at den "Maskorama" var akkurat sånn jeg ville sagt det så vi skal til noen med tilknytning hovedstaden

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk tilbake på Maskorama podcasten hvor de ringte Pølsa som mistenkt for Ulven. Fikk enda mer følelsen av at han er med, og Sarah lanserer teorien "Gav han oss hint om at han er med, men en annen?" pga ting han sa.

Han Presenterte seg som Øystein "Ulv" Pettersen en gang VG ringte, fordi han visste hva de skulle mase om, han sier bare at han ikke er ulven, men naturligvis ikke at han kan være involvert på en annen måte.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/O8opL3/oeystein-poelsa-pettersen-om-maskorama-bare-en-loesning-paa-dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om Øystein Pettersen skulle være Rabagasten, så er vi jo tilbake der at de har tatt med to idrettsutøvere, og det har ikke NRK brukt å gjøre tidligere. Så blir det jo et definisjonsspørsmål om hva man tenker på Birgit Skarstein som, men for meg er hun idrettsutøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Men om Øystein Pettersen skulle være Rabagasten, så er vi jo tilbake der at de har tatt med to idrettsutøvere, og det har ikke NRK brukt å gjøre tidligere. Så blir det jo et definisjonsspørsmål om hva man tenker på Birgit Skarstein som, men for meg er hun idrettsutøver.

De har hatt sesong med flere artister. Så hvorfor ikke flere idrettsutøvere?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (20 minutter siden):

Men om Øystein Pettersen skulle være Rabagasten, så er vi jo tilbake der at de har tatt med to idrettsutøvere, og det har ikke NRK brukt å gjøre tidligere. Så blir det jo et definisjonsspørsmål om hva man tenker på Birgit Skarstein som, men for meg er hun idrettsutøver.

Men det er jo ikke noen regler for hvor mange idrettutøvere de har med? 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (41 minutter siden):

Han Presenterte seg som Øystein "Ulv" Pettersen en gang VG ringte, fordi han visste hva de skulle mase om, han sier bare at han ikke er ulven, men naturligvis ikke at han kan være involvert på en annen måte.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/O8opL3/oeystein-poelsa-pettersen-om-maskorama-bare-en-loesning-paa-dette

Kan jo hende dette er nok et hint om at han er en annen, men ja - man leser jo alt man ønsker mot den man tror også. Men føler ting peker mot Pølsa som Rabagasten nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (28 minutter siden):

De har hatt sesong med flere artister. Så hvorfor ikke flere idrettsutøvere?

Artist er et veldig vidt begrep og det er en sangkonkurranse, så akkurat det er ikke rart. Men når de først har hatt artister med, så er det gjerne en musikalartist og en sanger fra Stjernekamp, en popstjerne etc. 

Når de tidligere har hatt med folk som ikke er artister, så har de vært påpasselige å ha folk med ulik bakgrunn.

Marsh skrev (10 minutter siden):

Men det er jo ikke noen regler for hvor mange idrettutøvere de har med? 

Som sagt, baserer de på hvordan sammensetningen har vært tidligere år. Finnes ikke noe fasit, men synest det er litt rart om de har hatt med to idrettsutøvere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Artist er et veldig vidt begrep og det er en sangkonkurranse, så akkurat det er ikke rart. Men når de først har hatt artister med, så er det gjerne en musikalartist og en sanger fra Stjernekamp, en popstjerne etc. 

Når de tidligere har hatt med folk som ikke er artister, så har de vært påpasselige å ha folk med ulik bakgrunn.

Som sagt, baserer de på hvordan sammensetningen har vært tidligere år. Finnes ikke noe fasit, men synest det er litt rart om de har hatt med to idrettsutøvere i år.

Birgit passer jo en litt større variasjon også, fordi hun sitter i rullestol. Så det kan jo være en grunn til at de har to med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (21 minutter siden):

Artist er et veldig vidt begrep og det er en sangkonkurranse, så akkurat det er ikke rart. Men når de først har hatt artister med, så er det gjerne en musikalartist og en sanger fra Stjernekamp, en popstjerne etc. 

Når de tidligere har hatt med folk som ikke er artister, så har de vært påpasselige å ha folk med ulik bakgrunn.

Som sagt, baserer de på hvordan sammensetningen har vært tidligere år. Finnes ikke noe fasit, men synest det er litt rart om de har hatt med to idrettsutøvere i år.

Idrettsutøver er også et veldig bredt begrep. Alle eventuelle tidligere sammensetninger jo også gjenstand for forandring. Og ikke bare bare å caste deltakere heller. Er bombesikker på Øystein er Rabagasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (1 time siden):

Kan jo hende dette er nok et hint om at han er en annen, men ja - man leser jo alt man ønsker mot den man tror også. Men føler ting peker mot Pølsa som Rabagasten nå

Når han presenterer seg som "Ulv" så vet alle at han ikke er det, og han tror han har kjøpt seg fri for videre spekulasjoner 🙂

Har du låst Pølsa på Rabagasten nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...