NordicViking Skrevet 6. november 2022 #2001 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg lurte på hvorfor det står KONGE på ryggen til Rabagasten, og kom over denne her (boka til 'Pølsa' Pettersen heter 'Helt Konge'!). https://www.ark.no/boker/Oystein-Pettersen-Helt-konge-9788269264104 .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 6. november 2022 #2002 Del Skrevet 6. november 2022 Matas skrev (10 minutter siden): Det lurer jeg også på. Tallrekka er 14-9-20-20-9-7-18-1-4-5-18-5-14, om du tar disse og erstatter med bokstavene i alfabetet, hvor 14=N, 9=i osv, så får du nittigraderen. i tilleg viser jo vinkelen 90 grader 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 6. november 2022 #2003 Del Skrevet 6. november 2022 Marsh skrev (Akkurat nå): Tallrekka er 14-9-20-20-9-7-18-1-4-5-18-5-14, om du tar disse og erstatter med bokstavene i alfabetet, hvor 14=N, 9=i osv, så får du nittigraderen. i tilleg viser jo vinkelen 90 grader Aha👍 Ja, la merke til vinkelen, men tenkte ikke over at tallene passet med bokstavene i alfabetet x) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 6. november 2022 #2004 Del Skrevet 6. november 2022 Marsh skrev (1 minutt siden): Tallrekka er 14-9-20-20-9-7-18-1-4-5-18-5-14, om du tar disse og erstatter med bokstavene i alfabetet, hvor 14=N, 9=i osv, så får du nittigraderen. i tilleg viser jo vinkelen 90 grader Yep! Godt jobba!! Har vi klart å knekke koden? Er det 'Pølsa' som er Rabagasten? Synes hintene begynner å peke den veien nå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hintet Skrevet 6. november 2022 #2005 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) NordicViking skrev (7 timer siden): Yep! Godt jobba!! Har vi klart å knekke koden? Er det 'Pølsa' som er Rabagasten? Synes hintene begynner å peke den veien nå. Dette er bra jobba ja! Jeg har lenge følt at hintene peker klart mest mot Pølsa, og man kan vel ikke ta feil av hintet om 90-graderen (selv om det også bare kan peke mot en som har deltatt i Mesternes Mester..)? Daniel Franck vant forresten Mesternes Mester i 2010, men vet ikke om 90-graderen var med da. Og vi kan vel ha mange slags "konger", selv om jeg er absolutt med på Pølsa her altså 😊 Har noen ellers koblet det kanskje mest tydelige hintet på kostymet, dette 5-tallet på brystkassen, til han? Antall NM-medaljer? Eller er det bare et hint til denne veien i USA som leder til Canada, slik som også lønnebladet gjør? Og tatoveringen av "mamma", er dette for å forvirre eller har vi noe konkret der? Endret 6. november 2022 av hintet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KTK Skrevet 6. november 2022 #2006 Del Skrevet 6. november 2022 hintet skrev (36 minutter siden): Dette er bra jobba ja! Jeg har lenge følt at hintene peker klart mest mot Pølsa, og man kan vel ikke ta feil av hintet om 90-graderen (selv om det også bare kan peke mot en som har deltatt i Mesternes Mester..)? Og vi kan vel ha mange slags "konger", selv om jeg er absolutt med på Pølsa her altså 😊 Har noen ellers koblet det kanskje mest tydelige hintet på kostymet, dette 5-tallet på brystkassen, til han? Antall NM-medaljer? Eller er det bare et hint til denne veien i USA som leder til Canada, slik som også lønnebladet gjør? Og tatoveringen av "mamma", er dette for å forvirre eller har vi noe konkret der? Trenger ikke å være noe annet enn at mora har betydd mye for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hintet Skrevet 6. november 2022 #2007 Del Skrevet 6. november 2022 KTK skrev (6 minutter siden): Trenger ikke å være noe annet enn at mora har betydd mye for han. Det kan det, men det er ingen tvil om at det har faren også gjort. https://www.dagbladet.no/sport/polsa-om-pappas-blodprover--det-er-vondt/71797407 Ulogisk å trekke frem kun mor? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 6. november 2022 #2008 Del Skrevet 6. november 2022 Bare basert på stemmen i går, så ble jeg nesten overbevist om at rabbagasten er Birk Ruud. Det han sa om følelser kan også stemme med en idrettsutøver. Men resten av hintene gjør at jeg er usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hintet Skrevet 6. november 2022 #2009 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Interstate 5 i USA har blitt nevnt tidligere som forklaring på 5-tallet på Rabagastens brystkasse. På Wikipedia står det at denne veien leder ikke bare mot Canada nordover, men spesifikt mot Vancouver i Canada. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Interstate_5 Styrker hintet mot Pølsa, eller er det noen andre med Vancouver-link som sniker seg under radaren? Endret 6. november 2022 av hintet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KTK Skrevet 6. november 2022 #2010 Del Skrevet 6. november 2022 hintet skrev (40 minutter siden): Det kan det, men det er ingen tvil om at det har faren også gjort. https://www.dagbladet.no/sport/polsa-om-pappas-blodprover--det-er-vondt/71797407 Ulogisk å trekke frem kun mor? Ja, han har vel trukket frem begge foreldrene tidligere som viktige brikker i livet. Hvis det ikke er en referanse til dama si da, som er "verdens beste mamma" til barna, men det er jo ikke noe hint egentlig, i beste fall veldig vagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 6. november 2022 #2011 Del Skrevet 6. november 2022 Jacob S Andersen tror jeg ikke det er. Han er jo mye flinkere til å synge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMai Skrevet 6. november 2022 #2012 Del Skrevet 6. november 2022 Har ikke lest alt i tråden, men jeg tror ulven er Fredrik Solvang 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 6. november 2022 #2013 Del Skrevet 6. november 2022 Dette tror jeg: Huldra - Alexandra Joner! Høres 100% ut som henne når hun synger og måten hun prater/oppfører seg på er også helt lik. Ulven - Mikkel Niva. I mangel på andre ideer! Rabagasten - Adrian Sellevoll. Var den følelsen jeg fikk første gang jeg så han, så holder meg til den. Det er ihvertfall helt garantert at denne personen IKKE er trønder!😅 Zombien - Benjamin Ingrosso. Syns han har en svensk uttale når han prater, altså høres veldig ut som en svenske som prøver å prate norsk. Han er vel halvt italiensk og halvt svensk, derav todelt kostyme. Og halve er grønn, som er det du får når du blander blått og gult (Sveriges flagg) 🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 6. november 2022 #2014 Del Skrevet 6. november 2022 Kanskje det bolle og vaffel hintet til rabagasten er et mer generelt hint, altså ikke bakevarer, men mer som et hint av hva som selges på skirenn. Nemlig boller, vafler og PØLSER? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hintet Skrevet 6. november 2022 #2015 Del Skrevet 6. november 2022 Pølsevann skrev (5 minutter siden): Kanskje det bolle og vaffel hintet til rabagasten er et mer generelt hint, altså ikke bakevarer, men mer som et hint av hva som selges på skirenn. Nemlig boller, vafler og PØLSER? Meget mulig. Det er så mye som tyder på Pølsa nå, men så var det den stemmen da..Hører dere Pølsa? Eller er det bare så annerledes å høre noen synge/rappe enn å høre dem snakke? Nå kjemper Pølsa potensielt mot tre artister da, i Kvammen, Joner og Bilal, som naturligvis gjør det enklere å kjenne igjen stemmene deres, men samtidig enda mer overraskende og imponerende dersom det viser seg å være Pølsa bak Rabagastens maske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 6. november 2022 #2016 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) colakake skrev (27 minutter siden): Dette tror jeg: Huldra - Alexandra Joner! Høres 100% ut som henne når hun synger og måten hun prater/oppfører seg på er også helt lik. Ulven - Mikkel Niva. I mangel på andre ideer! Rabagasten - Adrian Sellevoll. Var den følelsen jeg fikk første gang jeg så han, så holder meg til den. Det er ihvertfall helt garantert at denne personen IKKE er trønder!😅 Zombien - Benjamin Ingrosso. Syns han har en svensk uttale når han prater, altså høres veldig ut som en svenske som prøver å prate norsk. Han er vel halvt italiensk og halvt svensk, derav todelt kostyme. Og halve er grønn, som er det du får når du blander blått og gult (Sveriges flagg) 🤣 Det kan umulig være Adrian Sellevoll[hadde arrangement i Trondheim 22. Oktober samtidig som Maskorama gikk på tv]. Denne tråden er fin å sjekke for oss alle før vilkårlige navn blir slengt ut 🙏 https://maskorama.fandom.com/no/wiki/Utsjekking_av_kjendiser_-_Sesong_3 Endret 6. november 2022 av Henikka 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 6. november 2022 #2017 Del Skrevet 6. november 2022 Henikka skrev (1 minutt siden): Det kan umulig være Adrian Sellevoll[hadde arrangement i Trondheim 22. Oktober samtidig som Maskorama gikk på tv. Denne tråden er fin å sjekke for oss alle før vilkårlige navn blir slengt ut 🙏 https://maskorama.fandom.com/no/wiki/Utsjekking_av_kjendiser_-_Sesong_3 Ok, beklager så mye! Første og siste gang jeg skriver noe her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 6. november 2022 #2018 Del Skrevet 6. november 2022 LilleMai skrev (44 minutter siden): Har ikke lest alt i tråden, men jeg tror ulven er Fredrik Solvang 😊 Det tror jeg og 🙋♀️ Var først på Solvang, og så på Jonis, og nå tilbake på Solvang igjen[siden Jonis har show i Bergen] 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny_d_b Skrevet 6. november 2022 #2019 Del Skrevet 6. november 2022 @colakake ingen grunn til å ikke skrive mer, alle har foreslått folk som er opptatt med andre ting 😊 Dere som tror Ulven er Solvang, hvordan begrunner dere det? Ang. Zombien og Ingrosso: jeg stussa over at han IKKE høres ut som han har noen aksent i det hele tatt, om det skulle være han, da Jan Thomas foreslo det. Det er vanskelig for en svenske å snakke så godt norsk. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 6. november 2022 #2020 Del Skrevet 6. november 2022 jenny_d_b skrev (20 minutter siden): @colakake ingen grunn til å ikke skrive mer, alle har foreslått folk som er opptatt med andre ting 😊 Dere som tror Ulven er Solvang, hvordan begrunner dere det? Ang. Zombien og Ingrosso: jeg stussa over at han IKKE høres ut som han har noen aksent i det hele tatt, om det skulle være han, da Jan Thomas foreslo det. Det er vanskelig for en svenske å snakke så godt norsk. @toothfairy hadde noen gode tolkninger på Solvang som Ulven: toothfairy skrev (På 25.10.2022 den 23.10): Jeg la merke til at grisene i ulvens hintvideo holdt opp noen valgkamp-lignende plakater, lignenede de som brukes i USA. Kan det være ulven som er politiker/politisk journalist? Et navn jeg tenkte dra opp av hatten er Fredrik Solvang. Han er jo programleder og politisk journalist, har ledet flere program men er spesielt husket fra Debatten.(Det er spesielt en tur folk husker) Han vokste opp på Setermoen i Troms(det er en seter i første episodes hintvideo) og det er kanskje naturlig å velge den nordnorske dialekten om han først skal skjule sin egen? Han er jo også adoptert("Det var en gang en ulv som ikke visste hva han ville være") "– Jeg har aldri vært kjent for å gjøre noe halvveis og sparer ikke på kruttet når det virkelig gjelder." Kan hinte til at han i debattens hete ikke holder noe tilbake når det gjelder å konfrontere politikere og andre debattanter. Men så er det flere ting som ikke passer så godt. Det med å prøve og feile og prøve mange hatter, såvidt jeg vet er han utdannet journalist og har utelukkende hatt den bakgrunnen. Også dette med å omsider være inne i varmen og ikke slem. Angående stemmen så synes jeg at jeg kan høre en likhet noen steder. I tillegg vet vi at Fredrik Solvang har vunnet "Gullruten" en gang, og også "Riksmålsforbundets lytterpris". [Ref. episoden hvor deltakerne kom med fleip/fakta påstand/er]. En viktig del av dette detektivarbeidet vi driver med, er å sjekke ut folk. Kan Fredrik Solvang sjekkes ut? 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå