Marsh Skrevet 16. november 2022 #2701 Del Skrevet 16. november 2022 Det er noen ting jeg ikke får til å stemme for hverken Daniel Kvammen eller Tix, og det er de tre små grisene, og den høna vi fikk et kort glimt av. I tillegg har det vært slik at for alle de avslørte deltakerne har det vært helt klare hint i introvideoen i første program om hvem som er bak maska. Frøya sto på en togstasjon, det var en legomann i robåt som passet Skarstein, Eddie lå i hylla hoa Fantorangen, en porselenstallerken hang ved døra til Dandy. Hos ulven henger det en rød løper med noe som ser ut som broderier ved siden av det rødrutete pleddet. Jeg tror det kan være nøkkelen til å bestemme hvem ulven er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanaia Skrevet 16. november 2022 #2702 Del Skrevet 16. november 2022 Marsh skrev (7 minutter siden): Det er noen ting jeg ikke får til å stemme for hverken Daniel Kvammen eller Tix, og det er de tre små grisene, og den høna vi fikk et kort glimt av. I tillegg har det vært slik at for alle de avslørte deltakerne har det vært helt klare hint i introvideoen i første program om hvem som er bak maska. Frøya sto på en togstasjon, det var en legomann i robåt som passet Skarstein, Eddie lå i hylla hoa Fantorangen, en porselenstallerken hang ved døra til Dandy. Hos ulven henger det en rød løper med noe som ser ut som broderier ved siden av det rødrutete pleddet. Jeg tror det kan være nøkkelen til å bestemme hvem ulven er Kan det være et pannebånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. november 2022 #2703 Del Skrevet 16. november 2022 diam0nd skrev (1 time siden): Tix har jo en mye finere stemme en ulven.. Greit at ulven vil skjule sin identitet, men etter 5 programmer så hadde han vel begynt å vise sin stemmeprakt hvis han er artist. Ulven er ikke Tix bare av den grunn. Enig. Etter fem uker klarer Ola og Kari å danne seg et ganske klart bilde over hvem de tre gjenværende maskene er. Det klarte de i 2020, i 2021 og det virker det som de klarer i år også. At TIX så vidt klarer å karre seg inn på Topp-10 over de mest populære valgene på Ulven (med 1%) på VGs Maskoramaprofeten sier jo sitt. At TIX heller ikke har vunnet flere Gullruter eller fått språkpriser utelukker jo ham som en aktuell kandidat. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. november 2022 #2704 Del Skrevet 16. november 2022 Tix hadde vært mer i media om det hadde vært han. Vært stille rundt han i det siste, og han er en type som tar plass om han kan. Han hadde helt klart spilt på spekulasjoner om at det var han og lagt ut hint osv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 16. november 2022 #2705 Del Skrevet 16. november 2022 Marsh skrev (1 time siden): Det er noen ting jeg ikke får til å stemme for hverken Daniel Kvammen eller Tix, og det er de tre små grisene, og den høna vi fikk et kort glimt av. I tillegg har det vært slik at for alle de avslørte deltakerne har det vært helt klare hint i introvideoen i første program om hvem som er bak maska. Frøya sto på en togstasjon, det var en legomann i robåt som passet Skarstein, Eddie lå i hylla hoa Fantorangen, en porselenstallerken hang ved døra til Dandy. Hos ulven henger det en rød løper med noe som ser ut som broderier ved siden av det rødrutete pleddet. Jeg tror det kan være nøkkelen til å bestemme hvem ulven er Skal det hvite broderiet liksom forestille kraniet til et dyr, eller bare ser jeg ting...? Sau? Det røde og gullaktige broderiet ved siden minner meg egentlig om litt om bunadsbroderi. Sammen med den rutete skjorta får jeg en inntrykk av at hintet her skal være bondeaktig/kanskje forbundet med et spesielt sted. Det kan passe til Daniel Kvammen. Han er fra Geilo, litt sånn bondeland/bygd, og de har nå iallfall Stabbur og sånt. Må si meg litt enig i at stemmen ikke høres ut som Tix, men synest teorien er spennende likevel. Har ikke så mye erfaring med stemmen til Kvammen, men stemmen høres noe grov og eldre ut innimellom, og ikke så skolert, så da blir jeg også usikker på Kvammen. Da er vi jo kanskje litt tilbake til Thomas Numme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 16. november 2022 #2706 Del Skrevet 16. november 2022 Marsh skrev (1 time siden): Det er noen ting jeg ikke får til å stemme for hverken Daniel Kvammen eller Tix, og det er de tre små grisene, og den høna vi fikk et kort glimt av. I tillegg har det vært slik at for alle de avslørte deltakerne har det vært helt klare hint i introvideoen i første program om hvem som er bak maska. Frøya sto på en togstasjon, det var en legomann i robåt som passet Skarstein, Eddie lå i hylla hoa Fantorangen, en porselenstallerken hang ved døra til Dandy. Hos ulven henger det en rød løper med noe som ser ut som broderier ved siden av det rødrutete pleddet. Jeg tror det kan være nøkkelen til å bestemme hvem ulven er missmcbeal skrev (10 minutter siden): Skal det hvite broderiet liksom forestille kraniet til et dyr, eller bare ser jeg ting...? Sau? Det røde og gullaktige broderiet ved siden minner meg egentlig om litt om bunadsbroderi. Sammen med den rutete skjorta får jeg en inntrykk av at hintet her skal være bondeaktig/kanskje forbundet med et spesielt sted. Det kan passe til Daniel Kvammen. Han er fra Geilo, litt sånn bondeland/bygd, og de har nå iallfall Stabbur og sånt. Må si meg litt enig i at stemmen ikke høres ut som Tix, men synest teorien er spennende likevel. Har ikke så mye erfaring med stemmen til Kvammen, men stemmen høres noe grov og eldre ut innimellom, og ikke så skolert, så da blir jeg også usikker på Kvammen. Da er vi jo kanskje litt tilbake til Thomas Numme... Til info er det et geitehode og ikke et broderi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 16. november 2022 #2707 Del Skrevet 16. november 2022 missmcbeal skrev (10 minutter siden): Skal det hvite broderiet liksom forestille kraniet til et dyr, eller bare ser jeg ting...? Sau? Det røde og gullaktige broderiet ved siden minner meg egentlig om litt om bunadsbroderi. Sammen med den rutete skjorta får jeg en inntrykk av at hintet her skal være bondeaktig/kanskje forbundet med et spesielt sted. Det kan passe til Daniel Kvammen. Han er fra Geilo, litt sånn bondeland/bygd, og de har nå iallfall Stabbur og sånt. Må si meg litt enig i at stemmen ikke høres ut som Tix, men synest teorien er spennende likevel. Har ikke så mye erfaring med stemmen til Kvammen, men stemmen høres noe grov og eldre ut innimellom, og ikke så skolert, så da blir jeg også usikker på Kvammen. Da er vi jo kanskje litt tilbake til Thomas Numme... Synes også det ser ut som et dyrekranie, uten at jeg skal begi meg ut på hvilket dyr 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 16. november 2022 #2708 Del Skrevet 16. november 2022 Blueberrymuffin skrev (15 minutter siden): Til info er det et geitehode og ikke et broderi. Jeg ser at det er en hodeskalle, men til venstre for hodeskallen er den en smal remse som ser ut som et broderi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 16. november 2022 #2709 Del Skrevet 16. november 2022 Blueberrymuffin skrev (10 minutter siden): Til info er det et geitehode og ikke et broderi. Chord skrev (9 minutter siden): Synes også det ser ut som et dyrekranie, uten at jeg skal begi meg ut på hvilket dyr 😊 Takk, da tror jeg brikkene faller på plass her. Da tror jeg det er ganske klare hint til Kvammen og Geilo. Gjorde et kjapt søk på Geilo og geiter og finner det her om Ostebygda på Geilo: "Ostebygda består av 8 lokale produsenter, 468 geiter, 104 kyr, 24 forskjellige oster og er 100% lokalt forankret." Osteproduksjon av geit er altså en stor greie på Geilo. I tillegg har de også Geilojordet i Geilo sentrum, et klyngetun med gamle hus fra 1700 - 1800-tallet, der man på låven kan besøke både geitekillinger og høner". Var det ikke noen som hadde sett en høne i en video også? De hadde også Geitedagene på Geilo i 2019. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 16. november 2022 #2710 Del Skrevet 16. november 2022 Chord skrev (13 minutter siden): Synes også det ser ut som et dyrekranie, uten at jeg skal begi meg ut på hvilket dyr 😊 Er ikke kraniet jeg mener, men den smale remsa til venstre for kraniet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 16. november 2022 #2711 Del Skrevet 16. november 2022 Marsh skrev (1 minutt siden): Er ikke kraniet jeg mener, men den smale remsa til venstre for kraniet Jeg tror også det er et hint mot Geilojordet. Ser ut som de ansatte går rundt med gamle drakter som kan minne litt om bunader. https://www.geilo.com/nb/geilojordet 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 16. november 2022 #2712 Del Skrevet 16. november 2022 Marsh skrev (2 timer siden): Det er noen ting jeg ikke får til å stemme for hverken Daniel Kvammen eller Tix, og det er de tre små grisene, og den høna vi fikk et kort glimt av. I tillegg har det vært slik at for alle de avslørte deltakerne har det vært helt klare hint i introvideoen i første program om hvem som er bak maska. Frøya sto på en togstasjon, det var en legomann i robåt som passet Skarstein, Eddie lå i hylla hoa Fantorangen, en porselenstallerken hang ved døra til Dandy. Hos ulven henger det en rød løper med noe som ser ut som broderier ved siden av det rødrutete pleddet. Jeg tror det kan være nøkkelen til å bestemme hvem ulven er Broderiet minner litt om beltet på Fana bunaden til dame. Da kunne hintet vært etternavnet til TIX. Haukeland sykehus - Fana bunad (Bergen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 16. november 2022 #2713 Del Skrevet 16. november 2022 Da er jeg sikker på at det er Daniel Kvammen. Mannebunaden som hører til Hallingdal har sånne stjerner på jakken, de ligner mistenksomt mye på stjernene som Ulven har på seg. I tillegg så er det denne vesken som Ulven har på seg, den svarte dingsen har jo samme mønster som kommunevåpenet i Hol kommune! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 16. november 2022 #2714 Del Skrevet 16. november 2022 Henikka skrev (4 minutter siden): Broderiet minner litt om beltet på Fana bunaden til dame. Da kunne hintet vært etternavnet til TIX. Haukeland sykehus - Fana bunad (Bergen) Haukeland sykehus er ikke i Fana bydel, MEN jeg mener jeg har kjørt forbi et annet sted i Bergen som heter Haukeland på vei mot flyplassen, og jeg tror det ligger i Fana bydel ut mot Rådal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winterbird Skrevet 16. november 2022 #2715 Del Skrevet 16. november 2022 missmcbeal skrev (11 minutter siden): Da er jeg sikker på at det er Daniel Kvammen. Mannebunaden som hører til Hallingdal har sånne stjerner på jakken, de ligner mistenksomt mye på stjernene som Ulven har på seg. I tillegg så er det denne vesken som Ulven har på seg, den svarte dingsen har jo samme mønster som kommunevåpenet i Hol kommune! Jepp! I tillegg syns jeg mønsteret på jakka ligner det på veska til ulven 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 16. november 2022 #2716 Del Skrevet 16. november 2022 Winterbird skrev (Akkurat nå): Jepp! I tillegg syns jeg mønsteret på jakka ligner det på veska til ulven Ja det synest jeg også litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 16. november 2022 #2717 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) missmcbeal skrev (27 minutter siden): Haukeland sykehus er ikke i Fana bydel, MEN jeg mener jeg har kjørt forbi et annet sted i Bergen som heter Haukeland på vei mot flyplassen, og jeg tror det ligger i Fana bydel ut mot Rådal. Det vet jeg veldig godt, jeg bor her😅. Anyways, Fana bydel hører til Bergen. Og ja, vi har også et sted som heter Haukeland (Arna). Mulig enda flere steder som heter det her. Endret 16. november 2022 av Henikka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 16. november 2022 #2718 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg har mine siste 3 ganske låst nå på Daniel Kvammen, Bilal Saab og Øystein Pettersen. Kan godt hende jeg får en overraskelse på lørdag, men det er isåfall bare gøy. Tror dog det kommer til å ende opp med å være de 3. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 16. november 2022 #2719 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) lilmiss skrev (5 minutter siden): Jeg har mine siste 3 ganske låst nå på Daniel Kvammen, Bilal Saab og Øystein Pettersen. Kan godt hende jeg får en overraskelse på lørdag, men det er isåfall bare gøy. Tror dog det kommer til å ende opp med å være de 3. Kan virke som du har rett, men guuuu så kjedelig 🙈😂. Savner noen skikkelige kjendiser, noe ordentlig overraskende, blant de 3 siste 😊 Endret 16. november 2022 av Henikka La til "noe ordentlig overraskende" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmhfj Skrevet 16. november 2022 #2720 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Ifht ulven så så jeg nå på introen til episode 2 og da står det "ulven" på 3 plakater en rød, en hvit og en blå. Tyder på idrettsutøver? Eventuelt representert Norge i/for noe? Endret 16. november 2022 av Kmhfj 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå