Gå til innhold

Ut å kjøpe hus til helgen!


Gjest Hybelkaninen

Anbefalte innlegg

Gjest Hybelkaninen

Her sitter jeg høygravid i vårt relativt trange krypinn. Jeg,samboern og jenta vår. Har vært på visninger og tapt budrunder etter budrunder, og begynner i det hele tatt og bli lei av alt.

Har termin på mandag, og satt og surfet nettet i dag etter hus; tror dere ikke jeg fant drømmehuset mitt??????!!! :overrasket: Der, rett foran øya mine var det, og nå er det meste glemt rundt meg-termin på mandag og greier, nå har jeg helt panikk for ikke å rekke visninga på lørdagen, og like redd for å misse ut i budrunden også.....jeg har så lyst på dette huset (http://www.krogsveen.no/index.gan?id=2660&subid=0 ) at jeg er helt dårlig. Noen gode råd for hvordan jeg kan vinne frem i budrunden?? Vi får liksom ikke grepet på disse-og nå vil jeg ikke tape denne gangen - pliiis,setter kjempepris på gode råd!!! :klem:

Hilsen

Hybelkaninen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ett tips må vel være å ikke "reklamere" for huset her inne, jfr. linken. ;)

Ellers har jeg vel egentlig ikke så veldig god tro på all mulig slags taktikkeri i budrunden. Det er jo markedskrefter i relativt rendyrket form (noe som vil si at det er den som nærmest byr mer enn det huset egentlig er verdt som får det).

Jeg har jo hørt om at folk maser seg til å komme på visning før den egentlige datoen, som kommer med lukkede bud med under en halvtimes svarfrist, osv. Tror det viktigste er å være litt nøktern og huske på at flere "drømmehus"vil dukke opp. Og så er det kanskje lurt å ikke by bare 10 000 over forrige bud, gjør det litt avskrekkende med å by 30 eller 40 over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkaninen

Cruel: Godt poeng, tenkte ikke på det sånn - ville bare vise hvorfor det var så viktig for meg - hvorfor jeg likte det.

Hybelkaninen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Veldig fint hus :)

Hvis dere virkelig vil ha dette, så sjekk først hva som er "vanlig" pris i området. Hvis de fleste husene går over takst, er det hvertfall ingen vits i å legge inn bud under takst. Sett en øvre grense for hva dere er villige til å gi og vis gjerne litt muskler i budrunden ved å heve budet med mer enn usle 10.000 slik mange gjør.

Samtidig er det ingen vits i å by høyt bare for å gjøre det. Men hvis det er mange som er interessert og viser seg å være villige til å gå over takst, så ikke vær så redde for å gå til grensen deres relativt raskt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hybelkaninen

Takk for gode råd!

Vi kontaktet dem og "brukte" termindatoen vår til å komme på forhåndsvisning alene. Gjorde vel ikke saken bedre at jeg umiddelbart følte meg hjemme der? Samboeren falt for badet og gulvet,spesielt - så nå krysser vi fingrene for en real snøstorm som stopper all østlandstrafikk på lørdag!!! ;)

Ikke så lett dette her med å kjøpe hus, syns jeg. Vi brukte 30 min fra St.Hanshaugen og opp, ikke ille syns jeg. Deilig landlig,men overkommelig avstand likevel til Oslo, iflg. samoberen. Vi legger inne bud på mandag,og håper på fødsel og nyanskaffelse av hus på en og samme dag! :):)

Hybelkaninen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere det ikke? Står ikke solgt på nettet enda ihvertfall. Håper du vil oppdatere oss om hvordan det går... men du er kanskje på fødestuen?

Lykke til med baby og huskjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...