Gå til innhold

Hvordan trives med bare hvite vegger? Tips til innredning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt nytt hus, jeg gledet meg til å bestemme farger og planlegge dette 🙈 Har elsket fargene vi har hatt, der vi har kjørt grønne vegger, men holdt møblene nøytrale og med trefarger/naturfarger (lyst og medium treverk, hvitoljet eik og naturlig eik, og hvitbeiset furu, med grønne planter og noen få rødrosa pyntevaser som kontrast). Jeg er VELDIG glad i farger, og liker å ha det litt fargerikt rundt meg. Minimalistisk hvit stil er ikke for meg, føler det er så sterilt. 

Men nå viser det seg at mannen vil beholde de hvite veggene 😱 Han elsker tanken på ro for øynene og rolig fargepalett i hele huset.

Så hva kan jeg gjøre for å trives, for meg som liker det lunt og varmt? Hvordan få til det med hvite vegger? Veggene er i bomull, listene et hakk lysere hvitfarge (bare der får jeg noia, skal det være hvitt, så må i hvert fall alle hvitfargene være like), mens taket er i en tredje hvitfarge. Gulvet er heldigvis i ganske varm eikefarge. 

Vi har beige sofa, trefarget bord, ivar-skap til leker og beige gulvteppe. Har også et grønt gulvteppe. Han liker egentlig ikke gardiner, men vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare å få til den lune følelsen uten gardiner i tillegg til hvite vegger. Tips? Vi bor helt usjenert til, ingen som ser inn vinduene. Har vurdert å henge et veggteppe på veggene både for farge/lunhet og akustikk. Men sliter med å finne et som passer til sånt. 

Vi trenger å kjøpe ny tv-benk/hylle til å ha rundt/over tven. Samt oppbevaring til leker, har nå mer plass til dette. 

Anonymkode: 65f63...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann kan uttale seg ganske sterkt om interiør, fordi han klarer ikke se for seg hvordan det blir å endre det. Så jeg bare maler og ordner jeg. Han synes alltid det blir fint.
 

Husker han absolutt IKKE skulle ha gardiner! Jeg hang opp gardiner.
Han: «jeg tenkte på sånne bestemorgardiner…»

(What..) 

Anonymkode: 52387...354

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må inngå et kompromiss. Mal veggene i noen av rommene. Dere skal jo trives begge to!

Mannen din har nok misforstått litt. Hvite vegger gir ikke en rolig fargepalett. Hvitt er en veldig hard kontrast mot fargede møbler. Vil han ha en rolig palett, så velg duse farger på veggene. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann kan uttale seg ganske sterkt om interiør, fordi han klarer ikke se for seg hvordan det blir å endre det. Så jeg bare maler og ordner jeg. Han synes alltid det blir fint.
 

Husker han absolutt IKKE skulle ha gardiner! Jeg hang opp gardiner.
Han: «jeg tenkte på sånne bestemorgardiner…»

(What..) 

Anonymkode: 52387...354

Dette er ordningen vi har hatt også. Han har sagt at han er glad han slipper diskusjoner om sånt, og jeg har vært så lettet over at han har latt meg bestemme alt. Men dette her er visst noe han er helt bestemt på. Det ble full krangel da det kom opp 😛 Jeg fordi jeg ikke skjønner hvorfor han plutselig snur (jeg tror han bare er sliten av flytting nemlig, og jeg hadde jo ikke ment å male NÅ, men kanskje til sommeren), mens han er sur fordi jeg hadde sagt det skulle bli godt å flytte til et sted alt var ferdig og vi ikke trengte å gjøre noe, men da har jeg løyet hvis jeg vil male, for da var jo ikke "alt ferdig" 🙈

Tåpelig krangel, men jeg tenker at hvis jeg er stille og prøver, så kan jeg så smått nevne maling av en vegg etterhvert. 

Anonymkode: 65f63...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (Akkurat nå):

Dere må inngå et kompromiss. Mal veggene i noen av rommene. Dere skal jo trives begge to!

Mannen din har nok misforstått litt. Hvite vegger gir ikke en rolig fargepalett. Hvitt er en veldig hard kontrast mot fargede møbler. Vil han ha en rolig palett, så velg duse farger på veggene. 

Jeg er helt enig med deg, og jeg foreslo masse kompromiss (alt fra innleid maler til et år karens før jeg fikk male, til å ta samme farge som forrige hus, som han også liker, men niks). Jeg tror han sier det fordi han gledet seg til å ikke pusse opp noe. Og fordi jeg hadde uttalt at det var godt at alt var ferdig og ingenting måtte gjøres. Så i hans hode har jeg løyet fordi hvis jeg skal male så må jo noe gjøres 😛 Han er helt i vranglås. Og han LIKER fargene vi har hatt som jeg har bestemt tidligere, men nå mener han at det nye huset ser så cleant ut, at han vil beholde det slik. Vi har flere barn, og begge har vært enige om at barn trenger farger rundt seg. 

Anonymkode: 65f63...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg, og jeg foreslo masse kompromiss (alt fra innleid maler til et år karens før jeg fikk male, til å ta samme farge som forrige hus, som han også liker, men niks). Jeg tror han sier det fordi han gledet seg til å ikke pusse opp noe. Og fordi jeg hadde uttalt at det var godt at alt var ferdig og ingenting måtte gjøres. Så i hans hode har jeg løyet fordi hvis jeg skal male så må jo noe gjøres 😛 Han er helt i vranglås. Og han LIKER fargene vi har hatt som jeg har bestemt tidligere, men nå mener han at det nye huset ser så cleant ut, at han vil beholde det slik. Vi har flere barn, og begge har vært enige om at barn trenger farger rundt seg. 

Anonymkode: 65f63...df9

Uff, får håpe han roer seg når dere har kommet helt i orden. Selv hadde jeg ikke kunne trives i et hvitt hjem. 
Er han bortreist i jobben av og til? For det virker jo som om det mest er det at han ikke orker mer styr. Så du kan få malt noe mens han er borte, uten at han må involveres i det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (7 minutter siden):

Uff, får håpe han roer seg når dere har kommet helt i orden. Selv hadde jeg ikke kunne trives i et hvitt hjem. 
Er han bortreist i jobben av og til? For det virker jo som om det mest er det at han ikke orker mer styr. Så du kan få malt noe mens han er borte, uten at han må involveres i det praktiske.

Dessverre ikke, men jeg kunne vurdert å fått han sendt på guttetur eller noe. Men da ender jeg hjemme alene med barna, og får ikke gjort noenting. Jeg brukte tre forsøk før jeg landet på riktig farge her vi bor nå (var også hvite vegger i starten), så han er vel sikkert redd samme runddans. Men det gikk over flere år, og så fort jeg gikk bort fra grå og greige til en rolig grønnfarge, så har jo den vært på veggene her de siste årene. 

Anonymkode: 65f63...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe vanskelig. Masse fargerike malerier på veggene (fint blandet med fargerik kunst av barn), masse fargerike pledd, puter, du kan ha gule lenestoler, røde spisestoler (farger bare forslag her), farger på duker, farger på lys, farger på lamper (vegg, tak og gulvlamper), osv. Og gardiner må du ha da, der må han bare gi seg altså 😄 Må bare være litt kreativ :)

Anonymkode: aec8e...59c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det litt tid,spar penger og når han tar en tur leiger du inn en maler👍Kva heiter grønnfargen du trives så godt med?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har alt i huset hvitt. Men rettoblå innredning på bla kjøkkenet. Men fyller huset nøkternt med fargerike gamle klenodier og ellers veldig natur farger.  Feks orange brun aktig skinnsofa som gir mye varme i stua. Han har ingen gardiner og kun  persienner.  Godt argument for gardiner er at de stenger for trekk da. Så der må vel mannen gi seg

Anonymkode: be766...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke noe vanskelig. Masse fargerike malerier på veggene (fint blandet med fargerik kunst av barn), masse fargerike pledd, puter, du kan ha gule lenestoler, røde spisestoler (farger bare forslag her), farger på duker, farger på lys, farger på lamper (vegg, tak og gulvlamper), osv. Og gardiner må du ha da, der må han bare gi seg altså 😄 Må bare være litt kreativ :)

Anonymkode: aec8e...59c

Jeg er ikke enig. Masse knalle farger mot en hvit vegg gir ikke en rolig palett. Det blir tvert i mot støy. Det var en rolig palett mannen til TS ønsket seg. 

Vis ham noen eksempler på hvor harmonisk man kan få det med duse farger på veggene. Da blir det også så lunt at man ikke trenger gardiner (som et kompromiss for dere, TS). For eksempel bildet under, som er fra et fargekart hos Jotun.

 

72D2C13D-32E9-48B4-8495-380D63C61786.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mann kan uttale seg ganske sterkt om interiør, fordi han klarer ikke se for seg hvordan det blir å endre det. Så jeg bare maler og ordner jeg. Han synes alltid det blir fint.
 

Husker han absolutt IKKE skulle ha gardiner! Jeg hang opp gardiner.
Han: «jeg tenkte på sånne bestemorgardiner…»

(What..) 

Anonymkode: 52387...354

Nøyaktig samme greia som her. Masse sterke meninger, gjerne imot alle mine forslag, veldig fornøyd når jeg er ferdig 😛

Anonymkode: 9d898...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selv best hvite vegger og synes det hos meg gir en passe blanding av ro og farger. Det det ikke gir, er «hulefølelse», men det liker jeg heller ikke. Mye treverk, ulike tekstiler, fine lamper, planter og pyntegjenstander og bilder i forskjellige, men likevel gjennomtenkte farger er det som gjør det fint hos meg. Litt «dansk sommerhus»-stil, men i en dempet fargeskala og uten for mye krimskrams. Absolutt ikke kjedelig.

Anonymkode: 98d80...20d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulike hvit- og gulfarger er bare 😱 så som et *minimum* må dere kunne male om til én eller i det minste matchende hvitfarger (og da kan man kanskje like gjerne tilføre mer kulør?) Jeg føler med deg. Gulhvit mot hvit er vondt. Jeg jobber stadig for å redusere forekomsten av det her hjemme hos oss. 

Anonymkode: e524a...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke noe vanskelig. Masse fargerike malerier på veggene (fint blandet med fargerik kunst av barn), masse fargerike pledd, puter, du kan ha gule lenestoler, røde spisestoler (farger bare forslag her), farger på duker, farger på lys, farger på lamper (vegg, tak og gulvlamper), osv. Og gardiner må du ha da, der må han bare gi seg altså 😄 Må bare være litt kreativ :)

Anonymkode: aec8e...59c

Dette går ikke, "masse fargerike xxx" vil jo medføre kaos. Fargene må jo harmonere. 

Pilleville skrev (1 time siden):

Gi det litt tid,spar penger og når han tar en tur leiger du inn en maler👍Kva heiter grønnfargen du trives så godt med?😊

Den heter Laurbær ❤️ Elsker den! Har også Green Harmony et sted (som han også liker) og så hadde jeg egentlig ønsket meg Krydderurt på nytt sted, den er lysere og hakket gulere, så var forberedt på å tilby han samme vi har hatt. Vurderte også Pale Linden som er mye lysere, men roligere enn Krydderurt. Mot spilevegg i eik og trefarger er denne nydelig, som kontrastinnslag har jeg noen møbler malt i duse rød/rosa-toner. Men synes dette blir veldig hardt mot hvitt. Og trefarger og den rød-rosa kontrasten er jo valgt pga bunnfargen grønn. 

Hulderen skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke enig. Masse knalle farger mot en hvit vegg gir ikke en rolig palett. Det blir tvert i mot støy. Det var en rolig palett mannen til TS ønsket seg. 

Vis ham noen eksempler på hvor harmonisk man kan få det med duse farger på veggene. Da blir det også så lunt at man ikke trenger gardiner (som et kompromiss for dere, TS). For eksempel bildet under, som er fra et fargekart hos Jotun.

 

72D2C13D-32E9-48B4-8495-380D63C61786.jpeg

Alt er bedre enn hvitt, og han har ikke noe problem med å se for seg at farger er fint. Det er ikke der det ligger. Han synes nok det så veldig rent og ryddig ut på visning, og innser ikke at visning er visning.. Og så vil han ikke at jeg skal "ødelegge" det rene uttrykket og lage jobb og kaos, han vil bare flytte inn og puste ut 😛 Og bruker jo mot meg at "du sa jo ingenting måtte gjøres". 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker selv best hvite vegger og synes det hos meg gir en passe blanding av ro og farger. Det det ikke gir, er «hulefølelse», men det liker jeg heller ikke. Mye treverk, ulike tekstiler, fine lamper, planter og pyntegjenstander og bilder i forskjellige, men likevel gjennomtenkte farger er det som gjør det fint hos meg. Litt «dansk sommerhus»-stil, men i en dempet fargeskala og uten for mye krimskrams. Absolutt ikke kjedelig.

Anonymkode: 98d80...20d

Jeg trenger ikke hulefølelse :) Men jeg blir så glad av litt farger. Og så har vi faktisk fargerike bilder av barn + malerier, så jeg kan ikke skjønne hvordan alt dette skal bli fint. Jeg har bestilt inn lyse rammer til bilder da, nå har vi jo en variasjon i svart, treverk og hvitt, men skal alle rammer mot hvite vegger går det ikke med svarte og hvite rammer lenger. 

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ulike hvit- og gulfarger er bare 😱 så som et *minimum* må dere kunne male om til én eller i det minste matchende hvitfarger (og da kan man kanskje like gjerne tilføre mer kulør?) Jeg føler med deg. Gulhvit mot hvit er vondt. Jeg jobber stadig for å redusere forekomsten av det her hjemme hos oss. 

Anonymkode: e524a...dc4

 

Enig!! Her vi bor nå gjorde vi det "enkelt" og male kun i klassisk hvit på alt sammen for å slippe slike vurderinger. Kan godt gå for bomull som er varmere jeg, eller eggehvit, bare det er likt. Mot hverandre blir jo den ene skitten. 

Anonymkode: 65f63...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Dere må inngå et kompromiss. Mal veggene i noen av rommene. Dere skal jo trives begge to!

Mannen din har nok misforstått litt. Hvite vegger gir ikke en rolig fargepalett. Hvitt er en veldig hard kontrast mot fargede møbler. Vil han ha en rolig palett, så velg duse farger på veggene. 

Man skal også ta i betraktning at hvitt ikke er én eller to nyanser (bomull eller klassisk hvit). Lysforhold og nyanse av hvit har mye å si for om det blir «hardt» eller ikke. 
 

Vi hadde en gang og vegger ved trapp som skulle males om, dette ligger på skyggesiden av huset, og jeg var først fast bestemt på at hvitt skulle det i hvert fall ikke bli, nettopp på grunn av at jeg trodde det ville bli kaldt og sterilt. Etter testing fant jeg ut at nær sagt alle farger ville medføre at det ble mørkt, og jeg endte likevel opp med en hvitnyanse. Denne gir rommet et rolig inntrykk, mens det like vel er lyst uten å være kaldt.

Anonymkode: 02c74...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser det er noen som misforstår hva jeg mente, poenget mitt er at man kan velge farger på ALT annet enn veggene. Det kan gå ton i ton, jeg skrev jo til og med at fargene var bare forslag. 

Jeg har hvite vegger selv, hvor alt av lamper, stoler, tepper osv. er i samme tone. Det er veldig lunt. 

Men fargerike malerier står jeg for, det skaper kontrast. 

Anonymkode: aec8e...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ser det er noen som misforstår hva jeg mente, poenget mitt er at man kan velge farger på ALT annet enn veggene. Det kan gå ton i ton, jeg skrev jo til og med at fargene var bare forslag. 

Jeg har hvite vegger selv, hvor alt av lamper, stoler, tepper osv. er i samme tone. Det er veldig lunt. 

Men fargerike malerier står jeg for, det skaper kontrast. 

Anonymkode: aec8e...59c

Tar gjerne i mot tips på hvilke farger du velger ton i ton! Jeg liker (og har) jordfarger og naturtoner i interiøret, men kan jo ikke bytte ut alt sammen fordi han vil ha hvite vegger. Er så redd for at det skal bli kaldt og sterilt. 

(Vi har flere fargerike malerier, som passer godt til fargen grønn, malt etter ønske fra oss som vi da fikk i gave 😛 )

Anonymkode: 65f63...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dette går ikke, "masse fargerike xxx" vil jo medføre kaos. Fargene må jo harmonere. 

Den heter Laurbær ❤️ Elsker den! Har også Green Harmony et sted (som han også liker) og så hadde jeg egentlig ønsket meg Krydderurt på nytt sted, den er lysere og hakket gulere, så var forberedt på å tilby han samme vi har hatt. Vurderte også Pale Linden som er mye lysere, men roligere enn Krydderurt. Mot spilevegg i eik og trefarger er denne nydelig, som kontrastinnslag har jeg noen møbler malt i duse rød/rosa-toner. Men synes dette blir veldig hardt mot hvitt. Og trefarger og den rød-rosa kontrasten er jo valgt pga bunnfargen grønn. 

Alt er bedre enn hvitt, og han har ikke noe problem med å se for seg at farger er fint. Det er ikke der det ligger. Han synes nok det så veldig rent og ryddig ut på visning, og innser ikke at visning er visning.. Og så vil han ikke at jeg skal "ødelegge" det rene uttrykket og lage jobb og kaos, han vil bare flytte inn og puste ut 😛 Og bruker jo mot meg at "du sa jo ingenting måtte gjøres". 

Jeg trenger ikke hulefølelse :) Men jeg blir så glad av litt farger. Og så har vi faktisk fargerike bilder av barn + malerier, så jeg kan ikke skjønne hvordan alt dette skal bli fint. Jeg har bestilt inn lyse rammer til bilder da, nå har vi jo en variasjon i svart, treverk og hvitt, men skal alle rammer mot hvite vegger går det ikke med svarte og hvite rammer lenger. 

 

 

Enig!! Her vi bor nå gjorde vi det "enkelt" og male kun i klassisk hvit på alt sammen for å slippe slike vurderinger. Kan godt gå for bomull som er varmere jeg, eller eggehvit, bare det er likt. Mot hverandre blir jo den ene skitten. 

Anonymkode: 65f63...df9

Laurbær er jo veldig mørk, samme med Green Harmony. Har den ene selv. Pale Linden er fin i oppholdsrom, den har jeg hatt før.

Helt ærlig så tror jeg kanskje dette kan være årsaken til at mannen snur, ut ifra det du skriver at han har sagt. Han liker det lysere, selv om han synes det var fint med den mørke så fikk han kanskje øyene opp for det lysere nå som han flytter inn i noe lyst.

Tre hvitfarger/gulfarger funker ikke, det sier seg selv, så noe må gjøres.

Jeg er enig med de som sier at man ikke kan kjøpe masse fargerike puter, potter, tepper og interiør, for et kaos det hadde blitt.

Og jeg tror kanskje det er litt mye for øynene til mannen når du sier at du har malt ting i rosafarger fordi det er komplementært til det grønne. Komplementærfarger kan fort gi et voldsomt uttrykk. Grønn og rosa passer nok sammen på fargekartet, men ikke nødvendigvis noe man orker å ha i synsfeltet gjennom hele dagen.

Her hadde jeg nok spurt om å få en dus farge på veggen, malt lyster og tak hvitt (eventuelt i veggfargen om det passer seg) og ellers holdt en cleen look på interiøret. Det vil nok bli en fin mellomting. Ikke noe rosa bokhyller til de grønne veggene...

Og hvis mannen ikke ønsker å bidra til oppussing så er det bare å brette opp ærmene selv. 💪

Endret av Blåttvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Laurbær er jo veldig mørk, samme med Green Harmony. Har den ene selv. Pale Linden er fin i oppholdsrom, den har jeg hatt før.

Helt ærlig så tror jeg kanskje dette kan være årsaken til at mannen snur, ut ifra det du skriver at han har sagt. Han liker det lysere, selv om han synes det var fint med den mørke så fikk han kanskje øyene opp for det lysere nå som han flytter inn i noe lyst.

Tre hvitfarger/gulfarger funker ikke, det sier seg selv, så noe må gjøres.

Jeg er enig med de som sier at man ikke kan kjøpe masse fargerike puter, potter, tepper og interiør, for et kaos det hadde blitt.

Og jeg tror kanskje det er litt mye for mannen når du sier at du har malt ting i rosafarger.

Her hadde jeg nok spurt om å få en dus farge på veggen, malt lyster og tak hvitt (eventuelt i veggfargen om det passer seg) og ellers holdt en cleen look på interiøret. Det vil nok bli en fin mellomting.

Og hvis mannen ikke ønsker å bidra til oppussing så er det bare å brette opp ærmene selv. 💪

Vi var nettopp på besøk hos noen som hadde stuen malt i gråfargen Elegant med mørke tregulv, det synes han var knallfint 😅 Så nei, han foretrekker det ikke lysere. (Altså, det er ikke sånn at han lyver til meg om sånt, skjønner at halvparten her tror det er en skjult agenda mot mine fargevalg her, men det er det ikke 😛) Og jeg får ikke lov å male nye hvitfarger, han vil ikke at noenting overhode skal røres eller endres på. 

Han liker ellers svært godt rosafargene her, de er ikke direkte rosa, men farge han har vært med og plukket ut. Igjen, han er ikke en tøffel, han hadde hatt null problem med å si det hvis det var noe han ikke likte her. :) 

Litt vanskelig problem her når alle analyserer mannen og tror dere kjenner han bedre enn jeg gjør 😅 (Han er ikke en handyman. Det er jeg som snekrer, bytter gulv og fikser vannrør her. Hadde ikke falt meg inn å be han male, han vet ikke hvilken vei man holder en hammer engang. Så han er ikke spurt om å bidra på noe vis.)

For å oppsummere: 

-Mannen elsker fargene vi har nå. 
-Mannen elsker fargene jeg ønsker i nytt hus. 
-Mannen vil ikke at noe skal males. Ikke engang endre hvitfarge på listene.
-Mannen vil ha det rent og minimalistisk fordi han tror det gir lite rot (vi har flere barn... rot blir det)
-Mannen liker aller best mørkere og sterkere farger enn jeg liker, men er veldig glad i det vi har. Ene rommet her fikk han velge, han valgte Deco blue, pluss en knallrød kontrastvegg (whispering red eller noe). Helt grusomt! Han godtok at jeg malte over etter noen uker, da han jo synes det ble litt "mye". 
-Mannen er sur fordi jeg ville male når jeg hadde sagt at alt var ferdig. 
-Mannen vil ikke at jeg skal ta jobben med å male, fordi han er redd for kaos. I hans verden er det nok lettere å bare nekte maling enn å godta én vegg. 
-Mannens motivasjon for å nekte maling er fordi han vil ha det akkurat slik det er nå, helst med like få møbler som på visning (umulig). 

Og det viktigste: Tråden handler ikke om hva min mann vil, eller hvordan overtale han, eller fargevalg på vegger. Tråden handlet om hvordan trives med hvite vegger, ikke hvordan overtale til å ikke ha hvite vegger. Hvordan få lyse farger og naturfarger til å bli lunt med hvite vegger der mannen helst ikke vil ha gardiner engang. Bør jeg holde meg på beige og naturfarger, eller bør jeg gå for duse ton i ton i feks. grønn eller lignende, eller bør jeg ha sterk kontrast eller har dere andre tips? Bør vi bytte trekk på sofaen? Kan jeg henge et teppe på veggen om vi ikke har gardiner for lyddemping? Kan jeg henge kapper over vinduene, eller blir det for gammeldags? Bare for å få noe? 

Anonymkode: 65f63...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...