Gå til innhold

Jeg har hatt eksamen i 2SK!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

:roll:

Teskjemetoden:  Det har væt brukt feil modell (altså den gamle) under eksamen, derfor må du og de andre som tok eksamen ved din skole i dag ta den opp igjen.

Vel, når jeg tok 2sk i fjor høst fikk vi velge om vi ville ha den nye eller gamle eksamensmodelle på en evt. eksamen. Vi valgte den nye, til lærerens store glede. Han måtte ikke ha spurt oss, men ville lodde stemningen før han valgte modell. Han var glad for at vi valgte den modellen han ønsket, men hadde respektert oss om vi heller hadde ønsket den gamle modellen.

Sensoren vi hadde, hadde vært sensor i 2sk på flere vanlige videregående skoler hvor den nye eksamensmodellen også hadde blitt valgt. Han mente at den gamle egnet seg best på vanlige videregående skoler fordi elevene ikke hadde klart å gå utenfor pensum i foredragene sine, selv om de hadde fått beskjed om at de måtte det for å få en god karakter. Den nye modellen passet best for voksne elever som tok faget på en skole som min. Videregående opplæring for voksne, for vi var modne nok til å produsere det som krevdes på denne type eksamen i dette faget.

Laaaaang digresjon, men....Poenget var...jeg tror faktisk at klassene på de forskjellige skolene fremdeles kan velge, så sant ikke faglærer har en overbevisning om at den ene modellen er bedre enn den andre. Kommer jeg opp i matte muntlig vil den gamle modellen bli brukt av den enkle grunn at lærere i matte ikke synes den nye modellen passer til faget. Der er jeg forsåvidt enig.Ikke lett å lage foredrag i matte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes både A og B i 3 SK.

A er Politikk og statsvitenskap på en måte

B er mer sosialkunnskap

Det er iallefall slik jeg forstår det, og hvis man har både A og B i 3SK så får man 1 fordypningspoeng. Men den siste er jeg litt usikker på, for det var bare noe rådgiveren på skolen min sa siden jeg har lyst å heve snittet mitt. Men samme skole sendte jo ut feil vitnemål slik at jeg ikke kom inn på juss og, så jeg stoler ikke helt på de :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en annen vgs.og hør med de. Eventuelt kan du høre med de som har ansvar for voksenopplæringen i din kommune.De vet det sikkert. Jeg visste ikke engang at det var to typer 3SK. Men nå fikk jeg hvertfall klarhet i hvorfor jeg skal ha 3SK-B.. (Sosialkunnskap, ja. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: Det var bare et forsøk på en fleip med Frysepulver, men hun gikk ikke på (denne gangen). :ler:

:rodme: Ikke jeg heller. Jeg la jo sjela mi i å motargumentere din påstand. Jeg tenkte...ingen ironiflagg eller noe? Da mener hun det sikkert. :ler: Åhhhh så flau jeg ble nå..... :flau: Men jeg sitter jo og ler av meg selv også da... :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_kamilla_*
Og jeg fikk FEM! Er så glad! :)

HEI!

jeg skal opp i eksamen i 2sk snart, er kjempnervøs påhva jeg for og en evt.ukjent oppgave..hva fikk du i oppg.og fikk du vite begge i forberedelsestiden? Lurer...TusenTakk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den skal jeg ha til sommeren... Har også en A der, men vet ikke hva det betyr ;)

Vet ikke helt hva a i sk står for, men 3SKa er i allefall politikk, 3SKb er mer sosialantropologi eller noe. Det er mer samfunnsrettet, uten politikkdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva a i sk står for, men 3SKa er i allefall politikk, 3SKb er mer sosialantropologi eller noe. Det er mer samfunnsrettet, uten politikkdelen.

Bokstavene A og B er bare tilfeldig valgt for å skille de to fagene.. Gaaanske sikker ;) Men ellers er det rikitg at A er politikk og statsvitenskap og B er sosialantropologi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...