AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg kjøper en del brukte klær, og noen ganger orker jeg rett og slett ikke å vaske klærne. Så lenge de ser fine ut og ikke lukter rart selvfølgelig. Og dette gjelder gensere, bukser, kjoler, jakker osv. Har hittil ikke kjøpt badetøy/treningstøy/undertøy brukt. Hva gjør dere? Anonymkode: 294bc...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Del Skrevet 4. oktober 2022 Vasker alt Anonymkode: 69076...3db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Del Skrevet 4. oktober 2022 Ja, pleier vaske alt. Anonymkode: 5bb2e...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 4. oktober 2022 #4 Del Skrevet 4. oktober 2022 Ikke alltid at jeg gjør det, men det spørs litt på hva slags plagg det er og om det lukter mye av det. Det spørs også hvor det kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Del Skrevet 4. oktober 2022 Vasker alt alltid. Anonymkode: 67000...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegMotStrømmen Skrevet 4. oktober 2022 #6 Del Skrevet 4. oktober 2022 Kjøper det meste brukt, avogtil nytt. Vasker alt før jeg bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #7 Del Skrevet 4. oktober 2022 Vasker det meste, men ikke alt. F.eks yttertøy som ser rent og pent ut (uten lukt) vasker jeg nok ikke. Og hvis det er klær jeg har fått av en venninne, kan det godt hende at jeg ikke vasker noe av det. Anonymkode: ac46f...1a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #8 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg vasker det alltid og lufter gjerne litt ute. Jeg er ikke så prippen på egne klær, prøver å ikke vaske så ofte, men jeg syns det gjerne sitter litt lukt i brukte klær, som er lettest å få vekk når man vasker og lufter det litt. Anonymkode: 6c667...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Del Skrevet 4. oktober 2022 Som regel lukter de sånn billig slum harry parfyme/skyllemiddel som man må vaske vekk.Stinker ned hele huset Anonymkode: fd20f...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #10 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg vasker alltid klær før de brukes, nye eller brukte. På nye er det kjemikalier jeg ikke tåler, og brukte vil jeg få ut lukt av (bruker parfymefri tøymykner). Anonymkode: 2dba7...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #11 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det gjør man ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. oktober 2022 #12 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ja, alltid. Nå sist så lukta plagget rent men det hadde gått hull på innpakningen. Så da var det støv i pakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 11.38): Jeg kjøper en del brukte klær, og noen ganger orker jeg rett og slett ikke å vaske klærne. Så lenge de ser fine ut og ikke lukter rart selvfølgelig. Og dette gjelder gensere, bukser, kjoler, jakker osv. Har hittil ikke kjøpt badetøy/treningstøy/undertøy brukt. Hva gjør dere? Anonymkode: 294bc...48f dette burde man vel gjøre med ALLE klær, ikke bare ting og tang man har kjøpt brukt. det er vel helt umulig å vite hva slags dritt sånne klær kan ha kommet borti under produksjonen, eller transporten, før klærne faktisk kommer frem til kjøperen. Anonymkode: ca235...259 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. oktober 2022 #14 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg vasker alltid bruktklær. Det er ikke alltid jeg vasker nye klær før jeg bruker dem. Jeg vet at jeg burde pga fargestoffer osv, pluss at mange kan ha prøvd samme plagg i butikken, men akkurat der hender det at jeg ikke gidder. Sengetøy er jeg nøye med, men ikke alltid klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 12. desember 2022 #15 Del Skrevet 12. desember 2022 Nei det gjør jeg ikke. Og jeg kjøper ofte brukte klær, både på Tise å i bruktbutikker. Har ikke tenkt tanken en gang ærlig talt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Del Skrevet 12. desember 2022 Jeg har aldri kjøpt brukt, men ville helt klart ha vasket det. Det samme gjør jeg når jeg kjøper noe i vanlig butikk. Anonymkode: d313d...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyCupOfTea Skrevet 12. desember 2022 #17 Del Skrevet 12. desember 2022 Kjøper jeg fra helt fremmede, så gjør jeg alltid det. Også flere ganger, om klærne lukter mye, eller rart. Om jeg kjøper fra feks en kollega som jeg kjenner, jeg vet hvordan ting blir behandlet av vedkommende, og klærne lukter rent, så vasker jeg de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Del Skrevet 12. desember 2022 Smitte skjer for det meste ved direkte hudkontakt, og i sjeldne tilfeller indirekte kontaktsmitte gjennom sengeklær, håndklær og tøy dersom en person med skabbmidd nylig har benyttet disse. Ved vanlig skabb er det antatt at hudkontakten vanligvis må vare i minst 15 minutter for å smitte. Ville definitivt vasket ja. Anonymkode: c43cb...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 12. desember 2022 #19 Del Skrevet 12. desember 2022 Jeg kjøper MASSE klær på bruktbutikken,og vasker de oftest før jeg tar de i bruk,ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Del Skrevet 12. desember 2022 Ja alltid, men dette er nesten viktigere med nye klær! Er så mye fargestoffer, andre stoffer som er direkte krefremkallende i klær vi kjøper fra butikken. Europa er faktisk det verste når det kommer til skadelige stoffer i nye klær.. Så vask alt nytt før det brukes Anonymkode: adc4c...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå