Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 1. desember 2005 #21 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg koser meg også med førjulstiden. Ser ingen grunn til å stresse. Et par tips til de som "føler presset"... Hva med å bestille julegaver på nettet? Har selv bestilt både lydbok, kalender, dvd på nettet i år. Helt genialt, og det har sikkert de fleste tid til på en ledig kveldsstund mens de sitter og ser på nyhetene el.l. Et annet tips - skriv liste! Vet man hva man skal ha, går shoppingen mye glattere Og sist men ikke minst - begynn tidlig, og fordel shoppingen litt utover. Veldig mange er sikkert ute og handler hver helg, eller 1-2 ganger i uka uansett.. Hvorfor ikke stikke innom H&M og kjøpe den genseren hvis du allikevel er i matbutikken i 1. etg..? (For de som handler på sentre.) Selv har jeg (/vi) mellom 15 og 20 stk å kjøpe til, og jeg er godt over halvveis. Føler meg egentlig nesten ferdig, for jeg vet hva vi skal kjøpe til alle untatt 1, så det gjenstår liksom bare å få kjøpt og pakket inn. Fordi mange føler at julen er noe som blir dyttet nedover på ørene våre - en slags tvang- de som ikke liker julen reiser bort hvis de har råd. Vi blir tvunget til å handle masse gaver bare fordi noen har funnet opp jul, farsdager, morsdager, osv.. Vi føler presset og blir uglesett av samfunnet hvis vi ikke følger reglene. Og i Norge bryr man seg veldig om hva andre mener og synes, derfor ser de sure ut. Ikke la deg presse. Min samboer og jeg har i år ikke verdens beste råd, og vi har kjøpt ting vi tror mottakeren vil bli glad for, men jeg tror nesten ikke vi har kjøpt èn eneste ting over 300 kr. For meg er det litt sånn at jeg bestemmer om jeg skal være stresset eller presset - eller ikke. Sier ikke at det er så enkelt for alle. Men det kan helt sikkert hjelpe litt om man "bestemmer" seg for å ikke "la seg knekke". En god og fredelig jul ønskes dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 22. desember 2005 #22 Del Skrevet 22. desember 2005 Ja fy faen, jeg var på pakkedisken på g-sport her om dagen, og det holdt på å ende med krig... det sto ei dame der fra før, og i følge henne var det visst kun plass til én person om gangen ved den disken. hun NEKTA å samarbeide, sto midt på, så surt på oss og stønna, og flytta seg ikke når vi skulle ha papir. fy faen for et purkeskinn!!! når det kom flere folk til så var jeg skikkelig demonstrativ overhyggelig "heiii, trenger dere papir? jeg kan flytte meg litt jeg det er plass til flere her hvis man legger godvilja til" osv. men hun så bare dumt på meg og stilte seg i veien for de som skulle ha papir. her var det ikke plass til flere enn henne nei sure merr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agbre Skrevet 22. desember 2005 #23 Del Skrevet 22. desember 2005 I år slapp jeg unna, gitt Meldte meg inn i Oriflame i januar(kun til eget bruk!) og kjøpte også av ei dame som drev med Casa. Cdon. com ble det siste stedet jeg besøkte. Så i år slapp jeg unna Sandvika storsenter og liknende butikker. Jeg kjenner at det ikke er bra å gå på sånne steder før jul. Jeg blir psykisk sliten av det og greier ikke å glede meg over å kjøpe ting til rette vedkommende. I år har jeg kost meg med handlingen på en helt annen måte. Skjønner at folk blir sure jeg, men de burde kanskje finne en annen måte å handle på enn å gå i kø de siste par ukene før jul. Første året jeg handler på denne måten, men definnitivt ikke det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå