Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #1 Del Skrevet 30. november 2005 Fysjomføy! Var på sørlandsenteret en liten tur i forgårds for å kjøpe katteskaut (ja vi følger trenden og katten ser ut som en italiensk pizzabaker nå) det var ikke poenget da. Overalt var det jo hissigpropper og ekle folk! Spesielt damer. Nei, BARE damer! I kassa på butikken så kan de f.eks ikke gå inn der pila peker inn, nei de skal spare tid og trenge seg inn der det er betaling på gang. Sier "flytt deg" og presser seg på! De skal jo ikke gå der engang! Dytter meg vekk for å ta det de vil ha, og skriker HOLD KJEFT til ungene sine! Stiller seg midt opp inne mellom de trange gangene på HM med barnevogn, og prater med sin venninne som også har barnevogn og leker veisperring, ser sinte og brydd ut når jeg skal forbi! Jeg trodde jula var KOS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. november 2005 #2 Del Skrevet 30. november 2005 Fordi mange av oss må kjøpe gaver til mange mennesker, og har veldig dårlig råd fordi vi ennå går på skole og sliter Ikke har vi tid til å jobbe så mye heller fordi vi har oppgaver som må skrives. Ikke rart vi er sure da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #3 Del Skrevet 30. november 2005 Fordi mange føler at julen er noe som blir dyttet nedover på ørene våre - en slags tvang- de som ikke liker julen reiser bort hvis de har råd. Vi blir tvunget til å handle masse gaver bare fordi noen har funnet opp jul, farsdager, morsdager, osv.. Vi føler presset og blir uglesett av samfunnet hvis vi ikke følger reglene. Og i Norge bryr man seg veldig om hva andre mener og synes, derfor ser de sure ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 30. november 2005 #4 Del Skrevet 30. november 2005 Jul er kult, men julehandel er jo tross alt noe av det kjipere man kan drive med (dette gjelder egentlig handling generelt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 30. november 2005 #5 Del Skrevet 30. november 2005 ...(ja vi følger trenden og katten ser ut som en italiensk pizzabaker nå)← :grine2: glimrende. :grine2: men uansett katteskaut og pizzabakere... mange må fikse inn fulltidsjobb, unger, handling, matlaging, ekstra rengjøringer, familietid og har vanligvis en tabell som akkurat går opp. når ma da i tillegg MÅ løpe i butikker for å handle julegaver midt i den værste rushen fordi det er den eneste tiden man har til slikt, noe som kan gjelde resten av verden også slik at man blir stående i kø uansett om man skal hit eller dit... så forstår jeg faktisk at folk blir ufattelig frustrert og ikke løper rundt og smiler. men jeg og reagerer på at det er endel som presser seg frem og forventer at verden skal flytte seg for dem..... akkurat som de andre skulle ha bedre tid? jeg gjør alt jeg kan for å holde meg unna butikker i de tidene folk er ferdige på jobb og i helgene!! tidlig en tirsdags morgen passer myyyye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #6 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har også hatt surtendenser i julestresset. En kombinasjon av mange gaver, dårlig råd, og penger som kommer inn så tett oppunder jul at man ikke slipper unna den tiden hvor alle andre også stresser rundt. Hater å gå i kø, hater at folk har med små sutrete barn på shoppingturer, og når lommeboka lider på toppen av alt dette, så blir man grinete. (Men jeg oppfører meg ikke ufint mot andre av den grunn, jeg ser bare grinete ut) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla Piggsvin Skrevet 30. november 2005 #7 Del Skrevet 30. november 2005 Stress.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #8 Del Skrevet 30. november 2005 Jo, men det er jo ikke desember ennå engang! Er det de koselige julelysene som får mennesker til å tilte over på den måten? Jeg merker jeg blir stresset og sint selv over folk og unger som flyter utover gulvet overalt, og nå blir jeg vel snart en av surpompene Jeg savner å være en av de små ungene selv, sitte i de store pepperkakehusene og tegne mens mamma og pappa var ute og handlet, at det spilles koselig julemusikk på senteret istedenfor hip hop og put your ass in the air! Enten har jula blitt mindre trivelig, eller så begynner jeg å bli voksen ;( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 30. november 2005 #9 Del Skrevet 30. november 2005 Folk stresser og er sure som fy i ukene før jul...for så å sette seg ned på julaften og..."Ja, nå skal vi riktig kose oss dere"...uten tanke for hvilke sår stresset og feil ordvalg underveis har ført til. Plastikkos. Stress før jul er helt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. november 2005 #10 Del Skrevet 30. november 2005 Stress.... ← Jepp. Stress. Sier seg selv. Folk er stressa. Da blir det sånn. (og det tror jeg du vet, Towlie, om du tenker deg om, så har du sikkert sett noen som har vært stressa før...) Men altså, selv koser jeg meg med julegaveshoppinga jeg da. Fordi, jeg skal tross alt ikke ha SÅ mang gaver, og jeg forsøker å begynne tidelig, dessuten unngår jeg de travleste tidene på butikkene. Jeg har ikke barn. Jeg har en samboer som blir med og hjelper til, selv om han ikke liker det, så lenge jeg planlegger det slik at vi ikke er på butikkene en lørdags ettermiddag (lørdag i det butikken åpner går greit, ellers er tidelig ettermiddag (gå tidelig fra jobb en dag, fleksitid er fine greier) ideele tider, helst tidelig i uka) Derfor klarer jeg enda å kose meg med julehandelen. Ideelt, dersom jeg ikke hadde så sinnsykt mye å gjøre på jobb, skulle jeg tatt fri to mandager (eller kanskje aller helst tirsdager, tirsdager er rolige dager), en i november og en i desember, til julegaveshopping. Den første til å få unna flest mulig gaver, den andre til å bare få tak i de jeg ikke fant noe til den første gangen, "det lille ekstra" på noen, eller de jeg har kommet på i ettertid. Men, det har jeg ikke tid til. I alle fall ikke i år. Folk stresser med juleshopping. Derfor blir noen sure, noen frekke og noen direkte ufyselige. Og noen av oss prøver å kose oss, men det er ikke oss du legger merke til, nettopp fordi vi ikke presser oss frem. Uansett, kos deg med julehoppinga, og ikke la de stressede menneksene ødelegge kosen din. Men, aksepter at de er stresset, og husk at det kan skje deg også. Selv om du ikke tror det. Så står du der plutselig en dag, sliiiten etter lang dag på jobb, med to sultne unger som er grinete etter en lang dag i barnehagen, og bare MÅ ha tak i de julegavene som MÅ med posten samme dag, eller enda verre; levers til mottakers onkels fetter som dukker innom akkurat denne ettermiddagen, hjemme hos deg der du ikke har fått tid til å vaske ned enda, og ene ungen velta melkeglasset i morges, du tørka selvsagt opp, men... Og hva skal du ha til middag??? See... rart de stresser? God førjulshandel alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. november 2005 #11 Del Skrevet 30. november 2005 Enten har jula blitt mindre trivelig, eller så begynner jeg å bli voksen ;( ← antakelig du som begynner å bli eldre, og ikke lenger er skånet inne i det store pepperkakehuset Men, det hjelper antakelig å trekke pusten dypt, si til deg selv at DU skal ikke stresse i alle fall, og ikke la seg bli irritert av de irreiterende, stressende shopperene. Noen ganger er det stress selv om det ikke er desember enda. I dag skal mange f.eks kjøpe inn 24*antall barn de har, kalendergaver... som skal pakkes inn i kveld, og være klar på kalenderen i morgen.... Ja, for ikke å snakke om at det må være enda et par eksta pakker på kalenderen den helga mannens bar fra tidligere forhold er på besøk etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria Skrevet 30. november 2005 #12 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg er også stressa før jul, men jeg lar alikevel ikke det gå ut over andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 30. november 2005 #13 Del Skrevet 30. november 2005 En av grunnene til å bli ferdig med julegaver så tidlig som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 30. november 2005 #14 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Fysjomføy! Var på sørlandsenteret en liten tur i forgårds for å kjøpe katteskaut (ja vi følger trenden og katten ser ut som en italiensk pizzabaker nå) det var ikke poenget da. Overalt var det jo hissigpropper og ekle folk! Spesielt damer. Nei, BARE damer! I kassa på butikken så kan de f.eks ikke gå inn der pila peker inn, nei de skal spare tid og trenge seg inn der det er betaling på gang. Sier "flytt deg" og presser seg på! De skal jo ikke gå der engang! Dytter meg vekk for å ta det de vil ha, og skriker HOLD KJEFT til ungene sine! Stiller seg midt opp inne mellom de trange gangene på HM med barnevogn, og prater med sin venninne som også har barnevogn og leker veisperring, ser sinte og brydd ut når jeg skal forbi! Jeg trodde jula var KOS! ← Huff, sånn er det! oplever det selv, syntes ikke noe om det! Jeg bruker å ta med meg sønnen min (nå er han 14 år) på julehandel! Dette gleder han seg til, og har alltid gjort det. Ville aldri tilgitt meg selv, dersom jeg denne ene dagen i året som han har gledet seg til, at dagen skulle gå med på å kjefte og stresse. Uansett om jeg var eller er stresset pga. tidspress så lar jeg ikke dette gå utover de jeg handle sammen med, eller uskyldig andre kunder. Og ja, jeg har full jobb, jeg er med i 2 forskjellige klubber, der jeg er sekretær i den ene, er klassekontakt og formann i FAU på skolen til sønnen min samt jobber frivillig hos FOD8omplassering for dyr) Jeg har nok å gjøre jeg også, men allikevel klarer jeg å beherske meg mht. stress, kjeft og julehandel Det som er så merkelig, er at folk gidder å bli sinte fordi om de syntes det er stressete. Det går jo ikke noe fortere av den grunnen! ??? Enig at jula skal være kos! og da mener jeg julehandelen også! Når jeg åpner opp en presang på julaften, syntes jeg ikke det er noe særlig å vite at presangen ble kjøpt inn i sinne.............. Endret 30. november 2005 av Miloine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #15 Del Skrevet 30. november 2005 Fysjomføy! Var på sørlandsenteret en liten tur i forgårds for å kjøpe katteskaut (ja vi følger trenden og katten ser ut som en italiensk pizzabaker nå) det var ikke poenget da. Overalt var det jo hissigpropper og ekle folk! Spesielt damer. Nei, BARE damer! I kassa på butikken så kan de f.eks ikke gå inn der pila peker inn, nei de skal spare tid og trenge seg inn der det er betaling på gang. Sier "flytt deg" og presser seg på! De skal jo ikke gå der engang! Dytter meg vekk for å ta det de vil ha, og skriker HOLD KJEFT til ungene sine! Stiller seg midt opp inne mellom de trange gangene på HM med barnevogn, og prater med sin venninne som også har barnevogn og leker veisperring, ser sinte og brydd ut når jeg skal forbi! Jeg trodde jula var KOS! ← Syns alle ser glade ut jeg. Julestemning ute med snø, stjerner og lys. Julemusikk i butikkene.... Var ikke du som hadde en litt dårlig dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. november 2005 #16 Del Skrevet 30. november 2005 Det var i alle fall bare kos da jeg og min samboer gikk på butikker i dag. Men, vi var der ikke lenge da, egentig bare på en butikk sammen, og det var bre kos. Jeg var innom et par andre uten ham, og det var rett og slett bare kos. UTE er et snø, som gir julestemning, men jeg bor i Bergen, det er en del slaps da... vått og glatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 30. november 2005 #17 Del Skrevet 30. november 2005 En av grunnene til å bli ferdig med julegaver så tidlig som mulig ← yepp...og ikke ha rundvask av hele huset i den aller mørkeste årstiden....og ikke bli stressa over å måtte lage mat til en hel haug med mennesker...for det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. november 2005 #18 Del Skrevet 30. november 2005 Definitivt en grunn til å være ferdig tidelig, men det klarte jeg ikke i år heller, i morgen er det desember ogjeg har ikke kjøpt julegaver. Men jeg har kjøpt kalendergaver da, så nå må jeg pakkeinn 24 små gaver (bare snop altså) til min kjære i kveld, det er kos det Rundvask er ikke aktuelt, og jeg skal ikke lage mat til mange uansett. Jeg blir sikkert småstressa på slutten, men jeg koser meg likevel, og blir ikke sur. For det ødelegger kosen. Og det e rikke noe gøy. og går bare utover meg selv. Men jeg har forståelse for at noen stresser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #19 Del Skrevet 30. november 2005 Jo, jeg blir selv veldig stresset, for jeg får en slags noiafølelse når jeg er blant masse folk og har i tillegg kalustrofobi (besvimte nesten i køa lille julaften i forfjor ) men det går jo an å vise litt hensyn! Jeg føler meg jo like ille som dem da, siden jeg syter over DEM igjen, men jeg skulle bare ønske ting kunne være som de var før! De har kuttet vekk masse fine ting også som koselige detaljer.. synes det er så teknisk og robotaktig pynt nå for tiden "bare fordi vi må". Men siden tradisjonen min er å kjøpe ALLE julegaver lille julaften, skal jeg gå ut den dagen og jeg skal kose meg! Foreløpig skal jeg bare fly rundt og titte, og prøve å vende meg til å være blant masse sinna folk, kanskje jeg lærer å ignorere dem også hehe Og jeg vet det er lov å ha dårlige dager, tror bare jeg traff en dag ALLE var inte og stresset En god måned før jul riktignok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #20 Del Skrevet 30. november 2005 Huff, sånn er det! oplever det selv, syntes ikke noe om det! Jeg bruker å ta med meg sønnen min (nå er han 14 år) på julehandel! Dette gleder han seg til, og har alltid gjort det. Ville aldri tilgitt meg selv, dersom jeg denne ene dagen i året som han har gledet seg til, at dagen skulle gå med på å kjefte og stresse. Uansett om jeg var eller er stresset pga. tidspress så lar jeg ikke dette gå utover de jeg handle sammen med, eller uskyldig andre kunder. Og ja, jeg har full jobb, jeg er med i 2 forskjellige klubber, der jeg er sekretær i den ene, er klassekontakt og formann i FAU på skolen til sønnen min samt jobber frivillig hos FOD8omplassering for dyr) Jeg har nok å gjøre jeg også, men allikevel klarer jeg å beherske meg mht. stress, kjeft og julehandel Det som er så merkelig, er at folk gidder å bli sinte fordi om de syntes det er stressete. Det går jo ikke noe fortere av den grunnen! ??? Enig at jula skal være kos! og da mener jeg julehandelen også! Når jeg åpner opp en presang på julaften, syntes jeg ikke det er noe særlig å vite at presangen ble kjøpt inn i sinne.............. ← Er helt enig med deg! Nå har jeg jukset med at jeg skal imulskjøpe ting lille julaften da, siden det er bestemt nå at pappa får sudoku-spill og bestekameraten får poker-bord, men de skal ikke kjøpes før den dagen Og stakkars folk hvis de dytter meg vekk for å ta den siste! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå