Hensatt Skrevet 3. oktober 2022 #1 Del Skrevet 3. oktober 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/putins-atom-tog-skaper-frykt/77336159 Kan se ut som det går mot atomkrig i overskuelig fremtid. Jeg tror den blir kortvarig, da Nato vil gjøre kort prosess på de russiske våpenlagrene. Men hva med de russiske ubåtene som ligger og dupper i havet utenfor kysten vår. Plattformene i Nordsjøen er blitt et yndet mål, og med noen atombomber i havet utenfor Norge med påfølgende tsunamier vil få katastrofale følger for kysten vår. Selv bor jeg på en liten øy ikke så langt unna noen av disse installasjonene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #2 Del Skrevet 4. oktober 2022 8 hours ago, Blizz1 said: https://www.dagbladet.no/nyheter/putins-atom-tog-skaper-frykt/77336159 Kan se ut som det går mot atomkrig i overskuelig fremtid. Jeg tror den blir kortvarig, da Nato vil gjøre kort prosess på de russiske våpenlagrene. Men hva med de russiske ubåtene som ligger og dupper i havet utenfor kysten vår. Plattformene i Nordsjøen er blitt et yndet mål, og med noen atombomber i havet utenfor Norge med påfølgende tsunamier vil få katastrofale følger for kysten vår. Selv bor jeg på en liten øy ikke så langt unna noen av disse installasjonene... Utover den gangen hvor atomvåpen kun var i en nasjons hender er disse aldri brukt. Jeg tror for din og andres psykiske helse at du skal se atomvåpen for det de er. Avskrekningsmidler. Om noen bruker det er det slutten for alle. Det vet statslederne godt, til og med Putin. Det er en grunn til at de aldri er brukt, selv av særs 'gale' regimer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 4. oktober 2022 #3 Del Skrevet 4. oktober 2022 Blizz1 skrev (12 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/putins-atom-tog-skaper-frykt/77336159 Kan se ut som det går mot atomkrig i overskuelig fremtid. Jeg tror den blir kortvarig, da Nato vil gjøre kort prosess på de russiske våpenlagrene. Men hva med de russiske ubåtene som ligger og dupper i havet utenfor kysten vår. Plattformene i Nordsjøen er blitt et yndet mål, og med noen atombomber i havet utenfor Norge med påfølgende tsunamier vil få katastrofale følger for kysten vår. Selv bor jeg på en liten øy ikke så langt unna noen av disse installasjonene... Det siste du bør gjøre er å lese Dagbladet midt oppi all elendigheten som foregår. Orker ikke å lese artikkelen heller jeg så lenge det kommer fra den skremselspropaganda avisen der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SixteenJune Skrevet 4. oktober 2022 #4 Del Skrevet 4. oktober 2022 30 minutter siden, Tutte said: Det siste du bør gjøre er å lese Dagbladet midt oppi all elendigheten som foregår. Orker ikke å lese artikkelen heller jeg så lenge det kommer fra den skremselspropaganda avisen der. Dagbladet er ordentlig drittavis. Er det noe de er god på så er det deres skremselspropaganda. De overdramatiserer gjerne med å legge inn rød blinkene lys på noen av artiklene på nett. Ikke rart folk blir redde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. oktober 2022 #5 Del Skrevet 4. oktober 2022 (endret) Vi er alle trygge her i Norge tenker jeg og det er jeg sikker på vil fortsette Er ikke redd i det hele tatt for at det blir noe atomkrig. Det ville gå utover hele verden, til og med Putin også. Tviler på han vil sette i gang noe sånt. Jeg bryr meg ikke om han truer med atomvåpen for jeg tenker han vil bare skremme/spre frykt. Er sikker på det ikke blir noe atombomber i havet utenfor Norge med påfølgende tsunamier så prøv å ikke tenk for mye på det❤️ Endret 4. oktober 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 4. oktober 2022 #6 Del Skrevet 4. oktober 2022 SixteenJune skrev (59 minutter siden): Dagbladet er ordentlig drittavis. Er det noe de er god på så er det deres skremselspropaganda. De overdramatiserer gjerne med å legge inn rød blinkene lys på noen av artiklene på nett. Ikke rart folk blir redde *Akkurat nå, akkurat nå!!* Helt enig, Dagbladet er en møkkaavis i mine øyne, som mer enn gjerne velter seg i elendighet og skremselartikler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 4. oktober 2022 #7 Del Skrevet 4. oktober 2022 Warrior skrev (5 minutter siden): Vi er alle trygge her i Norge tenker jeg og det er jeg sikker på vil fortsette Er ikke redd i det hele tatt for at det blir noe atomkrig. Det ville gå utover hele verden, til og med Putin også. Tviler på han vil sette i gang noe sånt. Jeg bryr meg ikke om han truer med atomvåpen for jeg tenker han vil bare skremme/spre frykt. Er sikker på det ikke blir noe atombomber i havet utenfor Norge med påfølgende tsunamier så prøv å ikke tenk for mye på det❤️ Selvsagt håper jeg du har rett. Men én ting vi ikke lenger trenger å lure på er at Putin gir f.. i sin egen befolkning. Han henretter venner til og med, ryktes det. Tross alt er dette historiens kanskje galeste statsleder vi er vitne til. Så hvorfor ikke drite i om han spytter ut atomvåpen også, selv med massiv motstand? Han har nok sin egen personlige fluktplan tenker jeg. Viktigst for han er å ikke tape ansikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. oktober 2022 #8 Del Skrevet 4. oktober 2022 Blizz1 skrev (14 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/putins-atom-tog-skaper-frykt/77336159 Kan se ut som det går mot atomkrig i overskuelig fremtid. Jeg tror den blir kortvarig, da Nato vil gjøre kort prosess på de russiske våpenlagrene. Men hva med de russiske ubåtene som ligger og dupper i havet utenfor kysten vår. Plattformene i Nordsjøen er blitt et yndet mål, og med noen atombomber i havet utenfor Norge med påfølgende tsunamier vil få katastrofale følger for kysten vår. Selv bor jeg på en liten øy ikke så langt unna noen av disse installasjonene... De som ligger utenfor kysten vår skal du i hvert fall ikke bekymre deg over. De store, ballistiske missilene som kan nå mål 10,000km unna har en ganske vesentlig minsteavstand. De kan ikke treffe mål noen hundre kilometer unna. Skal man treffe mål i Nordsjøen er nok en oppskyting fra Barentshavet eller fra landbaserte missiler i Russland mye mer sannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. oktober 2022 #9 Del Skrevet 4. oktober 2022 PITTY skrev (1 minutt siden): Selvsagt håper jeg du har rett. Men én ting vi ikke lenger trenger å lure på er at Putin gir f.. i sin egen befolkning. Han henretter venner til og med, ryktes det. Tross alt er dette historiens kanskje galeste statsleder vi er vitne til. Så hvorfor ikke drite i om han spytter ut atomvåpen også, selv med massiv motstand? Han har nok sin egen personlige fluktplan tenker jeg. Viktigst for han er å ikke tape ansikt. Husk at Putins "atomknapp" ikke er koblet direkte til noen avfyringsmekanisme. Det er ganske mange andre ledd i kjeden som også må "trykke på knappen" for at noe skal avfyres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 4. oktober 2022 #10 Del Skrevet 4. oktober 2022 -jk- skrev (1 minutt siden): Husk at Putins "atomknapp" ikke er koblet direkte til noen avfyringsmekanisme. Det er ganske mange andre ledd i kjeden som også må "trykke på knappen" for at noe skal avfyres. Joda, har hørt den.. Men disse andre leddene finnes det mennesker bak. Hvor avskrekkende er ikke Putin for de hvis disse skulle finne på å sette seg på bakbena? Hvis nå Putin ikke allerede har ene tilgang til hele røkla. At disse leddene kun er en formalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. oktober 2022 #11 Del Skrevet 4. oktober 2022 PITTY skrev (18 minutter siden): Joda, har hørt den.. Men disse andre leddene finnes det mennesker bak. Hvor avskrekkende er ikke Putin for de hvis disse skulle finne på å sette seg på bakbena? Hvis nå Putin ikke allerede har ene tilgang til hele røkla. At disse leddene kun er en formalitet. Noen av leddene er nært nok på han til å sette en kule i hodet på ham. Det er nok mer fristende for mange enn at familie og venner dør i et angrep på Moskva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 4. oktober 2022 #12 Del Skrevet 4. oktober 2022 -jk- skrev (2 minutter siden): Noen av leddene er nært nok på han til å sette en kule i hodet på ham. Det er nok mer fristende for mange enn at familie og venner dør i et angrep på Moskva. Skulle ønske det var meg.. vært meg en sann glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. oktober 2022 #13 Del Skrevet 4. oktober 2022 PITTY skrev (2 timer siden): Selvsagt håper jeg du har rett. Men én ting vi ikke lenger trenger å lure på er at Putin gir f.. i sin egen befolkning. Han henretter venner til og med, ryktes det. Tross alt er dette historiens kanskje galeste statsleder vi er vitne til. Så hvorfor ikke drite i om han spytter ut atomvåpen også, selv med massiv motstand? Han har nok sin egen personlige fluktplan tenker jeg. Viktigst for han er å ikke tape ansikt. Ja det er ikke godt å si med Putin, men tror fortsatt sannsynligheten er størst for at han bare er ute etter å skremme vesten, og at vi i Norge vil være trygg i mange mange år enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå