AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #41 Del Skrevet 8. oktober 2022 3 minutter siden, Kaneel said: Nå er jo ungen halvt svensk, alle der borte har 3 fornavn eller flere Ja, det har jeg også forstått. Jeg deler bare min egne erfaring med å ha flere navn, når bare ett er tiltenkt å brukes. Av erfaring er det mye styr for innehaver av navnet, for at det skal se fint ut. Men det er bare mitt innspill, ts og mannen velger jo helt selv. Synes selv at det ser veldig pent ut, så skjønner godt at de ønsker det, men det kan være upraktisk 🫶🏻 Anonymkode: 2a60d...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #42 Del Skrevet 8. oktober 2022 Ville brukt Christine siden det er oppkalling etter farmor. Som første fornavn har dere en del tunge navn forsåvidt, men Emilie, eventuelt Emily (som også er brukt en del i Sverige) kan funke foran Christine. Nelia Christine (istedenfor Noelia) Kornelia Christine Amanda Christine Olivia Christine Amalie Christine Anonymkode: 41e50...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkTuva Skrevet 8. oktober 2022 #43 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville brukt Christine siden det er oppkalling etter farmor. Som første fornavn har dere en del tunge navn forsåvidt, men Emilie, eventuelt Emily (som også er brukt en del i Sverige) kan funke foran Christine. Nelia Christine (istedenfor Noelia) Kornelia Christine Amanda Christine Olivia Christine Amalie Christine Anonymkode: 41e50...731 Tusen takk for gode forslag ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 8. oktober 2022 #44 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 0.23): Hakuna Matata Anonymkode: d6cdc...046 Martine Matata! Matata othillie! Men det fjongeste er Mille Matata! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #45 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 13.05): Altså jeg har fornavn og mellomnavn, slik som dere vurderer. Litt keitete formulert fra min side. Men jeg anbefaler det fortsatt ikke, når dere ikke har til hensikt å bruke begge aktivt. Det blir bare ekstra jobb for dattern deres 🫶🏻 Hilsen hun som kommentere det forrige også! Anonymkode: 2a60d...7c4 Uenig. Jeg har to fornavn og liker veldig godt. Grunnen til det er at jeg hater det første navnet mitt og ville kvitte meg med det. Så da bare kutta jeg det ut og brukte fornavn nr.2. tenker datteren til ts får mer å velge mellom om de har to navn. Anonymkode: f790f...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #46 Del Skrevet 9. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Uenig. Jeg har to fornavn og liker veldig godt. Grunnen til det er at jeg hater det første navnet mitt og ville kvitte meg med det. Så da bare kutta jeg det ut og brukte fornavn nr.2. tenker datteren til ts får mer å velge mellom om de har to navn. Anonymkode: f790f...7d8 Er jo akkurat det jeg skrev. Har et fornavn jeg ikke bruker, og som jeg vurderer å fjerne fordi jeg kun bruker mellomnavnet mitt. De med ett navn havner sjeldent i denne problemstillingen, og det er enda en grunn til at man bør gi barn bare et navn. Sjeldent at man hater det ene navnet man har fått. Anonymkode: 2a60d...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #47 Del Skrevet 9. oktober 2022 Liker Martine og Kristine (men ikke sammen, det rimer!). Mille, Emilie og Otilie er OK. Naomi og Noelia er fæle. Synes ingen av kombinasjonene var spesielt fine sammen. Veldig tunge. Tenk på antall stavelser. Anonymkode: e9a42...84d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #48 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er jo akkurat det jeg skrev. Har et fornavn jeg ikke bruker, og som jeg vurderer å fjerne fordi jeg kun bruker mellomnavnet mitt. De med ett navn havner sjeldent i denne problemstillingen, og det er enda en grunn til at man bør gi barn bare et navn. Sjeldent at man hater det ene navnet man har fått. Anonymkode: 2a60d...7c4 Hadde jeg kun fått det ene fornavnet mitt måtte jeg enten finne på et helt nytt navn eller bare godta at jeg het «Ingrid» og bare mislike det. Når jeg faktisk het Ingrid Oline så kunne jeg bare kutte ut Ingrid og gå for Oline(fiktive navn). Jeg synes det gjør det enklere for ungen. Nå har mine barn bare et navn, men jeg er overhode ikke imot å ha to. Jeg synes det kan være mer praktisk. Anonymkode: f790f...7d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #49 Del Skrevet 9. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde jeg kun fått det ene fornavnet mitt måtte jeg enten finne på et helt nytt navn eller bare godta at jeg het «Ingrid» og bare mislike det. Når jeg faktisk het Ingrid Oline så kunne jeg bare kutte ut Ingrid og gå for Oline(fiktive navn). Jeg synes det gjør det enklere for ungen. Nå har mine barn bare et navn, men jeg er overhode ikke imot å ha to. Jeg synes det kan være mer praktisk. Anonymkode: f790f...7d8 Da får vi være enige og å være uenige, rett og slett. Du kan hete Olga å være godt helt ok fornøyd med det fordi det er det eneste du heter, men hvis du heter Olga Kristine og kun bruker Kristine, så synes man plutselig at Olga ikke er like snasent. Dette er bare et eksempel, håper ingen tar seg nær av navnene, tok bare utgangspunkt i et ikke så vanlig navn. Hos meg la de til et fornavn fordi de var usikre på om jeg kom til å like mellomnavnet som de ville bruke i det daglige, da de fikk kommentarer som «skal den lille jenta virkelig hete det?!» når jeg var nyfødt. Altså reaksjonen på navnet som brukes på meg i deg daglige. Man blir jo vandt til det navnet som brukes uansett, så da er det ikke så lett å identifisere seg med «tilleggsnavnet» og man ønsker for at man ikke hadde det. Kjenner ei som heter Gudrun og hun er fornøyd å identifiserer seg såklart med navnet, men hadde hun hett Gudrun Cecilie, så hadde hun mest sannsynlig kun brukt Cecilie. Anonymkode: 2a60d...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #50 Del Skrevet 9. oktober 2022 Utrolig fine alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkTuva Skrevet 10. oktober 2022 #51 Del Skrevet 10. oktober 2022 Maskinfører skrev (22 timer siden): Utrolig fine alle sammen Takk, så hyggelig at du syns det ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #52 Del Skrevet 10. oktober 2022 Kristin Emilie. Anonymkode: 2b4d6...c54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 10. oktober 2022 #53 Del Skrevet 10. oktober 2022 FrkTuva skrev (33 minutter siden): Maskinfører skrev (23 timer siden): Utrolig fine alle sammen Takk, så hyggelig at du syns det ☺️ Bare Koselig ei jeg holdt på med for noen år siden het Emilie så må være derfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #54 Del Skrevet 15. oktober 2022 Er så blytungt med alle dobbeltnavnene. Helt ok navn alene men i dobbeltversjon blir det harry og veldig unge mødre aktig. Anonymkode: b0083...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #55 Del Skrevet 15. oktober 2022 Emilie Martine blir bakvendt for meg, så ville tatt Martine Emilie. Klinger bedre med flere stavelser i siste navn. Eva Marie i stedet for Marie Eva, kan du si. Anonymkode: 54cc7...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 15. oktober 2022 #56 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Emilie Martine blir bakvendt for meg, så ville tatt Martine Emilie. Klinger bedre med flere stavelser i siste navn. Eva Marie i stedet for Marie Eva, kan du si. Anonymkode: 54cc7...281 Kommer Ann på om man er fra Østlandet eller Vestlandet det, enkelte steder på Vestlandet er den riktige måten å sette dobbelt navn på det som høres helt vil ut for de på Østlandet. Øst: Ole Jonny, vest: Jonny Ole 🤣😂 Endret 15. oktober 2022 av Kaneel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå